نویسنده: محمد شیرزاده
// شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

سریال Jason Bourne ساخته خواهد شد

گفته شده سریال فرعی مجموعه Jason Bourne تحت عنوان Treadstone برای پخش در شبکه یو‌اس‌ای نتورک ساخته خواهد شد.

دنیای جیسون بورن قرار است با یک سریال اسپین آف پا به تلویزیون و شبکه یو‌اس‌ای نتورک بگذارد. جیسون بورن در ابتدا در سری کتاب‌هایی که توسط رابرت لودلوم به نگارش در آمدند معرفی شد و اولین بار با فیلم هویت بورن (The Bourne Identity) به کارگردانی داگ لیمن در سال ۲۰۰۲ پا به دنیای سینما گذاشت. مت دیمون نیز نقش جیسون برون را ایفا کرد که به دنبال یافتن هویت واقعی‌ و گذشته‌اش است.

هویت بورن عملکرد نسبتا خوبی در سینماها داشت اما بعدا با عرضه‌ی نسخه‌ی نمایش خانگی آن توانست موفقیت چشمگیری پیدا کند و باعث شد فیلم‌های بعدی‌اش نیز ساخته شوند. دو فیلم بعدی مجموعه یعنی برتری بورن (The Bourne Supremacy) و اولتیماتوم بورن (The Bourne Ultimatum) را پل گرینگرس ساخت. شیوه تدوین خاص گرینگرس در این دو فیلم تاثیر بسیار زیادی داشت و حتی از آن در فیلم ذره‌ای آرامش (Quantum of Solace) از مجموعه جیمز باند نیز مورد استفاده قرار گرفت. گرینگرس سپس از کارگردانی فیلم میراث بورن (The Bourne Legacy) در سال ۲۰۱۲ کنار کشید و قرار بود در این فیلم مت دیمون مجموعه را به جرمی رنر تحویل دهد. دیمون و گرینگرس سپس در سال ۲۰۱۶ برای فیلم جیسون بورن (Jason Bourne) بازگشتند که در حال حاضر آخرین فیلم عرضه شده در این مجموعه است.

به نظر می‌رسد فعلا دیگر خبری از جیسون بورن در سینما نباشد اما دنیای بورن قرار است باز هم توسعه پیدا کند. به گزارش ورایتی، دنیای بورن قرار است یک سریال اسپین آف در شبکه یو‌اس‌ای نتورک داشته باشد. این سریال که تردستون (Treadstone) نام دارد قرار است داستان آن مجموعه از سازمان سیا را که باعث به وجود آمدن جیسون بورن شد روایت کند. در این سریال قرار است تعدادی از مامورین ویژه این سازمان را در حال انجام ماموریت‌هایشان ببینیم. تیم کرینگ قرار است نویسندگی و تهیه کنندگی اجرایی سریال را بر عهده بگیرد و رامین بحرانی نیز قسمت اول سریال را کارگردانی خواهد کرد.

کمپانی یونیورسال ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا درآمد داشته است و به نظر می‌رسد اثری با ارزش است و ارزش زنده نگه داشتن هم دارد. پس از گذشت زمان کافی از عرضه آخرین فیلم مجموعه، الان بهترین زمان برای انتقال این مجموعه به تلویزیون است. حال که مت دیمون دیگر قصد ندارد در این مجموعه ادامه دهد، به نظر منطقی می‌رسد که شخصیت جیسون بورن را کنار گذاشت دیگر بخش‌های داستان را به نمایش گذاشت. البته مت دیمون در گذشته اعلام کرد مشکلی با ایفای نقش جیسون بورن توسط بازیگر دیگری ندارد پس شاید این شخصیت را روزی در سریال تردستون با بازیگری دیگر مشاهده کنیم.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده