نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

گزارش فروش سینمای ایران؛ آغاز قوی تازه اکران‌ها

در این هفته‌ی سینمای ایران فیلم‌های تازه‌ای روی پرده رفتند و رکورد فروش روز اول نیز شکسته شد. با گزارش زومجی از فروش سینمای ایران همراه باشید.

سینمای ایران حالا با اکران شلوغ عید فطر روح تازه‌ای می‌گیرد. اکرانی که هرچند احتمالا به ادامه اکرانِ سال لطمه می‌زند اما چند هفته‌ی پر تب و تاب را رقم خواهد زد. رتبه اول این هفته در اختیار فیلم سینمایی «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی است که برای هفتمین هفته روی پرده رفته و دوباره به رقم فروش بالایی دست پیدا کرده است. «تگزاس ۲» در این هفته ۱۸۳ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی در این هفته به فروش یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان دست پیدا کرده است. ساخته مسعود اطیابی تاکنون در مجموع ۱۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون تومان فروخته است. «تگزاس ۲» با بازی سام درخشانی و پژمان جمشیدی به‌جای «رحمان ۱۴۰۰» اکران شد و به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کرد. این فیلم سینمایی به احتمال بالا طی هفته آینده صدر جدول را از دست خواهد داد. رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری است که در چهارمین هفته اکرانش ۱۵۳ سینما در اختیار داشته است. «سامورایی در برلین» در این هفته ۹۷۴ میلیون تومان کسب کرد و به این ترتیب به فروش کلی ۳ میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم سینمایی می‌‌توانست به یکی از پرفروش‌های سال تبدیل شود، چرا که از فرمول «بازیگر زن خارجی و محتوای کمدی عامه‌پسند با چاشنی شوخی‌های نیمه‌جنسی» پیروی کرده است. «سامورایی دربرلین» اما نمی‌تواند انتظار اکران موفقی داشته باشد، چرا که در چهارمین هفته اکرانش سه فیلم مورد انتظار به‌صورت همزمان روی پرده رفته‌اند. این فیلم‌ها در کمتر از سه روز درآمدی تقریبا نزدیک به فروش یک هفته‌ای «سامورایی در برلین» داشته‌اند.

مهران مدیری، محمدرضا گلزار| فیلم ما همه باهم هستیم

سومین فیلم پرفروش این هفته فیلم تازه‌اکران «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی است. این فیلم سینمایی به همراه فیلم‌های «سرخ پوست»، «دختر شیطان» و «شبی که ماه کامل شد» از ۱۵ خرداد روی پرده رفته‌ است. «ما همه با هم هستیم» در اولین روز اکران با نمایش در ۱۲۳ سینما موفق به شکستن رکورد فروش روز اول سینمای ایران شده است. «ما همه با هم هستیم» تاکنون به فروش ۵۷۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است. البته در منابع مختلف آمارِ مختلف اما نزدیک به همین میزان درآمد منتشر شده است. از بازیگرهای مشهور «ما همه با هم هستیم» می‌توان به مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، جواد عزتی، سروش صحت، حسن معجونی و مهران غفوریان اشاره کرد. این فیلم پربازیگر به‌عنوان یکی از شانس‌های تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته می‌شود. شاید محتمل‌ترین عاملی که بتواند از این امر جلوگیری کند، همزمانی اکران این فیلم با دیگر فیلم‌های موردانتظار سال باشد. رتبه چهارم این هفته در اختیار پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران یعنی «متری شیش و نیم» است. این ساخته‌ی سعید روستایی طی یازدهمین هفته اکران در ۸۵ سینما روی پرده رفت و ۴۹۵ میلیون تومان فروخت. «متری شیش و نیم» حالا به مجموع درآمد ۲۶ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دست پیدا کرده است. «متری شیش و نیم» نیز احتمالا هفته‌های آخر اکران پر درآمد را تجربه می‌کند.

فیلم شبی که ماه کامل شد

«ما همه با هم هستیم» رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

رتبه پنجم این هفته در اختیار بهترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر یعنی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار است. این فیلم ایرانی در روز اول اکران با نمایش در ۹۵ سینما ۴۵۴ میلیون تومان فروخت. ساخته‌ی نرگس آبیار با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست تاکنون ۵۶۷ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی به زندگی عبدالحمید ریگی، برادر تروریست، عبدالمالک ریگی پرداخته است. «شبی که ماه کامل شد» یکی از شانس‌های فروش بالا محسوب می‌شود. ساخته‌ی جدید نرگس آبیار موفق‌ترین فیلم جشنواره فجر است و احتمالا به همین مناسبت می‌تواند به یکی از فیلم‌های پرمخاطب اکران تبدیل شود. بنابر روابط عمومی این فیلم سینمایی، در روز اول اکران ۲۵ هزار نفر به تماشای «شبی که ماه کامل شد» نشسته‌اند. فیلم سینمایی «سرخ پوست» ساخته نیما جاویدی دیگر تازه‌اکران این هفته است. این فیلم تحسین شده در رتبه ششم پرفروش‌های این هفته جای گرفته است. ساخته نیما جاویدی تاکنون در ۷۱ سینما روی پرده رفته است. این فیلم سینمایی در روز اول ۴۲۷ میلون تومان فروخته است. «سرخ پوست» با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار تاکنون ۵۶۷ میلیون تومان فروخته است. تازه‌اکران دیگر این هفته فیلم سینمایی «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور است. این فیلم سینمایی که محصول مشترک ایران و هند است در این هفته ۷۸ سینما در اختیار داشته است. «دختر شیطان» با بازی حمید فرخ نژاد تاکنون تنها ۶۷ میلیون تومان فروخته است و تا اینجای‌کار ضعیف‌ترین تازه‌اکران عید فطر بوده است. در ادامه به مرور آمار ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیفروش کل
۱تگزاس ۲۷۱۸۳۱,۵۶۲,۰۸۷,۰۰۰۱۴,۷۶۳,۵۸۷,۰۰۰
۲سامورایی در برلین۴۱۵۳۹۷۴,۳۹۵,۰۰۰۳,۵۲۹,۶۸۴,۰۰۰
۳ما همه با هم هستیم۰۱۲۳۵۷۴,۵۴۵,۰۰۰۵۷۴,۵۴۴,۰۰۰
۴متری شیش و نیم۱۱۸۵۴۹۵,۵۰۹,۰۰۰۲۶,۳۴۶,۴۶۶,۰۰۰
۵شبی که ماه کامل شد۰۹۵۴۵۴,۹۹۱,۰۰۰۵۶۷,۰۳۳,۰۰۰
۶سرخپوست۰۷۱۴۲۷,۹۲۶,۰۰۰۵۶۷,۴۸۸,۰۰۰
۷نبات۴۶۹۱۳۳,۲۷۷,۰۰۰۶۲۳,۵۳۸,۰۰۰
۸چهار انگشت۱۱۳۷۱۲۱,۱۶۸,۰۰۰۱۰,۶۷۳,۷۱۳,۰۰۰
۹دختر شیطان۰۷۸۶۷,۰۲۶,۰۰۰۶۷,۰۲۵,۰۰۰
۱۰زندانی‌ها۱۱۲۹۴۸,۰۷۲,۰۰۰۴,۶۸۱,۸۰۴,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده