نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۲

شعر روایی The Bone Church استفن کینگ تبدیل به سریال می‌شود

به‌زودی یکی دیگر از آثار استفن کینگ با عنوان The Bone Church، به جعبهٔ جادویی خواهد آمد.

شعر روایی The Bone Church، نوشته استفن کینگ، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت، تبدیل به مجموعه‌ای تلویزیونی خواهد شد. طرفداران استفن کینگ دوران بسیار خوبی را سپری می‌کنند و در چند ماه گذشته خبرهای زیادی راجع به بازسازی و ریبوت برخی فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی برگرفته‌شده از آثار استفن کینگ به گوش می‌‌رسد و در کنار این اخبار، خبرهای ساخت مجموعه‌هایی جدید از آثار کمتر شناخته‌شدهٔ این نویسندهٔ آمریکایی نیز منتشر می‌شود. در مجموع امسال، سال خوبی برای طرفداران آثار استفن کینگ بود و بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فیلمی که از آثار کینگ به روی پرده رفت و همهٔ اخبار و رکوردهای ژانر وحشت را از آن خود کرد، فیلم It (آن) اندی موشیاتی بود. فیلم It داستان کودکی را روایت می‌کرد که در شهر دِری ناپدید شده بود؛ گروهی از نوجوانان باید با بزرگ‌ترین ترس خود مقابله کرده و وارد یک خانه متروکه شده و با دلقکی شیطانی به نام پنی‌ وایز که طی قرن‌ها مرتکب قتل و خشونت شده، روبه‌رو شده و با او مبارزه می‌کردند. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم It حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم It رکوردی خارق‌العاده در گیشه بر جای گذاشت و با بودجهٔ ساخت ۳۵ میلیون دلاری، حدود ۷۰۰ میلیون دلار فروش داشت.

این شعر از زبان مردی دائم الخمر روایت می‌شود و داستان آن در مورد خودِ این مرد و اعزام شدن به مأموریت شومی در جنگلی ناشناخته برای یافتن کلیسای مرموز مردگان است

در سال ۲۰۱۷ نسخهٔ سینمایی رمان معروف The Dark Tower (برج تاریک) استفن کینگ به کارگردانی نیکولای آرسل ساخته شد و به روی پرده رفت. فیلم The Dark Tower بر اساس رمان هشت جلدی فانتزی و حماسی استفن کینگ ساخته شد و داستان شوالیه تفنگ به دستی به نام رونالد را روایت می‌کرد که در تلاش برای رسیدن به برج تاریک بود. همان‌طور که گفتیم رمان استفن کینگ مشتمل بر هشت جلد و در مجموع حدود ۳ هزار صفحه بود و طی سالیان اخیر فیلمسازان زیادی سعی داشتند این پروژه جاه‌طلبانه را به روی پرده سینما ببرند؛ نیکولای آرسل این ریسک را به جان خرید و البته شکست بدی نیز در کارنامهٔ کاری‌اش ثبت شد. در حالی که فیلم It به موفقیتی خیره‌کننده در گیشه دست یافت و بسیار مورد استقبال منتقدین و تماشاچیان قرار گرفت، اما فیلم The Dark Tower سرنوشت مشابهی نداشت و هم در گیشه ناامیدکننده ظاهر شد و هم مورد انتقاد بسیاری از منتقدین قرار گرفت. بودجه ساخت فیلم The Dark Tower رقمی نزدیک به ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه فروش ۱۱۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. سال گذشته دو اثر دیگر نیز از استفن کینگ تبدیل به فیلم شدند: Gerald’s Game (بازی جرالد) و 1922‌. تهیه‌کنندگی هر دو فیلم بر عهدهٔ سرویس استریم نتفلیکس بود. همچنین سریال Mr. Mercedes (آقای مرسدس) در سال ۲۰۱۷ به روی آنتن شبکه Audience رفت و مورد استقبال منتقدین و بینندگان قرار گرفت. فصل اول این سریال در ۱۰ قسمت تولید شد و گویا فصل دوم نیز به‌زودی ساخته می‌شود. باید گفت که استودیوهای مختلف در حال رقابت با یکدیگر برای به دست آوردن امتیاز ساخت آثار استفن کینگ هستند و این اتفاق، خبری خوب برای طرفداران وی محسوب می‌شود.

Bone Church

طبق گزارش سایت دِدلاین، به‌زودی مجموعه‌ای تلویزیونی بر اساس شعر روایی The Bone Church استفن کینگ ساخته خواهد شد. این شعر از زبان مردی دائم الخمر روایت می‌شود و داستان آن در مورد خودِ این مرد و اعزام شدن به مأموریت شومی در جنگلی ناشناخته برای یافتن کلیسای مرموز مردگان است. این مجموعهٔ تلویزیونی توسط استودیو Cedar Park Entertainment در دست ساخت است. کریس لانگ (تهیه‌کنندهٔ اجرایی سریال Mr. Mercedes) و دیوید آیر (کارگردان فیلم Bright)، مالکان استودیو Cedar Park Entertainment هستند.

در یکی دو سال اخیر اقتباس‌های زیادی از آثار استفن کینگ به صورت مجموعه تلویزیونی یا فیلم سینمایی ساخته شده‌ است، اما همهٔ آن‌ها موفق نبوده‌اند. به فیلم The Dark Tower اشاره داشتیم و نمونهٔ دیگر، سریال The Mist (مه) از روی داستانی کوتاه با همین عنوان است که یکی از مورد انتظارترین سریال‌های سال ۲۰۱۷ میلادی بود. این سریال درامی سرد و بی‌روح شد که به منبع اولیه وفادار نبود و تغییراتی اضافه و بدون دلیل در آن به وجود آورده بود که در نهایت به کیفیت کلی کار ضربهٔ بدی زد. گویا سریالی نیز از روی رمان The Dark Tower در حال ساخت است و استفن کینگ به طرفداران اطمینان داده است که این سریال هیچ‌گونه ارتباطی با فیلم شکست‌خوردهٔ نیکولای آرسل نخواهد داشت.

با وجود علاقهٔ زیاد استودیوها به ساخت آثار استفن کینگ، حداقل تا دو سه سال آینده شاهد تولید سریال‌ها و فیلم‌های مختلف از نوشته‌های این نویسندهٔ محبوب آمریکایی خواهیم بود و امیدواریم همگی این آثار کیفیتی خوب و قابل قبول داشته باشند. لازم به ذکر است استفن کینگ در صحبت‌های پیشین خود گفته بود که قرار است از روی دو رمان کلاسیک Salem’s Lot و The Stand اقتباس تلویزیونی جدیدی ساخته شود. رمان Salem’s Lot استفن کینگ در سال ۱۹۷۵ به بازار منتشر شد و از آن زمان تاکنون دو اقتباس و هر دو به شکل مینی سریال از روی این رمان صورت گرفته است. اولین مینی سریال در سال ۱۹۷۹ ساخته شد که مطمئناً هنوز نیز صحنه‌های آن مینی سریال ترسناک در ذهن بینندگان هست. دومین مینی سریال ساخته‌شده از روی رمان Salem’s Lot در سال ۲۰۰۴ به روی آنتن شبکه TNT رفت و در این مینی سریال، راب لووی در نقش پروتاگونیست داستان، بن میرز به ایفای نقش پرداخت. طرفداران، مینی سریال ابتدایی را بیشتر پسندیدند، اما اقتباس دوم نیز طرفداران خود را داشت و نمی‌توان از آن به‌عنوان سریالی ضعیف نام برد. رمان The Stand نیز چهارمین رمان استفن کینگ بود که در سال ۱۹۷۸ به بازار راه یافت و در سال ۱۹۹۴ شبکه ABC مینی سریال آن را به روی آنتن برد که بسیار هم مورد استقبال طرفداران قرار گرفت.

گفتنی است استفن کینگ در حال بازپس‌گیری حق امتیاز ساخت فیلم‌های Creepshow (نمایش منزجر‌کننده)، The Dead Zone (منطقه مرده)، Cujo (کوجو)، Firestarter (آتش‌افروز)، Children of the Corn (فرزندان ذرت) و Cat's Eye (چشم گربه) است و احتمالاً به‌زودی شاهد ساخت ریبوت این فیلم‌ها نیز خواهیم بود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده