نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

مدت زمان فیلم IT به طور رسمی اعلام شد

مدت زمان فیلم IT، فیلم ترسناک و مورد انتظاری که یک اقتباس از کتاب استیفن کینگ است، به طور رسمی مشخص شد.

وقتی صحبت از کتاب‌های ترسناک و محبوب که به دست استاد کتاب‌های ترسناک نوشته شده به میان می‌آید، قطعا و بدون شک کتاب IT در اول لیست جای خواهد داشت. با این حال، علاوه بر عالی بودن، داستان این اثر کامل بوده و در این ۱۱۰۰ صفحه می‌توان گفت که هیچ نقصی وجود ندارد. کتاب IT از استیفن کینگ یکی از طولانی‌ترین کتاب‌های او لقب گرفته است و وقتی کینگ به بلند نویسی و زیاده نویسی مشهور است، دیگر بدانید بلند‌ترین کتابش چه خواهد بود.

طبیعتا وقتی قرار باشد این کتاب تبدیل به یک فیلم سینمایی بشود، هیچ راه منطقی وجود ندارد که کارگردان بخواهد کل کتاب را اقتباس کند. از طرف دیگر خیلی از قسمت‌ها هستند که تقریبا همه طرفداران معتقدند که بهتر است در همان کتاب باقی بماند و اگر قرار باشد آن قسمت‌ها هم در فیلم وجود داشته باشد، قشنگی و هیجان‌انگیزی خاص خودش را ندارد. مدت زمان کل مینی سریال IT که در سال ۱۹۹۰ ساخته شد تقریبا نزدیک به ۳ ساعت بود و با این حال باز هم تیم تولیدات این سریال مجبور بودند فقط اجزای اصلی را وارد داستان کنند و از به کار بردن هر قسمتی از کتاب صرف نظر کردند. 

هیچ‌کس باورش نمی‌شد که «اندرس موشیتی» در فیلم اقتباسی جدیدش از همه چیز، حتی قسمت‌هایی که سریال آنها رها کرده بود هم در فیلم خود استفاده کند. امید خیلی خاصی در بین طرفداران وجود دارد که فیلم IT خیلی بهتر از نسخه سریالی آن، داستان را پیش خواهد برد و پایان وفادار‌تری به کتاب کینگ خواهد داشت. با اخباری که امروز منتشر شد به نظر می‌رسد که این امید‌ها بی مورد نخواهد بود و همانطور که BBFC به طور رسمی اعلام کرده، مدت زمان رسمی قسمت اول این فیلم که در اواخر شهریور اکران می‌شود، ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه خواهد بود.

فیلم IT

همانطور که می‌دانید این فیلم ۴۵ دقیقه بیشتر از قسمت اول مینی سریال است و داستان کودکی از کلاب بازنده‌ها را نقل می‌کند که در برابر دلقک تیم کاری قرار دارد. تصور اینکه قرار باشد مدت زمان قسمت دوم از قسمت اول کمتر باشد خیلی سخت است، بنابراین باتوجه به این قضیه، طرفداران امید دارند که بتوانند در کل ۴ ساعت ۳۰ دقیقه از داستان را در قالب فیلم ببینند. این زمان به اندازه کل مدت زمان سریال به علاوه یک فیلم جدا خواهد بود.

با اینکه در تریلری که اخیرا از این فیلم منتشر شده ما مشاهده می‌کنیم که کارگردان فیلم خیلی از صحنه‌ها را به طور مستقیم از کتاب کینگ تقلید نکرده است و باتوجه به اینکه فیلم او مدت زمان بیشتری از اثر تامی لی والاس در سال ۱۹۹۰ دارد، می‌توان این امید را داشت که او حتما فرصت‌های بیشتری برای تبدیل قست‌های مختلف کتاب کینگ به فیلم را خواهد داشت. در نهایت امیدواریم که طرفداران بتوانند اقتباس خیلی خوبی که مدت زیادی است برای آن صبر کرده‌اند را با فیلم اندرس موشیتی دریافت کنند.

در این میان یادآوری می‌کنیم که فیلم IT در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۶ شهریور ۱۳۹۶) اکران خواهد شد.

نظر شما چیست؟ شما هم بی‌صبرانه منتظر اکران این فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز هستید؟


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده