نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

اسکار 2019 بخشی برای فیلم های محبوب خواهد داشت

طبق اعلام آکادمی، مراسم اسکار ۲۰۱۹ برای بالا رفتن جذابیت با تغییرات ریز و درشتی همراه می‌شود.

قرار است از سال آینده با تفاوت‌هایی در بزرگترین مراسم سینمایی همراه باشیم و آکادمی علوم و هنرهای سینما که وظیفه برپایی مراسم اسکار را برعهده دارد، به فکر ایجاد تغییراتی در این مراسم افتاده تا مخاطبین بیشتری جذب آن شوند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، هیئت مدیره آکادمی با توجه به افت تعداد بینندگان مراسم نسبت به قبل تصمیماتی در این زمینه گرفته‌اند که از سال آینده اجرا خواهد شد. موضوعی که آکادمی آن را نمایشی دلپذیرتر و تماشایی‌تر برای مردم دنیا دانسته و مدت زمان آن هم حدود سه ساعت خواهد بود. در همین رابطه قرار است بخشی از جوایز کوچک‌تر که شاید برای مخاطب عام از اهمیت کمتری برخوردار باشند، در بین آگهی‌های تلویزیونی اهدا شده و صحنه‌های مربوط به دریافت جایزه بعداً پخش شوند.

همچنین قرار است اسکار ۲۰۱۹ بخش جدیدی داشته باشد که در آن به فیلم‌های محبوب هالیوود توجه می‌شود و جایزه‌ای تحت عنوان «دستاورد شگفت‌انگیز در ساخت فیلم‌های محبوب» به برنده آن داده خواهد شد. خیلی وقت‌ها فیلم‌های پرفروش و محبوب به جوایز اصلی اسکار دسترسی پیدا نمی‌کنند و بیشتر در بخش‌های جانبی و فنی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. برای مثال برنده اسکار دوره قبل یعنی Shape of Water «شکل آب» در آمریکا به فروش ۶۳ میلیون دلاری رسید که در مقایسه با فیلم‌های پرفروش سال عدد زیادی محسوب نمی‌شود و در طرف مقابل فیلم‌هایی مثل «جنگ ستارگان: آخرین جدای»، «واندر وومن» و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» با فروش‌های خیره‌کننده خود جایی در بخش‌های اصلی اسکار نداشتند. ولی بخش جدید اسکار به سراغ فیلم‌های پرفروش و در عین حال باکیفیت می‌رود تا جذابیت بیشتری به مراسم داده شود.

در کنار این‌ها در آینده تغییراتی هم در تاریخ پخش مراسم رخ می‌دهد. اسکار سال بعد که نود و یکمین دوره این مراسم خواهد بود مثل اکثر دوره‌های اخیر در اواخر ماه فوریه برگزار می‌شود، ولی مراسم سال ۲۰۲۰ در روز یکشنبه ۹ فوریه برگزار خواهد شد.

با اینکه خود آکادمی به شکل مستقیم اعلام نکرده که کاهش تعداد بیننده‌ها دلیل انجام این تغییرات بوده، ولی این موضوع به نوعی در بیانیه منتشر شده مشخص است:

نظرات زیادی از جانب شما در راه بهبود بخشیدن به مراسم اسکار و اعمال تغییرات در آن برای هماهنگی بیشتر با تغییر و تحولات دنیا دریافت کرده‌ایم و هیئت مدیره با جدیت به دنبال اجرای این پیشنهادات است.

نظر شما در مورد ایجاد این تغییرات در مراسم اسکار چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده