نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

پل فیگ کارگردان فیلم هیولایی Dark Army خواهد بود

پل فیگ، کارگردان فیلم Ghostbusters، به‌‌عنوان نویسنده و کارگردان فیلم هیولایی Dark Army (ارتش تاریکی) شرکت یونیورسال پیکچرز انتخاب شد.

پل فیگ، هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای هالیوود، نویسندگی و کارگردانی اقتباس سینمایی Dark Army (ارتش تاریکی) شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) را بر عهده خواهد داشت. استودیو سازندهٔ فیلم هنوز اطلاعاتی از جزئیات داستانی پروژه جدید خود را اعلام نکرده است و سازندگان تنها به ذکر این نکته بسنده کرده‌اند که فیلم جدید، شباهت‌هایی به فیلم بازسازی The Invisible Man (مرد نامرئی) دارد که این فیلم نیز با همکاری شرکت یونیورسال پیکچرز و البته شرکت فیلمسازی بلوم هاوس (Blumhouse) ساخته شده و حدود ۶ ماه دیگر روی پردهٔ سینما خواهد رفت. شرکت یونیورسال پیکچرز و شرکت فیلمسازی بلوم هاوس تاریخ اکران این فیلم را که قرار بود ۳ مارس ۲۰۲۰ (۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۸) اکران شود، به تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ (۹ اسفند ماه ۱۳۹۸) تغییر دادند و این فیلم در روز جمعه روی پرده خواهد رفت. مراحل فیلمبرداری و تولید بازسازی فیلم The Invisible Man تقریباً از دو ماه پیش آغاز شده است. فیلمبرداری و تولید بازسازی فیلم The Invisible Man در یکی از شهرهای اطراف سیدنی در کشور استرالیا شروع شده که پیش‌بینی می‌شود بیشتر مراحل آن نیز در این شهر و استودیوی فیلمسازی فاکس استرالیا انجام شود.

Paul Feig

شرکت یونیورسال پیکچرز در بیانیه‌ای راجع به فیلم‌های هیولایی این شرکت که قرار است روی پردهٔ سینما بروند چنین گفت:

به‌جای آنکه شخصی را مجبور به انجام کاری کنیم و بگوییم باید فیلم‌ها را چنین بسازید و همهٔ داستان‌ها را جزوی از قالبی بزرگ‌تر قرار دهید، استودیو تصمیم گرفته محدودیت‌های این‌چنینی را برای فیلمسازانی که با ایدهٔ خود، داستان‌های بی‌نظیر خودشان را خلق می‌کنند، کاهش دهد.

اولین فیلمی که از این دنیای سینمایی هیولایی کلاسیک روی پرده سینما رفت، فیلم The Mummy (مومیایی) الکس کورتزمن با بازی تام کروز و راسل کرو بود. تماشاچیان چندان از این فیلم خوششان نیامد و منتقدان نیز امتیازات بسیار پایینی را برای فیلم الکس کورتزمن در نظر گرفتند. فروش این فیلم در خاک ایالات متحده آمریکا ناچیز و در حدود ۸۰ میلیون دلار بود و می‌توان گفت به لطف فروش ۴۰۷ میلیونی جهانی فیلم بود که حداقل در گیشه با شکست سختی مواجه نشد.

استودیو سازندهٔ فیلم هنوز اطلاعاتی از جزئیات داستانی پروژه جدید خود را اعلام نکرده است و سازندگان تنها به ذکر این نکته بسنده کرده‌اند که فیلم جدید، شباهت‌هایی به فیلم The Invisible Man دارد

پل فیگ که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون ریبوت فیلم Ghostbusters (شکارچیان روح)، فیلم Spy (جاسوس)، فیلم The Heat (مخمصه) و فیلم Bridesmaids (ساقدوش‌ها) شناخته شده است، به همراه لارا فیشر، تهیه‌کنندگی فیلم Dark Army را نیز بر عهده خواهد داشت.

جدیدترین فیلم این کارگردان، فیلم Last Christmas (آخرین کریسمس) است که این فیلم کمدی و عاشقانه قرار است در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸) ‌روی پرده‌ٔ سینما برود و در این فیلم شاهد استفاده از یک نسخه منتشر نشده از آهنگ Last Christmas اثر جاودانه جرج مایکل نیز خواهیم بود. نسخه اصلی این آهنگ توسط گروه Wham خوانده شده بود که مایکل یکی از دو خواننده این گروه دو نفره بوده است. امیلیا کلارک، هنری گلدینگ و اما تامپسون از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Last Christmas حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. علاوه بر بازی، تامپسون که پیش از این برای نوشتن فیلمنامه فیلم Sense and Sensibility (عقل و احساس) برنده جایزه اسکار شده است، به‌ همراه برایانی کیمینگز، وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده دارد. فیلم Last Christmas داستان کیت با بازی امیلیا کلارک را روایت می‌کند که در لندن زندگی می‌کند و مجموعه‌ای از تصمیمات بد و اشتباه باعث شده که او برای مدت یک سال به‌عنوان یک الف در یک فروشگاه کریسمسی در این شهر کار کند. به نظر می‌رسد که تام با بازی هنری گلدینگ، شخصیت بیش از حد خوبی دارد و در بهترین زمان ممکن وارد زندگی کیت می‌شود و او در ادامه شروع به برداشتن موانع و مشکلات او می‌کند. همانطور که لندن در کریسمس به شگفت‌انگیزترین زمان خود تبدیل می‌شود، هیچ چیزی برای این دو نفر جواب نمی‌دهد.

آخرین فیلمی که از پل فیگ روی پردهٔ سینما رفت، فیلم کمدی و جنایی A Simple Favor (یک لطف ساده) بود که در این فیلم بازیگرانی چون آنا کندریک، بلیک لایولی، هنری گلدینگ و اندرو رنلز حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم پال فیگ امتیازات خوبی از منتقدان گرفت و با بودجهٔ ۲۰ میلیون دلاری، حدود ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده