نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵

نقد‌های اولیه منتقدان از فیلم Blade Runner 2049

نقد‌های اولیه منتقدان از فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) منتشر شده که در بین این نقدها به «خیره‌کننده» بودن و «لایق اسکار» بودن این اثر هم اشاراتی شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به تازگی نقد‌های اولیه منتقدان در رابطه با اولین نمایش فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر 2049) منتشر شده است. این فیلم اثری از دنی ویلنوو بوده که در دنباله اثر علمی-تخیلی و البته حماسی ریدلی اسکات که در سال ۱۹۸۲ به اکران درآمد ساخته شده است. این نقدها به تازگی در فضای اینترنت منتشر شده و می‌توان گفت که به طرزی باورنکردنی، نقدهای مثبتی هستند.

در بین این نقدها بیشترین نظرات مثبتی که اعلام شده به طریقی درباره هنر کارگردانی دنی ویلنوو بوده که به‌شدت او را به خاطر حرفه‌ای بودنش ستایش کرده‌اند. همچنین این منتقدان با اضافه کردن صفت‌هایی همانند فوق‌العاده جذاب، خیره‌کننده و دارای جلوه‌های ویژه تحسین‌کننده به این اثر اعلام کردند که عملکرد ویلنوو به‌عنوان کارگردان فیلم بلید رانر 2049 می‌تواند او را به‌عنوان یکی از بهترین کارگردانان عصر برای هدایت و کارگردانی فیلم‌هایی اینچنینی با بودجه‌های بسیار بزرگ مطرح کند. البته لازم به ذکر است که این نظرات اصلا اغراق و غلو کردن نیست.

یکی از منتقدان هم در نظرات خود اعلام کرده که خط داستانی نسخه جدید فیلم بلید رانر خیلی جذاب‌تر و قانع‌ کننده‌تر از نسخه اصلی و ابتدایی آن است. بقیه منتقدان هم به این مسئله اشاره کرده‌اند که این نسخه از فیلم وابستگی خیلی زیادی به نسخه اصلی که به کارگردانی ریدلی اسکات بوده است داشته و در ادامه عنوان کرده‌اند که به همین دلیل بررسی کلی این فیلم کمی دشوار است؛ زیرا ممکن است بخش خیلی زیادی از آن اسپویل شود. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که تا حد امکان دوست ندارید اطلاعاتی از داستان یا روند اثر داشته باشید و می‌خواهید که با هیجان کامل فیلم را ببینید، به طور جدی به شما پیشنهاد می‌شود که هیچ‌کدام از نقدها را نخوانید و در بهترین حالت، دیگر بیشتر از این خواندن این مطلب را ادامه ندهید.

Blade Runner 2049

 

ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان فیلم Blade Runner 2049 را فاش کند

 

اتفاقات فیلم بلید رانر 2049 سی سال پس از اتفاقات بلید رانر رخ می‌دهد که افسر «کِی» (K) از اداره پلیس لس آنجلس با بازی رایان گاسلینگ، به دنبال کشف یک راز قدیمی است که به نظر می‌رسد دیگر مدفون شده باشد، اما افشا شدن این راز می‌تواند باعث ایجاد هرج و مرج در جامعه شود. افسر کِی به دنبال پیدا کردن ریک دکارد با بازی هریسون فورد است. او مامور سابق اداره پلیس لس آنجلس است و حدود سی سال است که کسی او را ندیده و به نظر می‌رسد مرده باشد.

مجموعه توییت‌های زیر، نمونه‌هایی از نقدهای اولیه‌ای است که از فیلم بلید رانر 2049 منتشر شده است:

Blade Runner 2049 early reactions

فیلم بلید رانر 2049 اثری کاملا خیره‌کننده و شاهکاری در ژانر فیلم های علمی تخیلی است. این فیلم با صحنه‌هایی که داشت توانست تکنولوژی جلوه‌های ویژه را به طور کل به یک سطح دیگر ببرد. می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین آثار سال ۲۰۱۷ از آن نام برد.

Blade Runner 2049 early reactions

دنی ویلنوو و راجر دیکینز در ساخت فیلم بلید رانر 2049 فوق‌العاده کار کرده‌اند. این اثر واقعا قشنگ است. حتی داستان آن هم احساسی‌تر و دارای لایه‌های بیشتری است...

فیلم بلید رانر 2049 با اینکه بر پایه‌ی فیلم اصلی و ابتدایی ساخته شده، اما راه مخصوص به خودش را طی کرده است و حتی یک دنیای شگفت‌انگیز‌تر هم خلق کرده است. بهترین فیلم امسال!

Blade Runner 2049 early reactions

یک نکته مهم: فیلم بیلد رانر 2049 آن اثر اکشن، هیجان‌انگیز، دوستانه، پلیسی و علمی-تخیلی‌ معمولی‌ای نیست که شما نگران بودید که ممکن است باشد. این فیلم یک اثر پرزحمت و واقعا قوی‌ای است.

Blade Runner 2049 character posters

در اکثر نقدها به این موضوع اشاره شده که نسخه جدید فیلم Blade Runner نسبت به نسخه اول و اصلی آن از رمز و راز بیشتری برخوردار است و این قسمت را بهتر و جذاب‌تر از قسمت اول توصیف کرده‌اند

Blade Runner 2049 early reactions

فیلم بلید رانر 2049 یک اثر شاهکار و استادانه در ژانر فیلم‌های علمی-تخیلی است؛ از آن آثاری که طرفداران این ژانر بسیار از آن لذت می‌برند که ما این روز‌ها مشابه‌اش را نمی‌بینیم. جلوه‌های بصری آن بیش از تاثیرگذار است و فیلم فوق‌العاده‌ خوبی است.

Blade Runner 2049 early reactions

من به مدت چند روز در فکر بودم که اصلا چگونه امکان دارد که فیلم بلید رانر 2049 را بهتر از نسخه حال حاضر ساخت و عیب‌های آن را برطرف کرد؛ این کار غیرممکن است. [اما بلید رانر 2049] از هر نظر فیلم کاملی است.

Blade Runner 2049 early reactions

فیلم Blade Runner 2049 به‌شدت اثر قوی‌ای است. دوستان اصلا به دنی ویلنوو شک نکنید که شک کردن به او خطر خیلی بزرگی برای شما است.

Blade Runner 2049 early reactions

من فیلم Blade Runner 2049 را دیدم و واقعا فیلم مهیج و نفس‌گیری است. این اثر واقعا دنباله‌ای تحسین‌برانگیز و پر از رمز و راز است که المان‌های جدیدی به این قسمت اضافه شده و دنیای آن گسترش پیدا کرده است.

رایان گاسلینگ، هریسون فورد، آنا د آرماس، رابین رایت، سیلفیا هوکس، مک‌کنزی دیویس، کارلا جوری، لنی جیمز، دیوید باتیستا، ادوارد جیمز آلموس و جرد لتو از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش کرده‌اند. 

فیلم Blade Runner 2049 که فیلمنامه آن به قلم همپتون فنچر و مایکل گرین نوشته شده، توسط دنی ویلنوو کارگردانی شده است. داستان این فیلم بر اساس شخصیت‌هایی که در رمان فیلیپ کی دیک با نام Do Androids Dream of Electric Sheep وجود داشتند نوشته شده است. اندرو کوزوو، برادریک دی جانسون، باد یورکین و سینتیا سایکس از جمله کسانی هستند که تهیه‌کنندگی اثر را بر عهده داشته‌اند و تیم گمبل، ریدلی اسکات، فرانک جیوسترا، ییل بدیک، ول هیل و بیل کرارو از جمله افرادی هستند که تهیه‌کنندگی اجرایی این فیلم بر عهده آنها بوده است.

فیلم Blade Runner 2049 برای اکران در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است و تا به امروز تریلر‌های زیادی از این فیلم منتشر شده که که در آنها شخصیت‌ها و سال‌های مختلفی بین سال ۲۰۱۹ (که نسخه ابتدایی بلید رانر) و سال ۲۰۴۹ (که نسخه جدید این اثر در آن اتفاق می‌افتد) به تصویر کشیده شده‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده