نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵

فیلم پینوکیو با بازی روبرتو بنینی در کریسمس ۲۰۲۰ روی پرده سینماهای آمریکا خواهد رفت

نسخه انگلیسی فیلم سینمایی پینوکیو به کارگردانی ماتئو گارنه و نقش‌آفرینی روبرتو بنینی در روز کریسمس اکران خود را آغاز خواهد کرد.

شرکت Roadside Attractions نسخه انگلیسی فیلم سینمایی Pinocchio (پینوکیو) به‌کارگردانی ماتئو گارونه را در روز کریسمس (پنج دی ماه) روی پرده سینماهای آمریکا خواهد فرستاد. این فیلم اقتباسِ گارنو از داستان کلاسیک و خانوادگی پینوکیو محسوب می‌شود. 

فیلم ایتالیایی پینوکیو با بازی روبرتو بنینی و فدریکو لیلاپی ساخته می‌شود؛ لیلاپی بازیگری خردسال و تازه‌کار محسوب می‌شود. شرکت رودساید امیدوار است که اکران فیلم را با بیش از ۲ هزار سالن کلید بزند. در روزهای اخیر صدها سینما به‌دلیل تبعات شیوع گسترده کرونا مجبور شده‌اند دوباره در‌های خود را بسته و سالن‌ها را تعطیل کنند. در همین حال آن‌دسته از سالن‌هایی که همچنان باز هستند، طبعا به فیلم‌هایی برای نمایش نیاز دارند.

هاوارد کوهن و اریک دی‌آربلوف، معاونین اصلی شرکت رودساید در این‌باره می‌گویند: «ما داستان‌گویی فانتزی و احساسی این پینوکیو جدید را دوست داریم و با‌توجه به تعطیلات سختی که برای خانواده درحال شکل‌گیری است؛ فکر می‌کنیم نسخه انگلیسی [فیلم پینوکیو] برای خانواده‌ها و بچه‌هایِ علاقه‌‌مند به ماجراجویی و شیطنت راه فراری خوشایند خواهد بود.»

روبرتو بنینی ماتئو گراونه و فدریکو لیلاپی در نمایش فیلم پینوکیو

فیلم سینمایی Wonder Woman 1984 نیز در روز کریسمس روی پرده سینماها و آنتن سرویس HBO Max خواهد رفت. فیلم پینوکیو ساخته‌ی ماتئو گارونه در جشنوراه برلین سال جاری به‌نمایش درآمد. روبرتو بنینی در این فیلم ایفای نقش پدر ژِپِتو را برعهده دارد، پیرمرد نجاری که روزی از روزها عروسک دست‌سازه‌اش با نام پینوکیو با رویای تبدیل شدن به پسربچه‌ای واقعی، زنده می‌شود. داستان پینوکیو در ابتدا تحت عنوان رمانی با نام کامل The Adventures of Pinocchio (ماجراهای پینوکیو) توسط کارلو کلودی در سال ۱۸۸۳ نوشته شد. رمان پینوکیو یکی از پنجاه‌رمان پرفروش جهان بوده و داستان پینوکیو تاکنون به بیش از ۳۰۰ زبان ترجمه شده است.

روبرتو بنینی، بازیگر این فیلم از چهره‌های نسبتا شناخته‌شده میان سینمادوستان محسوب می‌شود. بنینی بازیگری را در سینمای ایتالیا آغاز کرد و با بازی در فیلم Down by Law (مغلوب قانون) ساخته جیم جارموش پا به سینمای آمریکا و انگلیسی زبان گذاشت. بنینی علاوه‌بر بازیگری، سابقه کارگردانی نیز دارد. احتمالا مشهورترین ساخته او Life is Beautiful (زندگی زیباست) باشد. جالب آن‌که خود روبرتو بنینی در سال ۲۰۰۲ فیلم «پینوکیو» را ساخته و در آن نقش شخصیت پینوکیو را بازی کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده