نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

نویسنده فیلم The Nun از تفاوت های آن با دیگر فیلم های The Conjuring سخن گفت

گری دابرمن، نویسنده فیلم The Nun، از تفاوت‌های آن نسبت به مجموعه The Conjuring و دیگر اسپین‌آف این مجموعه، یعنی فیلم Annabelle سخن گفت.

گری دابرمن، نویسنده فیلم ترسناک و مورد انتظار The Nun (راهبه) تا حدودی دنیای متفاوتِ به تصویر کشیده‌شده در مورد این شخصیت معرفی‌شده در دنیای The Conjuring را باز کرد. خواسته یا ناخواسته، جیمز وان در سال ۲۰۱۳ با ساخت اولین فیلم مجموعه The Conjuring، دنیایی را به وجود آورد که پتانسیل ساخت چند فیلم جداگانه از شخصیت‌های آن وجود داشت. فیلم بر اساس داستان واقعی جن‌گیری آمیت‌ویل ساخته شد که اد و لورین وارن (با بازی پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا) وظیفه حل آن پرونده تاریخی را بر عهده داشتند.

نه‌تنها آن فیلم توانست به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند، بلکه سبب شد اسپین‌آفی نیز از روی آن با عنوان Annabelle (آنابل - ۲۰۱۴) ساخته شود. داستان فیلم Annabelle بر اساس عروسکی تسخیر‌شده به نام آنابل بود که در فیلم The Conjuring (احضار - ۲۰۱۳) معرفی شده بود. البته این فیلم همچون فیلم The Conjuring نتوانست موفق ظاهر شود. قسمت دوم فیلم The Conjuring نیز در سال ۲۰۱۶ ساخته شد که به لطف موفقیت‌های مالی و همچنین بازخورد خوب میان منتقدان، بلافاصله دو اسپین‌آف دیگر با محوریت شخصیت‌های معرفی‌شده در این فیلم در دستور ساخت قرار گرفت: شخصیت The Crooked Man (مرد کج‌وکوله) و نیز شبحی شیطانی با سیمای زنی راهبه که در سراسر قسمت دوم فیلم The Conjuring در حال سروکله زدن با لورین وارن بود.

شخصیت راهبه اهریمنی در پیش-درآمد فیلم آنابل، یعنی فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت - ۲۰۱۷) حضوری کوتاه داشت و طرفداران این مجموعه قرار است در فیلم The Nun ملاقات کاملی با وی داشته باشند. پیش از این نیز در مقاله‌ای به شخصیت راهبه اهریمنی پرداخته بودیم و ارتباط میان فیلم The Nun و دنیای The Conjuring را بررسی کرده بودیم. دمیان بیچیر قرار است نقش کشیشی را ایفا کند که برای تحقیق و بررسی پیرامون مرگ مشکوک راهبه‌ای به شهر رم سفر می‌کند. در فیلم The Nun قرار است شاهد نقش‌آفرینی خواهر ورا فارمیگا، یعنی تیسا فارمیگا باشیم، وی نقش راهبه‌ای جوان به نام ارین را ایفا خواهد کرد. نقش راهبه اهریمنی را نیز کمافی‌السابق بانی آرونز ایفا خواهد کرد.

Nun-II

با اینکه شخصیت راهبه اهریمنی کاملاً مرتبط با دنیای مجموعه The Conjuring است، ولی گری دابرمن، نویسنده فیلم این شخصیت در مصاحبه‌ای که با سایت کلایدر (Collider) داشت، گفت که طرفداران فیلمی بسیار متفاوت را خواهند دید. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

می‌دانید که جیمز وان آدم بسیار نکته‌بین و دقیقی است. او می‌خواهد هرکدام از فیلم‌ها دنیای خود و البته رنگ‌وبوی مخصوص به خود را داشته باشند و دوست ندارد تنها تکراری را از آنچه پیش‌تر به تصویر کشیده‌شده است برای تماشاچی به نمایش درآورد. در این زمینه فیلم The Nun بسیار موفق عمل کرده است و چنین چیزی را پیش از این در دیگر فیلم‌های این مجموعه ندیده‌اید.

ساخت این فیلم در مکان‌هایی همچون قلعه ترانسیلوانیا که از خلال ابرها سربرآورده و همچنین گورستانی که مه آن را پوشانیده، صورت گرفته است

دنیای دو فیلم The Conjuring و Annabelle در دهه ۷۰ میلادی روایت می‌شد، فیلم Annabelle: Creation در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی جریان داشت و البته هنوز مشخص نیست فیلم The Nun چه بازه زمانی‌ای را به تصویر خواهد کشید. طبق گفته گری دابرمن، این فیلم فضایی کلاسیک خواهد داشت، دورانی که فیلم‌های کلاسیک ترسناک به پرده سینما آمدند؛ فیلم‌هایی همچون Dracula: Prince of Darkness (دراکولا: شاهزاده تاریکی - ۱۹۶۶) با نقش‌آفرینی پیتر کوشینگ و نیز فیلم Dracula (دراکولا - ۱۹۵۸) با نقش‌آفرینی به‌یادماندنی کریستوفر لی فقید. وی در ادامه چنین گفت:

البته تفاوت‌های این فیلم تنها مختص به لوکیشن‌های آن نیست. بنا به دلایلی مشخص و مربوط به المان‌های داستانی، فیلمبرداری باید در رومانی انجام می‌شد، ولی خب ساخت این فیلم در مکان‌هایی همچون قلعه ترانسیلوانیا که از خلال ابرها سربرآورده و همچنین گورستانی که مه آن را پوشانیده است، صورت گرفته است که این امر بسیار مهم بود. فضای این مکان‌ها بسیار خاص، سنگین و گرفته بود. ما در آنجا در مورد فیلم‌های کمپانی Hammer (کمپانی فیلمسازی که بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۴، هشت فیلم در مورد شخصیت دراکولا ساخت) و مواردی این‌چنینی صحبت می‌کردیم. فکر می‌کنم همین موارد تغییرات زیادی را در این فیلم به وجود آورده است.

صحنه‌هایی که شخصیت راهبه شیطانی در قسمت دوم فیلم The Conjuring حضور داشت، به‌راحتی در رده ترسناک‌ترین صحنه‌های مجموعه The Conjuring قرار می‌گیرند. بسیار جالب خواهد بود که ببینیم چطور گری دابرمن، جیمز وان و کورین هاردی، کارگردان فیلم، می‌خواهند نهایت استفاده را از پتانسیل بالای این شخصیت ببرند. اینکه سازندگان این فیلم نیم‌نگاهی به آثار کلاسیک و نیز فیلم‌های کمپانی Hammer داشته‌اند امری بسیار مثبت تلقی می‌شود و شاید فیلم The Nun بتواند یادآور فیلم‌های کلاسیک این ژانر باشد و سبب شود در دیگر فیلم‌ها نیز برداشت‌هایی از آثار کلاسیک صورت گیرد.

The Nun

در فیلم The Nun همه عوامل موفقیت وجود دارد؛ از حضور جیمز وان به‌عنوان تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس گرفته تا شخص گری دابرمن که یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم بسیار موفق It (آن) نیز بود. وی در مجموعه The Conjuring نیز حضوری کلیدی داشت؛ مجموعه‌ای که توانسته است به جمع فیلم‌هایی با فروش یک میلیارد دلار در سطح جهان راه پیدا کند.

گفتنی است قسمت سوم فیلم The Conjuring در دست ساخت است. البته اطلاعات چندانی از این فیلم در دسترس نیست و باید منتظر اخبار آتی بمانیم. فیلم The Nun احتمالاً سال ۲۰۱۸ به روی پرده سینما خواهد رفت و به دنبال آن قرار است فیلم شخصیت The Crooked Man (مرد کج‌وکوله) نیز اکران شود که البته هنوز تاریخ اکران آن اعلام نشده است.

آخرین فیلم ساخته‌شده بر اساس دنیای مجموعه The Conjuring، یعنی فیلم Annabelle: Creation، با استقبال منتقدین همراه بوده است و هم‌اکنون روی پرده سینماها قرار دارد. این فیلم تاکنون ۲۶۷ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده