نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰

The Queen's Gambit رکورد پربیننده‌ترین مینی سریال نتفلیکس را شکست

نتفلیکس با انتشار آماری از استقبال کم نظیر و فوق‌العاده بینندگانش از سریال The Queen's Gambit خبر داد و اعلام کرد که این سریال رکوردشکنی نیز کرده است.

ماه گذشته بود که سریال The Queen's Gambit (گامبی وزیر) از شبکه نتفلیکس منتشر شد و توانست با تحسین منتقدان و بینندگان این سرویس استریم مواجه شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آماری از میزان استقبال از این مینی سریال تحسین شده منتشر شده است. نتفلیکس امروز اعلام کرد که بیش از ۶۲ میلیون مشترک این سرویس استریم سریال The Queen’s Gambit را در ۲۸ روز اول انتشار آن تماشا کرده‌اند تا رکورد پر بیننده ترین مینی سریال دارای فیلمنامه این شبکه را بشکند. نتفلیکس همچنین چند آمار جالب دیگر نیز به اشتراک گذاشت که سریال The Queen’s Gambit در فهرست ۱۰ برنامه پر بیننده نتفلیکس در ۹۲ کشور و همچنین رتبه اول در ۶۳ کشور قرار داشته است.

همچنین از زمان انتشار سریال گامبی وزیر، رمانی که براساس آن سریال ساخته شده پس از ۳۷ سال به پر فروش‌ترین رمان نیویورک تایمز تبدیل شده است. علاوه‌براین، گوگل می‌گوید که آمار جست‌وجو برای عبارت «چگونه شطرنج بازی کنم» نیز از زمان پخش سریال The Queen’s Gambit چندین برابر افزایش یافته است. سریال گامبی وزیر اقتباسی از رمانی به همین نام اثر والتر تویس است که این رمان در سال ۱۹۸۳ برای اولین‌بار چاپ و منتشر شده بود. این سریال توسط اسکات فرانک و آلن اسکات تولید شده که اسکات فرانک وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه تمامی قسمت‌های سریال The Queen’s Gambit را بر عهده داشته است.

آنیا تیلور-جوی، بیل کمپ، موزز اینگرام، کریستین سایدل، ربکا روت، کلوئی پیرری، آکمنجی اندیفورنین، ماریل هلر، هری ملینگ، پاتریک کندی، جیکوب فورچون لوید، توماس برودی سنگستر و مارچین دوروچینسکی، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال The Queen’s Gambit حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال گامبی وزیر داستان بث هارمون که یک نابغه شطرنج است، را دنبال می‌کند که از ۹ تا ۲۲ سالگی در تلاش بوده تا به بزرگ‌ترین شطرنج باز جهان تبدیل شود و این در حالی است که با مشکلاتی مثل مشکلات عاطفی و اعتیاد به موادر مخدر و الکل دست‌وپنجه نرم می‌کند.


منبع SpoilerTV
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده