نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

دیزنی پلاس باعث جدایی بیش از یک میلیون کاربر از نتفلیکس شده است

طبق آمار منتشر شده، از زمان آغاز به کار سرویس استریم دیزنی پلاس، بیش از یک میلیون کاربر از نتفلیکس جدا شده و به این سرویس استریم آمده‌اند.

از ماه گذشته بود که سرویس استریم دیزنی پلاس رسما آغاز به کار کرد و با استقبالی فراتر از انتظار نیز مواجه شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این سرویس استریم توانسته روی بزرگ‌ترین سرویس استریم دنیا تاثیر منفی بگذارد. طبق خبری که هالیوودریپورتر براساس آنالیز منتشر شده از جان بلک‌لج، منتشر کرده، از زمان آغاز به‌کار سرویس استریم Disney Plus، شبکه نت‌ فلیکس بیش از یک میلیون کاربر از دست داده است. بااین حال، بلکلج اضافه کرد که این موضوع پیش از این نیز پیش‌بینی شده بود که در این مدت برخی از کاربران تصمیم به ترک نتفلیکس بگیرند و همچنین اضافه کرد که شبکه Netflix در طول سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ توانسته ۷.۶ مشترک جدید را نیز جذب کند.

نتفلیکس / Netflix

طی یک بررسی، از ۲۴ میلیون کاربر سرویس استریم دیزنی پلاس در آمریکا، حدود ۱۹.۴ میلیون کاربر حداقل اشتراک یک سرویس استریم دیگر را نیز در اختیار دارند. همچنین این بررسی نشان می‌دهد که ۵.۸ درصد کاربران نتفلیکس تصمیم به‌لغو اشتراک خود به‌نفع دیزنی پلاس گرفته‌اند. بااین حال و همانطور که قبلا اشاره کردیم، نتفلیکس با اینکه برخی از کاربران و مشترکین خود را به‌نفع دیزنی پلاس از دست داده و این روند ممکن است ادامه پیدا کند، اما توانسته مشترکین جدیدی را نیز به‌دست آورد. همچین این نکته قابل ذکر است که این تنها یک بررسی آماری است و در حال حاضر این آمار توسط نتفلیکس یا دیزنی تایید یا تکذیب نشده و حتی به آن واکنش نیز نشان نداده‌اند.

بااین حال، انتظار می‌رود که در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ شاهد انتشار گزارش مالی نتفلیکس و دیزنی باشیم که می‌تواند دید بهتری از میزان مشترکین این دو سرویس استریم محبوب را نیز ارائه دهد. هالیوودریپورتر در پایان اضافه کرد که دیزنی پلاس هنوز در ابتدای راه است و احتمالا رشد سریع آن نیز ادامه خواهد داشت و نتفلیکس نیز در حال حاضر ۱۵۸ مشترک از سراسر جهان در اختیار دارد که انتظار می‌رود این آمار تا پایان سال جاری میلادی تا ۱۶۶ میلیون کاربر افزایش یابد. همچنین در این آنالیز، سریال The Mandalorian (ماندالوریان‌) ‌به‌عنوان برگ برنده دیزنی پلاس و سریال The Witcher (ویچر) به‌عنوان برگ برنده نتفلیکس در تعطیلات سال نو و کریسمس معرفی شده‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده