نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

کمپبل اسکات به بازیگران Jurassic World: Dominion پیوست

کمپبل اسکات نقش لوئیس داجسون از نخستین فیلم «پارک ژوراسیک» را در فیلم Jurassic World: Dominion به کارگردانی کالین ترورو ایفا می‌کند.

مطابق اخبار سینما و تلویزیون، کمپبل اسکات برای ایفای نقش یکی از کاراکترهای کلیدی فیلم Jurassic Park (پارک ژوراسیک) به بازیگران فیلم Jurassic World: Dominion (دنیای ژوراسیک: قلمرو) پیوست. براساس گزارش منابع آگاه، اسکات نقش لوئیس داجسون، مردی با پیراهن قرمز و عینک آفتابی را بازی خواهد کرد که در فیلم «پارک ژوراسیک»  قوطی ساختگی کرم اصلاحِ «بارباسول» را برای ذخیره‌ی نطفه‌ی مسروقه‌ی دایناسور به دنیس نردی با نقش‌آفرینی وین نایت داد. زمانی‌که نردی توسط یک دیلوفوسور، گونه‌ای از نخستین دایناسورهای گوشتخوار کشته شد، قوطی حاوی نطفه در گل‌ولای دفن شد، اما شاید این قوطی دوباره در فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» سر از خاک بیرون بیاورد.

دکتر لوئیس داجسون در رمان Jurassic Park (پارک ژوراسیک) نوشته‌ی مایکل کرایتون به‌عنوان رئیس تحقیق و توسعه‌ی شرکت ژنتیکی بایوسن، رقیب شرکت اینجن فعالیت می‌کرد. در فیلم Jurassic Park به کارگردانی استیون اسپیلبرگ اشاره‌ای به شرکت BioSyn نمی‌شود، اما کامرون تور نقش داجسون را در آن ایفا می‌کند. به‌هرشکل مشکلات حقوقی کامرون تور باعث شد تا یونیورسال به‌سراغ بازیگر دیگری برای ایفای این نقش برود. لوئیس داجسون در رمان The Lost World (جهان گمشده)، دنباله‌ی رمان «پارک ژوراسیک» اثر مایکل کرایتون نقش پررنگی دارد، اما در فیلم The Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک) سال ۱۹۹۷ هیچ اثری از این کاراکتر نیست.

دکتر لوئیس داجسون با نقش‌آفرینی کامرون تور

لوئیس داجسون در فیلم Jurassic World: Dominion ترفیع یافته است و به‌عنوان مدیرعامل شرکت بایوسن فعالیت می‌کند، اما هنوز معلوم نیست که آیا پا جای پای همان کاراکتر شرور پیشین می‌گذارد یا خواب‌های دیگری برایش دیده شده است. در هر صورت، ظهور دوباره‌ی داجسون می‌تواند باعث تسریع بازگشت دکتر آلن گرانت، دکتر الی ساتلر و دکتر ایان مالکوم، سه قهرمان اصلی مجموعه شود که نقش‌های قابل ملاحظه و بزرگی در فیلم Jurassic World: Dominion خواهند داشت. کالین ترورو، که کارگردانی قسمت‌های قبلی Jurassic World و فیلم‌های The Book of Henry (کتاب هنری) و Safety Not Guaranteed (تضمینی برای امنیت نیست) را در کارنامه دارد، برای کارگردانی فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» باز می‌گردد.

کریس پرت در نقش اوون گریدی، برایس دالاس هاوارد در نقش کلیر دیرینگ، سم نیل در نقش دکتر آلن گرانت، لورا درن در نقش الی ساتلر، جف گلدبلوم در نقش ایان مالکوم، جیک جانسون در نقش لاوری کراترس، عمر سی در نقش بری سمبن، دنیلا پیندا در نقش زیا رودریگز، جاستیس اسمیت در نقش فرانکلین وب، ایزابلا سرمون در نقش میزی لاک‌وود، بردلی داریل وُنگ در نقش دکتر هنری وو، دیچن لاچمن، اسکات هِیز و دیواندا وایز از بازیگران فیلم Jurassic World: Dominion هستند. اطلاعاتی از داستان سومین قسمت فیلم «دنیای ژوراسیک» در دست نیست، اما می‌دانیم که امیلی کارمایکل، نویسنده‌ی فیلم Pacific Rim: Uprising (حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان) و کالین ترورو فیلم‌نامه‌ی فیلم را براساس داستانی از درک کانولی، نویسنده‌ی فیلم‌های قبلی Jurassic World به رشته‌ی تحریر در می‌آورند.

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom به کارگردانی کالین ترورو

شرکت یونیورسال پیکچرز و شرکت امبلین اینترتینمنت وظیفه‌ی تولید فیلم Jurassic World: Dominion را برعهده دارند و استیون اسپیلبرگ درکنار الکساندرا دربیشر و کالین ترورو به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن فعالیت می‌کنند. فرانک مارشال و پت کرولی تهیه‌کنندگان این فیلم علمی-تخیلی ماجراجویانه خواهند بود و سارا اسکات از سوی یونیورسال بر پروژه نظارت می‌کند. فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» برای اکران در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است و تاکنون شاهد انتشار هیچ خبری مبنی‌بر تاثیر ویروس کرونا بر زمان اکران آن نبودیم. سال گذشته کالین ترورو یک فیلم کوتاه با نام Battle at Big Rock (نبرد صخره‌ی بزرگ) از مجموعه‌ی Jurassic Park را کارگردانی کرد که ماجراهای آن یک سال پس از وقایع فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی) اتفاق می‌افتد و دایناسورهای ساکن در دنیای ما را به نمایش در می‌آورد. شما می‌توانید از «اینجا» به تماشای این فیلم کوتاه بپردازید و برای مشاهده‌ی لوئیس داجسون بخش کوتاهی از فیلم Jurassic Park را از «اینجا» مشاهده کنید.

کمپبل اسکات بازیگر برجسته و بزرگی است که بیشتر برای برای ایفای نقش پدر پیتر پارکر در فیلم‌های The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) به کارگردانی مارک وب شناخته می‌شود، ولی بااین‌حال بازی او در فیلم The Spanish Prisoner (زندانی اسپانیایی) به کارگردانی دیوید ممت را نیز نمی‌توان از یاد برد. اسکات در فیلم مستقل تحسین‌شده‌ی Roger Dodger (راجر ناقلا) نیز نقش‌آفرینی کرده است و از سایر آثارش می‌توان به فیلم کمدی-رمانتیک Singles‎ (مجردها) به کارگردانی کامرون کرو، فیلم روانشناسانه نئو-نوآر Dead Again (مرگ دوباره) به کارگردانی کنت برانا، فیلم رمانتیک Dying Young (جوان‌مرگ) به کارگردانی جوئل شوماخر و فیلم ترسناک-جنایی The Exorcism of Emily Rose (جن‌گیری امیلی رز) به کارگردانی اسکات دریکسون اشاره کرد. کمپبل اسکات بازی در سریال‌های House of Cards (خانه‌ی پوشالی)، Damages (خسارت) و Soundtrack (موسیقی‌متن) را نیز در کارنامه دارد. 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده