نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

فیلمبرداری سریال‌های The Lord of the Rings و Cowboy Bebop از سر گرفته شد

فیلم‌برداری سریال The Lord of the Rings و همچنین مجموعه Cowboy Bebop که به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شده بودند، مجددا آغاز شد.

ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به‌وجود آورده، همچنان باعث وقفه در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی می‌شود. به همین دلیل تاکنون تاریخ اکران و پخش بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به تأخیر افتاده و این موضوع ضررهای هنگفتی را به صنعت سرگرمی تحمیل کرده است. خوشبختانه از چندی پیش، روند تولید آثار مختلف در کشور نیوزیلند از سر گرفته شده و چند مورد از فیلم‌ها و سریال‌های مهم، پروسه فیلم‌برداری خود را در این کشور آغاز کرده‌اند. در همین راستا، خبر شروع مجدد فیلم‌برداری سریال The Lord of the Rings متعلق به شرکت آمازون و سریال Cowboy Bebop از شبکه نتفلیکس، منتشر شده است که مطمئنا طرفداران این دو سریال مورد انتظار را خوشحال می‌کند.

به گزارش وبسایت Deadline، مراحل تولید سریال The Lord of the Rings هم‌اکنون آغاز شده، اما فیلم‌برداری Cowboy Bebop از روز چهارشنیه همین هفته شروع خواهد شد. جالب است بدانید که نیوزیلند، محدودیت‌های سفت و سختی را در مورد ورود افراد خارجی به داخل این کشور اعمال کرده، اما از حدود دو ماه پیش، دولت نیوزیلند برای برخی از گروه‌های سازنده فیلم و سریال استثناء قائل شده و ورود آن‌ها را تسهیل کرده است.

فیلم‌برداری سریال The Lord of the Rings از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد و تا ماه مارس سال جاری ادامه داشت. طبق اعلام وبسایت Deadline، فیلم‌برداری دو اپیزود اول این سریال تقریبا به پایان رسیده است. البته قبل از توقف این پروژه به‌خاطر ویروس کرونا هم برنامه‌ریزی شده بود که وقفه چندماهه‌ای برای فیلم‌برداری وجود داشته باشد، چون فیلمنامه برای کل فصل آماده نبود. بنابراین اگرچه روند کلی تولید این سریال مختل شد، اما فیلم‌برداری آن طبق همان برنامه‌ریزی و در زمان تعیین شده قبلی، دنبال می‌شود.

سریال انیمیشن Cowboy Bebop

فیلم‌برداری سریال لایو اکشن Cowboy Bebop هم که براساس انیمه مشهوری به همین نام ساخته می‌شود، از پاییز سال گذشته شروع شد و تا ماه دسامبر ۲۰۱۹ ادامه داشت. در آن زمان، جان چو، بازیگر اصلی سریال با آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو مواجه شد و به همین دلیل امکان ادامه فیلم‌برداری وجود نداشت. همان موقع اعلام شده بود که بهبودی چو حدود ۷ تا ۹ ماه زمان می‌برد. بنابراین اگر همه‌گیری ویروس کرونا هم وجود نداشت، عملا فیلم‌برداری Cowboy Bebop تا الان امکان‌پذیر نبود.

اما شروع فیلم‌برداری‌ها در نیوزیلند باعث شد تا پروسه تولید چند فیلم سینمایی مهم نیز به جریان بیافتد. دو مورد از مهم‌ترین فیلم‌هایی که در این کشور فیلم‌برداری شدند، دنباله‌های مجموعه Avatar هستند. جیمز کامرون،‌ کارگردان این سری اعلام کرده که فیلم‌برداری فیلم Avatar 2 به پایان رسیده و فیلم Avatar 3 نیز حدود ۹۵ درصد این روند را طی کرده است. البته این موضوع به‌معنی اکران زودهنگام این فیلم‌ها نخواهد بود، چون ساخت جلوه‌های ویژه کامپیوتری برای آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد. فیلم آواتار 2 که یک سال به تأخیر افتاد، قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی، یعنی ۱۳ سال بعد از فیلم اول این مجموعه اکران شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده