نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

تارون اگرتون از فضای فیلم جدید رابین هود سخن گفت

بازیگر ولزی سینمای هالیوود، تارون اگرتون، که در فیلم جدید کمپانی فاکس قرن بیستم به‌عنوان رابین هود جدید سینما معرفی خواهد شد، این فیلم را بسیار متفاوت خواند.

تارون اگرتون در اولین صحبت‌های خود در مورد فیلم جدیدی که قرار است از شخصیت قدیمی رابین هود ساخته شود، گفت که این شخصیت با آنچه تاکنون در داستان‌های اساطیری درباره آن خوانده‌ایم و در فیلم‌ها و سریال‌های ساخته‌شده از روی آن دیده‌ایم، بسیار متفاوت خواهد بود. بازیگر ولزی سینمای هالیوود که هم‌اکنون فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) را روی پرده دارد، نقش آینده خود را بسیار متفاوت خواند. فیلم Kingsman: The Golden Circle دنباله فیلم Kingsman: The Secret Service (کینگزمن: سرویس مخفی) محسوب می‌شود و از چهار روز پیش اکران خود را آغاز کرده است. این‌طور که به نظر می‌رسد، از این پس شاهد نقش‌آفرینی‌های متفاوتی از تارون اگرتون خواهیم بود و وی قرار نیست همیشه جاسوس بماند.    

فیلم بزرگ بعدی تارون اگرتون، رابین هود خواهد بود. رابین هود شخصیتی انسان‌دوست است و در واقع رابین هود نماد حق‌طلبی، ستیز با ستم و بخشش دارایی‌های ستمکاران به مردم نیازمند و فقیر است. جیمی فاکس نیز در این فیلم حضور خواهد داشت و وی قرار است ایفاگر نقش جان کوچولو باشد. بن مندلسون نقش داروغه را خواهد داشت و تیم مینچین نیز در نقش پدر تاک ایفای نقش خواهد کرد. بعید به نظر می‌رسد خط داستانی متفاوتی از آنچه تاکنون از این شخصیت به تصویر کشیده است را شاهد باشیم، ولی طبق صحبت‌های تارون اگرتون باید منتظر شخصیت‌پردازی متفاوتی از شخصیت‌های این داستان عامیانه و اساطیری باشیم.   

Robin-Hood

سایت Screen Rant به‌تازگی در مورد اکران قسمت دوم مجموعه Kingsman با تارون اگرتون به گفتگو نشست و در خلال این مصاحبه از وی درباره نسخه‌ای از رابین هود که قرار است وی در آن نقش اصلی را ایفا کند سؤال پرسید. تارون اگرتون به‌صورت خلاصه گفت که نسخه جدید فیلم رابین هود بسیار متفاوت ار آنچه تاکنون از این شخصیت به نمایش درآمده است خواهد بود. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:   

فکر می‌کنم سازندگان در ساخت نسخه جدید آن‌چنان تحت تأثیر فیلم‌ها و سریال‌های ساخته‌شده از این شخصیت نبوده‌اند. من عاشق بازی کوین کاستنر در فیلم Robin Hood: Prince of Thieves (رابین هود: شاهزاده دزدها) بودم و فیلمی که راسل کرو در آن حضور داشت هم صحنه‌های عالی و زیبایی را به تصویر کشید؛ ولی فکر می‌کنم مشکل تمام این آثار این بود که بیش از اندازه رابین هودی بودند. نسخه‌ای که ما در حال ساخت آن هستیم کمتر رابین هودی است. فیلم جدید خشن‌تر، جدی‌تر و تاریک‌تر خواهد بود. فیلمی از شخصیت رابین هود است که فاکس پشت آن قرار دارد. اگر سریال Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) را دیده باشید، متوجه می‌شوید که کارگردان فیلم رابین هود چه در سر دارد.    

فیلم جدید Robin Hood بسیار متفاوت از فیلم‌های پیشین است. این فیلم خشن‌تر، جدی‌تر و تاریک‌تر خواهد بود

تارون اگرتون به گونه‌ای در مورد فیلم‌های قدیمی ساخته‌شده از این شخصیت سخن گفت که چندان کیفیت آن‌ها را زیر سؤال نبرده باشد، ولی در عین حال فضای کلی این آثار را تکراری خواند. وی فیلم جدید را بسیار متفاوت می‌داند و مطمئناً تا زمان اکران فیلم نمی‌توان نظری در مورد صحبت‌های وی داشت. احتمالاً در فیلم جدید شاهد کلاه و لباس چسبان سبز معروف این شخصیت نخواهیم بود و کارگردان فیلم قرار است دزدی از ثروتمندان و بخشش اموال این افراد به فقرا را واقعی‌تر از آنچه تاکنون دیده‌ایم به نمایش درآورد. البته فیلمی که ریدلی اسکات در سال ۲۰۱۰ و با بازی راسل کرو به روی پرده برد نیز چنین ویژگی‌هایی داشت، ولی تارون اگرتون تلویحاً آن فیلم را نیز تکراری خواند.   

اتو باتهرست به‌عنوان کارگردان فیلم جدید شخصیت رابین هود انتخاب شده است. وی پیش از این، کارگردانی سه قسمت ابتدایی سریال Peaky Blinders را بر عهده داشت. فضای این سریال درام و گانگستری، بسیار واقع‌گرایانه به تصویر کشیده شده بود و اتفاقات دهه ۲۰ شهر بیرمنگام انگلستان را روایت می‌کرد. نخستین فصل این مجموعه در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ (۲۲ شهریور ۹۲) از بی‌بی‌سی دو پخش شد و شامل ۶ قسمت بود. فصل دوم در ۲ اکتبر ۲۰۱۴ (۱۰ مهر ۹۳) روی آنتن رفت. ۵ می ۲۰۱۶ (۱۶ اردیبهشت ۹۵) نیز فصل سوم عرضه شد. تام هارپر و کولم مک‌کارتی دو کارگردان دیگر این سریال بودند. تارون اگرتون فیلم جدید رابین هود را بسیار سرگرم‌کننده نیز خواند و از این‌رو به نظر می‌رسد این فیلم فضایی متعادل خواهد داشت و قرار نیست کاملاً در بستری تیره‌وتار روایت شود.  

Robin-Hood-II

تارون اگرتون در صحبت خود با سایت Screen Rant به عنوان رسمی این فیلم نیز اشاره کرد. در ابتدا و در مراحل پیش‌تولید قرار بود نام فیلم جدید Robin Hood: Origins باشد که البته بعداً تغییر کرد و حال عنوان رسمی این فیلم تنها Robin Hood خواهد بود. تارون اگرتون دلیل این تغییر عنوان را اعلام نکرد، ولی به نظر می‌رسد برای جلوگیری از ابهامات و بحث‌های احتمالی در مورد ریشه‌های داستان که البته قرار نیست چندان وفادارانه به تصویر کشیده شود، بخش دوم آن حذف شده است.

جدیدترین فیلمی که تارون اگرتون روی پرده دارد، قسمت دوم مجموعه Kingsman است. در فیلم Kingsman: The Golden Circle بازیگرانی همچون کالین فرث، جولین مور، هالی بری، مارک استرانگ، سوفی کوکسون، پدرو پاسکال، چنینگ تیتوم، التون جان، جف بریجز، ادوارد هولکرافت، وینی جونز، ادوارد هولکرافت، سامانتا وومک، هانا آلستروم و پائولینا بونیوا نقش‌آفرینی کرده‌اند. دنباله این فیلم همچون فیلم اول جهت نمایش درجه‌ سنی R گرفته است.

گفتنی است فیلم Robin Hood برای اکران در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ (۳۰ شهریورماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. جوبی هارولد، پیتر کریگ و دیوید جیمز کلی نویسندگان این فیلم هستند. تهیه‌کنندگی فیلم Robin Hood نیز بر عهده لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر دیویسن، جوبی هارولد و توری تونل است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده