بهترین سریا‌ل‌های ترسناک و دلهره‌آور جهان از نگاه زومجی

بهترین سریا‌ل‌های ترسناک و دلهره‌آور جهان از نگاه زومجی

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

در این مقاله قصد داریم تا سری به دنیای ترسناک و دلهره‌آور سریال‌های تلویزیونی بزنیم و به‌معرفی و بررسی بهترین سریال های ترسناک بپردازیم؛ سریال‌هایی که به‌هیچ‌عنوان نباید از دست بدهید. با زومجی همراه باشید.

ژانر ترسناک همیشه یکی از محبوب‌ترین ژانرها برای ساخت یک سریال تلویزیونی محسوب می‌شود. این ژانر که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران سریال‌های تلویزیونی دارد، در طول زمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است؛ پیشرفت‌هایی که درکنار جنبه‌ی کمی آن جنبه‌ کیفی این ژانر را نیز تحت تاثیر قرار داده است. فیلم های ترسناک و سریال‌های این ژانر با جسارت بسیار زیادی که از خود نشان می‌دهند، جزوی جدانشدنی از جامعه‌ سریال‌های تلویزیونی به‌شمار می‌روند. اگر می‌خواهید یک سریال خاص و غیرمعمول را تماشا کنید که داستان آن خیلی کلیشه‌ای نباشد، از این دسته از سریال‌های تلویزیونی بسیار لذت خواهید برد. صحنه‌های ترسناک، لحظات دلهره‌آور و نبردهای بعضا خونین این سریال‌ها به‌سختی از حافظه‌ بینندگان آن پاک خواهند شد. در ژانر وحشت در سال‌های گذشته به‌قدری فیلم و سریال با کیفیت بالا تولید شده است که برای معرفی بهترین‌های این ژانر بدون شک یک مقاله کافی نخواهد بود. این ژانر در سال‌های گذشته نه‌تنها کیفیت خود را حفظ کرده است بلکه شاهد تنوع بسیاری در فیلم‌ها و سریال‌های این ژانر بوده‌ایم؛ از ترس‌های روانی تا سلاخی کردن یک انسان.

در این مقاله قصد داریم تا در یک فهرست رتبه‌بندی‌نشده به‌بررسی و معرفی بهترین سریال های ترسناک بپردازیم؛ این فهرست براساس سال انتشار اولین قسمت هر سریال تهیه شده است و جایگاه آن اثر در این مقاله به‌معنی بهتر بودن یا ضعیف‌تر بود آن نسبت به سایر سریال‌های این فهرست نخواهد بود. این شما و این هم ۳۰ سریال برتر ترسناک و دلهره‌آور تاریخ از نگاه سایت زومجی؛ سریال‌هایی که تماشای آن‌ها برای طرفداران سریال‌های تلویزیونی واجب است.


«ادامه مقاله شامل تصاویر و صحنه‌های خشن و ترسناکی است که ممکن است برای همه سنین مناسب نباشد».

آلفرد هیچکاک در سریال آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند

۱- سریال Alfred Hitchcock Presents 1955

کارگردان: آلفرد هیچکاک، رابرت استیون، پال هنرید، نورمن لوید| نویسنده: هنری اسلسار، رابرت دنیس

بازیگران: آلفرد هیچکاک، هری تایلر، جان ویلیامز، پاتریشیا هیچکاک

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵ از ۱۰

آلفرد هیچکاک را بیشتر اهالی سینما به‌عنوان استاد ژانر‌های ترسناک و دلهره‌آور می‌شناسند. تیم سازنده سریال Alfred Hitchcock Presents را می‌توان بدون شک متفاوت‌ترین تیم سازنده در میان سریال‌های تاریخ دانست. تعداد بازیگران این سریال نسبتا کم ولی در عوض تیم نویسندگان و کارگردانی این سریال بسیار پرجمعیت است. تعداد نویسندگان این سریال به‌تنهایی حدود ۱۵۰ نفر است و که بیشتر آن‌ها وظیفه نوشتن فیلم‌نامه برای تنها یک یا دو قسمت از این سریال را برعهده داشتند. اگر تیم کارگردانی این سریال را به آن‌ها اضافه کنیم این عدد به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسد. در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های مختلف شاهد این موضوع بوده‌ایم که با زیاد شدن تعداد افراد تیم سازنده، کیفیت آن اثر افت می‌کند ولی این موضوع در این سریال دقیقا در نقطه مقابل قرار گرفته است.

داستان هر قسمت از این سریال که در اکثر منابع سریال‌های تلویزیونی در میان ۱۰۰ سریال برتر تاریخ گرفته است، با روندی یکسان آغاز می‌شود آلفرد هیچکاک در این فیلم نه‌تنها وظیفه‌ی کارگردانی را برعهده دارد بلکه مجری قسمت‌های این سریال نیز به‌شمار می‌رود. سکانس آغازین قسمت‌های این سریال یکی از ماندگارترین سکانس‌های تاریخ سینما و تلویزیون قلمداد می‌شود. در آغاز هر قسمت یک نقاشی از هیچکاک را می‌بینیم که بعد از آن با شروع شدن موسیقی مجموعه، شاهد سایه‌ای از آلفرد هیچکاک را خواهیم بود که وارد صحنه می‌شود و با سلام و عصربه‌خیر برنامه را آغاز می‌کند.


راد سرلینگ در سریال The Twilight Zone 1959

۲- سریال The Twilight Zone 1959

کارگردان: جان براهام، داگلاس هیز، باز کولیک| نویسنده: راد سرلینگ

بازیگران: راد سرلینگ، رابرت مک‌کورد، جی اوورهولتس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۹ از ۱۰

این سریال را شاید در ایران بسیاری با نام برزخ بشناسند. یک سریال در ژانر ترسناک و علمی تخیلی که در دسته آنتولوژی قرار می‌گیرد. این سریال در فاصله‌ سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴ در پنج فصل پخش شد که هر فصل آن شامل حدود ۳۰ قسمت می‌شود. داستان قسمت‌‌های مختلف این سریال با اینکه یک داستان کلی را روایت می‌کنند ولی در هر قسمت آن شاهد یک پیچش داستانی، مرگ یا روایت متفاوتی خواهیم بود که ربطی به قسمت‌های دیگر آن ندارد. موضوعات سریال The Twilight Zone غالبا شامل عناصری مانند آینده گری و رئالیسم جادویی است که وقایع عجیبی را شرح می‌دهند.

راد سرلینگ که سرپرست نویسندگان این سریال محسوب می‌شود در هر قسمت از آن حضور کوتاهی دارد و در آغاز و پایان هر قسمت به‌عنوان راوی و مجری شرح حالی از داستان آن را در اختیار مخاطبان آن قرار می‌دهد. اگر به این‌گونه سریال‌ها علاقه داشته باشید بدون شک نام سریال Supernatural را شنیده‌ و آن را تماشا کرده‌اید. به‌عقیده بسیاری از مخاطبان این ژانر سریال The Twilight Zone را می‌توان به‌عنوان منبع اصلی ساخت سریال SuperNatural دانست. در سال ۲۰۱۹ یک سریال با همین نام از روی سریال The Twilight Zone ساخته شد که به‌هیچ‌وجه نتوانست حتی نیمی از موفقیت نسخه‌ی ابتدایی آن را کسب کند.


بازیگران سریال Twin peaks در حال انجام فیلمبرداری آن

۳- سریال Twin Peaks 1990 

کارگردان: دیوید لینچ| نویسنده: دیوید لینچ، مارک فراست

بازیگران: کایل مک‌لاکلن، مایکل آنتکین، مدکن آمیک، دانا اشبروک

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

اگر اهل سریال‌های مرموز و جنایی باشید بی‌شک اسم سریال Twin Peaks را شنیده‌اید. این سریال که در دو فصل در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ میلادی پخش شد بنیان‌گذار بسیار از المان‌های موجود در سریال‌های روز دنیا محصوب می‌شود. اثر کارگردان معروف، دیوید لینچ آن‌قدر جزییات ریز و درشت داشت که در زمان اکران بسیاری از منتقدین را شگفت‌زده کرد. در آن دوران که هنوز پتانسیل سریال‌های تلویزیونی به‌اندازه‌ی امروز مورد توجه قرار نگرفته بود و تعداد طرفداران سینما از تعداد طرفداران سریال‌های تلویزیونی بسیار بیشتر بود، پخش این سریال با این کیفیت بالا و داستان قوی باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان سینما به سمت سریال‌های تلویزیونی جذب شوند.

پس از انتشار فصل دوم این سریال در سال ۱۹۹۱ و استقبال گسترده‌ی مردو از آن، همه در انتظار فصل سوم آن بودند ولی متاسفانه‌ این انتظار ۲۶ سال طول کشید. فصل سوم این سریال در سال ۲۰۱۷ پخش شد و خوشبختانه این وقفه طولانی باعث نشد تا این سریال موفقیت فصل‌های ابتدایی خود را تکرار نکند. اگر به آثار دیوید لینچ علاقه دارید، از این سریال بسیار لذت خواهید برد؛ هر قسمت آن مانند یک فیلم‌ سینمایی پر است از جزییات و عناصر مخصوص این کارگردان برجسته. داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که شخصیت پیت مارتل در هنگام ماهی‌گیری متوجه کیسه‌ای عجیب شده و پس از باز کردن آن با جسد یکی از دختران محبوب و معروف شهر روبه‌رو می‌شود. این موضوع آغازی است بر شروع داستان‌های جذاب این اثر که آن را به یکی از بهترین سریال های ترسناک هم تبدل می‌کند.


جیلیان اندرسون و دیوید دوکانی در سریال The X-Files 1993

۴- سریال The X-Files 1993

کارگردان: کیم منرز، راب بومن، دیوید ناتر| نویسنده: کریس کاتر، فرانک اسپاتنیتز، جان شیبان

بازیگران: جیلیان اندرسون، دیوید دوکانی، میچ پیلگی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی:‌ ۸.۶ از ۱۰

قسمت‌های ابتدایی سریال پرونده‌های ایکس در سال ۱۹۹۳ پخش شدند و قسمت‌های پایانی آن قرار بود در سال ۲۰۰۲ پخش شوند ولی به‌دلیل استقبال بسیار زیاد طرفداران سریال‌های تلویزیونی و محبوبیت این سریال، سازندگان آن در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ فصل‌های دهم و یازدهم آن را نیز ساختند. این سریال یکی از موفق‌ترین سریال‌های این فهرست از نظر کسب جایزه‌های مختلف به‌شمار می‌رود. سریال The X-Files در مجموع ۲۱۷ بار نامزد کسب جایزه‌های مختلف شد که ۹۵ بار موفق شد رتبه اول را به خود اختصاص دهد. از ۹۵ جایزه‌ای که این سریال کسب کرده می‌توان به کسب پنج جایزه‌ گرمی و یک جایزه امی اشاره کرد.

این سریال از روی نوشته‌های کریس کارتر (فیلم‌نامه نویس این مجموعه) اقتباس شده است و درباره‌ پرونده‌های دستگاه پلیس است که هیچ‌کس قادر به حل‌و‌فصل آن‌ها نبوده به‌غیر از شخصی به‌نام فاکس مولدر، شخصیت اصلی سریال. این پرونده‌ها درباره مسائل معمول و اتفاقات روزمره مردم نیستند بلکه به موضوعات ماوراالطبیعه و اتفاقات مربوط‌به آن‌ها مربوط می‌شوند که حل کردن آن‌ها بدون شک کار هرکسی نخواهد بود. فاکس مولدر باید درکنار حل کردن این پرونده با نیروهای ناشناخته‌ای مقابله کند.


سارا مایکل گلر و آیسون هنیگان در سریال Buffy the Vampire Slayer

۵- سریال Buffy the Vampire Slayer 1997

کارگردان: جاس ویدون، جیمز کانتنر، دیوید سالومون| نویسنده: جاس ویدون، داگلاس پتری، ربکا کرشنر

بازیگران: سارا مایکل گلر، نیکولاس برندون، آلیسون هنیگان، آنتونی هد

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ از ۱۰

سریال Buffy the Vampire Slayer ساخته جاس ویدون که یک درام اکشن و یک سریال ترسناک در ژانر خون‌آشامی محسوب می‌شود برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ از شبکه کوچک The WB پخش شد. پس از پخش این سریال محبوبیت آن به‌قدری سریع افزایش یافت که میانگین بینندگان هر قسمت آن چیزی حدود ۴ تا ۶ میلیون نفر بود؛ مقداری که برای این شبکه گمنام یک رویا محسوب می‌شد. این سریال در بخش جوایز خیلی موفق نبود ولی نقدهای بسیار مثبت منتقدین سینمایی باعث شد تا مجله تایم آن را در میان ۱۰۰ سریال برتر تاریخ قرار دهد و سایت TV Guide در سال ۲۰۱۳ آن را به‌عنوان سی و هشتمین سریال برتر تاریخ تلویزیون معرفی کند. آخرین قسمت این سریال در قالب فصل هفتم آن در سال ۲۰۰۳ از شبکه UPN پخش شد (از فصل پنجم پخش این سریال به‌عهده شبکه UPN قرار گرفت).

داستان این سریال خون‌آشامی مانند بیشتر سریال‌های این ژانر درباره یک قاتل خون‌آشام است که به شکار و ازبین‌بردن خون‌آشام‌ها مشغول است. قاتل جذاب این سریال، Buffy Summers که ایفای نقش او را سارا مایکل گلر برعهده دارد با توانایی‌های ویژه به مقابله با خون‌آشام‌ها می‌پردازد. در تمام دوران تاریخ فردی برای مبارزه با خون‌آشام‌ها وجود داشته است و در خط زمانی این سریال، بافی که اصلا میلی به انجام این کار ندارد به‌دلیل اتفاقاتی که در پیرامونش اتفاق افتاده به‌ناچار وارد این مبارزه می‌شود.


مایکل سی‌هال بازیگر شخصیت دکستر مورگان در سریال Dexter

۶- سریال Dexter 2006

کارگردان: جان دال، استیو شیل | نویسنده: جف لیندسی، جیمز مانوس، لورن گاسیس

بازیگران: مایکل سی‌هال، جنیفر کارپنتر، دیوید زایس، جیمز رمار

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶ از ۱۰

اگر به فیلم و سریال‌های پر از خون و خون‌ریزی علاقه دارید، سریال Dexter یک پیشنهاد عالی برای شما خواهد بود. یک مامور پلیس به نام دکستر مورگان که در بخش واحد بررسی خون‌های صحنه قتل مشغول کار است، در گذر زمان به خون علاقه زیادی پیدا می‌کند. این علاقه او به‌قدری جدی می‌شود که متهمین و حتی مردم عادی را به قتل می‌رساند و بدن آن‌ها را به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و در دریا رها می‌کند. نکته جالب درباره داستان این سریال این است که خواهر دکستر مورگان نیز در همان واحد جنایی مشغول به‌کار است و نمی‌داند که برادرش یک قاتل سریالی بی‌رحم قلمداد می‌شود. داستان‌های دکستر و مخفی کردن زندگی خود از پلیس جذابیت این سریال را بسیار زیاد کرده است.

فصل اول سریال دکستر در سال ۲۰۰۶ از شبکه Showtime پخش شد و پس از گذشت هفت سال و انتشار هشت فصل از آن در سال ۲۰۱۳ خاتمه یافت. در میان ۹۶ قسمت این سریال ۲۳ قسمت آن امتیاز بالای ۹ دارند که این موضوع به‌خوبی کیفیت بالای این سریال را نشان می‌دهد. این سریال براساس رمانی با همین نام به‌نویسندگی جف لیندسی که در میان نویسندگان سریال هم حضور دارد، ساخته شده است. لیندسی در ابتدای شروع مراحل ساخت این سریال اصلا موافق حضور مایکل سی‌هال در نقش دکستر نبوده است ولی حتی خود او بعد از تماشای چند قسمت از سریال اعتراف کرد که نمی‌تواند شخصیت دکستر را با چهره بازیگر دیگری تجسم کند.


بازیگران سریال True Blood در کاور این سریال

۷- سریال True Blood 2008

کارگردان: مایکل لمن، اسکات ویننت، الن بال | نویسنده: الن بال، کارلاین هریس، برایان باکنر

بازیگران: آنا پاکویین، استفان مُیر، سم ترامل، کریس بوئر

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸ از ۱۰

سریال True Blood اقتباسی بسیار زیبا از سری رمان‌های شارلین هریس به‌نام اسرار خون‌آشام جنوب است. آلن بال سازنده این سریال که بیش از ساخت این سریال، برای تولید مجموعه Six Feet Under تحسین بسیاری از منتقدین را کسب کرده بود، این بار با ساخت سریال خون حقیقی بار دیگر توانایی‌های خود را در عرصه ساخت سریال‌های با کیفیت نشان داد. داستان این سریال که یکی دیگر از سریال‌های خون‌آشام محور این فهرست قلمداد می‌شود، به جزییات هم‌زیستی خون‌آشام‌ها و انسان‌ها اشاره می‌کند. شخصیت اصلی داستان، سوکی استک‌هاوس که ایفای نقش او را آنا پاکویین برعهده دارد، عاشق و دلباخته یک خون‌آشام به‌نام بیل کامپتون می‌شود. داستان‌های عاشقانه در میان انسان‌ها و خون‌آشام‌ها همیشه یکی از سوژه‌های جالب سریال‌های خون‌آشام محور بوده است.

فصل اول سریال True Blood در سال ۲۰۰۸ و از شبکه HBO پخش شد و پس از استقبال زیاد مخاطبان سریال‌های تلویزیونی فصل‌های بعدی آن در دست ساخت قرار گرفتند. پس از موفقیت فصل اول ۶ فصل دیگر از این سریال تولید و پخش گردید که آخرین فصل آن یعنی فصل هفتم در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. یکی از نقاط مثبت و بسیار جذاب سریال خون حقیقی موسیقی متن آن به‌شمار می‌رود. موسیقی متن این سریال ترسناک توسط آهنگ‌ساز مطرح گری کالمار ساخته شده است که برای ساخت موسیقی‌های دلهره‌آور این سریال نامزد کسب جایزه گرمی شد ولی به آن دست پیدا نکرد.


لیز برایس با گلوی پاره در سریال Dead set

۸- سریال Dead Set 2008

کارگردان: یان دمنجی | نویسنده: چارلی بروکر

بازیگران: جیمی وینستون، لیز می برایس، بث کوردینگلی، آدام دیکن

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷ از ۱۰

سریال Dead set را می‌توان کوتاه‌ترین سریال این فهرست قلمداد کرد. مینی سریال ساخت کشور انگلستان که در ژانر‌های کمدی، درام و ترسناک را به‌طرز جذابی باهم ترکیب کرده است. این سریال که تنها پنج قسمت دارد در اکتبر ۲۰۰۸ در پنج شب متوالی از شبکه E4 پخش شد. سریال‌های زامبی‌محور به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند؛ سریال Dead Set را می‌توان درکنار سریالی مانند 28Days Later در دسته سریال‌های زامبی محور با زامبی‌هایی سریع قرار داد. تماشای بی‌وقفه این سریال به‌راحتی می‌تواند شما را برای چند ساعت سرگرم کند. روند داستانی و فضای سرگرم‌کننده این سریال از نکات بسیار مثبت آن به‌شمار می‌روند.

داستان سریال شهر لندن را در شرایطی نشان می‌دهد که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است و گروهی که در یکه شبکه تلویزیونی در حال ساخت برنامه بودند، اولین نفراتی محسوب می‌شوند که شاهد این فاجعه بوده‌اند. با گذر زمان و گسترش سریع این بیماری اعضای تهیه‌کننده آن برنامه هم به آن دچار می‌شوند و سایر اعضای آن برنامه با شرکت‌کنندگان آن باید در مکانی که ظاهرا امن است بمانند و از خود دربرابر زامبی‌ها و این بیماری مراقبت کنند. داستان فیلم به‌نحوی است که نه سریع به اتمام می‌رسد و نه خسته کننده خواهد بود. یک سریال جمع‌و‌جور و کوتاه در ژانر وحشت و با محوریت زامبی که سرگرمی خوبی برای شما به‌شمار خواهد رفت.


نورمن ریدس جلوی زندان در حال نشانه گرفتن تفنگ در سریال The walking dead

۹- سریال The Walking Dead 2010

کارگردان: گرِگ نیکوترو، مایکل ساترازمیس، دیوید بوید| نویسنده: چارلی آدلارد، فرانک دارابونت، رابرت کرکمن

بازیگران: نورمن ریدس، اندرو لینکولن، سارا وین‌کالینز، جان برنتال

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ از ۱۰

بدون شک بسیاری از ما با شنیدن اسم ژانر سریال‌های زامبی‌محور ناخودآگاه یاد سریال The Walking Dead خواهیم افتاد؛ جدا از خوب بودن یا بد بودن سریال یا اینکه از این سریال خوشمان بیاید یا نه، این سریال به یکی از نمادهای این ژانر تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۰ اولین قسمت این سریال به کارگردانی فرانک دارابونت، کارگردان صاحب سبک هالیوود از شبکه AMC پخش شد و با استقبال بسیار زیاد دوست‌داران تلویزیون مواجه شد. این سریال علاوه‌بر علاقه‌مندان سریال‌های ژانر وحشت و زامبی‌محور، طرفداران دیگر ژانر‌های تلویزیونی را نیز به خود علاقه‌مند کرد و در طول فصل‌های نخست آن جوایز بسیار زیادی کسب و رکورد‌های بسیار زیادی را جابه‌جا کرد.

سریال مردگان متحرک که فصل یازدهم آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، تا فصل ششم خود به‌راحتی در میان بهترین سریال‌های تلویزیونی قرار می‌گرفت ولی سازندگان آن با فشار دادن پدال گاز مستقیم به سمت دره رفتند و این سریال را قسمت به قسمت به نابودی نزدیک‌تر کردند. پس از فصل ششم و هفتم که سود بسیاری را نصیب سازندگان آن کرده بود، آن‌ها خیلی راحت منافع مالی را به قوی ساختن سریال ترجیح دادند؛ موضوعی که در بسیاری از سریال‌های مطرح تاریخ نیز می‌تواند مشاهده کرد. طولانی شدن الکی، قابل پیش‌بینی بودن داستان، رابطه‌های زورکی، تکراری شدن اتفاقات و متمدن‌تر شدن آن را می‌توان از مهم‌ترین دلایل افت این سریال محبوب قلمداد کرد. سریال The Walking Dead با همه این نکات منفی همچنان از محبوب‌ترین سریال‌های ژانر خودش محسوب می‌شود و طرفداران آن همچنان امیدوارند که ورق برگردد و شاهد سریالی با کیفیت فصل‌های ابتدایی آن باشند.


راه‌پله در کاور سریال American horror story

۱۰- سریال American Horror Story 2011

کارگردان: بردلی بوئِکر، آلفونسو گومز رِخون، مایکل آپندال| نویسنده: برد فالچاک، رایان مورفی

بازیگران: ایوان پیترز، سارا پولسن، دنیس اُهار، کتی بِیتس، لیدی گاگا

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸ از ۱۰

درابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که فیلم و سریال‌های ترسناک در سال‌های گذشته با خلاقیت بسیار زیاد موفق شدند جنبه‌های جدید از آثار ترسناک را به مخاطبان نشان دهند؛ سریال American Horror Story یکی از آن سریال‌ها قلمداد می‌شود. خلاقیت در داستان سریال و روند شکل‌گیری اتفاقات آن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این سریال به‌شمار می‌رود. برای مثال در زمان تماشای این سریال متوجه خواهید شد که سازندگان این سریال چقدر خوب موفق شده‌آند که از دل حوادث معمولی، اتفاقات ترسناک بیرون بکشند. این سریال برای اولین در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت فاکس تولید و پخش شد. فاصله زمانی کم میان پخش فصل‌های این سریال شاید کم‌ترین فاصله زمانی در میان پخش فصل‌های مختلف سریال‌های دیگر باشد. پس از پخش اولین فصل آن در سال ۲۰۱۱، در هر سال شاهد پخش فصل جدید آن بودیم که این امر تا سال ۲۰۲۲ تمدید شده است.

خط داستانی سریال در ابتدا کمی پیچیده شروع می‌شود و حتی ممکن است فکر کنید که این سریال اصلا ترسناک نیست؛ کمی زمان به آن بدهید تا متوجه شوید که با چه سریال قدرتمندی در ژانر وحشت روبه‌رو شده‌اید. این سریال که در ژانر ترسناک قرار می‌گیرد در بخشی از خود به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا هم اشاره می‌کند تا نشان دهد در سریال ترسناک هم می‌شود انتقاد سیاسی انجام داد، چیزی که به‌ندرت و شاید هیچ‌وقت در سریال‌های ترسناک شاهد آن نبودیم.


صورت خندان بر روی شیشه شکسته در کاور سریال black mirror

۱۱- سریال Black Mirror 2011

کارگردان: اوون هریس، جیمز هاوز| نویسنده: چارلی بروکر، ویلیام بریج

بازیگران: دیوید لاپین، هانا کامن، میشاییلا کول، باتریس رابرتسون

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

سریال Black Mirror بدون شک سیاه‌ترین سریال این فهرست لقب خواهد گرفت. این سریال در دسته سریال‌های ترسناک قرار نمی‌گیرد ولی اگر با قسمت‌های مختلف آن ارتباط برقرار کنید، چنان ترسی وجودتان را فرا می‌گیرد که از تماشای آن در برخی لحظات پشیمان می‌شوید. این پشیمان شدن به‌هیچ‌وجه جلوی شما برای تماشا کردن قسمت‌های بعدی را نخواهد گرفت چون شما هیچ ایده‌ای از داستان قسمت بعدی ندارید؛ هر قسمت این سریال یک داستان متفاوت را به‌تصویر می‌کشد که در برخی از داستان‌های آن، فکر کردن به داستان و قرار دادن خودتان به‌جای شخصیت‌های آن به‌شدت اذیت‌کننده و آزاردهنده خواهد بود. خب داستان سریال چیست؟ داستان سریال درباره پیشرفت تکنولوژی در آینده‌ای نه‌چندان دور و اثرات مخرب این غول بی‌صدا بر زندگی مردم است.

 این سریال آینده را به‌قدری طبیعی نشان می‌دهد که باوجود نبود تکنولوژی‌های موجود در فیلم در زندگی روزمره ما، بازهم می‌توانیم به‌سادگی آن‌ها را درک کنیم. برای مثال در یکی از قسمت‌های سریال دستگاهی اختراع شده که می‌توانیم با آن تمام لحظات زندگی خود را با کیفیت بالا تماشا کنیم. این اختراع که شاید تاریخ آن خیلی دور نباشد درکنار جالب بودن می‌تواند بسیار بسیار آزاردهنده تلقی شود. این‌گونه داستان‌ها و پیچیدگی‌های آن بر اثر پیشرفت تکنولوژی بر زندگی مردم، سریال Black Mirror را به یکی از منحصربه‌فرد‌ترین محصولات تلویزیون تبدیل می‌کند.


فابرس گوبرت و سایر بازیگران سریال Les Revenants

۱۲- سریال Les Revenants (The Returned) 2012

کارگردان: فابریس گوبرت، فردریک گوپیل، فردریک مرمود| نویسنده: فابین آدا، فابریس گوبرت، کالین ابرت

بازیگران: آن کانسیگنی، کلاتیل هسمی، فردریک پایروت

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ از ۱۰

سریال فرانسوی Les Revenants یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های نه‌تنها ژانر وحشت بلکه یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون محسوب می‌شود. برای متوجه شدن داستان این سریال کافی است تمام فیلم‌ها و سریال‌های زامبی‌محور را که تا الان مشاهده کرده‌اید به‌خاطر بیاورید و این سریال را نقطه‌ی مقابل همه آن‌ها در نظر بگیرید. زامبی‌های این سریال که بهتر است آن‌ها را با اسم از گور برخاسته‌ها توصیف کنیم برخلاف تمام فیلم و سریال‌های این ژانر، مردم عادی هستند که پس از گذشت مدتی از مرگ برگشته‌اند؛ تنها تفاوت آن‌‌ها بر مردم عادی نیاز نداشتن آن‌ها به خواب است. فضای این سریال به‌قدری مورمور کننده است که حتی در زمانی‌که هیچ اتفاقی هم در آن رخ نمی‌دهد به شما دلهره وارد می‌کند. یکی دیگر از نقاط مثبت این سریال، ساخت فضای در ظاهر آرام ولی در باطن دلهره‌آور است، سریال Les Revenants در این زمینه بی‌نظیر عمل می‌کند.

این سریال که تنها دو فصل از آن پخش شده است در سال ۲۰۱۲ شاهد پخش اولین فصل خود بود و در سال ۲۰۱۵ دومین فصل آن پخش شد. کیفیت ساخت و محبوبیت زیاد این اثر باعث شده تا سازندگان آن برای ساخت ادامه سریال وسواس بسیار زیادی به‌خرج دهند و به‌همین دلیل طرفداران این سریال به‌شدت امیدوارند نتیجه این وسواس بیش‌ازحد اثر باکیفیتی را مثل فصل‌های اول و دوم آن در پی داشته باشد. اگر از سریال‌های کلیشه‌ای زامبی‌محور خسته شده‌اید، این سریال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.


حمله تایتان به دیوارهای شهر در سریال attack on titan

۱۳- سریال Attack on Titan 2013

کارگردان: تتسورو آراکی، ماساشی کویزوکا| نویسنده: هاجیمه ایسایاما

بازیگران: مارینا اینو، یاسوکو کوبایاشی، هیروشی سکو

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

طرفداران انیمه و به‌خصوص انیمه‌ی سریالی بدون شک سریال Attack On Titan را تماشا کرده‌اند. یکی از قوی‌ترین انیمه‌های تاریخ که با کسب امتیاز بسیار عالی ۸.۸ از سایت آی‌ام‌دی‌بی یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های این ژانر فانتزی تبدیل به‌‌شمار می‌رود. حمله به تایتان یک سری مانگای ژاپنی (کتاب کمیک) است که به‌دست هاجیمه ایساما ساخت و مصورسازی شده است. سه فصل از انیمه‌ی این مجموعه ساخته و پخش شده که به‌زودی می‌توانیم شاهد قسمت‌های جدید آن باشیم. سه فصل ابتدایی این سریال در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پخش شده است و فصل چهارم آن که فصل پایانی این مجموعه قلمداد می‌شود برای پخش در دو بخش برنامه‌ریزی شده بود که بخش ابتدایی آن در سال ۲۰۱۹ پخش شد. تاریخ پخش بخش پایانی فصل آخر این سریال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد تا طرفداران این مجموعه‌ی محبوب زمان بیشتری را در انتظار این انیمه بگذرانند.

داستان این انیمه سریالی درباره‌ی تقابل انسان‌ها با هیولاهایی به‌نام تایتان است که قصد نابودی نسل انسان‌ها و خوردن آن‌ها را دارند. تایتان‌ها قدی حدود ۴ تا ۲۰ متر دارند و تنها راه نابودی آن‌ها آسیب رساندن به قسمتی در پشت گردن آن‌ها است‌؛ اگر این موجودات را تکه‌تکه هم کنید، آن‌ها خود را بازسازی خواهند کرد مگر آن قسمت پشت گردنشان را از بین ببرید. انسان‌ها برای در امان ماندن از دست این موجودات دیوار‌های بلندی ساخته‌اند که بتوانند در آن‌جا زندگی کنند. مبارزات انسان‌ها با تایتان‌ها روند اصلی داستان این انیمه‌ی سریالی محسوب می‌شود.


هیو دنسی در نقش هانیبال لکتر در سریال hannibal

۱۴- سریال Hannibal 2013

کارگردان: مایکل ریمر، گیلرمو ناوارو، وینچنزو ناتالی| نویسنده: برایان فالر، توماس هریس، استیو لایتفوت

بازیگران: هیو دنسی، مدز میکلسن، کارولین داورناس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵ از ۱۰

هانیبال لکتر، دکتر دیوانه‌ی دنیای سینما و تلویزیون که با کشتن بیماران خود به روش‌های مختلف از آن لذت می‌برد. رمان بسیار زیبای توماس هریس که در میان نویسندگان این سریال هم حضور دارد به‌قدری جذاب و گیرا بود که فیلم و سریال‌های زیادی از روی آن ساخته شده است. از بهترین اقتباس‌هایی که از این رمان شده است می‌توان به فیلم سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) اشاره کرد که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما به‌شمار می‌رود. اولین فصل این سریال در سال ۲۰۱۳ و فصل‌های دوم و سوم آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ پخش شدند.

داستان سریال Hannibal درباره‌ی یک مامور اف‌بی‌آی به‌نام ویل گراهام است که با روش‌های خاص خود موفق به گرفتن قاتلان می‌شود. او با تمرکز زیاد خود را جای قاتل می‌گذارد و مانند آن‌ها فکر می‌کند تا به هدف‌های خود برسد و در این مسیر با یک روان‌پزشک کار بلد به اسم هانیبال لکتر آشنا می‌شود. این دو با همکاری با یکدیگر موفق به گرفتن قاتل‌های مختلفی شدند که ناگهان گراهان متوجه می‌شود که لکتر خودش یک قاتل سریالی است. اوج داستان سریال از زمانی آغاز می‌شود که ویل به این موضوع پی ‌می‌برد و رابطه میان این دو نفر با داستان‌های جذابی گره می‌خورد. جنگ‌های روانی این سریال یکی از بهترین جنبه‌های آن به‌شمار می‌رود که شاید بسیار جذاب‌تر از نبردهای فیزیکی باشد.


کلیس بنگ در حال نشسته پشت میز در سریال Dracula

۱۵- سریال Dracula 2013

کارگردان: جانی کمپبل، پال مک‌گیگان، دیمون توماس| نویسنده: مارک گاتیس، استیون موفات، برام استوکر

بازیگران: کلیس بنگ، دالی والس، جاناتان آریس، مورفید کلارک

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۸ از ۱۰

مینی سریال دراکولا یکی از کوتاه‌ترین سریال‌های این فهرست محسوب می‌شود ولی در همان زمان کم شما را در فضای پر از خون سریال غرق خواهد کرد. این سریال در کشور انگلستان تولید و توسط شبکه BBC One و شبکه استریم Netflix پخش شده است. داستان این مینی سریال که تا امروز تنها یک فصل از آن پخش شده است در سال ۱۸۹۷ و در دوران ویکتوریا در بریتانیا جریان دارد. سریال دراکولا اقتباسی نسبتا قوی از داستان دراکولا نوشته برام استوکر ایرلندی است و در تمام لحظات خود سعی می‌کند که کلیشه‌های فیلم‌ها و سریال‌های خون‌آشامی، مخصوصا آثاری که به این داستان مربوط می‌شوند را کنار بگذارد. این سریال با اینکه در انجام دادن این موضوع موفق عمل می‌کند ولی در صحنه‌های از آن شاهد این هستیم که از آن طرف بوم به پایین می‌افتد. به‌طوری که در برخی سکانس‌ها برای فرار از کلیشه‌های معمول، با ایده‌پردازی‌های بیش‌از‌حد شاهد یک سریال معمولی خواهیم بود. یکی از نقاط مثبت این مینی سریال که تنها سه قسمت دارد، شخصیت‌پردازی بسیار قوی و روند اتفاقاتی است که برای شخصیت‌های آن رخ می‌دهند.

دراکولا را شاید بتوان مشهورترین خون‌آشام در تمام آثار فانتزی و شناخته‌شده‌ی این ژانر دانست و بازسازی داستان آن ریسک بالایی خواهد داشت. بالغ بر چند صد کتاب و فیلم راجع به خون‌آشام‌ها و شخصیت دراکولا وجود دارد که هرکدام از‌ آن‌ها نقاط مثبت و منفی خودشان را دارند. سازندگان این سریال که سریال موفق شرلوک را ساخته‌اند برای روند سریال دقیقا همان چارچوب سریال شرلوک را دنبال می‌کنند (ساختن سریال در سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای)؛ موضوعی که به‌عقیده بسیاری از منتقدین شاید ضعیف‌ترین نکته موجود در این سریال باشد.


شخصیت سریال Penny Dreadful در حال قدم زدم روی برف‌های خونین

۱۶- سریال Penny Dreadful 2014

کارگردان: دیمن توماس، جیمز هاوز، برایان کرک| نویسنده: جان لوگان، اندرو هیندراکر، کریستی ویلسون

بازیگران: ریو کارنی، تیموتی دالتون، اوا گیرین

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ از ۱۰

قبل از تماشای سریال Penny Dreadful شاید پیش خودتان فکر کنید که به‌احتمال زیاد با سریالی مثل خاطرات خون‌آشام سر و کار خواهید داشت. باتوجه‌به اسم و کاور سریال انتظار دارید سریال درباره‌ی خانمی به‌اسم پنی باشد که بسیار ترسناک است و تمام داستان در کلیشه‌ای‌ترین حالت ممکن تنها حول محور او می‌چرخد؛ با تماشای سریال متوجه خواهید شد که سخت در اشتباه بودید. اسم فیلم اصلا و ابدا ربطی به نام شخصیت‌های سریال ندارد. پنی دردفول نام روزنامه‌ای است که در آن وقایع عجیب و غریب و تخیلی به‌چاپ می‌رسد و قیمتی بسیار کم معادل یک پنی دارند. برای مثال اگر گرگینه‌ای در شهر منچستر وجود داشته باشد خبر این اتفاق تیتر اصلی این روزنامه خواهد بود.

اولین قسمت این سریال در سال ۲۰۱۴ توسط شبکه Showtime پخش شد و پس از استقبال بسیار زیاد طرفداران سریال‌های تلویزیونی، فصل‌های دوم و سوم آن بدون هیچ‌گونه معطلی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ساخته و پخش شدند. اگر جان لوگان را بشناسید می‌دانید که در فیلم‌های او همیشه شاهد دیالوگ‌های بسیار سنگین و شاعرانه خواهیم بود و این عامل با خط زمانی داستان این سریال یک ترکیب بسیار ایده‌آل را تشکیل داده است. داستان سریال در لندن و در دوران ویکتوریا جریان دارد.دختر مالکوم مورای (تیموتی دالتون) که یک مکتشف و اشراف‌زاده‌ی انگلیسی محسوب می‌شود توسط نیروهای شیطانی ربوده شده است و مورای که نفوذ بسیاری در دولت دارد با جمع کردن یک تیم که شامل شخصیت‌های نامتعارف است، قصد دارد تا دختر خود را از دست نیرو‌های شیطانی نجات دهد.


عکس سیاه و سفید متیو مک‌کانهی و کالین فرل در سریال true Detective

۱۷- سریال True Detective 2014 

کارگردان: نیک پیتزولاتو| نویسنده: نیک پیتزولاتو، اسکات لیسر، گراهام گوردی

بازیگران: متیو مک‌کانهی، کالین فرل، ماهارشالا علی، وودی هارلسون

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۹ از ۱۰

سریال True Detective یکی از آن سریال‌هایی است که شاید در ژانر ترسناک قرار نگیرند ولی سراسر آن یک ترس روانی بسیار دلهره‌آور را در وجود بیننده قرار می‌دهد. این سریال که توسط نیک پیتزولاتو ساخته شده است در سه فصل هشت قسمته از شبکه‌ی HBO پخش و با استقبال زیاد دوست‌داران سریال‌های تلویزیونی، مخصوصا طرفداران سریال‌های جنایی و دلهره‌آور شد. به‌عقیده‌ی منتقدین و مخاطبان تلویزیون، قسمت‌های فصل اول این سریال به‌راحتی می‌توانند در دسته‌ی بهترین قسمت‌های سریالی تاریخ تلویزیون قرار گیرند. چرا فقط قسمت‌های فصل اول؟ به‌این‌دلیل که داستان فصل‌های این سریال کاملا از یکدیگر مجزا هستند و به‌هم ربطی ندارند. قسمت‌های فصل اول این سریال با ایفای نقش بی‌نظیر متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون میانگین امتیاز ۹.۳ را به‌خود اختصاص داده‌اند و بیشتر طرفداران این سریال فصل اول آن را با اختلاف بهتر از فصل‌های دوم و سوم آن قلمداد می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

داستان فصل‌های مختلف این سریال تقریبا شبیه‌ به‌هم ساخته شده‌اند؛ با پیدا شدن یک پرونده‌ی مرموز، یک کارآگاه را می‌بینیم که به‌دنبال حل این پرونده می‌رود. شاید فکر کنید که این داستان یک داستان بسیار تکراری در فیلم و سریال‌های جنایی قلمداد می‌شود که تا حدی درست فکر می‌کنید ولی اتفاقات و روند داستانی سریال به‌گونه‌ای شما را به سمت انتهای داستان هدایت می‌کند که شما وقت پلک زدن هم نخواهید داشت. علاوه‌بر روند داستانی این سریال، دیالوگ‌ها و اتفاقاتی که در طول داستان رخ می‌دهند از دیگر نکات مثبت این سریال به‌شمار می‌روند؛ اتفاقاتی که در زندگی شخصی و زندگی کاری کارآگاهان درجریان است و شاید بسیاری از مردم از آن‌ها بی‌اطلاع باشند.


کاور سریال The leftovers با حروف مشکی در زمینه سفید

۱۸- سریال The Leftovers 2014

کارگردان: میمی لدار، کارل فرانکلین، کیت گوردون| نویسنده: دیمون لیندلوف، تام پروتا، نیک کیوز

بازیگران: جاستین دروکس، امی برِنِمن، کریستوفر اکلستون، لیو تایلر

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳ از ۱۰

یکی از برتری‌های محصولات تلویزیونی نسبت به فیلم‌های سینمایی این است که در میان سریال‌ها شاهد تنوع بسیار بیشتری نسبت به فیلم‌ها هستیم و تلویزیون مانند سینما تنها چند روش خاص را در مرکز توجه قرار نمی‌دهد. در میان همین سریال‌های متنوع تلویزیونی برخی از سریال‌ها به‌دلیل تبلیغات و سروصدای کم، کم‌تر از سایر سریال‌ها مورد توجه قرار می‌دهند که سریال The Leftovers را به‌راحتی می‌توان یکی از آن‌ها در نظر گرفت. اگر مخاطب حرفه‌ای تلویزیون باشید می‌دانید که بسیاری از سریال‌هایی که با سروصدای زیادی همراه بوده‌اند در انتهای داستان با افت شدیدی روبه‌رو شده‌اند ولی خوشبختانه این موضوع برای سریال بازماندگان کاملا برعکس است. این سریال هرچه جلوتر می‌رود قوی‌تر می‌شود و داستان جذاب و گیراتری را دراختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد؛ تاجایی که می‌توان قسمت نهایی آن را بهترین قسمت تمام سریال معرفی کرد.

داستان این سریال یکی از منحصربه‌فردترین داستان‌های ژانر وحشت و دلهره‌آور محسوب می‌شود. داستان سریال درباره روز چهاردهم اکتبر است، همه چیز طبق روال پیش می‌رود که ناگهان دو درصد از جمعیت جهان به‌صورت ناگهانی بدون برجا گذشتن ردی از خودشان از صفحه روزگار محو می‌شوند. تجسم کنید با خانواده در یک رستوران در حال خوردن غذا باشید که ناگهان از میان افراد حاضر در آن رستوران چند نفر به‌طور ناگهانی غیب شوند؛ حتی تجسم کردن این موضوع هم دلهره‌آور است مخصوصا اگر از میان عزیزان خودتان یک یا چند نفر بی‌دلیل غیبشان بزند. داستان جدید و خلاقانه این سریال باعث شد تا مخاطبان زیادی در سراسر جهان پیدا کند. پخش سریال The Leftovers در سال ۲۰۱۴ و توسط شبکه ‌HBO آغاز و در سال ۲۰۱۷ و با پخش فصل سوم آن به‌پایان رسید.


بروس کمپبل دربرابر خانه در سریال Ash vs. Evil Dead

۱۹- سریال Ash vs. Evil Dead 2015

کارگردان: مارک بیزلی، ریک جیکوبسن، تونی تیلس| نویسنده: ایوان ریمی، سم ریمی، تام اسپزیالی، جیمز ایگن

بازیگران: بروس کمپبل، ری سانتیاگو، دانا دلورنزو، لوسی لاولس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴ از ۱۰

اگر یک روز گذرتان به یک شیطان خورد و توانایی کشتنش را داشتید، حتما این کار را انجام دهید تا درنهایت در سیلابی که اش ویلیامز شخصیت اصلی این سریال در آن گیر کرده است، گیر نکنید. اش ویلیامز یک فروشنده‌ ساده و سرخوش یک فروشگاه لوازم خانگی است که در ماشین خود زندگی می‌کند. ۳۰ سال پیش به‌همراه دوست صمیمی خود در جنگلی اطراف شهر با یک شیطان خبیث روبه‌رو می‌شوند که در نبرد با آن شیطان ویلیامز دست راست خود را تا مچ از دست می‌دهد و زمانی‌که می‌توانست او را از بین ببرد موفق به‌انجام این کار نشد. پس از گذشت ۳۰ سال از این ماجرا وقتی که ویلیامز در یک کافه مشغول نوشیدن یک نوشیدنی بود زنی را دید که چهره‌اش برای لحظاتی به چهره همان شیطان خبیث که ۳۰ سال پیش او را دیده بود تغییر کرد؛ این آغازی است بر ماجراهای جذاب این سریال.

فیلم و سریال‌هایی که در ژانر کمدی ترسناک قرار می‌گیرند معمولا آثاری معمولی و ضعیف به‌شمار می‌روند ولی سریال Ash vs. Evil Dead ترکیب کمدی با ژانر وحشت را به‌بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد که نه‌تنها وجود کمدی در یک سریال ترسناک شما را از سریال زده نمی‌کند بلکه در لحظاتی از آن باعث گیراتر و جذاب‌تر شدن داستان آن می‌شود. فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۵، فصل دوم آن در سال ۲۰۱۶ و فصل انتهایی این سریال در سال ۲۰۱۸ تولید و پخش شدند.


شخصیت عجیب و غریب سریال Channel Zero در یکی از داستان‌های این سریال

۲۰- سریال Channel Zero 2016

کارگردان: کریگ ویلیام مک‌نیل، استیون پیِت| نویسنده: نیک آتوسکا، برایان راسل، کریس استراب، کری هامند، شارلون بی‌ودر

بازیگران: برندون اسکات، مارینا استفنسون کر، ابیگیل پنیوفسکی، دیانا بنتلی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی:‌ ۷.۲ از ۱۰

سریال کانال صفر یکی از آن سریال‌هایی است که بسیار کم به آن توجه شده ولی بااین‌حال یکی از خلاقانه‌ترین و متفاوت‌ترین سریال‌های ژانر وحشت محسوب می‌شود. دلیل توجه کم مخاطبان با این سریال شاید شبکه پخش‌کننده آن باشد؛ شبکه SyFy که سابقه خوبی در ساخت سریال‌های باکیفیت ندارد و معمولا به‌دلیل کم بودن مخاطب سریال‌هایش ساخت ادامه آن‌ها را لغو می‌کند. این سریال که در دسته سریال‌های سبک آنتولوژی (هر فصل داستانی مجزا دارد) قرار می‌گیرد حکم یک طناب را برای شبکه سای‌فای دارد که می‌تواند به کمک آن از چاهی که در آن افتاده است، خارج شود. این سریال در چهار فصل ساخته شده است که فصل‌های آن در طول سه سال منتشر شده‌اند.

داستان فصل‌های مختلف این سریال براساس داستان‌هایی ساخته شده است که در سایت Creepypastas نوشته شده‌اند (حتی اسم این سایت هم دلهره‌آور است). داستان‌هایی که در این سایت قرار می‌گیرند معمولا مورد توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرد و حتی طراحی‌های زیادی هم از روی آن‌ها انجام می‌شود. اسم داستان فصل اول این سریال Candle Cove است، داستانی که توسط کریس استراب در سایت مذکور نوشته شده است. فصل دوم آن به‌نام No-End House توسط برایان راسل، فصل سوم آن به‌نام Search and Rescue Woods توسط کری هامند و درنهایت فصل چهارم آن به‌نام Hidden Door توسط شارلوت بی‌ودر نوشته شده‌اند. تمام داستان‌هایی که در این سایت قرار می‌گیرند داستان‌هایی ترسناک یا به‌اصطلاح کریپی هستند که سریال کانال صفر اقتباس بسیار زیبایی از آن‌ها انجام داده است.


شخصیت‌های اصلی سریال the stranger things در یک زمینه آبی و قرمز

۲۱- سریال Stranger Things 2016

کارگردان: مت دافر، راس دافر، شان لوی| نویسنده: مت دافر، راس دافر، پال دیچر

بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربور، فین وولف‌هارد

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

اگر از مخاطبان جدی سریال‌های تلویزیونی باشید، به‌طور حتم با افت کیفیت فصل‌های آخر سریال‌های مختلف نسبت به فصل‌های ابتدایی آن‌ها مواجه شده‌اید. پس از پخش فصل اول سریال Stranger Things، این سریال به بحث اصلی میان مخاطبان سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد و به‌سرعت محبوبیت زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. فصل دوم این سریال هم نسبتا موفقیت آن را تکرار کرد ولی فصل سوم با اینکه بازهم محبوبیت زیادی بین طرفداران این سریال کسب کرد ولی به‌وضوح می‌توانستیم سیر نزولی آن را ببینیم. سریالی که با یک داستان جذاب و جدید آغاز شد در فصل سوم به یک سریال عامه‌پسند تبدیل گردید. مشکل اساسی این سریال محبوب در فصل سوم این بود که سازندگان سریال فرمول موفق فصل‌های ابتدایی آن را مدام با جزییات مختلف تکرار می‌کردند و این موضوع تا حد زیادی باعث تکراری شدن سریال در فصل سوم آن شد.

سوژه دنیاهای موازی یکی از جذاب‌ترین سوژه‌های ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی سعی در به‌تصویر کشیدن آن داشته‌اند ولی با شکست مواجه شدند. سریال Stranger Things که فصل اول در سال ۲۰۱۶ منتشر شد یکی از سریال‌های بسیار موفق در به‌تصویر کشیدن این داستان محسوب می‌شود. پخش فصل چهارم این سریال برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده که نه‌تنها طرفداران این سریال بلکه تمام مخاطبان سریال‌های تلویزیونی منتظرند که ببینند که در فصل چهارم این سریال چه اتفاقاتی در انتظار آن‌ها است.


لوییس هافمن با بارانی زرد خود در مقابل غار ویندن در سریال Dark

۲۲- سریال Dark 2017

کارگردان: باران بواُدار| نویسده: باران بواُدار، جانتجی فریسی، مارک اُسِنگ

بازیگران: لوییس هافمن، کارولین ایکهورن، لیزا ویکاری، استفان کمپریث

میانگین امتیازات در سایت آی‌آم‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

اگر به‌دنبال سریالی می‌گردید که در مغزتان یک بمب ساعتی از اطلاعات جذاب درست کند، سریال Dark بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اجازه دهید با یک سؤال معرفی این سریال را شروع کنیم؛ شما ایده ساخت تلفن را می‌دانید و همچنین می‌دانید که گراهام بل آن را ساخته است، حال اگر شما به گذشته سفر کنید و ایده ساخت تلفن را به گراهام بل بدهید، چه کسی تلفن را اختراع کرده است؟ شما یا گراهام بل؟ سریال دارک با فضای تاریک، روابط پیجیده و داستان‌های جذاب خود بی‌شک شما را ساعت‌ها مشغول خود خواهد کرد. این سریال که دو ژانر علمی تخیلی و جنایی را باهم ترکیب کرده و در انتهای یک فضای بسیار تاریک و رمزآلود خود یک چراغ کوچک که سوسو می‌زند را قرار داده است. برای رسیدن به این چراغ و پیدا کردن جواب‌های سوالاتمان از سریال، باید یک مسیر باریک و تاریک را طی کنیم؛ مسیری که در عین باریک بودن، سازندگان سریال آن را به‌بهترین شکل ممکن جلوی پایمان قرار داده‌اند. شاید فکر کنید که اطلاعات بسیار زیاد و پیچیده سریال باعث سردرگمی مخاطب شود ولی اینگونه نیست، این سریال به دقت زیادی نیاز دارد که می‌توانید به‌راحتی متوجه روند داستان آن شوید. یکی از نکات جالب این سریال آلمانی صحبت کردن شخصیت‌های سریال است که می‌تواند یک وجه تمایز با سایر سریال‌ها قلمداد شود.

سریال دارک به‌خوبی از عهده مسئولیت خطوط مختلف زمانی برآمده است و شخصیت‌های سریال را به‌نحوی به شما نشان می‌دهد که به‌راحتی آن‌ها را به‌حافظه‌ بسپارید. علاوه‌بر خط داستانی اصلی این سریال، داستان‌های فرعی و اتفاقات ریز و درشت موجود در آن شما را به‌راحتی در دنیای شهر ویندن غرق خواهد کرد. شبکه اینترنتی نتفلیکس فصل اول این سریال را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و محبوبیت سریال بعد از انتشار آن با سرعت سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کرد. داستان سریال دارک در سال‌های ۱۹۵۳، ۱۹۸۶ و ۲۰۱۹ جریان دارد و شخصیت‌های مشترک در این‌ سال‌ها با سفر درمیان این سه زمان داستان بسیار جذابی را خلق می‌کنند؛ داستانی که شما را به یک کارآگاه تیزبین تبدیل خواهد کرد.


شخصیت‌های انیمه سریالی castelvania

۲۳- سریال Castlevania 2017

کارگردان: سم دیتس، آدام دیتس، اسپنسر وان| نویسنده: وارن الیس

بازیگران: ریچارد آرمیتیج، جیمز کالیس، الخاندرو رینوسو، تئو جیمز

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ از ۱۰

سریال Castlevania قرار بود نخستین اقتباس قوی و قابل احترام یک سریال تلویزیونی از یک بازی ویدیویی لقب بگیرد، اقتباسی از بازی فانتزی شرکت کونامی. در روز‌های قبل از پخش آن سروصدای زیاد این سریال باعث شد تا انتظار طرفداران آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند و بعد از تماشای آن شاید و تنها شاید نسبت به چیزی که انتظار داشتند از این سریال کمی ناامید شدند. موضوع اقتباس یک سریال تلویزیونی از روی بازی‌های ویدیویی مسئله آشنایی نیست و خیلی کم با آن مواجه شده‌ایم ولی سریال Castlevania توانست در این زمینه نمره قبولی کسب کند و به‌عنوان یک اقتباس بسیار خوب از بازی‌های ویدیویی شناخته شود. اولین فصل این سریال در سال ۲۰۱۷ و فصل‌های دوم و سوم آن در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰  از شبکه نتفلیکس پخش شدند.

سازندگان این سریال نه‌تنها از اسم بازی‌های ویدیویی برای فروش سواستفاده نکرده‌اند بلکه باتوجه به نگاه مخاطبان بازی‌های ویدیویی توانستند خط داستانی این سریال را در قالب روند بازی‌های ویدیوهایی و با استفاده از عناصر موجود در این بازی‌ها، به‌بهترین شکل ممکن تولید کنند. نتیجه تلاش سازندگان تبدیل به اثری شده است که هم برای طرفداران فیلم و سریال‌های خون‌آشامی لذت‌بخش است و هم می‌تواند رضایت گیمرها و به‌خصوص طرفداران این بازی بزرگ را کسب کند. شاید تنها نکته منفی این سریال زمان کوتاه فیلم‌نامه آن باشد که باعث هدر رفتن حجم بالایی از پتانسیل موجود در داستان این سریال شده است.


جاناتان گراف، هولت مک‌کالانی و آنا تُرف در سریال mindhunter

۲۴- سریال Mindhunter 2017

کارگردان: دیوید فینچر، کارل فرانکلین| نویسنده: جویی پنهال، جان داگلاس، مارک اُلشاکر

بازیگران:، جاناتان گراف، هولت مک‌کالانی، آنا تُرف، سونی والیسنتی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶ از ۱۰

یکی دیگر از سریال‌های جنایی و دلهره‌آور شبکه نتفلیکس که محبوبیت بسیاری به‌دست آورد. سریال Mindhunter یکی از آن سریال‌هایی است که شخصیت اصلی فیلم علاوه‌بر کاوش در ذهن متهم‌های فیلم در ذهن بینندگان آن هم رخنه می‌کند. پخش این سریال از سال ۲۰۱۷ آغاز و فصل دوم آن هم در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. خط داستانی و روند این سریال به‌قدری جذاب است و شما را درگیر خود می‌کند که در هرلحظه از آن شما خود را بخشی از روند بازپرسی هولدن فورد، بازپرس اصلی سریال می‌دانید. نحوه بازپرسی ماموران قضایی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را احتمالا تا الان خیلی زیاد دیده‌اید ولی روشی که هولدن فورد برای گرفتن اطلاعات از مجرمین به‌کار می‌گیرد را بدون شک ندیده‌اید.

داستان جدیدترین سریال دیوید فینچر به ماموران روانکاو اف‌بی‌آی می‌پردازد. دیوید فینچر بار دیگر نشان داد که چه نبوغ بالایی در درگیر کردن ذهن مخاطب با شخصیت‌های سریال دارد. ماموران اف‌بی‌آی حاضر در فیلم برخلاف مامورانی که قبلا در سایر فیلم و سریال‌ها دیدیم باید با قاتلان سریالی گرم بگیرند و خودشان را به‌عنوان دوست آن‌ها جلوه دهند. با این روش می‌توانند به ذهن آن‌ها نفوذ کرده و آن‌هارا مجبور کنند که هرچه در ذهن دارند را در اختیار ماموران قصه ما قرار دهند. یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این سریال این است که خشونت دیوانه‌وار جامعه را بدون نشان دادن خشونت، به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشد.


دو کشیتی در یک دریای یخ زده در سریال The terror

۲۵- سریال The Terror 2018

کارگردان: تیم مایلنتس، ادوارد برگر، سرخیو میمیکاگتزان| نویسنده: آندرس فیشر، دیوید کاجگانیش

بازیگران: جرد هریس، درک میو، توبیاس منزیس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸ از ۱۰

سریال The Terror در سال ۲۰۱۸ و پس از پخش قسمت‌های ابتدای آن، ناگهان به موضوع اصلی بحث در میان دوست‌داران سریال به‌خصوص سریال‌های ماورایی تبدیل شد. این سریال که در ژانر وحشت روانشاسی، ماورایی و البته درام قرار می‌گیرد، از روی یک داستان تاریخی با کمی اغماض و تصرف در داستان اصلی، ساخته شده است. داستان این سریال سرنوشت مسافران دو کشتی را به‌تصویر می‌کشد که در یک سرزمین بی‌انتها از یخ گیر افتاده‌اند و چیزی جز یخ در اطراف خود نمی‌بینند. آن‌ها پس از ماه‌ها انتظار در آن وضعیت متوجه اتفاقات عجیبی می‌شوند که در حوالی کشتی‌هایشان درحال رخ دادن است. ماجرا تا جایی پیش می‌رود که اعضای کشتی شبانه شکار می‌شوند و یکی پس از دیگری از بین می‌روند و این موضوع باعث می‌شود که افراد حاضر در کشتی‌ها به بهترین دوستشان هم خیانت کنند.

در ابتدای توضیحات این سریال به «ترس روانشناسی» اشاره کردیم؛ ترسی که نه‌تنها باید برای حفظ جان خود درمقابل آن ایستادگی کنند بلکه باید از لحاظ روحی و روانی با مسائل پیرامون خود به‌مبارزه بپردازند. این سریال شاید در ابتدا ریتم کندی داشته باشد ولی روایت منسجم و معنی‌دار آن باعث می‌شود که اصلا خسته کننده نباشد. زمانی‌که از ابتدای آن عبور کنید، سوز سرمای محیط را در مغز استخوانتان حس خواهید کرد. نام سریال The Terror به تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات و سو هیو از نام یک کشتی بریتانیایی گرفته شده است که در زمان بلوغ بریتانیا مسافران زیادی را راهی سفرهای طولانی میکرد.


کاور سریال The Haunting of Hill House با عکسی از نیمه پایینی صورت کیت سیگل

۲۶- سریال The Haunting of Hill House 2018

کارگردان: مایک فلناگان| نویسنده: مایک فلناگان، شیرلی جکسون

بازیگران: هنری توماس، الیور جکسون کوهن، کیت سیگل، ویکتوریا پدرتی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷ از ۱۰

یکی از بهترین جملاتی که بتوان با آن این سریال را وصف کرد، جمله‌ای است که رضا حاج‌محمدی در نقد این سریال به آن اشاره کرده:‌ «سریال The Haunting of Hill House مانند ۱۰ تا فیلم The Conjuring می‌ماند؛ حتی بهتر»! به‌احتمال فراوان کسانی که این سریال را تماشا کرده‌اند با این جمله موافق خواهند بود.

خانه‌های جن‌زده و تسخیر شده همیشه‌ یکی از بهترین سوژه‌های ژانر ترسناک چه در سینما و چه در تلویزیون به‌شمار می‌روند. بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های بلاک باستری و هالیوودی از این سوژه تنها برای کسب درآمد و کشاندن مردم به سینماها و خریدن آن‌ها استفاده می‌کنند ولی مایک فلناگان  که سابقه‌ ساخت چند فیلم ترسناک بسیار خوب مثل فیلم Oculus یا فیلم Gerald's Game را در کارنامه دارد، با ساخت یک سریال ترسناک پر و پیمون به همه نشان داد که چطور می‌شود سوژه‌ی خانه‌های جن‌زده را به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر کشید. این سریال تمام عناصر ژانر خانه‌های تسخیرشده را در بهترین سطح در خود جای داده است و به ما یادآوری می‌کند که این ژانر هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با تماشای این سریال کسانی که از این ژانر ناامید شده بودند، بار دیگر شیفته‌ی خانه‌های جن‌زده خواهند شد. یکی از نقاط مثبت بسیار خوب این سریال این است که این اثر علاوه‌بر اینکه یک سریال بسیار قوی در ژانر وحشت به‌شمار می‌رود، یه درام خانوادگی خیلی خوب است و مشکلات خانواده‌ها را به‌خوبی جلوی بیننده قرار می‌دهد.


شحصیت منفی انیمه سریالی Devil crybaby

۲۷- سریال Devilman Crybaby 2018

کارگردان: ماساکی یواسا، کاتسونوری شیباتا، تاکاشی کوجیما| نویسنده: باب باکهُلز، اشیرو اوکوچی

بازیگران: کوکی یوشیاما، آیومو موراسه، گریفین برنس، کایل مک‌کارلی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۶ از ۱۰

ماساکی یواسا نامی شناخته شده برای دوست‌داران انیمه‌های سریالی محسوب می‌شود؛ یکی از بهترین و خلاق‌ترین انیماتورهای حال حاضر دنیای انیمه که بی‌شک طرفداران این جهان فانتزی به‌خوبی او را می‌شناسند. این انیمه سریالی از روی یک مانگا به نام Devilman به‌نویسندگی کیوشی ناگای، در سبک فانتزی سیاه ساخته و در سال ۲۰۱۸ از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شد. پس از پخش فصل اول انیمه Devilman Crybaby که شامل ۱۰ قسمت بود، فصل دوم آن باتوجه به محبوبیت زیاد خود و امتیاز خوب منتقدین در دست ساخت قرار نگرفت تا به‌احتمال زیاد کوتاه‌ترین انیمه سریالی موفق لقب بگیرد.

داستان این انیمه که مانند اکثر انیمه‌ها از روی یک مانگا اقتباس شده است، یکی از معدود داستان‌هایی قلمداد می‌شود که داستان مانگا را تمام و کمال به‌تصویر می‌کشد و به اصل داستان و روند آن وفادار است. نکته‌ی بسیار جالب این اقتباس این است که ماساکی یواسا اتفاقات داستان اصلی را در دنیای امروزی بازسازی کرده است؛ اتفاقات اصلی داستان این انیمه که در مانگای آن بیان شده مربوط‌به ۴۰ سال پیش می‌شود و یواسا به‌شکلی بی‌نظیر تمام داستان آن را با جزییات دنیای امروزی بازسازی کرده است. هنر او زمانی بیشتر مشخص می‌شود که نه‌تنها تمام داستان اصلی را به دنیای امروز آورده است بلکه درکنار آن هیچ صدمه‌ای به خط داستانی و شخصیت پردازی کاراکترهای درون انیمه وارد نکرده است.


جی هون جو، دونا بائه و کیم سانگ کیو در سریال Kingdom

۲۸- سریال Kingdom 2019

کارگردان: کیم سانگ هون، این جی پارک| نویسنده: یون هی کیم

بازیگران: جی هون جو، دونا بائه، کیم سانگ کیو

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی:‌ ۸.۴ از ۱۰

شبکه استریم نتفلیکس از آغاز کار خود همواره نشان داده است که از فیلم‌سازان مستقل در کشور‌های گوناگون حمایت زیادی می‌کند. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از سریال‌های غیر انگلیسی‌زبان در این شبکه استریم قرار گرفته‌اند که با استقبال بسیار گسترده مردم در سراسر جهان روبه‌رو شده‌اند. شاید بتوان مهم‌ترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان چند سال اخیر را سریال Dark بدانیم که با توجه‌به آلمانی بودن زبان فیلم، به‌راحتی در دسته بهترین آثار تلویزیونی چند سال گذشته جهان قرار می‌گیرد. سریال Kingdom محصول کشور کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ اولین قسمت خود را ازطریق شبکه نتفلیکس پخش و امتیازات بالایی را از منتقدین دریافت کرد.

در سراسر جهان فیلم‌ها و سریال‌های زامبی‌محور زیادی تولید می‌شود که در همین مقاله به چند تا از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. ژانری که بدون شک نیاز به یک شوک اساسی دارد و این موضوع را حتما طرفداران پروپاقرص این ژانر هم قبول دارند که برای از بین نرفتن آن خلاقیت بیشتری باید وارد این ژانر شود. سریال Kingdom خواسته یا ناخواسته سعی می‌کند که این خلاقیت را وارد این ژانر کند و تا حد زیادی هم موفق بوده است. داستان سریال در زمان چوسان باستان جریان دارد و زندگی شاهزاد لی چانگ را به‌تصویر می‌کشد که پس از بیماری پدرش برای درمان او به یک سفر طولانی می‌رود و در این سفر به یک بیماری مهلک مبتلا می‌شود. این بیماری افراد را پس از مرگ به موجوداتی زامبی مانند تبدیل می‌کند و بااین‌حال شاهزاده چانگ سعی می‌کند ضمن انجام وظایف سیاسی خود، با کمک مردم جلوی گسترش زیاد این بیماری را بگیرد.


اما لارسیمون و شیطان داستان او در سریال Marianne

۲۹- سریال 2019 Marianne 

کارگردان: ساموئل بودین| نویسنده: ساموئل بودین، کیوک دنگ ترن

بازیگران: ویکتور دوبوآ، لوسی بوجناح، تیفانی دیویت، مهدی مسکار

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵ از ۱۰

هیچکس دوست ندارد فیلم یا سریالی را ببیند که مملو است از کلیشه‌های ریز و درشت. سریال Marianne یکی از آن سریال‌هایی محسوب می‌شود که کلیشه‌های ژانر ترسناک را به‌وضوح می‌توان در آن مشاهده کرد ولی باور بکنید یا نه این کلیشه‌ها را به‌قدری زیبا و جذاب به‌تصویر می‌کشد که دوست دارید بیش از یک بار این سریال را تماشا کنید. ساموئل بودین، سازنده این سریال ریسک استفاده از کلیشه‌ها را به جان خریده و در نتیجه این ریسک یک سریال با کیفیت ساخت بسیار بالا را به مخاطبان ژانر وحشت هدیه داده است. تنها فصل این سریال در سال ۲۰۱۹ ازطریق شبکه استریم نتفلیکس پخش شد تا این شبکه بار دیگر پشتیبانی خود از فیلم‌های خوب خارجی‌زبان را به‌خوبی نشان دهد؛ عده زیادی از مخاطبان این شبکه پیشرفت سریع نتفلیکس را همین موضوع استقبال کردن آن از سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان می‌دانند.

داستان این سریال درباره یک نویسنده کتاب‌های ژانر وحشت به‌نام اما لارسیمون با بازی ویکتور دوبوآ جریان دارد که با جادوگر قصه‌های ترسناکی که می‌نویسد در ارتباط است. ارتباط او با جادوگر داستان کتابش که نامش Marianne است در جهان واقعی جریان دارد و یک داستان تخیلی و فانتزی به‌شمار نمی‌رود. Marianne قصد دارد که با استفاده از داستان‌های لارسیمون به دنیای واقعی راه پیدا کند و در سمت مقابل، اما لارسیمون در حال مبارزه با او برای جلوگیری کردن از این اتفاق است. شخصیت‌پردازی بسیار خوب این سریال یکی از بهترین جنبه‌های آن محسوب می‌شود که در طول هشت قسمت به‌خوبی می‌توانید با شخصیت‌های داستان سریال ارتباط برقرار کنید.


جادوگر سریال the order با صورت سفید

۳۰- سریال The Order 2019

کارگردان: ماتیاس هرندل، لزلی هُپ، دیوید وُن‌آنکن| نویسنده: دنیس هیتن، گُرمن لی، شلی اریکسن

بازیگران: جیک منلی، سارا گری، آدام دی‌مارکو، کاترینا ایزابل

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۹ از ۱۰

زمانی‌که در سریال‌های ترسناک با گرگینه‌ها روبه‌رو می‌شویم ناخودآگاه فکرمان به سمت تقابل آن‌ها با خون‌آشام‌ها می‌رود. این موضوع کلیشه‌ای است که در بسیاری از سریال‌های خون‌آشام‌محور در طول سال‌ها چه در سریال‌های قوی این ژانر و چه در آثار ضعیف شاهد آن بوده‌ایم. سریال The Order با کنار گذاشتن این کلیشه، گرگینه‌ها را در مقابل جادوگرانی قرار می‌دهد که از جادوهای سیاه به‌قصد نابودی آن‌ها استفاده می‌کنند. فصل دوم این سریال که فصل اول آن در سال ۲۰۱۹ ازطریق شبکه استریم نتفلیکس پخش شد، مدتی قبل در ژوئن ۲۰۲۰ از همین شبکه در دسترس مخاطبان قرار گرفت و مانند فصل اول آن با تحسین منتقدین و رضایت طرفداران آن مواجه شد.

داستان سریال درباره دانشجویی به‌نام جک مورتون است که به یک گروه مخفی به‌نام رز آبی می‌پیوندد که در این گروه به اعضای آن روش‌های جادوگری را آموزش می‌دهند و با تمرین بسیار آن‌ها را برای این کار آماده می‌کنند. باگذر زمان جک متوجه اطلاعات ناخوش‌آیندی درباره خانواده‌های مختلف می‌شود و با پیگیری کردن از یک جنگ بزرگ میان جادوگران و گرگینه‌ها مطلع می‌شود که با فهمیدن این موضوع خواسته یا ناخواسته بخشی از آن مبارزه خواهد بود.


نظر شما مخاطبان سایت زومجی درباره این فهرست چیست؟ شما هم بهترین سریال های ترسناکی را که تماشا کرده‌اید با ما و کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده