نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

پال فیگ اقتباس سینمایی The School For Good And Evil را کارگردانی می‌کند

پال فیگ، کارگردان فیلم «شکارچیان روح» برای کارگردانی اقتباس سینمایی رمان پُرفروش «مدرسه‌ی خیر و شر» شبکه‌ی نتفلیکس انتخاب شد.

به نظر می‌رسد که پال فیگ به‌خاطر کار روی تعدادی پروژه‌‌ی احتمالی نظیر فیلم هیولایی Dark Army (ارتش تاریکی) برنامه‌ی زمان‌بندی بسیار شلوغی در آینده‌ی نه‌چندان دور داشته باشد، اما ظاهراً این موضوع نتوانسته جلوی این کارگردان و هنرپیشه‌ی آمریکایی را از پذیرش پروژه‌های تازه بگیرد. مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه‌ی نتفلیکس پال فیگ، کارگردان فیلم‌های The Heat (مخمصه)، Last Christmas (آخرین کریسمس) و Ghostbusters‎ (شکارچیان روح) را برای نشستن روی صندلی کارگردانی اقتباس سینمایی رمان فانتزی The School For Good And Evil (مدرسه‌ی خیر و شر) انتخاب کرد. همچنین دیوید مگی، نویسنده‌ی فیلم‌های Life of Pi (زندگی پای) و Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) و لورا سولون، نویسنده‌ی فیلم‌های Office Christmas Party (مهمانی کریسمس اداره) و Let It Snow (بگذار برف ببارد) وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی فیلم را برعهده دارند.

کتاب The School For Good And Evil نوشته‌ی سومان چینیانی ماجراهای دو دوست صمیمی با نام‌های سوفی و آگاتا را در «مدرسه‌ی خیر و شر» دنبال می‌کند که کودکان عادی در آن مکان تعلیم می‌بینند تا به قهرمانان و ضدقهرمانان افسانه‌ای تبدیل شوند. سوفی رویاهای یک زن خوب را در سر دارد و امیدوار است که برای «مدرسه‌ی خیر» انتخاب شود و آگاتا کاملاً برای تبدیل به یک شرور در «مدرسه‌ی شر» مناسب به نظر می‌رسد. بااین‌حال، زمانی‌که طالع این دختران معکوس می‌شود و سوفی به «مدرسه‌ی شر» و آگاتا به «مدرسه‌ی خیر» می‌رود، دوستی آن‌ها به چالش کشیده می‌شود. کتاب «مدرسه‌ی خیر و شر» در سال ۲۰۱۳ به قفسه‌ی فروشگاه‌ها راه یافت و از آن زمان شش کتاب دیگر از این مجموعه‌ی فانتزی منتشر شده است که کتاب The School Of Good And Evil: One True King (مدرسه‌ی خیر و شر: یک پادشاه واقعی) آخرین نسخه‌ی آن محسوب می‌شود. این بدان معنا است که شبکه‌ی نتفلیکس به‌وضوح از پتانسیل بالای این مجموعه آگاه است و همه چیز به موفقیت نخستین اقتباس سینمایی آن بستگی دارد.

The School For Good And Evil / کتاب مدرسه خیر و شر

پال فیگ از شرکت Feigco Entertainment درکنار لورا فیشر، جو راث، جفری کیرشن‌باوم و جین استارتز به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم فعالیت می‌کنند. زک راث، پاتریشیا ریگن و سومان چینیانی نیز تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهند بود. نویسنده‌ی کتاب The School For Good And Evil پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته با انتشار بیانیه‌ی جدیدی اظهار داشت:

اینکه یکی از کارگردانان مورد علاقه‌ی شما یک اقتباس سینمایی از کتاب‌تان برای نتفلیکس تولید می‌کند، باعث افتخار و مانند یک رویا است. پال فیگ فیلمسازی برجسته و استاد پیاده‌سازی لحن و حال‌وهوای یک اثر است و انتخاب کاملاً مناسبی برای به تصویر کشیدن پیچش‌های داستانی کتاب «مدرسه‌ی خیر و شر» به‌حساب می‌آید. شک ندارم که او یک افسانه‌ی کلاسیک واقعی خواهد ساخت.

افزون‌بر این، پال فیگ نیز در خصوص این پروژه اظهارنظر کرد و گفت که «از تولید یک اقتباس سینمایی از دنیای شگفت‌انگیز، تأثیرگذار و جذاب خلق شده توسط سومان چینیانی بسیار هیجان‌زده است».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده