نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

رابرت زمکیس رسما وظیفه کارگردانی فیلم Pinocchio را بر عهده گرفت

رابرت زمکیس، کارگردان برنده یک جایزه اسکار، رسما با والت دیزنی برای نویسندگی و کارگردانی فیلم «پینوکیو» به توافق رسیده است.

اواخر مهر ماه سال جاری بود که شرکت والت دیزنی مذاکرات اولیه را با رابرت زمکیس، کارگردان فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون سه‌گانهٔ Back to the Future (بازگشت به آینده)، فیلم Forrest Gump (فارست گامپ) و فیلم Cast Away (دورافتاده) برای کارگردانی فیلم Pinocchio (پینوکیو) آغاز کرد و حال زمکیس رسما وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم لایو اکشن را بر عهده گرفته است. طبق خبری که سایت دِدلاین منتشر کرده است، مراحل تولید و ساخت فیلم پینوکیو به‌احتمال فراوان اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد، بااین حال هنوز خبری در رابطه با بازیگران این اقتباس سینمایی داستان قدیمی «پینوکیو» کارلو کلودی اعلام نشده است و در این رابطه باید منتظر اخبار آتی بمانیم. 

همچنین کریس ویتز به زمکیس در نگارش فیلمنامه فیلم Pinocchio نیز کمک خواهد کرد. والت دیزنی در سال ۱۹۴۰، انیمیشن Pinocchio را ساخت و با توجه به‌ساخته‌های چند سال اخیر دیزنی، فیلم جدید نیز به‌احتمال فراوان در بخش داستانی تفاوت چندانی با آن انیمیشن اقتباسی دههٔ ۴۰ نخواهد داشت. اندرو میان و کریس ویتز تهیه‌کنندگی اقتباس سینمایی جدید را بر عهده خواهند داشت و جک رپکی و جکی لوین نیز تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهند بود.

Pinocchio-Cover

با اینکه هنوز تاریخی برای اکران فیلم Pinocchio اعلام نشده، اما شرکت Walt Disney در تاریخ‌های زیر یک جای خالی برای پروژه‌ای که عنوان آن اعلام نشده دارد: ۱۲ مارس ۲۰۲۱ (۱ فروردین ۱۴۰۰)، ۳۰ جولای ۲۰۲۱ (۸ مرداد ۱۴۰۰)، ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۶ مهر ۱۴۰۰)، ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان۱۴۰۰)، ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱)، ۲۷ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱)، ۸ جولای ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱)، ۱۲ آگوست ۲۰۲۲ (۲۱ مرداد ۱۴۰۱)، ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۱)، ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۱)، ۲۶ می ۲۰۲۳ (۵ خرداد ۱۴۰۲)، ۱۴ جولای ۲۰۲۳ (۲۳ تیر ۱۴۰۲)، ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ (۲۰ مرداد ۱۴۰۲)، ۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۴ مهر ۱۴۰۲) و ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۴ آذر ۱۴۰۲) و باید منتظر ماند و دید در انتها انتخاب دیزنی کدام تاریخ خواهد بود.

گفتنی است زمکیس انتخاب اول شرکت برادران وارنر برای کارگردانی فیلم علمی-تخیلی Ares (آرس) است و مذاکرات بین برادران وارنر و این کارگردان به‌خوبی پیش رفته است؛ فیلم «آرس» براساس فیلمنامه‌ای از جنوا رابرتسون‌دوورت، فیلمنامه‌نویس فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) ساخته خواهد شد و رابرت زمکیس علاوه‌بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این پروژه را نیز بر عهده دارد. داستان این فیلم در مورد فضانوردی است که کپسول فضایی‌ وی در صحرایی در قارهٔ آفریقا به‌زمین سقوط می‌کند.

این فضانورد که برای پیوستن به‌خانواده خود بسیار عجله دارد، پس از مدتی متوجه می‌شود مأموریت وی بخشی از توطئه‌ای بزرگ بوده و او حامل رازی بسیار مهم است که می‌تواند سرنوشت جهان را تغییر دهد. همچنین فیلم The Witches (جادوگران)، فیلم بعدی زمکیس است که این فیلم قرار است در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹) اکران شود. ان هتوی بازیگر اصلی این فیلم که اقتباسی از رمانی به همین نام اثر رولد دال، است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده