// پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۳

کیت بلانشت و تیلدا سوئینتن به تیم بازیگران فیلم پینوکیو گیرمو دل تورو پیوستند

همزمان با پیشرفت مراحل ساخت فیلم لایو اکشن Pinocchio که توسط رابرت زمکیس و بازی تام هنکس در نقش پدر ژپتو ساخته خواهد شد، گیرمو دل تورو هم هر روز به خلق «پینوکیو» خاص خود برای نتفلیکس نزدیک‌تر می‌شود.

گفته می‌شود هرچه‌قدر که رابرت زمکیس می‌خواهد یک فیلم لایواکشن زیبا و روشن از داستان «پینوکیو» را بسازد، انیمیشن استاپ-موشن گیرمو دل تورو با محوریت پینوکیو، تاریک و متفاوت با همه‌ی اقتباس‌های دیده‌شده از داستان این شخصیت تا به امروز خواهد بود. دل تورو سال‌های سال آرزوی ساخت این فیلم را داشت و بالاخره به‌خاطر موفقیت‌هایی که کسب کرده است، نتفلیکس حاضر شد بودجه‌ی مورد نیاز اثر را تأمین کند.

مطابق قرارداد جدید، گیرمو دل تورو سال‌ها موظف به تولید فیلم‌ها و سریال‌های اختصاصی برای شبکه نتفلیکس است

ایوان مک‌گرگور در نقش جیمینی کریکت، دیوید بردلی (بازیگر نقش لرد والدر فری در سریال Game of Thrones) در نقش پدر ژپتو و گرگوری مان تازه‌کار در نقش پینوکیو برخی از بازیگران اصلی فیلم هستند. البته تیلدا سوئینتن، کریستف والتز، فین ولفهارد، کیت بلانشت، جان تورتورو، ران پرلمن، تیم بلیک نلسون و برن گورمن هم نقش‌آفرین‌های دیگری هستند که فرصت همکاری با خالق شاهکار «هزارتوی پن» در این انیمیشن استاپ-موشن تازه را از دست نداده‌اند.

گیرمو دل تورو در رابطه با این اثر بیرون‌آمده از آرزوهای خود می‌گوید: «پس از سال‌ها رویاپردازی برای ساخت انیمیشن استاپ-موشن متفاوت Pinocchio که به اقتباسی به‌خصوصی از روی داستان معروف کارلو کلودی می‌پردازد، بالاخره نتفلیکس فیلم را پذیرفت و آن را می‌سازم. نتفلیکس همکار ایده‌آل من برای ساخت این فیلم است. ما ماه‌ها مشغول تکمیل تیم ساخت فیلم و انتخاب بازیگرهای آن بودیم و انقدر نتفلیکس از پروژه حمایت کرد که تقریبا در همه‌ی بخش‌ها توانستم دقیقا مطابق خواسته‌ی خود گروه را تشکیل بدهم. همه‌ی اعضای گروه هم باور دارند که مدیوم انیمیشن بهترین مکان برای بازگویی کاملا متفاوت این داستان کلاسیک به حساب می‌آید».

کیت بلانشت

فیلم «پینوکیو» گیرمو دل تورو در دوران اوج گرفتن فاشیسم درون ایتالیای بنیتو آمیلکاره آندره آ موسولینی جریان می‌یابد. این انیمیشن استاپ-موشن موزیکال می‌خواهد در دل فضاسازی سنگین توصیف‌شده، قصه‌ای با محوریت عشق و نافرمانی را روایت کند که از جنگ پینوکیو برای ظاهر شدن در حد و اندازه‌ی انتظارات پدر خود می‌گوید.

دل تورو نه نویسندگی و نه کارگردانی این فیلم را به‌تنهایی عهده‌دار نشده است و همکارهای جذابی برای تکمیل این اثر دارد. فیلم‌نامه‌نویسی این نسخه‌ی خاص «پینوکیو» توسط دل تورو و پاتریک مک‌هیل یعنی خالق انیمیشن Over the Garden Wall انجام می‌شود و وظایف کارگردانی هم بین دل تورو و مارک گوستافسون تقسیم شده است. مارک گوستافسون انیماتور انیمیشن Fantastic Mr. Fox به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون بود؛ انیمیشن استاپ-موشنی که بارها و بارها به‌شدت ستایش شد.

این فیلم که متن دیالوگ‌های موزیکال آن را نیز خود دل توروی برنده‌ی اسکار همراه‌با Katz می‌نویسد و الکساندر دسپلا فرانسوی را به‌عنوان آهنگ‌ساز دارد، از اواخر فصل پاییز سال جاری وارد مراحل اولیه‌ی ساخت می‌شود. راستی دل تورو از سال ۲۰۱۲ میلادی کار روی ظاهر احتمالی فیلم را کنار گریس گریملی آغاز کرد و به همین خاطر احتمالا اثر مورد بحث پیش‌تولید کوتاه‌تری را تجربه می‌کند. سازندگان عروسک‌های شخصیت‌های «پینوکیو» گی‌یرمو دل تورو هم مک‌کینون و ساندرز هستند که در ساخت انیمیشن Corpse Bride (عروس مرده) همکاری درخشانی با تیم برتون افسانه‌ای داشتند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده