بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ از نگاه زومجی

بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ از نگاه زومجی

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله به ‌معرفی و بررسی بهترین فیلم‌ های اکشن 2020 خواهیم پرداخت؛ فیلم‌هایی که طرفداران ژانر اکشن باید تماشا کنند. با زومجی همراه باشید.

وقتی به پایان سال میلادی می‌رسیم بحث «بهترین‌ها» در هر زمینه‌ای به داغ‌ترین بحث در هر پلتفرمی تبدیل می‌شود و بدون شک صنعت سینما هم از این قضیه مستثنی نیست. سال ۲۰۲۰ با تمام بدی‌های خود به پایان رسید و تاثیر اتفاقات بد این سال را به وضوح می‌توانیم روی سینما نیز مشاهده کنیم؛ از تعطیل شدن سینماها گرفته تا به تعویق افتادن مکرر فیلم‌ها، همه و همه تاثیرات منفی زیادی روی این صنعت بی‌پایان از خود به‌جای گذاشته‌اند که شاید تا سال‌ها اثر آن‌ها روی سینما باقی بماند.

بااین‌حال در سالی که گذشت مانند سال‌های گذشته فیلم‌های کوچک و بزرگی اکران شدند که تصمیم گرفتیم در این مقاله به اکشن ترین فیلم های 2020 نگاهی داشته باشیم. فیلم های اکشن احتمالا پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال گذشته بودند، از فیلم جدید کریتسوفر نولان یعنی Tenet تا فیلم‌هایی مثل Wonder Woman 1984 و فیلم Extraction که همگی از بهترین‌های سال به‌شمار می‌رفتند. این شما و این هم ۲۰ فیلم برتر اکشن سال ۲۰۲۰ از نگاه سایت زومجی.

مقاله آپدیت را می‌توانید در مقاله بهترین فیلم های اکشن 2022 بخوانید.

توجه داشته باشید که فیلم‌های حاضر در این مقاله به‌صورت رتبه‌بندی نشده و براساس اسامی آن‌ها مرتب شده‌اند و جایگاه هر فیلم نسبت‌به فیلم‌های دیگر دلیل بر بهتر بودن یا ضعیف‌تر بودن آن فیلم نسبت‌به سایر آثار این مقاله نیست.

فهرست بهترین فیلم‌های اکشن 2020

کاور فیلم artemis fowl با حضور فردیا شاو

۲۰- فیلم Artemis Fowl

فیلم آرتمیس فاول

کارگردان: کنت برانا| نویسنده: کانر مک‌پرسن

بازیگران: فردیا شاو، لارا مک‌دانل، هانگ چائو، جودی دنچ

میانگین امتیازات Artemis Fowl در IMDB: ۴.۲  | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره پسر بچه‌ای ۱۲ ساله و نابغه به‌نام آرتمیس فاول است که سعی می‌کند با گروگان گرفتن سروان نیروی ویژه پری‌ها با دنیای اجنه و پریان ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها منافعی دریافت کند؛ منافعی که بیشتر به‌عنوان طلا مطرح هستند.

فیلم Artemis Fowl از روی رمانی با همین نام نوشته اوئن کالفر اقتباس شده و به‌عقیده بسیاری از منتقدین یک اقتباس خوب به‌شمار نمی‌رود. بااین‌حال کنت برانا، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم توانسته با ساخت این فیلم یک اثر سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی اکشن تهیه کند. در دهه‌های اخیر شاهد اقتباس‌های موفقی براساس رمان‌های فانتزی بوده‌ایم که موفق شده‌اند به موفقیت و محبوبیت خوبی دست پیدا کنند که می‌توان از سری فیلم‌های هری پاتر به‌عنوان مهم‌ترین آن‌ها نام برد ولی فیلم آرتمیس فاول فاصله بسیار زیادی با آن‌ها دارد.

داستان آرتمیس فاول میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت بسیار خوبی برخوردار است و به‌همین‌دلیل اگر به داستان این شخصیت علاقه داشته باشید این فیلم بدون شک می‌تواند یک گزینه مناسب برای تماشا باشد. کنت برانا در روند داستانی فیلم خود تغییراتی را نسبت‌به داستان اصلی اعمال کرده که نظرهای ضد و نقیض زیادی راجع‌به این موضوع وجود دارد؛ برخی موافق آن هستند و برخی مخالف. فیلم Artemis Fowl توسط استودیو والت دیزنی پیکچرز با بودجه‌ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار تولید و در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۰ ( ۲۳ خرداد ۱۳۹۹) در سراسر جهان اکران شد.


کاور فیلم ava با حضور جسیکا چستین و کالین فارل

۱۹- فیلم Ava

فیلم ایوا

کارگردان: تیت تیلور| نویسنده: متیو نیوتون

بازیگران: جسیکا چستین، کالین فارل، جان مالکوویچ، جینا دیویس

میانگین امتیازات AVA در IMDB: ۵.۴  |  میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۹ از ۱۰۰

خلاصه داستان: شخصیت اصلی داستان یعنی ایوا یک قاتل حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که متخصص کشتن افراد مهم است. او برای یک سازمان سری کار می‌کند و با سفر به کشورهای مختلف افراد مهمی که سازمان آن‌ها را هدف قرار داده، به قتل می‌رساند. زمانی‌که یکی از مأموریت‌های او به‌طرز خطرناکی اشتباه پیش می‌رود، او مجبور می‌شود برای بقای خود بجنگد.

اگر طرفدار فیلم های اکشن باشید بدون شک چندین و چند فیلم اکشن درباره قاتل‌های حرفه‌ای تماشا کرده‌اید که در همه آن‌ها یک نفر به‌دنبال افرادی مشخص شده می‌رود و یکی پس از دیگری آن‌ها را به قتل می‌رساند. فیلم Ava که دقیقا چنین داستانی را در خود جای داده یک تفاوت بسیار مهم با دیگر فیلم‌های سبک خود دارد؛ تقریبا در تمام این فیلم‌ها قاتل داستان یک مرد است که در این فیلم داستان درباره قاتلی به اسم ایوا جریان دارد. بااین‌حال تفاوت فیلم ایوا شاید به‌خودی خود مشکلی نداشته باشد ولی شاید به‌ خوبی به آن پرداخته نشده و پردازش خوبی روی شخصیت آن انجام نشده باشد.

فیلم Ava با حضور بازیگرانی برجسته‌ای مانند جسیکا چستین و کالین فارل توانسته خود را در میان فیلم های اکشن 2020 قرار دهد؛ جسیکا چستین علاوه‌بر ایفای نقش شخصیت اصلی این فیلم به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در تیم ساخت این اثر حضور دارد. فیلم Ava با تهیه‌کنندگی کلی کارمایکل، نیکولاس چارتیر و جسیکا چستین توسط استودیو ولتج پیکچرز و فرکل فیلمز تهیه و در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۴ مهر ۱۳۹۹) اکران شد. در ابتدا قرار بود متیو نیوتون کارگردانی این فیلم را برعهده بگیرد که به‌خاطر حاشیه‌هایی که برای او به‌جود آمد تیت تیلور جای او را گرفت. این فیلم به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در گیشه عملکرد خوبی نداشت و فروش آن در باکس‌آفیس از چهار میلیون دلار فراتر نرفت. بااین‌حال افرادی که به تماشای آن نشستند از آن به‌عنوان یک اثر سرگرم‌کننده اکشن یاد کرده‌اند.


کاور فیلم bad boys for life با حضور ویل اسمیت و مارتین لارنس

۱۸- فیلم Bad Boys for Life

فیلم پسران بد تا ابد

کارگردان: عادل الاربی، بلال فلاح | نویسنده: جو کارنهان، پیتر کریگ

بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، پاولا نونز، ونسا هاجنز

میانگین امتیازات Bad Boys for Life در IMDB: ۶.۶  | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰

خلاصه داستان: بعد از گذشت سال‌ها از شروع همکاری دو مامور پلیس شهر میامی یعنی شخصیت‌های مایک لاوری و مارکوس برنت، اکنون آن‌ها باید با یک مادر و پسر که به قاچاق مواد مخدر مشغول هستند روبه‌رو شوند. بالا رفتن سن مارکوس داستان‌های جالبی را در مسیر آن‌ها به‌وجود می‌آورد.

مجموعه سینمایی Bad Boys یا همان پسران بد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های اکشن به‌شمار آورد که با طنز بسیار جالب و به‌جای خود محبوبیت زیادی در میان علاقه‌مندان این ژانر دارد. پس از موفقیت چشم‌گیر دو قسمت نخست این مجموعه که در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ اکران شدند، پس از ۱۷ سال قسمت سوم آن نیز تهیه و روی پرده سینماها رفت. فیلم پسران بد تا ابد مانند دو قسمت قبلی داستان دو همکار قدیمی را به‌تصویر می‌کشد که باید با همکاری دوباره با یکدیگر پرونده مهمی را حل کنند که در این مسیر اتفاقات جالب و خطرناکی برای آن‌ها رخ می‌دهد. 

سری فیلم‌های پسران بد با وجود طنزی به‌جا و بامزه بدون شک یکی از بهترین فیلم‌‌های اکشن کمدی محسوب می‌شود که خیلی راحت می‌تواند شما را سرگرم کند. فیلم Bad Boys for Life به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر، داگ بلگراد و ویل اسمیت توسط استودیو کلمبیا پیکچرز با بودجه‌ای معادل ۹۰ میلیون دلار تهیه و در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ۱۳۹۸) اکران شد. این فیلم با فروش بسیار خوب خود که مرز ۴۲۵ میلیون را رد کرد یکی از فیلم‌های موفق سال در گیشه بود که رکورد فروش ماه ژانویه را هم شکست. اگر قسمت‌های قبلی این فیلم را تماشا کرده‌اید و از آن‌ها لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این فیلم جذاب را در الویت قرار دهید که به‌راحتی می‌تواند باعث خندیدن شما شود.


کاور فیلم birds of prey با حضور مارگو رابی

۱۷- فیلم Birds of Prey

فیلم پرندگان شکاری

کارگردان: کنی یان| نویسنده: کریستینا هادسون

بازیگران: مارگو رابی،‌ جرنی اسمالت، مری الیزابت وینستد، رزی پرز

میانگین امتیازات Birds of Prey در IMDB: ۶.۱ | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم به بعد از داستان فیلم جوخه انتحار مربوط می‌شود. هارلی کویین با ایفای نقش مارگو رابی پس از جدا شدن از جوکر به ابرقهرمان‌هایی مانند قناری سیاه، هانترس و رنی مونتایا می‌پیوندد تا دختر بچه‌ای را از دست یک شیطان نجات دهند.

پس از موفقیت مالی خیلی خوب فیلم Suicide Squad و ایفای نقش زیبای مارگو رابی در آن، فیلم پرنده‌های شکاری (Birds of Prey) به شخصیت محبوب هارلی کویین می‌پردازد تا علاقه‌مندان این شخصیت یک فیلم با محوریت شخصیت دلخواه خود تماشا کنند. این فیلم هشتمین قسمت از فیلم‌های دنیای سینمایی توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) به‌شمار می‌رود که توانست به‌خوبی طرفداران این جهان رنگارنگ را راضی نگه دارد. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند جرنی اسمالت و رزی پری درکنار مارگو رابی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت این فیلم به‌شمار می‌رود.

فیلم پرنده‌های شکاری به تهیه‌کنندگی سو کرول و مارگو رابی توسط استودیو دی‌سی فیلمز تولید و در تاریخ ۷ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۹) اکران شد. فروش ۲۰۰ میلیون دلاری این فیلم در گیشه‌های سینما در مقابل بودجه ۹۰ میلیون دلاری آن شاید یک موفقیت چشم‌گیر به‌شمار نرود ولی بااین‌حال باتوجه‌به حضور ویروس کرونا یک شکست محسوب نمی‌شود. فیلم Birds of Prey یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ است و در گیشه هم عملکرد خیلی خوبی داشته است. درانتها اگر به شخصیت‌های دنیای DC از جمله شخصیت هارلی کویین علاقه دارید می‌توانید با تماشای این فیلمِ سرگرم‌کننده از این جهان سینمایی لذت ببرید.


کریس همسورث درحال ایفای نقش در فیلم extraction

۱۶- فیلم Extraction

فیلم استخراج

کارگردان: سم هارگریو| نویسنده: جو روسو

بازیگران: کریس همسورث، دیوید هاربر، راندیپ هودا، گلشیفته فراهانی

میانگین امتیازات Extraction در IMDB: ۶.۷ | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۶ از ۱۰۰

خلاصه داستان: با دزدیده شدن پسر یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان اسلحه در جهان قاچاق و فروش غیرقانوی سلاح‌های مختلف در یکی از غیرقابل‌نفوذ‌ترین شهرهای جهان، او با استخدام مزدوری به‌نام راک سعی می‌کند پسر خود را پیدا کرده و او را برگرداند.

فیلم‌های اکشن در سال‌های گذشته بیشتر از اینکه به‌دنبال یک داستان و هدف جذاب باشند، بیشتر به سمت صحنه‌های اکشن افسارگریخته و پر رنگ و لعاب می‌روند. موضوعی که در فیلم Extraction نیز به‌خوبی قابل لمس است و اگر دنبال یک اکشن دیوانه‌وار هستید این فیلم می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب تلقی شود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این فیلم در به‌تصویر کشیدن اینگونه تصاویر اکشن سنگ تمام می‌گذارد و از هیچ چیزی برای بهتر کردن اکشن موجود در داستان خود پرهیز نمی‌کند. به‌همین‌دلیل شاید بتوان ضعف‌های داستان و فیلم‌نامه این فیلم را به‌خاطر صحنه‌های اکشن باکیفیت آن نادیده گرفت و همین موضوع فیلم استخراج را در میان بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۰ قرار می‌دهد.

نقد مرتبط:

فیلم Extraction با بودجه‌ای معادل ۶۵ میلیون دلار توسط شرکت AGBO و با همکاری شرکت‌های India Take One و Thematic Entertainment تولید و توسط شبکه آنلاین استریم‌محور Netflix پخش شد. ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۸ شروع و مراحل فیلم‌برداری آن در کشورهای مختلفی مانند هند و تایلند صورت گرفت. فیلم استخراج در هفته اول پخش خود عنوان پربیننده‌ترین برنامه شبکه نتفلیکس در هفته ابتدایی پخش را به‌دست آورد و با آمار ۹۰ میلیون بازدید در یک ماه نخست توانست عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم سینمایی در این شبکه استریم‌محور را به‌خود اختصاص دهد. به‌ّهمین‌دلیل می‌توان انتظار یک فیلم اکشن باکیفیت را از Extraction داشت.


کاور فیلم greenland با حضور جرارد باتلر و مورنا باکارین

۱۵- فیلم Greenland

فیلم گرینلند

کارگردان: ریک رومن وو| نویسنده: کریس اسپارلینگ

بازیگران: جرارد باتلر، مورنا باکارین، راجر دیل فلوید، اسکات گلن

میانگین امتیازات Greenland در IMDB: ۶.۴  میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان: پس از برخورد قطعات یک ستاره دنباله‌دار با زمین، یک فاجعه طبیعی زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند. دراین‌میان جان گریتی به‌همراه همسر و فرزندش سفری را برای بقا و یافتن یک سرپناه امن آغاز کرده‌اند که در این مسیر با اتفاقاتی خطرناک روبه‌رو می‌شوند.

به اتفاقات سال ۲۰۲۰ می‌توان به چشم اتفاقاتی آخرالزمانی نگاه کرد که مردم جهان با انواع و اقسام بلاهای طبیعی و غیرطبیعی دست‌وپنجه نرم کردند و به‌دنبال راه فرار بودند. فیلم گرینلند دقیقا چنین جهانی را جلوی ما قرار می‌دهد و با نشان دادن یک فاجعه طبیعی انسان‌ها را در آخرالزمانی ترسناک به حال خودشان راه می‌کند. خانواده گریتی که شخصیت‌های اصلی داستان فیلم به‌شمار می‌روند پس از این فاجعه به‌دنبال سرپناه می‌گردند که در این مسیر با ذات اصلی انسان یعنی بقا روبه‌رو می‌شوند. در این فیلم احساسات مردم در زمان رخ دادن فاجعه به‌خوبی به‌تصویر کشیده شده است که می‌توان آن را قوی‌ترین جنبه فیلم درنظر گرفت.

فیلم Greenland شاید یک فیلم پر از کلیشه‌های هالیوودی باشد ولی بدون شک تماشا کردن آن در وضعیت کنونی می‌تواند شما را سرگرم کند. ریک رومن وو، کارگردان این فیلم با استفاده به جا از کلیشه‌های سینمای فاجعه به‌خوبی یک خانواده را دربرابر یک فاجعه طبیعی قرار می‌دهد. از کلیشه‌های فیلم که عبور کنیم به ایفای نقش بازیگران این فیلم می‌رسیم که از نکات مثبت آن قلمداد می‌شوند. فیلم گرینلند با تهیه‌کنندگی جرار باتلر، باسیل ایوانیک، سباستین ریباد و آلن سیگل توسط شرکت Thunder Road با بودجه‌ای حدود ۳۵ میلیون دلار تولید و توسط STX Entertainment پخش شد. فروش گیشه این فیلم از مرز ۴۷ میلیون دلار عبور کرد که با توجه‌به فراگیری ویروس کرونا و پخش شدن آن در شبکه HBO Max نمی‌توان خرده‌ای به آن گرفت.


کاور فیلم lost bullet با حضور آلبان لنوار و نیکولاس دوواشل

۱۴- فیلم Lost Bullet

فیلم گلوله گم شده

کارگردان: گیام پیر| نویسنده: گیام پیر

بازیگران: آلبان لنوار، نیکولاس دوواشل، رمزی بدیا

میانگین امتیازات Lost Bullet در IMDB: ۶.۲  میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره شخصیت لینو، مکانیک نسبتا نابغه ماشین‌های سریع که به‌خاطر یک اتفاق گیر پلیس می‌افتد. او پس از مدتی متوجه فساد نیروهای پلیس می‌شود و تصمیم می‌گیرد با مشتاق نشان دادن خود نسبت‌به همکاری با آن‌ها، بتواند انتقام مربی خود را گرفته و بی‌گناهی خود را ثابت کند.

ساخته گیام پیر، کارگردان و نویسنده فرانسوی به‌قدری کیفیت خوبی دارد که توانسته به‌عنوان تنها فیلم غیر انگلیسی زبان در فهرست بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ قرار بگیرد. سینمای فرانسه در ژانر اکشن در سال‌ها و دهه‌های گذشته عملکرد درخشانی را از خود به‌جای گذاشته و نشان داده می‌تواند حرف‌های زیادی در این ژانر برای گفتن داشته باشد. فیلم گلوله گمشده تمام سعی خود را به‌کار می‌گیرد تا از المان‌های بسیار آشنای این روزهای ژانر اکشن فاصله بگیرد و به‌جای صحنه‌های پر زرق و برق اکشن، داستانی منطقی را جلوی روی مخاطب خود قرار دهد. شاید شخصیت‌پردازی ناقص کاراکترهای فیلم ضعیف‌ترین نکته این اثر لقب بگیرد ولی ایفای نقش زیبای بازیگر برجسته یعنی آلبان لنوار به‌خوبی آن را جبران می‌کند.

به‌طور خلاصه فیلم Lost Bullet با داستانی نزدیک به واقعیت که دارای صحنه‌هایی اکشن که همه آن‌ها در خدمت داستان فیلم هستند، می‌تواند یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان ژانر اکشن محسوب شود. احتمالا مهم‌ترین عامل موفقیت این فیلم را می‌توان بها دادن شبکه استریم‌محور نتفلیکس به فیلم‌های غیر انگلیسی زبان دانست که به‌خوبی این موضوع را در سالیان اخیر دیده‌ایم. گلوله گمشده توسط شرکت Inoxy Films به‌همراه Versus Production تولید و در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۹ تیر ۱۳۹۹) از شبکه Netflix در اختیار مخاطبان این شبکه قرار گرفت.


کاور فیلم mulan با ایفای نقش لیو ییفئی

۱۳- فیلم Mulan

فیلم مولان

کارگردان: نیکی کارو| نویسنده: الیزابت مارتین، لورن هینک، آماندا سیلور، ریک جافا

بازیگران: لیو ییفئی، دانی ین، یوسون آن، جیسون اسکات لی

میانگین امتیازات Mulan در IMDB: ۶.۲ | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۷۸ از ‍۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره شخصیتی باهوش به‌نام مولان جریان دارد که تصمیم می‌گیرد با پیوستن به ارتش کشور چین علاوه‌بر محافظت از جان پدرش، به این کشور در پیروزی برابر دشمنان کمک کند.

فیلم اکشن حماسی مولان یک نسخه بازسازی شده از یک فیلم لایو اکشن محصول سال ۱۹۹۸ با همین نام به‌شمار می‌رود که از روی داستان‌های افسانه‌ای چینی به‌نام «تصنیف مولان» اقتباس شده بود. نظرات ضد و نقیض زیادی درباره Mulan وجود دارد که بااین‌وجود بیشتر منتقدان سینمایی عقیده دارند که کیفیت نسخه لایو اکشن این فیلم بسیار بیشتر از نسخه بازسازی شده آن در سال ۲۰۲۰ است. بااین‌حال این فیلم برای علاقه‌مندان داستان‌های حماسی کشور چین و افرادی که از نسخه قدیمی آن لذت برده‌اند، سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود و نمی‌توان برچسب یک فیلم خیلی بد را به آن چسباند.

نقد مرتبط:

در مجموع فیلم Mulan در بسیاری از بخش‌های خود با یک بی‌نظمی آشکار سر و کله می‌زند ولی بازهم می‌تواند در میان بهترین فیلم های اکشن سال گذشته قرار داشته باشد. این فیلم که به تهیه‌کنندگی کریس بندر، جیک وینر و جیسون تی. رید ساخته شده برای شرکت سازنده خود یعنی والت دیزنی از لحاظ مالی یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. بودجه فیلم مولان مبلغ هنگفت ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده که در گیشه‌های سینما تنها توانست به فروشی معادل ۷۰ میلیون دلار دست پیدا کند. این شکست شاید برای شرکت بزرگی مانند والت دیزنی خیلی مهم نباشد ولی به این موضوع اشاره می‌کند که استقبال خوبی از این فیلم به‌عمل نیامده است.


جیمی فاکس جوزف گوردن هویت بازیگران اصلی فیلم project power

۱۲- فیلم Project Power

فیلم پروژه قدرت

کارگردان: آریل شالمن، هنر جوست| نویسنده: متسون تاملین

بازیگران: جیمی فاکس، جوزف گوردون لویت، دومینیک فیشبک

میانگین امتیازات Project Power در IMDB: ۶.۷  میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک:‌ ۵۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان: در شهر نیواورلئان در کشور آمریکا قرصی میان مردم پخش می‌شود که می‌تواند ابرقدرت‌های هر فرد را درون بدن او فعال کند. این موضوع میزان جرم و جنایت این شهر را به‌شدت افزایش می‌دهد و به‌همین‌دلیل یک پلیس محلی به‌همراه یک کهنه سرباز به‌دنبال تولید کننده این قرص می‌روند تا جلوی ساخت بیشتر آن را بگیرند.

مهم‌ترین خصوصیت فیلم پروژه قدرت روشن بودن تکلیفش با خودش به‌شمار می‌رود. شاید این موضوع خیلی ساده به‌نظر برسد ولی همین موضوع ساده بسیاری از فیلم‌های پرسروصدا را به یک اثر غیرفابل‌تحمل تبدیل می‌کند. سازندگان این فیلم دقیقا می‌دانند از این فیلم چه انتظاراتی دارند و مهم‌تر از آن می‌دانند که تماشاگر از آن چه انتظاراتی دارد. داستان فیلم یک روند داستانی جدید و غیرکلیشه‌ای است که به‌خوبی به آن پرداخته می‌شود. یک داستان جدید در دنیای ابرقهرمان‌ها؛ دنیایی که پر شده از داستان‌های کلیشه‌ای و پر رنگ و لعاب. Project Power درکنار شخصیت‌پردازی قابل قبول داستان خود را خیلی خوب و با سرعتی زیاد و هیجان‌آور به‌پیش می‌برد تا بیننده خسته نشود.

مهم‌ترین نکته مثبت فیلم را می‌توان المان‌های بصری فیلم دانست؛ از رنگ‌بندی فریم‌های فیلم تا قاب‌هایی دیدنی و فیلم‌برداری خوب آریل شالمن و هنر جوست. فیلم Project Power با تهیه‌کنندگی اریک نیومن و برایان آنکلس توسط استودیو Screen Arcade تولید و توسط شبکه استریم‌محور نتفلیکس منتشر شد. بودجه ۸۵ میلیون دلاری این فیلم در نگاه اول شاید زیاد به‌نظر برسد ولی استقبال نسبتا خوب مخاطبان ژانر اکشن از این فیلم و داستان نسبتا جدید آن شاید بتواند راه را برای ساخت ادامه این فیلم یا شاید ساخت فیلم‌هایی با این روند داستانی باز کند. Project Power در میان بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ می‌تواند یکی از سرگرم‌کننده‌ترینِ آن‌ها لقب بگیرد.


شخصیت‌های اصلی فیلم Secret Society of Second Born Royals

۱۱- فیلم Secret Society of Second Born Royals

فیلم جامعه مخفی فرزندان دوم خاندان های سلطنتی

کارگردان: آنا ماسترو| نویسنده: الکس لیتواک، اندرو گرین

بازیگران: پیتون الیزابت لی، نیلز فیچ، ایزابل بلیک تامسون، سم پیج

میانگین امتیازات Secret Society of Second Born Royals در IMDB: ۴.۷ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۴ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره شخصیت سام و ماجراهای او جریان دارد که برای سلطنت‌های طبقات جدید از نسل دوم که وظیفه نجات جهان را برعهده دارند، یک برنامه آموزشی و در عین‌حال سری و مخفی تدارک دیده است.

یکی از معدود فیلم های اکشن این فهرست که حال و هوای کمدی دارد، فیلم Secret Society of Second Born Royals است. فیلمی که باوجود میانگین پایین امتیازهای خود داستانی جالب و جذاب دارد. البته این موضوع با حضور نویسنده‌های معروفی مانند الکس لیتواک و اندرو گرین طبیعی است و داستان آن به‌راحتی می‌تواند شما را به‌مدت یک ساعت و نیم سرگرم کند. این فیلم شاید در نگاه اول مانند یک فیلم که در دنیای ابرقهرمان‌های مارول جریان دارد، باشد ولی با تماشای آن متوجه می‌شوید که با داستانی خاص درباره یک گروه نوجوان سر و کار خواهید داشت.

فیلم‌نامه این فیلم سینمایی درابتدا با هدف ساخت یک سریال از روی آن نوشته شد ولی پس از بررسی‌های متعدد شرکت دیزنی به این نتیجه رسید که ساخت یک فیلم سینمایی از روی آن احتمالا جذاب‌تر است، تصمیمی که به‌نظر تصمیم درستی می‌آید. فیلم Secret Society of Second Born Royals توسط استودیو Disney Channel و با تهیه‌کنندگی زین دوین، مایک کارز تولید و از شبکه اینترنتی دیزنی پلاس پخش شد. این فیلم همچنین در جوایز انتخاب منتقدین موفق شد در بخش بهترین فیلم ابرقهرمانی نامزد کسب این جایزه شود که در انتها از کسب آن باز ماند.


شخصیت سونیک در کاور فیلم sonic the hedgehog با حضور جیم کری

۱۰- فیلم Sonic the Hedgehog

فیلم سونیک خارپشت

کارگردان: جف فاولر| نویسنده: پت کیسی، جاش میلر

بازیگران: بن شوارتز، جیمز مارسدن، جیم کری

میانگین امتیازات Sonic the Hedgehog در IMDB: ۶.۷ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۷ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره شخصیت سونیک جریان دارد که با حضور خود در کره زمین باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی شده است. او با کمک شخصیت تام که یک پلیس محلی است قصد دارد با دشمن اصلی خود یعنی شخصیت دکتر روباتیک روبه‌رو شود و در این راه اتفاقات جالب و بامزه‌ای برای او رخ می‌دهد.

بازی سونیک را همه ما به‌خاطر داریم و حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. فیلم Sonic the Hedgehog یکی دیگر از آن فیلم‌هایی محسوب می‌شود که از روی یک بازی ویدیویی اقتباس شده است. تجربه‌های قبلی در این زمینه و در فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدیویی ساخته شده بودند اصلا و ابدا مثبت نبوده و سازندگان این فیلم هم اصلا دوست نداشتند که سرانجام فیلمشان مانند دیگر محصولات اقتباس شده از روی بازی‌های ویدیویی شود و به‌همین‌دلیل این فیلم را با احتیاط بسیار زیادی تولید کردند، به‌طوری که این فیلم در بسیاری از لحظات خود در سردرگمی کامل به‌سر می‌برد و این موضوع به‌شدت روی کیفیت آن تاثیر منفی گذاشته است.

همان‌طور که در نقد این فیلم می‌توانید مطالعه کنید، سازندگان فیلم یکی از نمادین‌ترین و سریع‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی را بسیار یکنواخت، تنبل و محافظه‌کارانه به‌تصویر کشیده‌اند و همین موضوع می‌تواند این فیلم را برای طرفداران شخصیت سونیک به یک فیلم بسیار معمولی تبدیل کند.

بااین‌حال حضور جیم کری، یکی از بهترین بازیگران فیلم‌های کمدی در این فیلم و علاقه بسیاری از طرفداران قدیمی بازی‌های کامپیوتری به شخصیت سونیک، از سقوط شدید این فیلم جلوگیری کرده‌اند و این عوامل می‌توانند برای یکی دو ساعت شما را پای نمایشگر سرگرم کنند. بودجه ساخت این فیلم ۸۵ میلیون دلار گزارش شده و با فروش ۳۱۰ میلیون دلاری خود باعث شد تا سازندگان آن تصمیم به ساخت قسمت بعدی آن بگیرند؛ قسمتی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شود. فیلم Sonic the Hedgehog به تهیه‌کنندگی نیل اچ. موریتز، مای اونیشی و تورو ناکاهارا توسط استودیو Sega Sammy Holdings و با کمک Original Film تولید و توسط پارامونت پیکچرز منتشر شد.


مارک والبرگ درحال ایفای نقش در فیلم spenser confidential

۹- فیلم Spenser Confidential

فیلم محرمانه اسپنسر

کارگردان: پیتر برگ| نویسنده: شان اوکیف، برایان هالگلند

بازیگران: مارک والبرگ،‌ وینستون دوک، آلن آرکین، بوکیم وودبین

 میانگین امتیازات Spenser Confidential در IMDB: ۶.۲ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره شخصیت اسپنسر است. او که یک پلیس سابق به‌شمار می‌رود به‌دلایلی به حبس محکوم شده و پس از گذراندن مدت زمانی مشخص شده از زندان آزاد می‌شود. او پس آزادی به دنیای جرم و جنایت در شهر بوستون می‌رود تا یک پرونده قتل را حل‌و‌فصل کند.

شاید داستان این فیلم یکی از کلیشه‌ای‌ترین داستان‌های اکشن جنایی قلمداد شود ولی فیلم Spenser Confidential با یک کمدی به‌جا و بامزه از سقوط مرگبار خود به دره اینگونه فیلم‌ها جلوگیری می‌کند. شخصیت اسپنسر پس از آزاد شدن از زندان با کمک شخصیت هاوک قصد دارد یک پرونده قتلِ خطرناک را حل‌و‌فصل کند. مسیری که به‌هیچ‌وجه راحت نیست و اسپنسر در این مسیر با اتفاقات ریز و درشت زیادی روبه‌رو می‌شود. با این توضیحات شاید فکر کنید که با داستانی مانند فیلم‌های Bad Boys طرف هستیم ولی فیلم محرمانه اسپنسر یه تفاوت بزرگ با پسران بد دارد. در فیلم Spenser Confidential برخلاف پسران بد شخصیت‌های اصلی نیروهای اصلی پلیس به‌شمار نمی‌روند و همین موضوع باعث جذاب‌تر شدن روند داستانی آن می‌شود.

این فیلم به تهیه‌کنندگی نیل اچ.موریتز، توبی اسکر، مارک والبرگ و استفن لویسنون توسط استودیو اوریجینال فیلم تولید و توسط شبکه استریم‌محور Netflix اکران شد. از نکات مثبت این فیلم می‌توان به شخصیت‌پردازی نه‌تنها شخصیت‌های اصلی که شخصیت‌های فرعی آن اشاره کرد که در مدت محدودی که در روند فیلم حضور دارند، به‌خوبی به آن‌ها پرداخته می‌شود. در مجموع در این فیلم می‌توانید تقابل شخصیت اسپنسر با فساد حاکم بر شهر بوستون و نیروهای پلیس حاضر در آن شهر را تماشا کنید.


کاور فیلم tenet با حضور جان دیوید واشنگتن

۸- فیلم Tenet

فیلم تنت

کارگردان: کریستوفر نولان| نویسنده: کریستوفر نولان

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، کنت برانا، مایکل کین

 میانگین امتیازات Tenet در IMDB: ۷.۵ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۹ از ۱۰۰

خلاصه داستان: یک فناوری بی‌نظیر امکان وارونه کردن زمان را به بشر داده است و همین موضوع می‌تواند باعث رخ دادن جنگ جهانی سوم شود. به‌همین‌دلیل ۲ جاسوس بین‌المللی برای جلوگیری از این فاجعه درگیر ماجراها و توطئه‌های مختلفی می‌شوند و باید با افرادی مختلف از جمله خودشان روبه‌رو شوند.

به جدید‌ترین فیلم کارگردان برجسته هالیوود یعنی کریستوفر نولان رسیدیم. فیلم Tenet نه‌تنها یکی از اکشن ترین فیلم های 2020 است که یکی از بهترین‌های سال گذشته به شکل کلی به‌حساب می‌آید؛ موضوعی که در بسیاری از رسانه‌های معتبر به چشم می‌خورد. کریستوفر نولان با جاه‌طلبی بسیار زیاد توانست فیلم خود را با داستانی بسیار پیچیده در شرایط کنونی جهان که با همه‌گیری ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، به موفقیتی چشمگیر برساند. این فیلم نیز مانند فیلم‌های اورجینال قبلی او از پیچیدگی‌هایی مختلف به‌خصوص پیچیدگی زمانی بهره می‌برد و مخاطب را مجاب به تماشای دوباره و دوباره آن می‌کند.

نقد مرتبط:

درباره تنت نظرهای ضد و نقیض زیادی دیده می‌شود و حتی اگر با داستان آن موافق نباشیم و از آن خوشمان نیامده باشد نمی‌توانیم از کیفیت ساخت بالای آن چشم‌پوشی کنیم. فیلم‌برداری بی‌نظیر این فیلم با دوربین‌های آیمکس در شرایطی سخت، ایفای نقش بازیگران به‌صورت برعکس و موسیقی فوق‌العاده زیبای لودویگ گورانسون تنها گوشه‌ای از نکات مثبت این فیلم به‌شمار می‌روند. فیلم Tenet به تهیه‌کنندی اما توماس و با کمک کریستوفر نولان توسط استودیو برادران وارنر با بودجه سرسام‌آور ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و پس از اکران موفق شد به فروش بسیار خوب ۳۶۵ میلیون دلار دست پیدا کند. این فروش باتوجه‌به بسته بودن بسیاری از سینماهای جهان، همه‌گیری ویروس کرونا و اورجینال بودن داستان فیلم یک موفقیت خوب برای نولان و برادران وارنر تلقی می‌شود.


شخصیت‌های اصلی فیلم the gentlemen

۷- فیلم The Gentlemen

فیلم آقایان

کارگردان: گای ریچی| نویسنده: گای ریچی، ایوان اتکینسون، ماران دیویس

بازیگران: متیو مک‌کانهی، چارلی هونام، کالین فارل، هنری گولدینگ

میانگین امتیازات The Gentlemen در IMDB۷.۸ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره شخصیت میکی پیرسون جریان دارد. فردی که یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های مواد مخدر را در بریتانیا رهبری می‌کند و قصد دارد این امپراتوری را به میلیاردرهای اوکلاهوما بفروشد. این موضوع باعث می‌شود تا اتفاقات ریز و درشت و خطرناکی به‌سراغ او آیند و افراد بیشتری به‌دنبال تصاحب امپراتوری او باشند.

گای ریچی، کارگردان برجسته بریتانیایی با ساخت فیلم آقایان توانست بار دیگر خودش را به‌عنوان یک کارگردان کاربلد معرفی کند. کارگردانی که راه و روش خاص خودش را دنبال می‌کند ولی طی سال‌های گذشته از آن دور شده بود تا اینکه با فیلم The Gentlemen طرفداران این کارگردان توانستند همان گای ریچی همیشگی را در ژانر اکشن، جنایی و کمدی ببینند. مهم‌ترین نکته مثبت این فیلم بدون شک استفاده به‌جا و به‌اندازه از المان‌های اکشن و کمدی به‌شمار می‌رود. موضوعی که اجازه نمی‌دهد بیننده نه از المان‌های اکشن و نه از المان‌های طنز فیلم خسته شود. همین نکته باعث می‌شود تا با یک خط داستانی کم نقص و جذاب روبه‌رو باشیم که هر عنصر آن درجای مناسب خود به‌کار رفته است.

فیلم The Gentlemen بدون شک فیلمی بی‌نقص نیست ولی نقاط مثبت آن به‌قدری خوب هستند که بتوانیم نقص‌های آن را نادیده بگیریم و از اثر جدید گای ریچی لذت ببریم و با آن سرگرم شویم. این فیلم به تهیه‌کنندگی گای ریچی، ایوان اتکینسون و بیل بلوک، توسط استودیو استودیو Miramax و با بودجه‌ای حدود ۲۰ میلیون دلار تولید و توسط شرکت STXfilms روی پرده سینماها رفت. جدیدترین فیلم ریچی که بدون شک یکی از بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ است توانست در گیشه به فروش ۱۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند که باتوجه‌به بودجه آن به‌هیچ‌وجه رقم بدی به‌شمار نمی‌رود. این فیلم حتی می‌تواند درکنار بهترین فیلم‌های سال گذشته نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.


کاور فیلم the hunt با حضور پتی گلپین و ایمی مدیگان

۶- فیلم The Hunt

فیلم شکار

کارگردان: کراگ زوبل| نویسنده: نیک کیوز، دیمون لیندلوف

بازیگران: پتی گیلپین، آیک بارینهولتز، ایمی مدیگان، اما رابرتس

میانگین امتیازات The Hunt در IMDB: ۶.۵ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره گروهی ۱۲ نفره از افرادی که کاملا با یکدیگر غریبه هستند، جریان دارد. این افراد در مکانی از خواب بیدار می‌شوند و به‌هیچ‌وجه اطلاع ندارند کجا هستند یا چگونه به آن مکان رسیده‌اند. آن‌ها همچنین نمی‌دانند که برای هدفی خاص انتخاب شده‌اند.

فیلم شکار جزو بهترین‌های سال در زیرژانر تریلر است. در سال‌های اخیر فیلم‌های زیادی را تماشا کرده‌ایم که به مبارزه میان افراد طبقات مختلف جامعه می‌پردازد؛ از فیلم انگل گرفته تا پلتفرم و جوکر که همگی سعی دارند این اختلاف طبقاتی را به ما نشان دهند. فیلم The Hunt نیز دقیقا همین روند را پیش گرفته ولی با این تفاوت که خشونت و اکشن بودن این فیلم یک سر و گردن بالاتر از سایر هم قطاران خود است. یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین خصوصیت‌های فیلم شکار مطمئنا شخصیت‌پردازی آن به‌شمار می‌رود. شخصیت‌های داستان هرکدام به‌خوبی پردازش شده‌اند تا بیننده بتواند خیلی راحت آن‌ها را دنبال کند.

ساخته کراگ زوبل نه‌تنها اهالی سینما که جامعه سیاسی آمریکا را تحت تاثیر قرار داد، تا جایی‌که رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی دونالد ترامپ در حساب توییتر شخصی خود نسبت‌به این فیلم عکس‌العمل تندی نشان داد و گفت این فیلم را لیبرال‌ها برای ایجاد خشونت ساخته‌اند! بااین‌حال اگر جنبه سیاسی ماجرا را کنار بگذاریم، The Hunt که به‌طور مسلم یکی از اکشن ترین فیلم های ۲۰۲۰ لقب می‌گیرد، یکی از ارزشمندترین فیلم‌های سال گذشته قلمداد می‌شود که می‌تواند به تجربه‌ای مثبت تبدیل شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی جیسون بلوم و دیمین لیندلوف توسط استودیو‌ها Blumhouse Productions و White Rabbit Productions با بودجه‌ای معادل با ۱۴ میلیون دلار تولید و توسط شرکت یونیورسال پیکچرز اکران شد.


تصویری از فیلم the new mutants

۵- فیلم The New Mutants

فیلم جهش یافته های جدید

کارگردان: جاش بون| نویسنده: جاش بون، کنات لی

بازیگران: آنیا تلیور جوی، میسی ویلیامز، چازلی هیتون، بلو هانت، هنری زاگا

میانگین امتیازات The New Mutants در IMDB: ۵.۳ | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۳ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره پنج جوان جهش‌یافته است که به‌تازگی قدرت‌های جدید خود را کشف کرده‌اند. آن‌ها برخلاف میل خود در یک مرکز مخفی نگه‌داری می‌شوند ولی برای فرار از آن مکان و نجات خود می‌جنگند.

پس از خرید شرکت فاکس قرن بیستم توسط دیزنی بسیاری از شخصیت‌ها و داستان‌های این شرکت قدیمی در اختیار دیزنی قرار گرفتند تا این غول جهان سرگرمی بتواند از آن‌ها استفاده کند. این فیلم با حاشیه‌های زیادی اکران شد و خود شرکت دیزنی به‌دلایلی خیلی تمایل نداشت این فیلم توسط منتقدین دیده شود ولی درنهایت این اتفاق افتاد. باتوجه‌به این حواشی بسیاری اعتقاد داشتند فیلم The New Mutants اثری بی‌کیفیت از آب درآمده ولی پس از اکران سراسری مشخص شد که به‌هیچ‌وجه این‌طور نبوده و فیلمی که ساخت آن توسط شرکت فاکس آغاز شده بود فیلمی سرگر‌م‌کننده با شخصیت‌هایی بسیار جذاب و جالب است.

حواشی این فیلم باعث شد که اثر جاش بورن به نهایت پتانسیل خود نرسد؛ موضوعی که منتقدین سینمایی زیادی به آن اشاره کردند و اعتقاد داشتند داستان این فیلم می‌توانست بسیار بهتر و جذاب‌تر از نسخه نهایی باشد. فیلم The New Mutants با تهیه‌کنندگی سیمون کینبرگ، کارن روزنفلت و لورن شولر دانر توسط استودیو مارول اینترتینمنت به‌همراهی استودیو TSG با بودجه ۶۵ میلیون دلاری تولید و توسط شرکت فاکس قرن بیستم و والت دیزنی اکران شد. فروش گیشه این فیلم به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا خوب نبود و نتوانست مرز ۵۰ میلیون دلار را رد کند. به‌هرحال اگر به فیلم‌های ترسناک نوجوانان علاقه دارید، فیلم The New Mutants یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما خواهد بود.


شارلیز ترون بازیگر اصلی فیلم the old guard در حال ایفای نقش در این فیلم

۴- فیلم The Old Guard

فیلم نگهبانانی از دیرباز

کارگردان: جینا پرینس بایدوود| نویسنده: گرِگ راکا

بازیگران: شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری، لوکا مارینلی

میانگین امتیازات The Old Guard در IMDB: ۶.۶ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰ 

خلاصه داستان: فیلم داستان یک گروه چهار نفره از جنگجویانی ماهر و نامیرا به‌رهبری شخصی به‌نام اندی را بازگو می‌کند. این گروه وظیفه محافظت از مردم دنیا را برعهده دارد و دراین‌میان یک تبهکار با فریب دادن یک مامور سازمان CIA قصد دارد به راز نامیرا بودن افراد این گروه پی ببرد. حالا افراد این گروه باید با دشمن خود که به‌دنبال راز آن‌ها می‌گردد، مقابله کنند.

The Old Guard با حضور شارلیز ترون یکی از فیلم‌های مهم سال به‌حساب می‌آمد که پس از اکران مشخص شد با فیلمی تقریبا کلیشه‌ای با همان المان‌های فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوود طرف هستیم. نتفلیکس با وعده این موضوع که می‌خواهد جهان ابرقهرمانی را به بلوغ برساند و جان تازه‌ای در رگ‌های این ژانر جاری کند به‌سراغ انتشار فیلم نگهبانی از دیرباز رفت ولی بازهم موفق نشد ایده‌ای متفاوت‌تر از بلاک‌باسترسازهای هالیوودی ارائه دهد. بااین‌حال فیلم The Old Guard با حضور یکی از ستاره‌های هالیوود یعنی شارلیز ترون برای علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانی به‌خاطر خط داستانی خود می‌تواند یک انتخاب خوب تلقی شود.

از نکات مثبت فیلم می‌توان به شخصیت‌پردازی اعضای گروه اشاره کرد که تقریبا به‌خوبی به هرکدام از آن‌ها پرداخته می‌شود ولی آنتاگونیست داستان یکی از همان شخصیت‌های شرور کلیشه‌ای در داستان‌های ابرقهرمانی به‌شمار می‌رود. فیلم The Old Guard به تهیه‌کنندگی دیوید الیسون، دانا گلدبرگ، دان گرینجر و شارلیز ترون و توسط استودیو اسکای‌دنس مدیا تولید و توسط شبکه آنلاین استریم‌محور نتفلیکس منتشر شد. این فیلم باوجود تمام نکات منفی خود باز هم می‌تواند اثری جذاب باشد و یکی از فیلم های اکشن ۲۰۲۰ لقب بگیرد.


کاور فیلم the outpost باحضور اورلاندو بلوم و اسکات ایستوود

۳- فیلم The Outpost

فیلم پاسگاه

کارگردان: راد لوری| نویسنده: اریک جانسون، پل تاماسی

بازیگران: اورلاندو بلوم، اسکات ایستوود، کلب لندری جونز، میلو گیبسون

میانگین امتیازات The Outpost در IMDB: ۶.۸ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۷۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره گروهی ۵۳ نفره از سربازان آمریکایی جریان دارد که در یک عملیات آزادسازی بلندمدت در مقابل حدود ۴۰۰ نفر از نیروی‌های دشمن در مناطقی در شمال کشور افغانستان قرار گرفتند.

فیلم The Outpost یک اثر اقتباسی از روی رمانی با همین نام اثر اریک جانسون و پل تاماسی به‌شمار می‌رود و سعی دارد وجهه تاریک و سختی‌های یک جنگ نظامی را از سوی سربازان حاضر در آن به‌نمایش درآورد. شروع این فیلم شاید و فقط شاید کمی خسته‌کننده به‌نظر برسد ولی هرچه جلو‌تر می‌رود بهتر می‌شود و اجازه نمی‌دهد ثانیه‌ای از آن چشم بردارید. فیلم با دیالوگ‌های طولانی شروع می‌شود و راد لوری، کارگردان این فیلم با مهارت بسیار زیاد آشوب‌های منطقه جنگی و مشکلات سربازان را به‌تصویر می‌کشد. درنهایت نیز فیلم با افرادی که تجربه حضور در این نبرد خونین را داشته‌اند، مصاحبه می‌کند تا در واقعی‌ترین شکل ممکن این نبرد را به بیننده نشان داده باشد.

The Outpost خیلی فیلم پیچیده‌ای به‌شمار نمی‌رود و مانند بسیاری از فیلم های جنگی و تاریخی از داستانی خطی استفاده می‌کند که بیننده احتمالا می‌تواند حدس بزند پایان آن چگونه خواهد بود. بااین‌حال اتمسفر گیرای فیلم، دیالوگ‌های شخصیت‌ها و فیلم‌برداری خوب آن باعث می‌شوند تا با اثری باکیفیت و پرتنش روبه‌رو باشیم. این فیلم به تهیه‌کنندگی جفری گرینشتاین، مارک فریدمن، پل مایکل مریممن و لس ولدون، توسط استودیو Millennium Media به‌همراهی Perfection Hunter تولید و توسط اسکرین مدیا اکران شد. فیلم پاسگاه در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۰ در کشور آمریکا روی پرده سینماها رفت.


کاور فیلم underwater با حضور کریستین استوارت

۲- فیلم Underwater

فیلم زیر آب

کارگردان: ویلیام اوبنک| نویسنده: برایان دافیلد، آدام کوزاد

بازیگران: کریستین استوارت، ونسان کسل، جسیکا هنویک، تی جی میلر

میانگین امتیازات Underwater‌ در IMDB: ۵.۸ میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۸ از ۱۰۰

خلاصه داستان: یک شرکت حفاری در اعماق اقیانوس مشغول به فعالیت است که ناگهان یک زلزله مهیب باعث می‌شود همه‌چیز به‌هم بریزد و یک موجود ناشناخته از اعماق اقیانوس به دنیای انسان‌ها قدم بگذارد. به‌همین‌خاطر شخصیت‌های فیلم باید برای نجات جان خود سخت تلاش کنند.

فیلم زیر آب از آن دسته فیلم‌هایی است که داستانی جذاب، شخصیت‌هایی با پردازش خوب و اتمسفری گیرا دارند ولی آن‌چنان که باید تأثیرگذار باشند، تأثیرگذار نیستند. همان‌طور که در نقد این فیلم می‌توانید مطالعه کنید، Underwater المان‌های لازم برای تبدیل شدن به فیلمی شبیه به فیلم بیگانه از ریدلی اسکات را دارد و می‌تواند داستانی شبیه به آن را ولی این بار زیر آب به‌تصویر بکشد ولی جسارت کم سازندگان آن، این فیلم را از رسیدن به پتانسیل نهایی آن باز می‌دارند. Underwater که می‌توانست یک فیلم چشمگیر، مهیج و جذاب باشد، درحال‌حاضر تنها یک فیلم معمولی سرگر‌م‌کننده شناخته می‌شود. 

در تاریخ سینما فیلم‌های زیادی وجود دارند که شخصیت‌های حاضر در آن به‌دلیل فضولی کردن و جست‌وجو در مکان‌هایی دورافتاده با موجوداتی عجیب‌وغریب روبه‌رو می‌شوند و فیلم زیرِ آب نیز همین رویه را پیش می‌گیرد و می‌تواند میان این‌گونه فیلم‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. Underwater به تهیه‌کنندگی پیتر چرنین، جنو تاپینگ و تونیا دیویس، توسط استودیو چرنین اینترتینمنت با بودجه حدودا ۶۰ میلیون دلاری تولید و توسط شرکت فاکس قرن بیستم اکران شد. این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم‌های این فهرست به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در گیشه عملکرد موفقی نداشت و تنها حدود ۴۲ میلیون دلار فروخت.


تصویری از گل گدوت بازیگر اصلی فیلم wonder woman در کاور این فیلم

۱- فیلم Wonder Woman 1984

فیلم واندر وومن ۱۹۸۴

کارگردان: پتی جنکینز| نویسنده: پتی جنکینز، جف جانز، دیوید کالاهام

بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ، پدرو پاسکال، رابین رایت

میانگین امتیازات Wonder Woman 1984 در IMDB: ۵.۴ | میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان فیلم در سال ۱۹۸۴ و در زمان جنگ سرد جریان دارد. شخصیت پرنسس دایانا یا همان زن شگفت‌انگیز باید با دو دشمن قدرتمند خود یعنی شخصیت‌های چیتا و مکسول لرد روبه‌رو شود. دایانا با از دست دادن قدرت‌های خود باید بدون آن‌ها برای نجات جهان تلاش کند.

فیلم Wonder Woman 1984 می‌تواند لقب ناامیدکننده‌ترین فیلم سال ۲۰۲۰ را خیلی راحت به خود اختصاص دهد. فیلمی که با یک هایپ افسارگریخته معرفی و همه اهالی سینما منتظر آن بودند، نتوانست انتظارات را از یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های دنیای DC برآورده کند. البته باید اشاره کنیم که این فیلم لحظات خوب کم ندارد و پر شده است از احساسات انسانی که به‌خوبی آن‌ها را به‌تصویر می‌کشد. فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ قسمت بعدی فیلم زن شگفت‌انگیز محصول سال ۲۰۱۷ به‌شمار می‌رود. نسخه سال ۲۰۱۷ با اینکه اشکالات مختلفی داشت ولی بااختلاف از نسخه جدید خود جلوتر حرکت می‌کند. احتمالا قوی‌ترین جنبه فیلم را می‌توانیم به ایفای نقش گل گدوت تقدیم کنیم که نظرات مثبتی از جانب منتقدین سینمایی به‌خاطر بازی خود دریافت کرده است.

فیلم جدید پتی جنکینز نکات مثبت دیگری نیز درون خود دارد؛ نکاتی مانند طراحی صحنه و طراحی لباس که خیلی خوب تصاویری از یک بازه زمانی خاص در سال ۱۹۸۴ را به‌تصویر می‌کشند. فیلم Wonder Woman 1984 به تهیه‌کنندگی چارلز روون، استیون جونز، دبورا اسنایدر، زک اسنایدر، پتی جنکینز و گل گدوت توسط استودیو DC Films و اطلس اینترتینمنت تولید و توسط شرکت برادران وارنر در سراسر جهان اکران شد. فروش ۱۴۰ میلیون دلاری این فیلم درمقابل بودجه سرسام‌آور ۲۰۰ میلیون دلاری آن بدون شک یک شکست مالی بزرگ به‌شمار می‌رود که برادران وارنر به‌هیچ‌وجه انتظار آن را نداشتند. به‌هرحال فیلم جدید زن شگفت‌انگیز با تمام نکات مثبت و منفی خود یکی از فیلم های اکشن ۲۰۲۰ قلمداد می‌شود.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره فهرست بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۰ چیست؟ اگر شما هم فیلمی را درنظر دارید که می‌توانست در این فهرست قرار بگیرد آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

در سال ۲۰۲۰ فیلم های اکشن خوبی منتشر شد که به فیلم‌هایی مانند فیلم Tenet، فیلم Extraction و فیلم The Gentlemen می‌توان اشاره کرد.

بهترین فیلم های اکشن ابرقهرمانی سال 2020 کدام فیلم ها هستند؟

سال ۲۰۲۰ سال خیلی پرباری برای فیلم‌های ابرقهرمانی نبود ولی بااین‌حال فیلم‌های خوبی مانند فیلم Project Power، فیلم Wonder Woman 1984 و فیلم The Old Guard در سبک ابرقهرمانی تولید شدند. برای مشاهده لیست کامل بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰، این مقاله را در زومجی بخوانید.

بهترین فیلم های اکشن تخیلی سال 2020 کدامند؟

در میان فیلم های اکشن ۲۰۲۰ می‌توان از فیلم Underwater، فیلم Tenet و فیلم Greenland به‌عنوان فیلم‌های خوب سبک اکشن تخیلی اشاره کرد.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده