این روزها سریال‌ها و آثار سینمایی کره جنوبی به‌شدت در جذب مخاطبان موفق عمل کرده و به شهرت رسیده‌اند. درادامه این مطلب با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بهترین بازیگران این کشور داشته و آثار برتر هر کدام را مرور کنیم.

در سال‌های اخیر کشور کره جنوبی با ارائه ویترینی کامل از آثار سینمایی و تلویزیونی، موفق شده است نظر مخاطب جهانی را به خود جلب کند. اما در میان ده‌ها بازیگر معروف این کشور، کدام یک بیش از دیگر همکاران خود محبوب و مورد توجه هستند؟ در این مطلب قصد داریم به اختصار به معرفی شماری از بازیگران مطرح کره جنوبی بپردازیم که با بازی درخشان خود چه در سریال‌های تلویزیونی و چه آثار سینمایی، موفق شده‌اند هم در میان هموطنان خود و هم در سطح بین‌المللی، توجه بینندگان را به خود جلب کنند. در ادامه ابتدا بهترین بازیگران زن کره ای و سپس بهترین بازیگران مرد کره ای را معرفی خواهیم کرد.

بهترین بازیگران کره ای

پارک سوئه بازیگر سریال امپراتور دریا خندان با موهای کوتاه

۲۰. پارک سو-ئه

Park Soo-ae

  • تاریخ تولد: ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۹
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۹ با مدرسه ۲ (School 2)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: امپراتور دریا، آنفولانزا، قشر مرفه

پارک سو-ئه که با نام سوئه هم شناخته می‌شود، بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌هایی همچون «آنفولانزا» (The Flu) و «قشر مرفه» (High Society) شناخته می‌شود. البته مخاطب ایرانی او را با نقش بانو جانگ‌هوا در سریال «امپراتور دریا» (Emperor of the Sea) می‌شناسد.

این بازیگر ابتدا با حضور در مجموعه‌های تلویزیونی شروع به فعالیت کرد، اما بازی فوق‌العاده‌اش در فیلم «یک خانواده» (The Family)، باعث شد که حضور در دنیای سینما را هم تجربه کند. بازی او در آثاری دیگری همچون «سانی» (Sunny) و «نیمه شب اف‌ام» (Midnight FM) هم مورد توجه قرار گرفت. سوئه از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰، به‌عنوان مجری هم مشغول فعالیت بوده است.


بازیگر کیم ته های با موهای بلند تیره درحال ژست گرفتن برای عکاسان

۱۹. کیم ته-هی

Kim Tae-hee

  • تاریخ تولد: ۲۹ مارس ۱۹۸۰
  • محل تولد: اولسان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۱ با فیلم «آخرین هدیه» (Last Present)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: داستان عشق در هاروارد

کیم ته‌-هی که به‌عنوان یکی از زیباترین بازیگران زن کره جنوبی شناخته می‌شود، با حضور در فیلم آخرین هدیه وارد صنعت فیلمسازی این کشور شد. از آن زمان او با ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی همچون «پلکانی به بهشت»، «آیریس» (Iris)، «داستان عشق در هاروارد» (Love Story in Harvard)، «پرنسس من» (My Princess)، «سلام خداحافظ، مامان!» (Hi Bye, Mama!) و «یونگ-پال» (Yong-pal) اسم و رسمی برای خود پیدا کرده است.

شخصیت او در داستان عشق در هاروارد به‌اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که جایزه محبوب‌ترین بازیگر زن بخش تلویزیون در جوایز هنری باکسانگ (the Baeksang Arts Awards) را برای این هنرپیشه به ارمغان آورد.


کو هه سان بازیگر نقش شخصیت گوم جان دی در سریال پسران برتر از گل با لباس مشکی

۱۸. کو هه-سان

Koo Hye-sun

  • تاریخ تولد: ۹ نوامبر ۱۹۸۴
  • محل تولد: اینچئون، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: سال ۲۰۰۴ با توقف ناپذیر ۵
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: پسران برتر از گل‌ها، اوت راش (August Rush)

دیگر بازیگر حاضر در این فهرست کسی نیست جز کو هه-سان، بازیگر بااستعداد کره‌ای که طرفداران ایرانی بیشتر او را با حضور در سریال پسران فراتر از گل‌ها می‌شناسند. این بازیگر درکنار حرفه بازیگری در زمینه مدلینگ و خوانندگی هم فعالیت داشته و دستی هم در عالم کارگردانی دارد.

کو هه-سان این روزها بیشتر در زمینه خوانندگی فعال است

از جمله آثاری که این هنرمند در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به سریال‌هایی همچون «دل پاک» (Pure in Heart)، «پادشاه و من» (The King And I)، «مراقب ما باش کاپیتان» (Take Care of Us، Captain)، «چشم‌های فرشته» (Angel Eyes) و «خون» (Blood) اشاره کرد. در سال‌های اخیر کوه هه-سان بیشتر استعداد خود در زمینه موسیقی و خوانندگی را به نمایش گذاشته و تاحدی از عالم سینما و تلویزیون فاصله گرفته است.


بازیگر کیم یو جانگ دست زیر چانه در حال نگاه کردن به اطراف

۱۷. کیم یو-جونگ

Kim Yoo-jung

  • تاریخ تولد: ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹
  • محل تولد: کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۳ با DMZ
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: افسانه دونگ یی (Dong Yi)، دروغ زیبا

کیم یو جونگ اولین کار مدلینگ خود را در سن چهار سالگی برای یک برند شیرینی پزی انجام داده و خیلی زود مبدل به یکی از محبوب‌ترین بازیگران خردسال کره جنوبی شد.

او پس از حضور در سریال‌های تلویزیونی همچون «افسانه خورشید و ماه» یا «ماه در آغوش خورشید» (Moon Embracing the Sun)، «رنگین کمان طلایی» (Golden Rainbow)، «ملکه می» (May Queen)، «مادر خشمگین« (Angry Mom) و «در مخفی» (Secret Door) به شهرت رسید. این بازیگر موفق همچنین در فیلم‌هایی همچون «دایره جنایی» (Circle of Atonement) و «تعهد» (Commitment) هم ایفای نقش کرده است. او برای بازی در فیلم «دروغ زیبا» (Thread of Lies) نامزد بهترین بازیگر زن جوایز فیلم اژدهای آبی شد.


بازیگر به سوزی با موهای بلند مشکی و پیراهن سفید

۱۶. به سوزی

Bae Suzy

  • تاریخ تولد: ۱۰ اکتبر ۱۹۹۴
  • محل تولد: گوانگ‌ژو- کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۱۱ با سریال «رویای بلند» (Dream High)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: ریزش خاکستر، بی‌خانمان و معماری ۱۰۱

سوزی را به خاطر اولین بازی امیدوارکننده‌اش در اثری سینمایی به‌نام «عشق اول ملت» (Nation's First Love) به یاد می‌آورند، هرچند او به جز بازیگری به‌عنوان یک خواننده با استعداد هم شناخته می‌شود.

این هنرپیشه در آثار تلویزیونی محبوبی همچون «عشق بی‌پروا» (Uncontrollably Fond)، «کتاب خانوادگی گو» (Gu Family Book)، «وقتی تو خواب بودی» (When You Were Sleeping)، «بی‌خانمان» (Vagabond)، «استارت-آپ» (Start-Up) و بزرگ (Big) حضور داشته است.

به سوزی که دارای دان یا درجه ۲ کمربند مشکی تکواندو است، اولین حضور خود در دنیای سینما را با فیلم «معماری ۱۰۱» (Architecture 101) تجربه کرد. بازی او در این فیلم به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که جایزه بهترین بازیگر زن تازه‌وارد چهل و هشتمین دوره جوایز هنری بک سانگ را برایش به ارمغان آورد.


کیم هیون جو در نقش خواهر لی مین هو در سریال پسران برتر از گل

۱۵. کیم هیون-جو

Kim Hyun-Joo

  • تاریخ تولد: ۲۴ آوریل ۱۹۷۷
  • محل تولد: گویانگ، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۷ با «Reason I Live For»
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: تاجر پوسان، پسران فراتر از گل‌ها

بازیگر کیم هیون جو، بیشتر به‌دلیل حضور در چندین سریال تلویزیونی محبوب شناخته می‌شود. از جمله این سریال‌ها می‌توان به مجموعه‌هایی همچون پسران فراتر از گل‌ها، «دمپایی‌ شیشه‌ای» (Glass Slippers)، «توجی» (Toji)، «سرزمین» (the Land)، «چه اتفاقی برای خانواده من افتاده؟» (What Happens to My Family?) و «من یک عاشق دارم» (I Have a Lover) اشاره کرد. این بازیگر کار خود را به‌عنوان یک مدل لباس آغاز کرده و همینطور در تعدادی موزیک ویدیو هم حضور داشته است.

از آخرین کارهای این هنرپیشه می‌توان به مینی سریال «عازم جهنم» (Hellbound) محصول شبکه نتفلیکس اشاره کرد که در زمان پخش، به‌شدت مورد توجه بینندگان در سطح جهانی قرار گرفت.


بازیگر سویه جی در لباس مشکی و کلاه کج

۱۴. سو یه-جی

Seo Yea-ji

  • تاریخ تولد: ۶ آوریل ۱۹۹۰
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: سال ۲۰۱۳ با ستاره سیب‌زمینی ( Potato Star 2013QR3)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: وکیل بی‌قانون، مشکلی نیست که خوب نباشی

سو یه-جی کار خود را با حضور در یک برنامه تلویزیونی آغاز کرد و خیلی زود با ایفای نقش در آثار دیگری همچون «خاطرات یک نگهبان شب» (Diary of a Night Watchman)، «آخرین» (Last) و «مدرسه موریم: حماسه شجاعان» (Moorim School: Saga of the Brave) توجه علاقمندان درام‌های کره‌ای را به خود جلب کرد.

استعداد او در عرصه بازیگری با ایفای نقش‌های برجسته در مجموعه‌های تلویزیونی همچون «وکیل بی‌قانون» (Lawless Lawyer)، «نجاتم بده» (Save Me) و «مشکلی نیست که خوب نباشی» (It's Okay to Not Be Okay) بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفت. جالب است بدانید او در ابتدا علاقه‌ای به ورود به عرصه بازیگری نداشت؛ اما به پیشنهاد مدیر شرکتی که در آن مشغول کار بود، متقاعد شانس خود را برای حضور در دنیای سینما و تلویزیون امتحان کند.


بازیگر لی سونگ کیونگ با موهای تیره و چتری

۱۳. لی سونگ-کیونگ

Lee Sung-kyung

  • تاریخ تولد: ۱۰ اوت ۱۹۹۰
  • محل تولد: گویانگ شی، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۸ با Super Model S Diary
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: دکتر رمانتیک، پزشکان

لی سونگ کیونگ از سال ۲۰۰۸ با حضور در نمایش‌های تلویزیونی وارد صنعت سینما و تلویزیون کره جنوبی شد. او درکنار بازیگری، خواننده و مدلی محبوب است.

این هنرپیشه پیش از ایفای نقش‌های اصلی، در تعدادی از مجموعه‌های تلویزیونی به‌عنوان نقش مکمل حضور داشت که از آن جمله می‌توان به سریال «مشکلی نیست، این عشقه» (Okay, That's Love) اشاره کرد. از آن زمان شاهد حضور این بازیگر در سریال‌های متعددی همچون «دکتر رمانتیک ۲» (Dr. Romantic 2)، «پنیر در تله» (Cheese in the Trap)، «پزشکان» (The Doctors) و «پری وزنه برداری کیم بوک‌جو» (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo) بودیم.


بازیگر پارک بویونگ بیبی فیس با موهای بلند تکیه زده به بالش

۱۲. پارک بو-یونگ

Park Bo-young

  • تاریخ تولد: ۱۲ فوریه ۱۹۹۰
  • محل تولد: جونگ‌پیونگ گان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۶- کمپ سری (Secret Campus)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: زن قوی دوبونگ سون، ویرانگر در خدمتکاری شما حاضر است و Hot Young Bloods

پارک بو-یونگ بازیگری است که بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم‌های محبوب و پرطرفداری همچون «رسوایی سازان» (Scandal Makers)، «پسر گرگ نما« (A Werewolf Boy) و «در روز عروسی تو» (On Your Wedding) به شهرت رسیده است

این بازیگر کار خود را در سال ۲۰۰۶ و از صفحه کوچک تلویزیون شروع کرده و در سریال‌های تلویزیونی همچون «اوه روح من» (Oh My Ghost)، «زن قوی دوبونگ-سون» (Strong Girl Bong-soon)، «ابیس» (Abyss) و «ویرانگر در خدمتکاری شما حاضر است» (Doom at Your Service) حضور داشته است. بازی تماشایی او در فیلم «Hot Young Bloods» بسیاری را شگفت‌زده کرد.


پارک مین یونگ با دستمال گردن گلبهی درحال خندیدن با منظره چراغانی در پشت سر

۱۱. پارک مین-یونگ

Park Min-young

  • تاریخ تولد: ۴ مارس ۱۹۸۶
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۶ با «ضربه توقف ناپذیر» ( High Kick!)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سونگ کیو‌کوان، شکارچی شهر و منشی کیم چشه

پارک مین یونگ که با حضور در درام تاریخی «رسوایی سونگ‌کیون‌کوان» (Sungkyunkwan Scandal) مورد توجه قرار گرفت، در مجموعه‌های تلویزیونی معروفی بازی کرده است که از آن جمله می‌توان به «جین باشکوه» (Glory Jane)، «شکارچی شهر» (City Hunter)، «شفادهنده» (Healer)، «دکتر جین» (Dr. Jin)، «به یاد آور» (Remember) و «یک برگ جدید» (A New Leaf) اشاره کرد.

او اغلب در آثار درام با محیط اداری بازی می‌کند که فضایی عاشقانه دارند، آثاری همچون «زندگی خصوصی او» (Her Private Life)، «منشی کیم چشه؟» (What's Wrong with Secretary Kim) و «پیش‌بینی عشق و آب‌و‌هوا» (Forecasting Love and Weather) که همگی از جمله سریال‌های محبوب و مورد توجه هستند.


آیو با لباس یقه اسکی، گوشواره های لاله گوشی

۱۰. لی جی-اون

Lee Ji-Eun

  • تاریخ تولد: ۱۶ می سال ۱۹۹۳
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۱۰ با «قهرمانان» (Heroes)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: عاشقان ماه: قلب سرخ گوریو، هتل دل لونا

لی جی-اون، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه کننده و البته بازیگر محبوب کره‌ای است که در فضای حرفه‌ای بیشتر با نام آیو (IU) شناخته می‌شود. او از انتخاب این نام هنری منظور خاصی داشت، چرا که این دو حرف نماینده «او» به‌عنوان خواننده و هنرمند و «شما» به‌عنوان شنونده و مخاطب در نظر گرفته شده است.

درعرصه بازیگری آیو را بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال‌های همچون «تو بهترینی» (You're the Best!)، «هتل دل لونا» (Hotel del Luna)، «پسر زیبا» (Pretty Man)، «عاشقان ماه: قلب سرخ گوریو» (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)، «پرسونا» (Persona) و «رویای بلند» (Dream High) می‌شناسند.


بازیگر پارک شین هه با دستمال گردن زرد و پس زمینه آسمان نیمه ابری

۹. پارک شین-هه

Park Shin-hye

  • تاریخ تولد: ۱۸ فوریه ۱۹۹۰
  • محل تولد: گوانگجو، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۳- پلکانی به بهشت (Stairway to Heaven)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: وارثان، تو زیبایی، دوقلوی شیطانی و آژانس سیرانو

پارک شین-هه هنرپیشه و خواننده مطرح کره جنوبی است که با حضور در سریال پلکانی به سوی بهشت وارد دنیای تلویزیون شد. از آن پس شاهد بازی او در درام‌های تلویزیونی محبوبی همچون «تو زیبایی» (You're Beautiful)، «وارثان» (The Heirs)، «درخت بهشت» (Tree of Heaven)، «خاطرات الحمرا» (Memories of the Alhambra) و «پینوکیو» (Pinocchio) بودیم.

این بازیگر که تاکنون برنده چندین جایزه سینمایی و تلویزیونی شده است، در شماری از فیلم‌های سینمایی کره جنوبی همچون «معجزه در سلول شماره ۷» (Miracle in Cell No. 7)، «دو قلوی شیطانی» (Evil Twin) و «آژانس سیرانو» (Cyrano Agency) هم بازی کرده است.


سه رخ کیم ها نول با موهای آشفته

۸. کیم ها-نول

Kim Ha-neul

  • تاریخ تولد: ۲۱ فوریه ۱۹۷۸
  • محل تولد: دانیانگ، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۸ با «خداحافظ ژوئن» (Bye June)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سریال پیانو، فیلم عاشقانه «Lovers of Six Years» و فیلم «نابینا»

کیم ها نئول یکی دیگر از مجریان توانمند تلویزیون کره است که در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک مدل آغاز کرد. او بعدها وارد دنیای بازیگری شده و در فیلم‌های بلندی همچون «دوست معلم من» (My Tutor Friend)، «خیلی زیبا برای دروغ گفتن» (Too Beautiful to Lie) و «دوست من یک مأمور است» (My Girlfriend Is an Agent) ایفای نقش کرد.

اما دراین بین بازی درخشان او در تریلر جنایی به نام «نابینا» (Blind) بسیار مورد توجه قرار گرفته و جایهز بهترین بازیگر زن را در چهل و هشتمین جشنواره جوایز ناقوس بزرگ از آن این بازیگر کرد. او همچنین به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جوایز فیلم اژدهای آبی را دریافت کرد.


بازیگر جواهری در قصر با موهای کوتاه و آرایش ملیح

۷. لی یونگ-ئه

Lee Young-ae

  • تاریخ تولد: ۱۳ ژانویه ۱۹۷۱
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۳ با سریال «همسر تو چطور؟» (How's Your Husband?)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: جواهری در قصر یا یانگوم بزرگ و همدردی برای بانوی انتقام

لی یونگ ئه یکی از اولین بازیگران کره‌ای است که به خاطر ایفای نقش در سریال جواهری در قصر در میان مخاطب ایرانی به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد. این هنرپیشه از جمله بازیگران بااستعداد کشور کره جنوبی است که در میان مخاطبان کره‌ای هم بسیار محبوب است.

بازی لی یونگ-ئه در فیلم همدردی برای بانوی انتقام، به‌شدت مورد توجه قرار گرفت

او که با بازی درخشان و تأثیرگذار خود در درام تلویزیونی «جواهری در قصر» یا «یانگوم بزرگ» (Dae Jang Geum) به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرده بود، با حضور در نقش یک شخصیت جسور در «همدردی برای بانوی انتقام» (Sympathy for Lady Vengeance) بیش از گذشته محبوب شد. بازی او در این اثر موفق، باعث شد تا جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره‌های مختلفی همچون اژدهای آبی، جوایز هنری بک سانگ و همینطور جشنواره فیلم سیتخس از آن خود کند.


تصویر سیاه سفید از بازیگر جون جی هیون

۶. جون جی-هیون

Jun Ji-hyun

  • تاریخ تولد: ۳۰ اکتبر ۱۹۸۱
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۸ با سریال «قلب مرا مجذوب کن» (Fascinate My Heart)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سریال‌های «جیریسان» (jirisan) و «پادشاهی» (Kingdom)

جون جی-هیون که گاهی با اسم انگلیسیش جیانا جون شناخته می‌شود، بازیگر و مدل اهل کره جنوبی است. این هنرپیشه تاکنون برنده دو جایزه ناقوس بزرگ برای بخش بهترین بازیگر زن شده و همچنین یک جایزه هم از جوایز هنری «Baeksang» را از آن خود کرده است.

او تاکنون نقش‌های مهمی را در فیلم‌هایی همچون «دختر پرروی من» (My Sassy Girl)، «پرونده برلین» (he Berlin File)، «نوازش باد» (Windstruck)، «ایل ماره» (Il Mare) و «دزدان» (The Thieves) ایفا کرده است. او حتی با حضور در سریال‌هایی همچون «افسانه دریای آبی» (The Legend of the Blue Sea)، «تو از ستاره‌ها اومدی» (My Love from the Star) و «پادشاهی: آشین از شمال» (Kingdom: Ashin of the North) توانسته است مخاطبان آثار تلویزیونی را هم تحت تأثیر هنر خود قرار دهد.


سون یه جین با موهای بسته و خندان

۵. سون یه-جین

Son Ye-jin

  • تاریخ تولد: ۱۱ ژانویه ۱۹۸۲
  • محل تولد: دگو، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: سال ۲۰۰۰ با فیلم Chi-hwa-seon
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سقوط روی تو، عطر تابستان

سون یه-جین پس از بازی در درام کره‌ای موفق نتفلیکس با عنوان «سقوط بر روی تو»، مبدل به یکی از بازیگران شناخته شده کره در سراسر جهان شد. او پس از بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی همچون «کلاسیک» (The Classic) و «عطر تابستان» (Summer Scent)، اسم و رسمی برای خود دست و پا کرد، به‌طوری که این هنرپیشه به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران زن سینما و تلویزیون کره جنوبی شناخته می‌شود.

او برای سه سال متوالی در فهرست ۴۰ سلبریتی قدرتمند کشور کره قرار داشته و در طول دوران حرفه‌ایش برنده چندین جایزه معتبر شده است. از سوی دیگر بیشتر آثار سینمایی با حضور این هنرپیشه، در گیشه موفق عمل کرده‌اند. ازدواج او با هیون بین، دیگر بازیگر مطرح کره جنوبی ‌عنوان عروسی قرن صنعت سرگرمی کره جنوبی را به خود اختصاص داد.


بازیگر فقید کره یون جونگ هی با شال سفید و لباس تیره

۴. یون جونگ-هی

Yoon Jeong-hee

  • تاریخ تولد: ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۴
  • محل تولد: گوانگجو، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۶۷ با Sorrowful Youth
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: شاعری

یون جونگ هی از جمله بازیگران مطرح و شناخته شده سینما و تلویزیون کره است، این هنرپیشه در طول دوران فعالیت خود در بیش از ۳۳۰ فیلم حضور داشته است. او با حضور در آثاری همچون «معبد»، «زنی در بحران» (woman in crisis) و «Manmubang» جای پای خود را در این صنعت محکم کرد. آخرین حضور او در آثار سینمایی به درام «شاعری» (Poetry) به کارگردانی لی چانگ دونگ بازمی‌گردد که در سال ۲۰۱۰ روانه پرده سینماها شد.

این بازیگر در طول دوران فعالیت خود برنده هفت جایزه بخش بهترین بازیگر زن شده است که از آن جمله می‌تون به دریافت جایزه آسیا پسیفیک، جایزه ناقوس بزرگ و همینطور جایزه انجمن منتقدان فیلم لس انجلس اشاره کرد. یون جونگ هی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، سرانجام در تاریخ ۱۹ ژانویه سال جاری میلادی در شهر پاریس درگذشت.


سه تصویر از کیم هه سوک در سریالهای مختلف

۳. کیم هه-سوک

Kim Hae-sook

  • تاریخ تولد: ۳۰ دسامبر ۱۹۵۵
  • محل تولد: بوسان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۶۷ با سریال سربازرس (Chief Inspector)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: باران دروغ، قربانیان زنده شده، دختر پرروی من

کیم هه سوک که اولین‌بار با سریال سربازرس قدم به صفحه کوچک تلویزیون گذاشت، در طول عمر حرفه‌ای خود در بیش از ۳۰ پروژه اصلی حضور داشته است. براساس گزارش‌ها، این مجری تحسین شده تاکنون برنده بیش از ده جایزه هنری شده است. او در بسیاری از درام‌های محبوب کره‌ای در نقش مادر ظاهر شده و بازی جذاب و بسیار طبیعی از خود نشان داده است.

از جمله سریال و فیلم‌هایی که کیم هه سوک در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به آثاری همچون «دختر پرروی من»، «افسانه گینگکو» (The Legend of Gingko)، «داستان او» (Herstory) و «قربانیان زنده شده» (Resurrected Victims) اشاره کرد. این بانوی هنرمند حتی کتابی با عنوان «مادر ستاره‌های هالیو: داستان کیم هه سوک» (Mother of Hallyu Stars: Kim Hae-sook's Story) را به رشته تحریر درآورده است.


یون یو جونگ روی فرش قرمز فیلم میناری

۲. یون یو-جونگ

Youn Yuh-jung

  • تاریخ تولد: ۱۹ ژوئن ۱۹۴۷
  • محل تولد: کره شمالی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۶۷ با فیلم Mister Gom
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: میناری

یون یو جونگ بیش از پنج دهه است که در صنعت سرگرمی کره جنوبی مشغول فعالیت است، او هم در سینما و هم در تلویزیون حضوری موفق داشته و یکی از مجریان ماهر و با سابقه است.

البته یون یو جونگ در طول فعالیت خود بیشتر در نقش‌های فرعی و مکمل حضور داشته است، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که بازی‌های او اغلب به‌شدت مورد توجه بینندگان قرار گرفتند. پس جای تعجب نیست که چرا ستاره فیلم میناری برنده جوایزی همچون جایزه انجمن بازیگران سینما، جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، جایزه اسکار و همینطور جایزه ایندیپندنت اسپیریت شده است.


بازیگر پیشکسوت کره کیم هه جا

۱. کیم هیه-جا

Kim Hye-Ja

  • تاریخ تولد: ۲۵ اکتبر ۱۹۴۱
  • محل تولد: جیونگ سونگ، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: سال ۱۹۶۹ با حضور در فیلم شوهر قورباغه (Frog Husband)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: «دوستان عزیزم» (Dear My Friends)، سریال «زندگی در چئونگ‌دام- دونگ» (I Live in Cheongdam-dong) و فیلم مادر

کیم هیه جا یکی از بازیگران کهنه‌کاری است که اولین‌بار با حضور در برنامه‌های تلویزیونی وارد صنعت سرگرمی سازی کره جنوبی شد. این بانوی هنرمند تاکنون برنده چهار جایزه هنری شده است و درواقع از دید بسیاری از علاقمندان آثار این هنرپیشه، او محبوب‌ترین بازیگر زن کره جنوبی است.

کیم هیه-جا بیشتر در آثار سطح اول سینما و تلویزیون کشور کره ظاهر شده است. چه در نقش‌های تلویزیونی و چه در فیلم‌های بلند، او همیشه با بازی فوق‌العاده خود حضوری درخشان داشته است. به‌ویژه باید به بازی تأثیرگذار و فوق‌العاده او در فیلم مادر محصول سال ۲۰۰۹ اشاره کرد که مخاطبان را عمیقا تحت تأثیر قرار داد. درکنار آن او برای ایفای نقش در فیلم نور چشمانت محصول سال ۲۰۱۹ هم مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته است. این بانوی هنرمند تاکنون چندین کتاب را هم به رشته تحریر درآورده است.

بعد از معرفی معروف‌ترین بازیگران زن صنعت فیلم و سریال کره جنوبی، به سراغ بازیگران مرد مطرح و شناخته شده این کشور می‌رویم.


ریو سونگ بام در ماشین

۲۰. ریو سونگ-بام

Ryoo Seung-bum

  • تاریخ تولد: ۹ اوت ۱۹۸۰
  • محل تولد: آسان سی، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: سال ۲۰۰۰- Die Bad
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: آراهان، ناعادلانه و مشت گریان

ریو سونگ- بام، یکی از چهره‌های شناخته شده سینمای کره جنوبی است که با حضورش در آثار سینمایی همچون «آراهان» (Arahan)، «مشت گریان» (Crying Fist)، پرونده برلین و «ناعادلانه» (The Unjust)، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

نکته قابل‌توجه در مورد این بازیگر این است که اکثر فیلم‌های بلندی که او در آن‌ها حضور داشته است، به‌وسیله برادر بزرگترش «ریو سونگ-وان» (Ryoo Seung-wan) کارگردانی شده‌اند. این بازیگر در نمایش هنر خود اغلب از رفتاری آرام اما انرژی فوق‌العاده بهره می‌برد که از ویژگی‌های اجرای او است.


چوی مین سو بازیگر مشکل دار کره ای با لباس مشکی

۱۹. چوی مین-سو

Choi Min-soo

  • تاریخ تولد: ۲۷ مارس ۱۹۶۲
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۸۶- پسر خدا (Son of God)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سریال‌های «افسانه» (The Legend)، «قمارباز سلطنتی» (The Royal Gambler) و وکیل بی‌قانون

یکی از ستارگان مطرح سینمای کره جنوبی، چوی مین سو است. او از خانواده‌ای می‌آید که در زمینه بازیگری و خوانندگی سابقه خوبی دارند.

از جمله فعالیت‌های کاری او می‌توان به حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همچون «زندگی زناشویی» (The Marriage Life)، «زندگی و مرگ بچه هالیوود» (Life and Death of the Hollywood Kid)، «تروریست» (The Terrorist)، «دیروز» (Yesterday)، «شب‌های سفید» (White Nights 3.98) و «فوق برنامه» (Extracurricular) اشاره کرد.

چوی مین سو در سال ۲۰۰۸ درگیر یک پرونده جنایی شده و به‌صورت داوطلبانه مدتی از بازیگری فاصله گرفت. هرچند او قبل از این مورد هم چندین مرتبه درگیر جنجال‌های این چنینی شده بود.


ما دونگ سوک ملقب به دان لی با عینک و پیراهن رنگی رنگی

۱۸. ما دونگ-سوک

Ma Dong-Seok

  • تاریخ تولد: ۱ مارس ۱۹۷۱
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۵ با فیلم «سربازان بهشت»
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: قطار بوسان، همسایه

ما دونگ سوک که این روزها بیشتر با نام «دان لی» شناخته می‌شود، یکی از بازیگران مطرح کره جنوبی در عرصه بین‌المللی است.

این بازیگر تاکنون در نقش‌های مهمی حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «قانون شکنان» (The Outlaws)، «از حد گذشته» (Derailed)، «نوری‌گه» (Norigae)، «یک به یک» (One on One) و «همسایه» (The Neighbor) اشاره کرد. بااین وجود اجرای او در فیلم موفق و بین‌المللی «قطار بوسان» بود که برایش شهرتی جهانی را به‌دنبال داشت.


کیم یون سئوک در حال دور شدن از جمعیت

۱۷. کیم یون-سئوک

Kim Yoon-Seok

  • تاریخ تولد: ۱۲ ژانویه ۱۹۶۷
  • محل تولد: دانیانگ گان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۱- Kiss Me Much
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: تعقیب کننده

کیم یون سئوک نه‌تنها یک بازیگر شناخته شده کشور کره است، بلکه در مقام کارگردان و فیلمنامه‌نویس هم فعالیت‌هایی داشته است.

این بازیگر در ابتدا کار خود را از صحنه تئاتر آغاز کرد. او بعد از ایفای نقش یک شخصیت منفی در درام گنگستری «Tazza: The High Rollers» به شهرت رسید. بااین‌حال این بازی خیره کننده او در فیلم «تعقیب کننده» (The Chaser) بود که باعث شهرت بیشتر او شده و حضورش با تحسین منتقدان همراه شد.


کیم هیون جونگ با موهای کوتاه قهوه ای تیره

۱۶. کیم هیون-جونگ

Kim Hyun-Joong

  • تاریخ تولد: ۶ ژوئن ۱۹۸۶
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: سال ۲۰۰۵ و حضور در بی‌وقفه ۵
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: پسران برتر از گل، بوسه شیطنت آمیز

کیم هیون جونگ بیش از آنکه یک بازیگر باشد، یک نوازنده و خواننده است، بااین‌حال حضورش در شماری از آثار محبوب تلویزیونی نام او را به‌عنوان یک هنرپیشه محبوب سر زبان‌ها انداخت.

کیم خواننده، مدل و بازیگر با استعدادی است که هم طرفداران و هم منتقدان را به یک اندازه با هنر خود تحت تأثیر قرار می‌دهد. او در آثاری همچون پسران برتر از گل، «نسل الهام‌بخش» (Inspiring Generation)، رؤیای بلند و «بوسه شیطنت آمیز» حضوری موفق داشت، همچنین هنرنماییش در درام روانشناختی «صورتی هندی» (Indian Pink) مورد توجه بسیاری قرار گرفت.


لی جونگ جه روی صندلی با کت و شلوار-بازیگر سریال بازی مرکب

۱۵. لی جونگ-جه

Lee Jung-Jae

  • تاریخ تولد: ۱۵ دسامبر ۱۹۷۲
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۴، مرد جوان (The Young Man)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سریال بازی مرکب (Squid Game)، ایل ماره

لی جونگ جه یکی از موفق‌ترین بازیگران کره جنوبی است که در دوره‌ای به‌عنوان مدل فعالیت کرده و دستی هم در دنیای تجارت دارد.

این بازیگر کار خود را با مدلینگ آغاز کرده و سپس وارد عرصه بازیگری شد. درابتدا او بیشتر در آثار تلویزیونی بازی می‌کرد، اما خیلی زود در آثار سینمایی هم حاضر شد. هنر او در حوزه سینما در ابتدا او در آثاری همچون «برفراز رنگین کمان» (Over the Rainbow)، ایل ماره، آخرین هدیه و «یک رابطه» (An Affair) دیده شد.


وون بین با کت و پیراهن مشکی و نگاه جدی

۱۴. وون بین

Won Bin

  • تاریخ تولد: ۱۰ نوامبر ۱۹۷۷
  • محل تولد: جئونگ سون گان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۸- آماده، برو! (Ready Go!)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: سریال‌های پاییز در قلب من و دوستان (Friends)

وون بین خیلی زود و پس از ایفای نقشی کلیدی در سریال تلویزیونی شبکه KBS با عنوان «پاییز در قلب من» (Autumn in My Heart) به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد.

او به‌عنوان یکی از بازیگران برگزیده و امروزی کشور کره جنوبی شناخته می‌شود و بخشی از این مسئله به‌دلیل بازی در پنج فیلم سینمایی بلند بوده است. او در آثاری همچون «حرف و تفنگ» (Guns & Talks)، «ته‌گوکی» (Taegukgi)، «برادر من» (My Brother)، «مادر» (Mother) و «مردی از هیچ‌کجا» (The Man from Nowhere) حضور داشته است.


بازیگر چوی مین شیک با عینک روی چشم و موهای خاکستری

۱۳. چوی مین-شیک

Choi Min-Sik

  • تاریخ تولد: ۲۷ آوریل ۱۹۶۲
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۲، فیلم Our Twisted Hero
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: رفیق قدیمی، شرط‌بندی بزرگ (Big Bet) و فیلم لوسی

چوی مین شیک پس از ایفای نقش در آثاری تحسین شده همچون «رفیق قدیمی» (Oldboy)، من شیطان را دیدم (I Saw the Devil) و فیلم دریاسالار (The Admiral: Roaring Currents)، شهرت قابل توجهی به‌دست آورد. این بازیگر بااستعداد همچنین در فیلم علمی تخیلی لوسی محصول سال ۲۰۱۴ هم حضور داشت و درکنار اسکارلت جوهانسون فوق ستاره مطرح هالیوود، بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت.

بازی او در پسر پیر به ترتیب برای او جایزه بهترین بازیگر مرد را در چهلمین دوره جوایز هنری باکسانگ، بیست و چهارمین دوره جوایز اژدهای آبی و همینطور چهل و یکمین دوره جایزه ناقوس بزرگ را به ارمغان آورد.


بازیگر کهنه کار کره چون هو جین

۱۲. چون هو-جین

Chun Ho-jin

  • تاریخ تولد: ۹ سپتامبر ۱۹۶۰
  • محل تولد: بوسان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۸۶ با فیلم «خیابان آرزو» (Street of Desire)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: شکارچی شهر، ناعادلانه

چون هو جین در دانشگاه مشغول تحصیل در رشته شیمی بود، اما درس و دانشگاه را رها کرد تا به‌دنبال رویا و آرزوی همیشگی خود یعنی بازی در آثار سینمایی برود. او برای اولین‌بار با حضور در فیلم خیابان آرزو به این هدف خود دست پیدا کرد.

پس از آن شاهد حضور چون هو جین در مینی سریال‌ها و تله فیلم‌های متعدد بودیم تا کم کم جای پای خود را در صنعت سینما و تلویزیون کره محکم کرد. پس از آن بود که با ایفای نقش‌های مهم و کلیدی در آثاری همچون عشق (Love on a Jujube Tree)، یک بار دیگر (Once Again) و «زندگی طلایی من» (My Golden Life) اسمی و رسمی برای خود دست و پا کرد.


نام جو هیوک بازیگر سریال عاشقان ماه

۱۱. نام جو-هیوک

Nam Joo Hyuk

  • تاریخ تولد: ۲۲ فوریه ۱۹۹۴
  • محل تولد: بوسان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۱۴ با سریال پری دریایی
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: عاشقان ماه، نور چشمانت و پری وزنه‌بردار کیم بوک‌جو

نام جو هیوک، بازیگر و مدل کره‌ای است که به خاطر ایفای نقش‌های خاطره‌انگیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. نام جو هیوک در ابتدا علاقه داشت به‌صورت حرفه‌ای رشته بسکتبال را دنبال کند، اما درگیر یک مصدومیت شده و برای همیشه شانس حضور حرفه‌ای در این رشته را از دست داد.

او در سال ۲۰۱۴ اولین حضور جدی خود را با سریال «پری دریایی» (Surplus Princess) تجربه کرده و پس از آن در آثار دیگری همچون پنیر در تله (Cheese in the Trap)، عاشقان ماه: قلب سرخ گوریو، نور چشمانت (The Light in Your Eyes)، «عروس خدای آب» (The Bride of Habaek) و «ماجرای پرستار مدرسه» (The School Nurse Files) به ایفای نقش پرداخت.

نام جو هیوک تاکنون برنده جوایز متعددی شده است که از آن جمله می‌توان به جایزه اژدهای آبی برای بهترین استعداد جدید اشاره کرد. او همچنین در جوایز «MBC Drama»، عنوان بهترین ستاره تازه وارد سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.


بازیگر گونگ یو با لباس گرم درحال قدم زدن در خیابان

۱۰. گونگ-یو

Gong Yoo

  • تاریخ تولد: ۱۰ ژوئیه ۱۹۷۹
  • محل تولد: بوسان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۳، دوست معلم من (My Tutor Friend)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: قطار بوسان، بازی مرکب

گونگ یو پس از ایفای نقشی مهم در فیلم مهیج با محوریت آخرالزمان زامبی‌ها با عنوان قطار بوسان (Train To Busan) به شهرتی بین‌المللی دست پیدا کرد، فیلمی که هم نظر منتقدان را به خود جلب کرده و هم مورد تحسین بینندگان قرار گرفت و گیشه خوبی را تجربه کرد.

البته پیش از این موفقیت بین‌المللی، گونگ یو با بازی در درام محبوب «کافه پرنس» (Coffee Prince)، علاقه و توجه مخاطبان هموطن خود را به‌دست آورده بود. در طول دوران فعالیت خود، این بازیگر در آثار متعدد تلویزیونی و سینمایی همچون «عصر سایه‌هام (The Age of Shadows)، «گابلین یا نگهبان: خدای تنها و بزرگ» (Guardian: The Lonely and Great God)، «ساکت شده» (Silenced) و سریال محبوب بازی مرکب حضور پیدا کرده است.


لی جون گی بازیگر سریال وکیل بی قانون

۹. لی جون-گی

Lee Joon-Gi

  • تاریخ تولد: ۱۷ آوریل ۱۹۸۲
  • محل تولد: بوسان، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۳- بی‌وقفه ۴ (Nonstop 4)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: عاشقان ماه: قلب سرخ گوریو، پادشاه و دلقک

لی جون-گی از جمله بازیگران با استعداد و مطرحی است که می‌تواند جایی در این فهرست را به خود اختصاص دهد. او به جز بازیگری در رشته‌های هنری دیگری همچون رقص و خوانندگی هم فعالیت داشته و برای مدتی تجربه مدلینگ را هم در کارنامه دارد.

لی جون گی در میان مخاطبان آسیایی، شناخته شده و بسیار محبوب است

این بازیگر با استعداد خیلی زود با بازی نقش یک دلقک در فیلم سینمایی تحسین شده «پادشاه و دلقک» (The King and the Clown) مورد توجه قرار گرفت. درکنار آن باز در مجموعه تلویزیونی کمدی رمانتیک «دختر من» (My Girl) هم به این محبوبیت افزود. حضور لی جون گی در آثار سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی محبوب باعث شده است که او در کشورهای آسیایی به‌عنوان یک سلبریتی محبوب، شناخته شده باشد.


سونگ جون کی با پیراهن سفید و موهای کوتاه اصلاح شده

۸. سونگ جونگ-کی

Song Joong-ki

  • تاریخ تولد: ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۵
  • محل تولد: دایجونگ، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۸، یک گل یخ زده (A Frozen Flower)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: آرتدال کرونیکلز، وینچنزو و پسر گرگ‌نما

بازیگر سونگ جونگ کی برای نخستین بار و پس از حضور درام تاریخی با عنوان رسوایی سونگ‌کیون‌کوان به شهرت رسید. پس از موفقیت این فیلم، جونگ کی سعی کرد با ایفای نقش‌های مختلف در آثاری همچون «مرد بی‌گناه» (The Innocent Man)، «نسل خورشید» (Descendants of the Sun)، «وینچنزو» (Vincenzo) و «آرتدال کرونیکلز »(Arthdal Chronicles) توانایی‌های خود را در عرصه بازیگری به رخ بکشد. اما در مورد عناوین سینمایی که این بازیگر در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به مواردی همچون پسر گرگ‌نما (A Werewolf Boy)، «جزیره کشتی جنگی» (The Battleship Island) و «رفتگرهای فضایی» (Space Sweepers) اشاره کرد.

این بازیگر با درام محبوب وینچنزو که مورد استقبال گسترده تماشاگران داخلی و خارجی قرار گرفت، شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرد.


لی بیونگ هون کت شلوار سورمه ای

۷. لی بیونگ-هون

Lee Byung-hun

  • تاریخ تولد: ۱۲ ژوئیه ۱۹۷۰
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۱ با فیلم Asphalt My Hometown
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: شیطان را دیدم، آقای آفتاب، جی. آی. جو: ظهور کبرا

پدر لی بیونگ هون، بازیگر محبوب کره‌ای یکی از تاجران موفق کشور کره جنوبی بود، ازاین‌رو این بازیگر در رفاه کامل بازرگ شد. او هرگز آرزوی بازیگر شدن را در ذهن نداشت، بااین‌حال پس از آنکه یکی از دوستان مادرش به او پیشنهاد داد بازیگری را امتحان کند، به شکلی جدی به این مسئله فکر کرد.

این بازیگر در طول دوران فعالیت خود، در طیف وسیعی از ژانرهای سینمایی بازی کرده و اجرایش مورد ستایش قرار گرفته است. از جمله فیلم‌های بلندی که لی بیونگ هون در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به آثاری همچون منطقه امنیتی مشترک، «یک زندگی تلخ و شیرین» (A Bittersweet Life)، «شیطان را دیدم»، «خوب بد عجیب» (The Good, the Bad, the Weird)، «بالماسکه» (Masquerade) و «مردان درون» (Inside Men) اشاره کرد.

درام تاریخی «آقای آفتاب» (Mr. Sunshine) که در آن با کیم ته‌ری همبازی بود، یکی از الهام‌بخش‌ترین و درعین‌حال تراژیک‌ترین سریال‌های تاریخ کره است که ارزش تماشا کردن را دارد.


بازیگر هیون بین تکیه داده به مبل راحتی

۶. هیون بین

Hyun Bin

  • تاریخ تولد: ۲۵ سپتامبر ۱۹۸۲
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۴ با فیلم ضربه چرخشی (Spin Kick)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: خاطرات الحمرا، سقوط بر روی تو

نام هیون بین در زبان کره‌ای به‌معنی نور روشن است و او به واقع یکی از نورهای درخشان صنعت فیلم و سینمای کره جنوبی است. هیون بین برای اولین‌بار با ایفای نقشی جذاب در سریال کمدی رمانتیک «نام من کیم سان سون است» (My Name is Kim Sam-soon) محصول سال ۲۰۰۵ به شهرت رسید. به‌زودی شاهد بازی درخشان این بازیگر در آثار دیگری همچون باغ مخفی (Secret Garden)، خاطرات الحمرا و سقوط روی تو (Crash Landing on You) بودیم.

هیون بین همچنین در آثار موفق گیشه همچون «کلاهبرداران» (The Swindlers)، «مأموریت محرمانه» (Confidential Assignment)، «مذاکره» (The Negotiation) و شایع (Rampant) ایفای نقش کرده است.


لی دونگ ووک با چهره جدی

۵. لی دونگ-ووک

  • Lee Dong-Wook
  • تاریخ تولد: ۶ نوامبر ۱۹۸۱
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۰ با فیلم مدرسه (School)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: گابلین، بوی خوش یک زن و عشق وحشی

لی دونگ ووک به جز حضور در عرصه سینما و تلویزیون، به‌عنوان مجری تلویزیونی و مدل هم فعالیت داشته است. او در آثاری همچون «بوی خوش یک زن» (Scent of a Woman)، «دخترم» (My Girl)، «فراری از چوسان» یا فراری از قصر (The Fugitive of Joseon)، «پادشاه هتل» (Hotel King)، زندگی (Life)، «گابلین» و «نوازش قلبت» (Touch Your Heart) حضور داشته است.

به جز فعالیت در تلویزیون، او در تاک شو یا برنامه‌های گفت‌وگو محوری همچون قلب قوی (Strong Heart) و ریلیتی شوهای Wook Talk و Produce X 101 هم به‌عنوان مجری فعالیت کرده است. دراین بین بازی او در مجموعه دختر من باعث محبوبیت او در چندین کشور آسیایی شد.


لی مین هو با موهای کوتاه صاف و کت و شلوار

۴. لی مین-هو

Lee Min-ho

  • تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۸۷
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۰۳، تیز (Sharp)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: پسران برتر از گل (Boys Over Flowers)، سلطنت ابدی، پاچینکو

بسیاری از بازیگران کره جنوبی را باید شخصیت‌هایی چند استعدادی دانست و این مسئله در مورد این بازیگر محبوب کره‌ای هم صدق می‌کند. لی مین هو نه‌تنها یک بازیگر شایسته و کاربلد است، بلکه در حوزه‌های دیگری همچون خوانندگی، مدلینگ، کارگردانی و تجارت هم فعالیت دارد.

بازی او در مجموعه تلویزیونی پسران برتر از گل، هم شهرت گسترده‌ای را برای این بازیگر به ارمغان آورد و هم بسیار مورد تحسین قرار گرفت. درکنار این مجموعه موفق، لی مین هو در آثار دیگری همچون شکارچی شهر (City Hunter)، ذائقه شخصی (Personal Taste)، وارثان (The Heirs) و افسانه دریای آبی (The Legend of the Blue Sea) حضور داشته است. وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، لی مین-هو را به‌عنوان بازیگر شماره یک کره در میان مخاطب بین‌المللی معرفی کرد.


بازیگر کیم ووبین با موهای کوتاه و کت سفید

۳. کیم وو-بین

Kim Woo-bin

  • تاریخ تولد: ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۹
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۲۰۱۱ با فیلم کریسمس سفید (White Christmas)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: وارثان، بیست

کیم وو بین شاید به‌دلیل سابقه درخشان خود در عرصه بازیگری در این فهرست حضور داشته باشد، اما قد بلند و همینطور پوزخند خاص او از جمله دلایل محبوبیتش در کشور کره است. او در ابتدا کار خود را به‌عنوان مدل آغاز کرده و در ادامه با ایفای نقش در آثاری همچون «کرامت جنتلمنم (A Gentleman's Dignity)، «مدرسه ۲۰۱۳» (School 2013) و وارثان به شهرت رسید.

قد بلند و پوزخند خاص کیم وو بین از جمله دلایل شهرت او در کره است

از جمله آثار موفق این هنرپیشه در باکس آفیس می‌توان به «دوست: میراث بزرگ» (Friend: The Great Legacy)، «بیست» (Twenty) و «هنرمندان باطل» (The Con Artists) اشاره کرد.


بایگر سو جی ساب با لباس نامرتب

۲. سو جی-سوب

So Ji-sub

  • تاریخ تولد: ۴ نوامبر ۱۹۷۷
  • محل تولد: سئول، کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۷ با فیلم مدل (Model)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: هابیل و قابیل، خورشید ارباب و برش سخت

سو جی ساب، اولین‌بار به‌عنوان مدل شلوار جین شروع به فعالیت کرد و جالب است بدانید اولین حضور او در تلویزیون هم ایفای نقش در برنامه‌ای به نام مدل بود.

او با ایفای نقش‌های اصلی در مجموعه‌های تلویزیونی محبوبی همچون «متأسفم، دوستت دارم» (I'm Sorry, I Love You)، «هابیل و قابیل» (Cain and Abel)، «شبح» (Phantom)، «اوه، ونوس من» (Oh My Venus)، «خورشید ارباب» (Master's Sun) و «آنچه در بالی اتفاق افتاد» (What Happened in Bali) به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. جی ساب در فیلم بلند «برش سخت» (Rough Cut) هم حضور داشت که این فیلم به یکی از موفقیت‌های بزرگ سینمای کره و همینطور شگفتی باکس آفیس تبدیل شد.


بازیگر بزرگ کره سونگ کانگ هو با لباس و ظاهری ژنده و ژولیده

۱. سونگ کانگ-هو

Song Kang-ho

  • تاریخ تولد: ۱۷ ژانویه ۱۹۶۷
  • محل تولد: کره جنوبی
  • شروع فعالیت و اولین نمایش تلویزیونی: ۱۹۹۶، «روزی که یک خوک داخل چاه افتاد» (The Day a Pig Fell Into the Well)
  • آثار شاخص سینمایی و تلویزیونی: انگل، خاطرات قتل

بدون شک سونگ کانگ هو، محبوب‌ترین ستاره سینمای کره جنوبی تابه‌امروز است. این بازیگر در طول دوران فعالیت خود، در شماری از آثار مطرح و شاخص سینمای کره حضور داشته و بازی خیره کننده از خود به نمایش گذاشته است. امری که توجه مخاطبان را چه در این کشور و چه در سطح جهانی به خود جلب کرده است.

مقاله‌ مرتبط

او با ایفای نقش در آثاری همچون منطقه امنیتی مشترک (Joint Security Area)، «همدردی با آقای انتقام» (Sympathy for Mr. Vengeance)، «خاطرات قتل» (Memories of Murder)، «میزبان» (The Host) و «راننده تاکسی» (Taxi Driver) هنر خود را به خوبی به بینندگان عرضه کرده است. بااین‌حال حضور در دو اثر مطرح کارگردان شناخته شده کره بونگ جون هو (Bong Joon-ho) یعنی فیلم‌های «برف‌شکن» (Snowpiercer) و انگل (Parasite) باعث شد این بازیگر به شهرتی جهانی هم دست پیدا کند.

البته پرواضح است که صنعت سینما و تلویزیون کره جنوبی، ستارگان دیگری هم دارد که هرکدام چه در آثار سینمایی و چه تلویزیونی خوش درخشیده‌اند. اما متأسفانه فرصت ما برای معرفی همه آن‌ها اندک است. اما خوشحال می‌شویم شما بازیگر یا بازیگران مورد علاقه خود را به ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی معرفی کنید. بازی آن‌ها در کدام فیلم یا سریال را بیش از سایر پسندیدید؟ بازیگر مورد علاقه شما از این فهرست کدام یک است؟ مشتاقانه در انتظار خواندن نظرات شما عزیزان هستیم، سپاس


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازیگران مرد کره ای کدامند؟

سونگ کانگ هو بازیگر مطرح فیلم های انگل و خاطرات یک قتل و گونگ یو بازیگر مطرح فیلم قطار بوسان و سریال بازی مرکب تنها بخشی از بهترین بازیگران کره ای هستند.

۲- بهترین بازیگران زن کره ای کدامند؟

کیم هیه جا بازیگر فیلم مادر، یون یو جونگ بازیگر فیلم میناری و یون جونگ هی بازیگر فیلم شاعری تنها بخشی از بهترین بازیگران زن کره ای هستند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده