نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

مدت زمان رسمی فیلم Blade Runner 2049 مشخص شد

کمپانی برادران وارنر مدت زمان رسمی فیلم مورد انتظار بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) را تایید و اعلام کرد.

ماه گذشته، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که فیلم Blade Runner 2049 به طور رسمی درجه سنی بزرگسال را از انجمن سینمایی آمریکا دریافت کرده است. حال قرار است که این فیلم بسیار طولانی‌تر از فیلم اول و اصلی که در سال ۱۹۸۲ منتشر شده، باشد. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این کمپانی مدت زمان رسمی فیلم Blade Runner 2049 را تایید و اعلام کرده است. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، مدت زمان رسمی این فیلم قرار است ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه باشد. همچنین این فیلم دارای ۱۱ دقیقه تیتراژ پس از پایان فیلم نیز می‌شود. بدین ترتیب، فیلم Blade Runner 2049 حدود ۳۵ دقیقه طولانی‌تر از فیلم Blade Runner (بلید رانر) خواهد بود. مدت زمان این فیلم ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه است. 

با این حال، نسخه‌های مختلف با زمان‌های متفاوتی از فیلم Blade Runner طی سال‌های گذشته منتشر شده است. مدت زمانی نسخه‌ای که از این فیلم در آمریکا منتشر شد، ۱۱۶ دقیقه و نسخه‌ای که در بازارهای بین المللی اکران شد، ۱۱۷ دقیقه بود. در سال ۱۹۸۶، یک نسخه دیگر با زمان ۱۱۴ دقیقه از شبکه‌های آمریکایی به‌روی آنتن رفت. نسخه دایرکتور کات این فیلم با زمان ۱۱۶ دقیقه در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و در نهایت نسخه فاینال کات این فیلم با مدت ۱۱۷ دقیقه، در سال ۲۰۰۷ عرضه خانگی شد. با این حال، مدت زمان فیلم Blade Runner 2049 حدود ۱۵۲ دقیقه است. اخیرا برادران وارنر فیلم کوتاهی از این فیلم تولید و منتشر کرده که در آن بیشتر با شخصیت والاس با بازی جرد لتو آشنا می‌شویم.

Jared Leto in Blade Runner 2049

این فیلم کوتاه ۲۰۳۶: آغاز نکسوس (2036Nexus Dawn) نام دارد که اتفاقات آن در سال ۲۰۳۶ جریان دارد. قرار است چند فیلم کوتاه دیگر از فیلم Blade Runner 2049 طی روزها و هفته‌های آینده منتشر شود تا طرفداران و بینندگان بیشتر با وقایع بین دو فیلم و شخصیت‌های فیلم آشنا شوند. کارگردانی این فیلم بر عهده دنی ویلنو، کارگردان فیلم‌هایی چون زندانیان (Prisoners)، سیکاریو (Sicario) و ورود (Arrival)، بوده است و ریدلی اسکات، کارگردان فیلم Blade Runner، نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در فیلم Blade Runner 2049 حضور دارد. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم، همانند فیلم اصلی، بر عهده همپتون فنچر به همراه مایکل گرین، نویسنده فیلم Green Lantern بوده است.

فیلم Blade Runner 2049 در تاریخ ۶ اکتبر امسال (۱۴ مهر) اکران خواهد شد. رایان گاسلینگ، هریسون فورد، جرد لتو، ادوارد جیمز آلموس، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، برخد عبدی، آنا د آرماس و مکنزی دیویس، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده