نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

اپل با پارامونت برای ساخت فیلم Killers of the Flower Moon همکاری می‌کند

به‌نظر می‌رسد که فیلم Killers of the Flower Moon به کارگردانی مارتین اسکورسیزی قرار است با مشارکت اپل و پارامونت تولید و در سینماها نمایش داده شود.

فیلم Killers of the Flower Moon (قاتلان فلاور مون) قرار است اثر بعدی مارتین اسکورسیزی باشد که گفته می‌شود در این فیلم قرار است شاهد نقش آفرینی لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو باشیم، اما فروردین امسال اعلام شد که بودجه این فیلم تا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده که این مقدار بسیار بیشتر از بودجه اعلام شده به شرکت پارامونت پیکچرز بوده است و حال اسکورسیزی به‌دنبال تأمین مالی این پروژه با استودیو یا سرویس استریم دیگری است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از وضعیت فیلم جدید مارتین اسکورسیزی منتشر شده است. منابع نزدیک به هالیوودریپورتر تایید کردند که اپل در حال انجام مذاکرات نهایی با پارامونت برای مشارکت و تولید فیلم Killers of the Flower Moon است که بودجه آن قرار است بیش از ۱۵۰ میلیون دلار باشد.

اگرچه هنوز توافق نهایی صورت نگرفته، اما این اتفاق باعث کاهش هزینه‌های تولید و همچنین سرعت بخشیدن به ساخت آن خواهد شد. شرکت MGM و نتفلیکس (Netflix) دیگر استودیوهایی بودند که به این پروژه علاقه‌مند بودند، اما از این رقابت خارج شده‌اند. فیلم Killers of the Flower Moon براساس کتابی به‌همین نام اثر دیوید گرن، ساخته می‌شود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و توانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند؛ کتابی که ماجراهای آن به اوایل دهه‌ی ۱۹۲۰ مربوط می‌شود و داستان قبیله‌ای سرخ‌پوستی را روایت می‌کند که رخ دادن قتل‌هایی پیرامون آن، پای نیروهای امنیتی و FBI را در اولین سال‌های تأسیس آن به ماجرا باز کرد. هزینه بالا این پروژه از همان ابتدا مطرح بوده است.

مارتین اسکورسیزی و رودریگو پریتو در فیلم The Irishman

در سال ۲۰۱۶ حق ساخت فیلم Killers of the Flower Moon با پرداخت هزینه ۵ میلیون دلار توسط Imperative Entertainment خریداری شده بود و زمانی‌که در سال ۲۰۱۸ اسکورسیزی و دی‌کاپریو رسما به پروژه اضافه شدند، بسیاری انتظار هزینه بالا برای ساخت این فیلم را داشتند. زمانی‌که پارامونت در تابستان سال گذشته حق تولید و انتشار این فیلم را به‌دست آورد، منابع نزدیک گفتند که آن‌ها انتظار دارند که فیلم با بودجه‌ای در حدود ۱۵۰ میلیون دلار تولید شود، اما این بودجه اکنون تا ۲۲۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرده که ظاهرا هنوز ممکن است این روند ادامه پیدا کند. همچنین منابع نزدیک می‌گویند که جیم جیاناپلوس، رئیس پارامونت حاضر بود تا بودجه فیلم را تا ۱۸۰ میلیون دلار نیز افزایش دهد.

بخشی از این بودجه بالای روی کاغذ بابت دستمزد بالای عوامل اصلی فیلم است. طبق گفته این منابع، دیکاپریو برای حضور در فیلم Killers of the Flower Moon قرار است دستمزدی معادل ۲۰ میلیون دلار را دریافت کند و اسکورسیزی و دنیرو نیز دستمزدی در حدود ۱۵ میلیون دلار را دریافت خواهند کرد که درواقع دستمزد این سه نفر در مجموع چیزی در حدود ۵۵ میلیون دلار خواهد شد. بااین‌حال، فیلم‌های اسکورسیزی همیشه بودجه بالایی داشته است. فیلم The Irishman (مرد ایرلندی) آخرین فیلم اسکورسیزی بود که برخلاف انتظارات که پیش‌بینی می‌شد هزینه ساخت آن ۱۶۰ میلیون دلار باشد، اما طبق گفته منابع نزدیک هزینه ساخت آن تا ۲۲۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. 

dicaprio deniro scorsese

همچنین گفته می‌شود که اسکورسیزی در اوایل سال جاری میلادی بخش‌هایی از فیلمنامه فیلم Killers of the Flower Moon را شخصا بازنویسی کرده است. علاوه‌براین، منابع نزدیک می‌گویند که نتفلیکس حاضر بود تا ۲۱۵ میلیون دلار را در فیلم جدید اسکورسیزی هزینه کند، اما ظاهرا این پیشنهاد هم خیلی کافی نبوده است. شرکت MGM نیز یکی دیگر از گزینه‌های روی میز بوده که درنهایت اپل وارد مذاکره نهایی شده است. هنوز ارقام نهایی اعلام نشده، اما طبق اطلاعات منتشر شده، اپل بخشی از هزینه تولید فیلم را خواهد پرداخت و پارامونت همچنان فیلم Killers of the Flower Moon را در سینماها نمایش خواهد داد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده