نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

Stranger Things و The Witcher درصدر فهرست پربیننده‌ترین سریال‌ های ۲۰۱۹ نتفلیکس

Murder Mystery بیشترین تماشاگر را بین آثار نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ داشته است. از طرفی Stranger Things و The Witcher نیز در فهرست ۱۰ اثر پرتماشاگر نتفلیکس قرار گرفتند.

هم‌زمان با پشت‌سر گذاشتن آخرین روزهای سال ۲۰۱۹، نتفلیکس (Netflix) به ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی پرطرفدار خود پرداخته و طبق جدول‌های منتشرشده توسط این شرکت، فیلم راز جنایت (Murder Mystery) بیشترین بیننده را بین تمام آثار نتفلیکس داشته است.

این آمار براساس تعداد افرادی به‌دست آمده است که حداقل دو دقیقه از فیلم یا سریال موردنظر را در ۲۸ روز اول عرضه‌ی آن تماشا کرده باشند. نتفلیکس برای آثاری که کمتر از ۲۸ روز از ارائه‌ی آن‌ها گذشته است هم از تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های خود استفاده کرده و به آمار احتمالی دست پیدا کرده است.

در جدول کلی که ترکیبی از فیلم‌ها و سریال‌ها است، راز جنایت رتبه‌ی اول را دارد و درعین‌حال ۹ اثر از ۱۰ فیلم و سریال اول هم متعلق به خود نتفلیکس هستند. دراین‌میان تنها انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 محصول نتفلیکس نیست؛ انیمیشنی که در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۹ مرداد ۱۳۹۹) از نتفلیکس جدا خواهد شد و به جمع سایر آثار والت دیزنی می‌پیوندد که به‌زودی همه‌ی آن‌ها به‌شکل انحصاری تنها ازطریق دیزنی پلاس در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت.

فهرست ۱۰ اثر پرتماشاگر نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ را در ادامه می‌بینید:

اگر تنها سریال‌های نتفلیکس را در نظر بگیریم، فصل سوم Stranger Things رتبه‌ی اول را از آنِ خود کرده است. بعد از آن هم نوبت به ویچر می‌رسد؛ سریالی با حضور هنری کویل که حدود ۱۰ روز از انتشار آن می‌گذرد و بنابراین آماری از میزان تماشای آن در ۲۸ روز اول عرضه وجود ندارد و نتفلیکس برای محاسبه‌ی میزان محبوبیت سریال، دست به تخمین‌های مخصوص خود زده است. همین‌طور از انتشار فصل دوم سریال You هم تنها چند روز می‌گذرد و در مورد این سریال هم با شرایطی مثل ویچر طرف هستیم. فهرست کامل ۱۰ سریال پربیننده‌ی نتفلیکس به‌شرح زیر است، سریال‌هایی که همه‌ی آن‌ها محصول خود نتفلیکس هستند:

فیلم Murder Mystery

در مورد فیلم‌های سینمایی هم شاید نیازی به توضیح نباشد که راز جنایت با بازی آدام سندلر و جنیفر انیستون رتبه‌ی اول را در اختیار گرفته است. یکی از معروف‌ترین محصولات اخیر نتفلیکس یعنی فیلم مرد ایرلندی جدیدترین اثر مارتین اسکورسیزی هم رتبه‎ی چهارم را نصیب خود کرده است و آثار جالب دیگری هم در این فهرست به‌چشم می‌خورند:

همان‌طور که مشاهده می‌شود، در این بخش هم اکثر فیلم‌ها متعلق به نتفلیکس هستند، به جز سه مورد که هر سه هم انیمیشن محسوب می‌شوند.

در مجموع نتفلیکس با آثار جدید و همین‌طور دنباله‌های کارهای قبلی خود در سال ۲۰۱۹ روزهای خوبی را پشت‌سر گذاشت و البته باید برای روزهای سخت آینده و رقابت با سایر غول‌های این بازار بیش‌ازپیش تلاش کند؛ از دیزنی پلاس که به‌فاصله‌ی کوتاهی از عرضه‌ی خود باعث جدایی بیش از یک میلیون کاربر نتفلیکس شده است، تا آمازون که این روزها در حال تولید سریال عظیم ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده