نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷

بخش فیلم محبوب اسکار، برای مراسم امسال برگزار نخواهد شد

چندی پیش بخش «فیلم محبوب» به بخش‌های مراسم آکادمی یا اسکار اضافه شد، اما به‌تازگی اعلام شده که این بخش امسال برگزار نمی‌شود و از سال آینده عملی خواهد شد.

مدتی است که مسئولان برگزاری مراسم اسکار، بخش جدیدی با عنوان «فیلم محبوب» را به بخش‌های دیگر این مراسم اضافه کرده‌اند. حتی مارک والبرگ، هنرمند محبوب دنیای هالیوود هم بعد از اعلام این خبر، علاقه و تمایل خود را به این ایده عنوان کرد و به حمایت از آن پرداخت. با این حال، به نظر می‌رسد که برخلاف چیزی که سابقا اعلام شده بود، این بخش در جدیدترین مراسم پیش رو، برگزار نخواهد شد. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، براساس خبری که CBS News منتشر کرده، مسئولان آکادمی به طور رسمی تایید کردند به این دلیل که بخشِ جدید خیلی دیر به برنامه‌ها اضافه شده، به همین دلیل بخش «دستاورد شگفت‌انگیز در ساخت فیلم‌های محبوب» از مراسم پیش روی امسال حذف شده است.

در پاسخ به این سوال که چرا این بخش جدید و محبوب از مراسم امسال حذف شد، اعضای آکادمی در طی بیانیه‌ای، اینگونه اعلام کردند:

از آنجایی که این مراسم بسیار گسترده است و آثار زیادی قصد شرکت در آن را دارند... آکادمی اینگونه تصمیم گرفت که اضافه کردن یک بخش جدید آن هم درست ۹ ماه پیش از برگزاری مراسم، برای آثاری که پیش از این اکران شده‌اند مشکلات و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.

جان بیلی، کسی که برای چهارمین دوره‌ی خود برای ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما یا همان آکادمی اسکار انتخاب شده، به‌تازگی عنوان کرد که اعضای هیئت مدیره اخیرا ملاقاتی با یکدیگر داشتند و درباره‌ی مسائل مختلف این بخش و همچنین حذف آن از مراسم امسال صحبت کردند. براساس اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده، بخش «فیلم محبوب» که ماه گذشته معرفی و اعلام شد، تنها تغییری نیست که در مراسم اسکار اعمال می‌شود. بیلی همچنین در میان صحبت‌های خود عنوان کرد که اعضای آکادمی اسکار به بینندگان و طرفداران قول می‌دهند که مراسم اسکار سال آینده، یک مدت زمان ۳ ساعته خواهد داشت و همچنین به احتمال زیاد برای سال ۲۰۲۰ هم تاریخ پخش آن تغییر خواهد کرد و زودتر برگزار خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این تغییرات به خاطر کاهش تعداد بیننده‌ها صورت خواهد گرفت. مراسم آکادمی اسکار سال ۲۰۱۸، کمترین تعداد بیننده را در طول تاریخ برگزاری این مراسم داشت. براساس گزارش‌های منتشر شده، مراسم اسکار ۲۰۱۸، ۲۶.۵ میلیون نفر بیننده داشته است. این میزان تقریبا ۲۰ درصد کمتر از چیزی است که مراسم سال ۲۰۱۷ داشت. مراسم آکادمی اسکار سال ۲۰۱۷، ۳۲.۹ میلیون نفر بیننده داشت که سال بعد تعداد زیادی از آنها کاهش یافتند. حال باید صبر کنیم و ببینیم که آیا این تصمیمات جدید، تاثیر خوبی روی تعداد بینندگان این مراسم خواهد داشت یا خیر.

مراسم اسکار سال 2019 قرار است در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (۵ اسفند ۱۳۹۷) برگزار شود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده