// جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

منتقدان به زودی تنت را می‌بینند؛ ویدیوهای جدید از فیلم Tenet کریستوفر نولان

برادران وارنر با اعلام برنامه‌های خود راجع به اکران امن و سریع‌تر فیلم Tenet در شهرهای ممکن برای کارشناس‌ها و منتقدان دنیای هنر هفتم، یک تیزر کوتاه و یک ویدیو پشت صحنه‌ی جدید و جذاب از «تنت» را پخش کرد.

جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون نشان می‌دهند که «تنت»، یازدهمین ساخته‌ی بلند کریستوفر نولان، از ۲۶ تا ۲۸ آگست/اوت ۲۰۲۰ میلادی اکران خود در بیش از ۷۰ کشور را آغاز می‌کند و سپس از ۴ سپتامبر ۲۰۲۰، شاهد این خواهیم بود که اکران در سینماهای چین و آمریکا را هم کلید زده است. به بیان واضح‌تر فیلم Tenet کمتر از یک ماه دیگر و در برخی مناطق کمتر از ۳ هفته‌ی دیگر اکران می‌شود تا تقریبا به مدت ۴ هفته تنها فیلم بزرگ و پرخرج حاضر روی پرده‌های نقره‌ای باشد.

در همین حین برادران وارنر ویدیو تازه‌ای در چین پخش کرد که شامل صحبت‌های کوتاه کریستوفر نولان، بخشی از موسیقی متن اورجینال فیلم Tenet، تدوینی جذب‌کننده از فیلم‌هایی چون «اینتراستلار»، «انیسپشن»، «دانکرک» و «شوالیه تاریکی» و از همه مهم‌تر، چند ثانیه فوتیج و بعضی دیالوگ‌های جدید از «تنت» می‌شود؛ محتواهایی که تا امروز مخاطبان با آن‌ها مواجه نشده بودند. راستی صفحه‌ی رسمی و ایتالیایی‌زبان برادران وارنر در توئیتر هم اعلام کرد که شخصیت اجراشده توسط رابرت پتینسون در فیلم Tenet، نیل (Neil) نامیده می‌شود.

وقتی پای خود را از محفظه بیرون بگذاری، همه‌چیز عجیب به نظر می‌رسد. تو برعکس می‌شوی (در خلاف جریان عادی زمان حرکت می‌کنی)؛ نه دنیا.

- لارا با بازی کلمنس پوئسی خطاب به پروتاگونیست با بازی جان دیوید واشنگتن

پس از آغاز رسمی فروش بلیط‌های فیلم Tenet در چندین و چند کشور دنیا، آی مکس هم تیزر کوتاهی از اثر نولان را پخش کرد که البته تنها شامل ۳ ثانیه فوتیج جدید می‌شود. ولی همه‌ی این‌ها درکنار یکدیگر نشان می‌دهند که مخاطبان فاصله‌ی زیادی با زمان از راه رسیدن آخرین تریلر رسمی فیلم و انتشار تصاویر و پوسترهای نهایی آن ندارند. به همین خاطر بسیاری از افراد می‌خواستند که وارنر چه زمانی فیلم را به منتقدها نشان می‌دهد و دقیقا چه تاریخی باید منتظر انتشار نقدهای فیلم بود.

ظاهرا برخلاف همیشه که منتقدها در یک سالن سینما بزرگ جمع می‌شدند، وارنر این بار فیلم را فقط در همان شهرهایی نشان منتقدها می‌دهد که قرار است «تنت» را برای مردم هم اکران کنند. تازه اکران‌ها با فواصل زمانی و مکانی بیشتر صورت می‌پذیرند تا جمعیت حاضر در یک سالن سینما زیاد نشود و خطری به وجود نیاید. ویروس کرونا/کووید 19 روی تمام برنامه‌ریزی‌های استودیو برای انجام چنین کارهایی تاثیر گذاشته است.

از ابتدا تا انتهای فیلم Tenet با دوربین‌های آی‌مکس فیلم‌برداری شد

با این اوصاف انتظار می‌رود که کمی بعد از تاریخ ۲۱ آگست/اوت ۲۰۲۰ یعنی حدودا دو هفته‌ی دیگر، بررسی‌های رسانه‌های اروپایی معتبر از فیلم سینمایی «تنت» منتشر شوند.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده