نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

بازار چین هم نتوانست مانع شکست تجاری فیلم Blade Runner 2049 شود

اکران فیلم Blade Runner 2049 اخیرا در کشور چین آغاز شده است، اما مردم این کشور هم استقبال خوبی از این فیلم نکرده‌اند.

سرانجام اکران فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) در کشور چین آغاز شد و با وجود اینکه کمپانی برادران وارنر امید داشت بازار کشور چین باعث نجات این فیلم از یک شکست تجاری بزرگ شود، اما به نظر می‌رسد که مردم این کشور نیز این کمپانی را ناامید کرده‌اند. طبق خبری که وب‌سایت فوربس منتشر کرده، فیلم Blade Runner 2049 در روز جمعه تنها ۲.۴ میلیون دلار در گیشه چین فروخته و مجموع فروش این فیلم در سه روز نخست اکرانش در این کشور حدود ۷ تا ۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که فروش کلی فیلم Blade Runner 2049 در بازار کشور چین حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار باشد.

فیلم Blade Runner 2049 یک فیلم کم هزینه و ارزان قیمت نبوده و طبق گفته کمپانی برادران وارنر، بودجه ساخت این فیلم بدون در نظر گرفتن هزینه تبلیغات، حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. فیلم Blade Runner 2049 تاکنون بیش از ۸۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۲۲۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. با وجود این، بازار خانگی می‌تواند آخرین امید این فیلم تحسین‌شده باشد. این در حالی است که این فیلم با استقبال منتقدان روبه‌رو شده و نقدهای بسیار مثبتی را از سوی آن‌ها دریافت کرده است. با این حال، فیلم Blade Runner 2049 شروع بسیار ناامید کننده‌ای را در گیشه‌های آمریکای شمالی داشته است.

کارگردانی فیلم Blade Runner 2049 بر عهده دنی ویلنو، کارگردان فیلم‌هایی چون زندانیان (Prisoners)، سیکاریو (Sicario) و ورود (Arrival)، بوده است و ریدلی اسکات، کارگردان فیلم Blade Runner (بلید رانر)، نیز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در فیلم Blade Runner 2049 حضور دارد. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم، همانند فیلم اصلی، بر عهده همپتون فنچر به همراه مایکل گرین، نویسنده فیلم Green Lantern بوده است. رایان گاسلینگ، هریسون فورد، جرد لتو، ادوارد جیمز آلموس، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، برخد عبدی، آنا د آرماس و مکنزی دیویس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Blade Runner 2049 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده