نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۲

سم ریمی در حال مذاکره برای کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness است

طبق خبرهای منتشر شده، سم ریمی گزینه اول مارول استودیو برای کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness و جانشینی اسکات دریکسون است.

ماه گذشته بود که در یک خبر غیر منتظره، اسکات دریکسون به علت اختلاف نظر با مارول استودیو تصمیم گرفت تا از سمت کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness (دکتر استرنج در قلمروهای بی‌پایان دیوانگی) انصراف دهد و دیگر وظیفه کارگردانی این اثر مورد انتظار را بر عهده نداشته باشد. بااین حال، او هنوز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این فیلم حضور خواهد داشت. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌نظر می‌رسد که کارگردان جدید دنباله‌ فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) مشخص شده باشد. سم ریمی که پیش از این سابقه کارگردانی سه‌گانه اصلی فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) را در کارنامه خود داشته، در حال مذاکره با مارول استودیو برای کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness است و ریمی قرار است جانشین دریکسون شود.

Doctor Strange

با اینکه اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما او نیاز دارد تا خیلی سریع برای نشستن روی صندلی کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness آماده شود؛ چرا که مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم برای شروع از ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت یا خرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده و این فیلم قرار نیست با تاخیر اکران شود. ریمی پس از اینکه فیلم Spider-Man 3 (اسپایدرمن 3) را در سال ۲۰۰۷ کارگردانی کرد، به دنیای فیلم‌های ترسناک بازگشت و فیلم Drag Me to Hell (مرا به دوزخ بکشان) به کارگردانی وی در سال ۲۰۰۹ اکران شد. پس از این اثر، ریمی فیلم Oz the Great and Powerful (اُزِ بزرگ و قدرتمند) را کارگردانی کرد که این فیلم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و این اثر آخرین فیلمی بود که ریمی وظیفه کارگردانی آن را تا به امروز بر عهده داشته است. این در حالی است که ریمی به‌عنوان تهیه‌کننده بسیار فعال بوده و در حال حاضر او به‌دنبال کمک برای ساخت قسمت جدیدی از قسمت مجموعه فیلم The Evil Dead (مرده شریر) و فیلم Poltergeist (پولترگایست) است.

مارول در طی این سال‌ها تلاش کرده تا فیلمسازان با استعدادی مثل جاس ویدون، برادران روسو، جیمز گان، رایان کوگلر و تایکا وایتیتی را استخدام کند و استخدام ریمی که یک فیلمساز با تجربه است، کمی با سیستم چند سال اخیر این مجموعه تفاوت دارد، اما او می‌تواند با تجربه‌ای که دارد به فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بسیار کمک کند. تاکنون حضور بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیمف (اسکارلت ویچ) و بندیکت وانگ در نقش وانگ در این فیلم تایید و اعلام شده است، اما ورایتی تایید کرد که در دنباله‌ فیلم Doctor Strange قرار نیست شاهد بازگشت ریچل مک‌آدامز، بازیگر نقش کریستین پالمر باشیم.

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness برای اکران در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. جید بارتلت وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Doctor Strange 2 را بر عهده دارد و این فیلم قرار است با سریال WandaVision (وانداویژن) و سریال Loki (لوکی) ارتباط داشته باشد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده