نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

تروی بیکر به موفقیت سریال The Last of Us به نویسندگی کریگ مازن ایمان دارد

تروی بیکر به‌تازگی اعلام کرد که شانس موفقیت سریال The Last of Us بسیار بالا است، اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین تجربه‌ی بازی شود.

 پس از تاخیری دقیقه نودی و جنجال‌های بسیاری که بر اثر افشای بخش‌هایی از بازی The Last of Us Part II به وجود آمد، شرکت سونی نهایتاً تاریخ انتشار این دنباله‌ی مورد انتظار را اعلام کرد. در این گیرودار که بازیکنان سراسر جهان تلاش می‌کنند تا پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی دوم بازی در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۰) گرفتار اسپویل‌ها نشوند، در دست تولید بودن یک سریال براساس مجموعه‌ی The Last of Us به‌سادگی از یاد می‌رود. در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ (۶ مارس ۲۰۲۰) بود که شرکت سونی و استودیوی ناتی داگ از تولید یک اقتباس تلویزیونی از مجموعه‌ی محبوب The Last of Us برای شبکه‌ی HBO خبر دادند که کریگ مازن، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه سریال Chernobyl (چرنوبیل) وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی آن را برعهده دارد. مشارکت کریگ مازن و شبکه‌ی اچ‌بی‌او در این پروژه کافی بود تا این سریال به یکی از سریال‌های مورد انتظار طرفداران The Last of Us تبدیل شود و آن‌ها را بیش از اندازه به وجد آورد.

در مقطع کنونی اطلاعات زیادی از سریال The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) در دست نیست و تنها می‌دانیم که این اثر به وقایع بازی می‌پردازد و گوستاوو سانتائولایا، آهنگساز محبوب بازی‌های این مجموعه باری دیگر برای ساخت موسیقی متن سریال باز خواهد گشت. خوشبختانه تروی بیکر، صداپیشه‌ی جوئل در گفت‌وگو با Fandom جزئیات بیشتری از این اقتباس مورد انتظار را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. بیکر در این گفت‌وگو درباره‌ی سریال «آخرین بازمانده از ما» و آنچه طرفداران می‌توانند از بازی The Last of Us Part II انتظار داشته باشند، سخن گفت. با اینکه این صداپیشه‌ی توانا صراحتاً بیان کرد که آن‌چنان در تولید سریال The Last of Us نقش نداشته است، اما از قبل رابطه‌ی بسیار نزدیکی با نویسنده‌ی سریال برقرار کرده است. تروی بیکر توضیح داد که «نیل دراکمن دوستی مهربان و همکاری شایسته است که من را در جریان اتفاقات آتی قرار می‌دهد».

مدتی می‌شود که از طرفداران کریگ مازن هستم؛ پس می‌توان گفت که از طرفداران پروپاقرص سریال‌های شبکه‌ی HBO، نه فقط به‌خاطر سریال Chernobyl، بلکه به‌دلیل حضور کریگ در مقام نویسنده، به‌حساب می‌آیم ... او مانند یک گروه موسیقی است که سایر گروه‌های نوازنده به کارهایش گوش می‌دهند. به بیان دیگر، همه عاشق کریگ هستند! پس کریگ را در توییتر دنبال کردم و او نیز چنین کاری انجام داد. سپس گفتم که «رفیق من از طرفداران پروپاقرص تو هستم» و کریگ نیز در پاسخ گفت که «من هم از طرفداران پروپاقرص تو هستم». ما مکالمه‌ی جالبی در توییتر داشتیم. آنچه بیش از هر مورد دیگری باعث شور و اشتیاق من [به این اقتباس تلویزیونی] می‌شود، این است که وقتی بسیاری از فعالان هالیوود متوجه [بازی The Last of Us و موفقیت‌هایش] شدند و پیش خود فکر کردند که «بسیاری از افراد عاشق این بازی هستند و اکنون زمان مناسبی برای تولید یک اقتباس سینمایی از آن است»، کریگ از دید یک طرفدار وارد عمل شد. به بیان بهتر، او تنها می‌خواهد که همه قادر به تجربه‌ی آن باشند و از آن نهایت لذت را ببرند. 

تروی بیکر / Troy Baker

این اولین باری نیست که وعده‌ی تولید یک لایو-اکشن براساس مجموعه‌ی The Last of Us به طرفداران داده می‌شود. چند سال پیش، نیل دراکمن، نویسنده‌ی ارشد بازی اعلام کرد که در کنار سم ریمی، کارگردان فیلم‌های Spider-Man (مرد عنکبوتی) و The Evil Dead (مُرده‌ی شیطانی) روی یک اقتباس سینمایی از داستان الی و جوئل کار می‌کند. بااین‌حال، تولید فیلم مورد بحث پس از سال‌ها سکوت خبری و مشکلات فیلمنامه لغو شد. تروی بیکر بیان کرد که در آن زمان هم در مورد تولید فیلم «آخرین بازمانده از ما» متقاعد نشده بود و فکر می‌کرد که هیچ الزامی در انجام این کار نیست.

زمانی از نیل دراکمن سوال کردم که اصلاً چرا یک فیلم یا سریال [از مجموعه‌ی The Last of Us] بسازیم؟ از کجا معلوم که بتوان چنین داستانی را [خارج از دنیای بازی‌] روایت کنیم؟ چه اصراری به انجام این کار است؟ به یاد دارم زمانی‌که مشغول نگارش فیلمنامه و مواجهه با چالش‌های آن بود پاسخ داد: «واقعیت این است که برخی از افراد به هر دلیلی برای تجربه‌ی آن کنترلر را در دست نمی‌گیرند و من بر این باورم که روایت داستان جوئل و الی از اهمیت بالایی برخوردار است».

بااین‌حال تروی بیکر نسبت‌به اقتباس تلویزیونی مجموعه‌ی The Last of Us خوش‌بین است و اعتقاد دارد که سیستم اپیزودی سریال امکان روایت داستان به‌شکل بهتر و موثرتر را برای سازندگان فراهم می‌کند.

به عقیده‌ی من با سیستم اپیزودی می‌توان به‌شکل موثر و اصولی‌تر به روایت چنین داستانی پرداخت؛ زیرا تلاش برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی ۱۶ ساعته در ۲ ساعت عملاْ غیرممکن است ... در این حالت باید قید روایت بسیاری از بخش‌های داستان‌ را بزنیم. فکر می‌کنم که با تولید سریال در سه یا چهار فصل بتوان یک تجربه‌ی متقارن و مشابه [با داستان بازی] ارائه کرد و از این طریق فرصت مناسبی را برای تجربه‌ی این داستان در اختیار افراد بیشتر قرار داد.

The Last of Us / آخرین بازمانده از ما

با اینکه تروی بیکر امید زیادی به سریال The Last Of Us دارد و شانس موفقیت آن را بسیار بالا می‌داند، اما همچنان قاطعانه بر این باور است که بهترین راه برای تجربه‌ی داستان جوئل و الی در دست گرفتن کنترلر است و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین تجربه‌ی بازی شود. بیکر در این‌باره توضیح داد:

در پایان باید بگویم که دلیل برتری تجربه‌ی بازی نسبت به آثار دیگر زمانی خودنمایی می‌کند که شما در بازی از فصل پاییز وارد فصل زمستان می‌شوید. پس از سقوط جوئل فکر می‌کردیم که کار این کاراکتر تمام شده است، اما در ادامه یک خرگوش زیبا را روی برف‌های دست نخورده و سپس پرتاب تیری را می‌بینید... پس از آن متوجه می‌شوید که الی برای اولین‌بار یکه‌وتنها در آن‌جا ایستاده است. در آن زمان شما دکمه‌ی آنالوگ کنترلر را به جلو حرکت می‌دهید و کنترل الی را در دست می‌گیرید. چنین تجاربی را نمی‌توان به‌جز بازی‌های ویدیویی به آثار دیگری منتقل کرد. هیچ چیز دیگری نمی‌تواند مانند تجربه‌ی بازی باشد، اما فکر می‌کنم که [اقتباس تلویزیونی The Last Of Us] می‌تواند تجربه‌ی نزدیکی به بازی ارائه دهد. بنابراین با این سریال می‌توان تجربه‌ی متفاوتی را در اختیار کسانی قرار داد که به هر دلیل تمایلی به تعامل با کاراکترها از طریق بازی ندارند.

مدتی قبل کیتلین دیور، بازیگر فیلم‌های Booksmart‎ (بوک اسمارت)، Beautiful Boy (پسر زیبا) و The Front Runner (رقیب پیشتاز) برای اجرای نقش الی در سریال The Last Of Us ابراز علاقه کرد و گفت که عاشق نقش‌آفرینی در این اقتباس تلویزیونی است. پیش از این کریگ مازین اعلام کرد که تولید سریال «آخرین بازمانده از ما» تا پیش از عرضه‌ی بازی The Last of Us Part II آغاز نخواهد شد.

ما نمی‌توانیم بلافاصله کار تولید سریال The Last of Us را آغاز کنیم؛ چرا که آن‌ها هنوز مشغول کار روی قسمت دوم بازی هستند. ما از ماه‌ها پیش در حال صحبت درباره‌ی آن هستیم و برنامه‌ها و کارهایی برای انجام داریم. زمانی که توسعه‌ی بازی The Last of Us Part II به پایان برسد، کار روی سریال را رسماً آغاز می‌کنیم. باتوجه‌به اینکه هر دو ما انگیزه‌ی زیادی برای تماشای این سریال در تلویزیون داریم، می‌توان اظهار امیدواری کرد که خبرهای هیجان‌انگیزی در راه است.

The Last of Us / آخرین بازمانده از ما

بازی The Last of Us Part II پس از جنجال‌های بسیار سرانجام تا ۴۵ روز دیگر در دسترس کاربران پلی ‌استیشن 4 قرار خواهد گرفت و به احتمال فراوان در روز عرضه‌ی پلی ‌استیشن 5 نیز شاهد انتشار نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آن خواهیم بود.


منبع Fandom
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده