// چهار شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

واکنش کارمندهای آی مکس به تنت پس از تماشای فیلم: یک اثر سینمایی فوق‌العاده

مدیر اجرایی زنجیره‌های سینمایی آی مکس و برخی از کارمندهای رده بالای این شرکت تبدیل به یکی از نخستین افرادی شده‌اند که پشت درهای بسته، فیلم سینمایی «تنت» کریستوفر نولان را به‌صورت کامل تماشا کردند.

در مراحل پایانی تولید فیلم و برای اطمینان از رسیدن «تنت» به بهترین جلوه‌ی بصری ممکن در سینماهای آی‌مکس، ریچ گلفاند و چندین و چند نفر از همکارهای او نسخه‌ی کامل فیلم Tenet را به دور از چشم همگان تماشا کردند. اما مورد جذاب برای رسانه‌ها صرفا دیده شدن فیلم توسط او نیست. بلکه حرف‌هایی هستند که این چند نفر در رابطه با «تنت» بیان می‌کنند. ریچ گلفاند با تاکید جدی روی این نکته که «تنت» لذت اصلی حضور در سالن سینما و غرق شدن در تجربه‌های سطح بالای دنیای هنر هفتم را به یاد او آورد، می‌گوید نه فقط وی که همه‌ی همکارانش هم فیلم را شگفت‌انگیز می‌دانند. او در این رابطه می‌گوید:

خدای من، «تنت» به زیبایی فیلم‌برداری شده، سرتاسر چشم‌نواز است و یک فیلم فوق‌العاده به حساب می‌آید. این تنها نظر من یا چند نفر دیگر نیست. بلکه کارمندهای آی مکس که فیلم را به‌صورت کامل تماشا کردند، Tenet را این‌گونه توصیف می‌کنند.

از آن‌جایی که این افراد عملا نخستین اشخاصی هستند که فیلم Tenet را دیده‌اند، رسانه‌های سینمایی از صحبت‌های گلفاند با عنوان «اولین بررسی‌ها از فیلم جدید کریستوفر نولان» یاد می‌کنند.

رابرت پتینسون با موهای بلوند در مقابل سربازهای مسلح در فیلم تنت کریستوفر نولان

در تاریخ اکران فیلم Tenet در کشورهای گوناگون که کمتر از یک ماه دیگر از راه می‌رسد، ۹۰ درصد سینماهای آی‌مکس باز خواهند بود تا به استقبال اثر بروند. فیلم‌های کریستوفر نولان از آن‌جایی که برای بزرگ‌ترین پرده‌های سینمایی ممکن ساخته می‌شوند، همیشه درصد جالبی از فروش خود را در سینماهای آی‌مکس می‌کنند. مخصوصا چون اکثر نقدهای ۳ ساخته‌ی پیشین او شدیدا روی لزوم رفتن مردم به سینماهای آی‌مکس و دیدن فیلم‌های نولان با بیشترین جزئیات بصری ممکن تاکید داشتند.

مرد کج شده سیاه پوست در حال راه رفتن روی دیوار در فیلم تنت کریستوفر نولان

ریچ گلفاند صحبت‌های خود در رابطه با فیلم را این‌گونه ادامه می‌دهد: «فیلم Dunkirk اثری مستندمانند و باب میل سینماروهای خاص اروپایی بود. البته که آن فیلم هم به شکلی باورنکردنی با ارائه‌ی تجربه‌ای غوطه‌ورکننده به پرفروش‌ترین فیلم جنگی تاریخ تبدیل شد. «تنت» یک بلاک‌باستر تماشایی، یک فیلم اکشن، یک فیلم دلهره‌آور و در کل اثری است که باور دارم به مراتب بیشتر از «دانکرک» سینماروها به سینماها می‌کشاند. البته که ما دیگر به خاطر ویروس کرونا/کووید 19 در دنیای عادی زندگی نمی‌کنیم. ولی باور دارم مخاطب‌ها چنین اثری را از دست نمی‌دهند.

در این دنیای جدید فیلم‌ها با قوانین متفاوتی اکران می‌شوند؛ همیشه ماسک به‌صورت داشته باشید و خرید از بوفه و خوردن در سالن‌های سینما را فراموش کنید. به همین خاطر وقتی داخل سالن پخش فیلم نشستم تا «تنت» را ببینم، احساسی نسبتا متفاوت با همیشه را لمس می‌کردم. ولی به محض اینکه خود فیلم شروع شد، همه‌ی موارد فرعی را از یاد بردم و فقط به این فکر کردم که نشستن داخل سالن سینما مقابل یک اثر معرکه، چه‌قدر احساس معرکه‌ای دارد».

رابرت پتینسون، جان دیوید واشنگتن سیاه پوست با کیف سامسونت نقره ای در فیلم Tenet کریستوفر نولان

بسیاری از افراد باور دارند که سینماها و مخصوصا سینماهای بزرگ همچون آی مکس که با محیط وسیع و سقف بسیار بلند خود شناخته می‌شوند، نقاطی بسیار بسیار امن‌تر از رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های مشابه به شمار می‌آیند. به همین خاطر شاید «تنت» کسب‌وکار سینمایی در نقاط مختلف دنیا را مجددا به جریان بیاندازد و با رعایت همه‌ی قوانین بهداشتی توسط سینماروها، مشکلی برای کسی ایجاد نکند. هرچه که باشد، سینمادارها که ظاهرا از این فیلم شدیدا راضی هستند. به‌تازگی ریگال و ای‌ام‌سی هم اعلام کردند که تک‌تک سالن‌های خود را که مشکل قانونی برای بازگشایی نداشته باشند، مهیای استقبال از فیلم Tenet با نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن، کنت برانا، دیمپل کاپادیا، کلمنس پوئسی، الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و مایکل کین می‌کنند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده