// یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۲

سخت ترین بازی های اندروید | ۳۰ بازی دیوانه کننده

در این مقاله به معرفی بازی های سخت اندروید می‌پردازیم که بسته به محتوایی که دارند حسابی اعصاب و ذهن شما را آزمایش می‌کنند. با معرفی این بازی‌ها همراه زومجی باشید.

اگر به‌دنبال بازی‌های دیوانه‌واری هستید که توانایی و واکنش شما را به چالش می‌کشند، مقاله پیشرو گزیده‌ای از بازی های سخت موبایل را برای شما گرآوری کرده است. برای پلتفرم موبایل تاکنون انواع بازی‌ها با موضوع‌ و ژانرها مختلفی ساخته منتشر شده است که از بازی‌های تفننی گرفته تا بازی‌هایی که با داستان خود حسابی گیمر را درگیر خودش کرده است.

درکنار این موارد برخی بازی می‌خواهند اعصاب و ذهن شما را آزمایش کنند و ببیند تا کجا می‌توان برخی از آن‌ها را تحمل کرد. این موضوع به این معنی نیست بازی بد باشد بلکه می‌خواهیم از سختی بیش از حد آن‌ها صحبت کنیم. برخی از آن‌ها بدون روایت خاصی صرفا رکوردی هستند و برخی دیگر درکنار داستان، سختی زیادی را در خود دارند. در این مقاله به معرفی سخت‌ترین بازی‌هایی موبایل می‌پردازیم. با معرفی این بازی‌‌ها همراه ما در زومجی باشید.

به‌روزرسانی: مقاله سخت‌ترین بازی های اندروید در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ با بازی‌های جدید ‌به‌روزرسانی شد.


سختترین بازی های اندروید

Getting Over It with Bennett Foddy

۳۰- بازی Getting Over It with Bennett Foddy

برخی از بازی‌ها داستانی ندارند و از تجربه آن لذت می‌بریم ولی بعضی از آن‌ها داستان به اصطلاح مضحک دارند ولی به‌شدت اعتیاد آور و کمی اعصاب بهم‌ریز هستند. در بازی اندروید و آیفون Getting Over It with Bennett Foddy شما کنترل مردی را به عهده دارید که درون یک کوزه گیر کرده و تنها یک چکش در اختیار دارد! همین مورد به اندازه کافی تعجب برانگیز است و قرار نیست بازی راحتی باشد. شما باید با چکش خود به‌گونه‌ای به اجسام اطراف ضربه وارد کنید که کم‌کم به جلو حرکت حرکت و از موانع عجیب‌وغریب پیش رو عبور کنید تا دلیل این اتفاق را متوجه بشوید. شاید پس از کلی مشقت از کوهی بالا بروید ولی با یک اشتباه کوچک کل مسیر را به عقب پرت شوید!

دانلود بازی Getting Over It with Bennett Foddy

Trap Adventure 2

۲۹- بازی Trap Dungeons 2

اگر اعصاب خودتان را دوست دارید بهتر است همین الان از خیر این بازی بگذرید، اثری که هیچ رحمی ندارد و با سختی‌های بی‌منطق اعصاب شما را قطعا بهم می‌ریزد. در بازی آیفون Trap Dungeons 2 شما کنترل یک کاراکتر را برعهده دارید و باید از راه زیرزمینی ماجراجویی را طی کنید. شاید تنها قسمت آسان بازی دکمه استارت بازی باشد و بعد از آن واقعا در یک محیط بی‌رحم قرار می‌گیرید. به‌عنوان مثال شما در قسمتی از بازی باید از سه سکو بپرید ولی وقتی می‌خواهید از روی سکوی سوم بپرید زیرپای خالی می‌شود و بعد از چند تلاش که آن را طی کردید ناگهان همان سنگ روی سر شما خراب می‌شود، به همین راحتی! اگر بخواهم ساده بگویم اگر فقط اعصاب خیلی خوبی دارید به سراغ این بازی بروید اگر هم خیر همان‌طور که اشاره شد از خیر این بازی بگذرید. بازی توسط شخصی به نام Hiroyoshi Oshiba ساخته شده است. پس از آن نسخه‌های کپی شده از بازی نیز منتشر شد ولی هیچکدام نتوانست به خوبی بازی اصلی باشد.

دانلود بازی Trap Dungeons 2

Dead Cells

۲۸- بازی Dead Cells

مقاله مرتبط:

در این نوبت به سراغی بازی‌ای می‌رویم که در عین جذاب بودن بسیار بی‌رحم است. بازی اندروید و آیفون Dead Cells از جایی آعاز می‌شود که کنترل کاراکتری را در یک محیط فاضلاب مانند بر عهده دارید. بازی داستان مستقیمی ندارد و خیلی علاقه‌مند به آن شوید می‌توانید نوشته‌های در بین مسیر را بخوانید و از روایت آن سردربیاورید. شما در بازی فقط باید رو به جلو حرکت و دشمنان و باس‌فایت بین مسیر را نابود کنید. اگر بخواهم کوتاه درباره بی رحمی بازی توضیح بدهیم دروصورتی در یک قدمی اتمام بازی باشید و کشته شوید چیزی که در تصویر مشاهده خواهید کرد ابتدای بازی است و به این معنی است که در بازی هیچ گزینه‌ای ذخیره‌ای وجود ندارد. اگر به این سبک بازی‌های دو بعدی علاقه دارید هرگز نباید این بازی از دست بدهید. همچین این بازی برای پی‌سی و کنسول‌های نسل هشتم نیز منتشر شده است.

دانلود بازی Dead Cells

Dumb Ways to Die 2

۲۷- بازی Dumb Ways to Die 2

احمقانه‌ترین راه‌ها برای مردن به نوبه خود می‌تواند نوید یک بازی جالب را بدهد و همینطور نیز است. در بازی Dumb Ways to Die 2 شما در هر مرحله باید کاراکتری را که در خطری مرگباری قرار دارد از آن نجات دهید که البته گاهی اوقات اصلا آسان نیست. مثلا در قسمتی قایق کاغذی شما در درون یک چاه سه دهنه می‌افتد و شما خیلی فرصت کوتاهی دارید که یکی از آن‌ها را انتخاب و اگر شانس یاری کند قایق را بردارید و گرنه توسط موجودی خورده می‌شوید! یا در قسمتی دیگر که مرتب تکرار می‌شود باید به یک اسکیت سوار کمک کنید که از موانع بپرد ولی در هر دست سرعت بیشتر و بیشتر و کنترل آن تقریبا غیر ممکن می‌شود. بازی Dumb Ways to Die 2 توسط Metro Trains برای اندروید و آیفون منتشر شده است و همینطور نسخه دیگری از این مجموعه نیز وجود دارد که تقریبا به همین شکل هستند.

دانلود بازی Dumb Ways to Die 2

Duet

۲۶- بازی Duet

اگر مشغول به کاری هستید که به تمرکز بالایی احتیاج دارد بهتر قبل از آن بازی Duet امتحان کنید. در بازی Duet شما باید دو گوی قرمز و آبی را به‌گونه‌ای کنترل کنید که به موانع بین راه برخوردی نداشته باشد. این دو گوی حول محور ساعتگرد و پادساعتگر می‌چرخند و شما با لمس دو طرف صفحه می‌توانید آن را کنترل کنید. در اوایل بازی شاید کمی‌ آسان به‌نظر برسد ولی فقط کافی است که کمی از آن را طی کنید و آن وقت تمرکز بالای شما را نیاز دارد. موانع مختلفی در بین راه وجود که برخی از آن‌ها چرخشی برخی دیگر معلق و برای ساده‌‍‌تر شدن به‌صورت ثابت قرار دارند. بازی توسط استودیوی Kumobius برای اندروید و آیفون منتشر شده است.

دانلود بازی Duet

بازی های سخت موبایل / Super Mombo Quest

۲۵- بازی Super Mombo Quest

در بازی اکشن پلتفرم Super Mombo Quest باید در دنیای بزرگ و دیوانه‌وار آن به مبارزه با موجودات مختلف بپردازید که هرکدام از آن‌ها شما را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کنند. هریک از این موجودات توانایی و عملکرد مخصوص به خود را دارند که برای مبارزه با آن‌ها باید آمادگی کافی را داشته باشید. به‌عنوان مثال برخی از آن‌ها به سمت شما حمله‌ور می‌شوند و تعدادی دیگر از راه دور شروع به شلیک کردن می‌کنند. با امتیاز و آیتم‌هایی که در جهان بازی به‌دست می‌آورید، می‌توانید توانایی شخصیت خود را افزایش دهید. به‌غیر دشمنان بازی تعدادی شخصیت دیگر وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها به گفت‌وگو بپردازید. در مجموع بازی Super Mombo Quest ساخته استودیوی Orube Game Studio یک اثر اکشن پلتفرم بسیار جذاب و پرهیجان است که می‌تواند هرنوع مخاطبی را تا مدت‌ها سرگرم کند.

دانلود بازی Super Mombo Quest

بازی اندروید Swing Copters 2

۲۴- بازی Swing Copters 2

اگر به یاد داشته باشید بازی Flappy Bird ساخته DotGears به یکی از سخت‌ترین و اعتیادآورترین بازی‌های موبایلی زمان خودش تبدیل شده بود و این موضوع تاجایی ادامه پیدا کرد که این بازی توسط خود سازنده به‌دلیل اعتیادآور بودن بیش از حد آن از فروشگاه‌های مختلف حذف شد. بازی Swing Copters 2 ساخته دیگر استودیوی DotGears که با همان مکانیزم آشنای بازی Flappy Bird تنها باید با ضربه زدن پشت سرهم به صفحه‌نمایش شخصیت بازی را کنترل کنید. در این بازی شما کنترل یک آدم را برعهده دارید که روی سر خود یک شئ پرنده را دارد. حال شما باید با حرکت درآوردن آن از موانعی که در مسیر راهتان قرار دارند، جان سالم به در بیاورید. این بازی به هیچ وجه قصد رحم کردن به مخاطب را ندارد و از همان ابتدا با سخت‌ترین چالش‌ها شما را روبه‌رو می‌کند. اگر قصد دارید با یکی از سخت‌ترین بازی‌های موبایل خود را به چالش بکشید، قطعا بازی Swing Copters 2 گزینه مناسبی برای شما است.

دانلود بازی Swing Copters 2

بازی اندروید Smash Hit

۲۳- بازی Smash Hit

در بازی Smash Hit هدف شما شکستن کریستال‌هایی است که در مسیرتان قرار می‌گیرند. درواقع تنها کاری که باید انجام دهید کشیدن روی صفحه‌نمایش به سمت‌ کریستال‌ها و شیشه‌های مسیر بازی است و در صورت عدم این کار و برخورد با آن‌ها باید بازی را از ابتدا آغاز کنید. در اوایل بازی شاید کمی این روند آسان به نظر برسد اما با کمی پیشروی در بازی با چالش‌های سختی روبه‌رو می‌شوید که باید همه تمرکز خود را روی مسیر متمرکز کنید. به‌عنوان مثال در قسمت‌هایی از مسیر بازی با درهای بسته‌ای روبه‌رو می‌شوید که باید قبل از برخورد با آن با یکی از گوی‌های فلزی خود دکمه بالای در را هدف قرار دهید تا در باز شود. همچنین شیشه‌های بزرگ و بعضاً متحرکی در مسیر قرار می‌گیرند که باید خیلی سریع آن‌ها را از بین ببرید. در مجموع بازی Smash Hit ساخته استودیوی Mediocre یک تجربه جذاب است که با موسیقی آرامش‌بخشی که در طول بازی به گوش شما می‌رساند، حسابی مخاطب را محو بازی می‌کند.

دانلود بازی Smash Hit

بازی اندروید Orble

۲۲- بازی Orble

اگر به‌دنبال یک بازی ساده ولی در عین حال چالش برانگیز هستید، قطعا بازی Orble ساخته استودیوی Chandruscm می‌تواند شما را راضی کند. در این بازی شما باید یک دایره خاکستری رنگ را کنترل کنید و تنها کار شما این است که بدون برخورد با دایره‌های قرمز، دایره‌های سبز را جمع‌آوری کنید. بازی به هیچ وجه آسان نخواهد بود و شاید تنها قسمت آسان بازی چند قسمت اول بازی است که حکم مراحل آموزشی را دارند. همان‌طور که در ابتدا گفته شد شما باید دایره سبز رنگ را بدون برخورد با دایره قرمز جمع‌آوری کنید. حال باید این موضوع را اضافه کرد کل این روند حول یک دایره بزرگ اتفاقا می‌افتد و دایره‌های قرمز حول این دایره بزرگ می‌چرخند که کار شما را بسیار سخت‌تر می‌کنند.

دانلود بازی Orble

بازی اندروید Mmm Fingers

۲۱- بازی Mmm Fingers

بازی Mmm Fingers یکی دیگر از بازی‌های چالش برانگیز این فهرست است که در آن باید نهایت تلاش خود را به خرج دهید که هیولاهای بازی شما را شکار نکنند. در این بازی باید انگشت خود روی صفحه بازی نگه دارید و تاجای ممکن این کار ادامه دهید. البته به هیچ وجه این کار ساده نخواهد بود و در حین بازی هیولاهای سبز رنگی به سمت شما حمله می‌کنند و باید خیلی سریع مسیر خود را بدون جدا کردن انگشت از صفحه‌نمایش تغییر دهید. درواقع شما باید در هربار بازی رکورد خود تغییر دهید و سعی کنید در جمع برترین بازیکنان این بازی قرار بگیرید. ساخته استودیوی Noodlecake یک حالت رقابتی نیز دارد که می‌توانید با دیگران افراد به رقابت بپردازید که چالش و هیجان مخصوص به خود را دارد.

دانلود بازی Mmm Fingers

بازی اندروید Stack & Crack

۲۰- بازی Stack & Crack

Stack and Crack یک بازی فکری با ظاهری مینیمالی در رابطه با چهار جعبه است که باید در هرمرحله وارد یک پروتال نورانی شوند. البته هرگز کار آسانی را در پیش ندارید و با چالش‌های دشواری روبه‌رو می‌شوید. یکی از چالش‌هایی که از همان مراحل اولیه بازی با آن روبه‌رو می‌شوید، نحوه حرکت هریک از جعبه‌ها است. درواقع روی هر یک از جعبه نواری سفید رنگی وجود دارد که نحوه حرکت آن را نشان می‌دهد. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و شما باید فقط با لمس کردن روی جعبه آن را در مسیر درست هدایت کنید. در بعضی از قسمت‌های بازی اگر مسیر جعبه‌ها با یکدیگر تلاقی داشته باشد، می‌توان آن‌ها روی یکدیگر قرار دارد و درنهایت وارد پروتال کرد. موسیقی بازی نیز به بهترین شکل ممکن آرامش این سبک از بازی‌ها را به مخاطب منتقل می‌کند. در مجموع ساخته استودیوی Jambav با داشتن بیش از ۱۰۰ مرحله جذاب و چالش برانگیز می‌تواند گزینه جذابی برای اوقات فراغت باشد.

دانلود بازی Stack & Crack

بازی اندروید Hard Math Game

۱۹- بازی Hard Math Game

اگر تصور می‌کنید در حل سریع مسائل ریاضی تبحر خاصی دارید، می‌توانید با بازی Hard Math Game این ادعا را ثابت کنید. استودیوی marcin magician به قول خودشان یکی از سخت‌ترین بازی‌های مبتنی برحل مسائل ریاضی را برای موبایل طراحی کرده‌اند و با توجه روند بازی می‌شود این موضوع را تا حد زیادی تائید کرد. در مراحل ابتدایی بازی شما فقط باید با استفاده از دو عملگر ضرب و جمع و همچنین چهار عددی که در پایین صفحه قرار دارند، عدد اصلی خواسته شده را به‌دست بیاورید. یکی از نکات بازی این است که نمی‌توانید از یک عدد، دو مرتبه استفاده کنید و همچنین برای رسیدن به جواب تنها یک دقیقه فرصت دارید. در اوایل بازی این کار ساده به نظر می‌رسد ولی با گذشت چند مرحله کار شما به شددت سخت می‌شود. همچنین با ورود به بخش پیشرفته بازی دو عملگر تفریق و تقسیم به بازی اضافه می‌شوند که کار را چند برابر دشوار می‌کنند. در مجموع بازی Hard Math Game یکی از بازی‌های فکری و ریاضی است که فارغ از فضای سرگرمی آن می‌تواند در زمینه حل سریع برخی مسائل ریاضی به شما کمک کند.

دانلود بازی Hard Math Game

بازی اندروید Tiny Dangerous Dungeons

۱۸- بازی Tiny Dangerous Dungeons

بازی Tiny Dangerous Dungeons ساخته استودیوی Adventure Islands یکی‌ دیگر از بازی‌های سخت موبایلی است که شما را وارد یک غار بسیار بزرگ و تودرتو می‌کند که باید یک گنج بزرگ و ارزشمند را پیدا کنید. البته که در این غار تنها نخواهید بود و باید با انواع دشمنان و تله‌هایی که در مسیر راهتان قرار می‌گیرند، دست‌وپنجه نرم کنید. همچنین در طول بازی دست خالی نخواهید بود و می‌توانید به سمت دشمنان شلیک یا اینکه با پریدن روی آن‌ها، نابودشان کنید. پازل‌های مختلف یکی دیگر از بخش‌های بازی است که باید آن‌ها را حل کنید که البته آنقدر سخت نیستند و می‌توانید به سرعت راه‌حل آن‌ها را پیدا کنید. گرافیکی تک رنگ بازی یادآور بازی‌های گیم‌بوی، یکی از کنسول‌های محبوب دهه ۹۰ میلادی است که حس و حال بسیار خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید یک بازی ماجراجویی و البته گاهی سخت را تجربه کنید، Tiny Dangerous Dungeons یکی از گزینه‌های جذاب این فهرست است.

دانلود بازی Tiny Dangerous Dungeons

بازی اندروید Brain Dots

۱۷- بازی Brain Dots

Brain Dots یک بازی فکری و خلاقانه است که در آن باید تلاش کنید که دو توپ قرمز و آبی به یکدیگر برخورد کنند، که البته در ظاهر همه چیز آسان است. در بازی شما چندین نوع مداد را در دسترس دارید که باید با آن‌ها خطوط هندسی را رسم و سعی کنید به شکلی باشند که دو توپ قرمز و آبی به یکدیگر برخورد کنند. مراحل ابتدایی بازی چالش خاصی را پیشروی شما قرار نمی‌دهد ولی رفته‌رفته چالش‌های اصلی بازی به سراغ شما می‌آیند و گاهی باید در یک مرحله مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن راه‌حل سپری کنید. در آخر بازی Brain Dots ساخته استودیوی Translimit یک اثر چالشی ولی در عین حال ساده است که می‌تواند حسابی ذهن مخاطب خود را به چالش بکشد.

دانلود بازی Brain Dots

بازی سخت داندارا

۱۶- بازی Dandara: Trials of Fear Edition

اگر می‌خواهید یک بازی ماجراجویی و داستانی را درکنار چالش‌های متنوع را تجربه کنید بازی Dandara همان چیزی است که باید نصب کنید. بازی Dandara شما را در نقش دختری به نام داندارا قرار می‌دهد که باید در یک دنیای تاریک پر از ظلم با دشمنان مختلف به مبارزه بپردازد. چالش‌ها بازی تنها به دشمنان آن خلاصه نمی‌شود و هرقسمت از محیط بازی از عبور از موانع سخت گرفته تا معماهای کوچک و بزرگ شما را به چالش می‌کشند. درکنار تمام موارد گفته شده، گرافیک پیکسلی به کار رفته در بازی و همچنین موسیقی آن همگی جذابیت بازی را چند برابر می‌کنند. در مجموع بازی Dandara ساخته استودیوی Long Hat House از آن دسته آثاری است که اگر از علاقه‌مندان بازی دو بعدی پیکسلی باشید قطعا از آن لذت خواهید برد.

دانلود بازی Dandara: Trials of Fear Edition

Daddy Long Legs

۱۵- بازی Daddy Long Legs

قطعا شما نام کارتون بابا لنگ دراز شنیده‌اید و از دیدن این مجموعه لذت برده‌اید ولی در بازی‌ای با همین نام قرار است کلی بخندید و همینطور اعصابتان خرد شود. بازی Daddy Long Legs ساخته تک نفره Set Snail شما کنترل کاراکتری با پاهای بسیار بلند را برعهده دارید. وظیفه شما کمک کردن به او در حرکت رو به جلو است ولی قرار نیست به‌ این راحتی باشد زیرا باید به نحوی این کار را انجام دهید که کنترل او بهم نخورد و به زمین نیافتد. البته درصورت برخورد به زمین با امتیازهای خود می‌توانید شانس دوباره‌ای برای ادامه مسیر داشته باشید. بازی تعداد زیادی آیتم و شخصی‌سازی‌های جالب دارد ولی از طرفی به‌شدت سخت و اعتیار آور است. بازی Daddy Long Legs هم‌اکنون برای اندروید و آیفون منتشر شده است.

دانلود بازی Daddy Long Legs

Mad Dex

۱۴- بازی Mad Dex

اگر شما بازی فوق‌العاده Super Meat Boy را تجربه کرده باشید قطعا می‌توانید از بازی Mad Dex در موبایل خود لذت ببرید. در بازی اندروید و آیفون Mad Dex شما کنترل کاراکتری را بر عهده دارید که بهترین دوستش توسط موجودی ربوده شده و شما وظیفه دارید آن را نجات دهید. بازی شباهت انکارناپذیری از چه از لحاظ داستانی، گیم‌پلی و حتی طراحی محیط با Super Meat Boy دارد. Mad Dex به‌شدت سخت و اعتیاد آور و خوبی آن این است که می‌توانید آن را در موبایل خود تجربه کنید. این بازی توسط Siarhei Radkevich ساخته شده است و نسخه دیگری نیز دارد.

دانلود بازی Mad Dex

Not Not

۱۳- بازی Not Not

بعضی از بازی‌ها می‌خواهند قدرت ذهن و منطق شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن امتحان کنند. بازی Not Not یکی از همین بازی‌ها است که برای اندروید و آیفون منتشر شده است. شما در هر دست بازی مکعبی را در جلو خود می‌بینید که روی آن کلماتی را نوشته شده است و باید دقیقا آن را عمل کنید، مثلا اگر نوشته شده "چپ نه"، شما به "راست" بروید. اوایل بازی سرعت این سوالات پایین است ولی کم‌کم سرعت زیاد و همینطور فرصت پاسخ دهی کوتاه‌تر می‌شود. بطورکلی اگر می‌خواهید که قدرت ذهن و منطق خود را در لحظه بسنجید بازی Not Not گزینه بسیار خوبی برای اینکار است.

دانلود بازی Not Not

Brain: Code

۱۲- بازی Brain: Code

شاید نباید این بازی را در این فهرست قرار می‌دادیم ولی اگر از علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی هستید قطعا این بازی شما را به چالش می‌کشد. در بازی اندروید و آیفون Brain: Code شما باید با منطق‌های برنامه‌نویسی مراحل رد کنید درواقع این بازی می‌تواند مفاهیم کوچکی از برنامه‌نویسی برای کسانی که درباره این رشته چیزی نمی‌داند خوب باشد، ولی این موضوع باعث نمی‌شود سختی آن را در نظر نگیرم درواقع بازی در اوایل آسان است ولی در ادامه سخت و باید حسابی فکر چاره‌ای برای حل آن بکنید. برای مثال در قسمتی باید رنگ پس زمینه‌ای را عوض کنید تا یک موضوع حل بشود و به خاطر جلوگیری از اسپویل آن مرحله را به خودتان واگذار می‌کنم. بازی توسط .kk منتشر شده است و می‌تواند برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و غیر از آن بازی جالب و حذابی باشد.

دانلود بازی Brain: Code

VVVVVV

۱۱- بازی VVVVVV

VVVVVV دقیقا نام یک بازی است که می‌توان از اسم آن حدس زد با چه بازی‌ای طرف هستیم! در بازی VVVVVV شما در نقش یک موجود فضایی قرار دارید و پس مدتی کوتاه کهشکان که شما در آن قرار دارید دچار یک فاجعه می‌شود و حالا شما باید سایر افراد را پیدا کرده و به مکانی امن ببرید. بازی مکانیزیم خاصی ندارد درواقع شما کنترل کاراکتر به چپ و راست و دکمه دیگر برای جاذبه را در اختیار دارید. همین دو مورد حسابی برای شما چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کند و باید از مراحل و منطقه‌های سخت آن عبور کنید. بازی گرافیک و تم قدیمی دارد که می‌تواند برای گیمرهای قدیمی نیز جذابیت خاصی داشته باشد. در آخر بازی توسط دو نفر به نام‌های Terry Cavanagh و Simon Roth توسعه یافته است.

دانلود بازی VVVVVV

Big Hunter

۱۰- بازی Big Hunter

در این قسمت شما باید به شکار ماموت و موجودات دیگر در عصر قدیم بروید، البته با چالش‌هایی که دارد. شما در نقش یکی از اعضای قبیله باید به سراغ ماموت‌ها و موجوداتی بروید و آن‌ها را شکار کنید. بازی حالت‌ها مختلفی دارد و هرکدام به نوبه خود سختی‌های خاص خودش دارد. در یکی از این حالت شما تعداد تیر و زمان محدودی را دارید و باید با این اوضاع موجودی را بکشید که چالش خاصی را برای شما ایجاد می‌کند. بازی تم کارتونی و گیم‌پلی جالبی را دارد و همین نوبه خود باعث جذابیت آن‌ می‌شود. بازی Big Hunter توسط KAKAROD INTERACTIVE برای اندروید و آیفون منتشر شده است و کزینه‌ای خوب برای سرگرم شدن است.

دانلود بازی Big Hunter

That Level Again

۹- بازی That Level Again

تا حالا پیش آماده در یک محیط کوچک گیر کرده و نتوانید از آن بیرون بروید؟! در بازی اندروید و آیفون That Level Again شما در نقش یک کاراکتر بی نام نشان قرار دارید و باید مراحلی را طی کنید ولی درواقع تمام این مراحل در یک مکان ثابت همانند عکس بالا جریان دارد. شما باید معمای هر مرحله را حل و از مسیر باز سمت راست خارج شوید ولی دوباره به همین مکان برمی‌گردید و درگیر معمای دیگری می‌شوید. در مرحله نوشته‌ای بالا سمت چپ قرار دارد و به‌نوعی راهنمای حل معمای آن قسمت است. بیش هرچیزی در بازی قدرت فکر و منطق‌های عجیب شما نیاز است تا بتوانید آن ادامه دهید. هیچ یک از معماها آن را نباید اسپویل کرد و روش حل آن را به خودتان واگذار می‌کنیم. بازی توسط IamTagir ساخته منتشر شده است که نسخه دیگری از این بازی را توسعه داده است.

دانلود بازی That Level Again

Hyper Light Drifter

۸- بازی Hyper Light Drifter

اگر به بازی‌های ماجراجویی دو بعدی با باس‌فایت‌های عجیب‌و‌غریب علاقه دارید با معرفی کوتاه Hyper Light Drifter همراه باشید. در بازی آیفون Hyper Light Drifter شما در نقش یک قهرمان پا به مبارزه با موجودات عجیب‌وغریب، باس‌فایت‌ها و حل پازل‌های مختلف می‌گذارید. شما در بازی با شمشیر و دیگر المان‌های جنگی باید دشمنان را نابود کنید، همینطور در این اثر المان‌های نقش آفرینی نیز وجود دارد و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر بازی نیز می‌شود. همینطور بازی با گرافیک و موسیقی جذاب خود می‌تواند حسابی شما را در آن محو کند. بازی توسط Heart Machine توسعه یافته و همینطور برای کنسول‌های نسل هشتم نیز منتشر شده است.

دانلود بازی Hyper Light Drifter

aa

۷- بازی aa

اگر به یک بازی اعتیادآور و در عین حال سخت احتیاج دارید عنوان aa می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بازی اندروید و آیفون aa ساخته استودیوی General Adaptive یک اثر ساده ولی بسیار سخت که تمرکز بسیاری بالایی را نیاز دارد. در این بازی دایره در مرکز صفحه قرار دارد و شما باید آیتم‌هایی به شکل توپ را به آن متصل کنید البته با اتصال هر یک از این توپ دایره مرکزی شروع به چرخیدن می‌کند و با حالا باید در موقع مناسب توپ دیگری را به آن متصل کنید که کار کمی پیچده‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید در طول روز کمی تمرکز خود را بالا ببرید این بازی ‌می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. همینطور بازی نسخه دومی نیز دارد که گیم‌پلی آن کمی نسبت نسخه متفاوت‌تر است.

دانلود بازی aa

Scream Hero

۶- بازی Scream Hero

تا اینجا بازی‌هایی را معرفی کردیم که شاید از نظر ذهنی سخت باشند و کمی شما را اذیت کنند ولی در این قسمت نوعی دیگری را معرفی می‌کنیم. در بازی اندروید و آیفون Scream Hero شما کنترل نینجایی را برعهده دارید که باید آن را از دیوارهای بلند و کوتاه عبور دهید ولی بدون هیچ دکمه و المانی و تنها با صدا حنجره خود باید آن را کنترل کنید. شما با صدا خود که هرچقدر بلندی آن بیشتر باشد کاراکتر پرش‌های بلندتری را می‌کند. بازی به‌شدت جالب و البته سخت کارشده و گاهی اوقات باید صدا شما برای مدت کوتاه بلند باقی بماند تا بتوانید قسمتی را رد کنید.بازی توسط استودیوی خلاق Ketchapp توسعه و منتشر شده است و می‌توان از خوبی اطمینان داشت. نکته که باید ذکر شود، اگر به موبایل خودتان وابسته هستید بهتر از دانلود این بازی صرف‌نظر کنید!

دانلود بازی Scream Hero

Geometry Dash

۵- بازی Geometry Dash

حال به سراغ بازی‌ای می‌رویم که با وجود سخت بودن آن می‌توان از موسیقی‌های بی‌نظیرش لذت زیادی را برد. در بازی اندروید و آیفون Geometry Dash شما فقط یک دکمه را در اختیار دارید و آن نیز پرش است ولی همین املان به قدر کافی چالش برای شما ایجاد می‌کند. در بازی شما کنترل یک مکعب را بر عهده دارید که به‌صورت خودکار رو به جلو حرکت می‌کند و همان‌طور که اشاره شد باید از بین موانع بپرید ولی به غیر از موانع ثابت مواردی چون برعکس شدن جاذبه، ایجاد پرتال و برعکس شدن همه‌چیز به‌قدر کافی برای چالش ایجاد می‌کند. بازی به‌شدت موسیقی و روال اعتیاد آوری دارد و می‌توان گفت از این لذت خواهید برد. بازی توسط Robert Topala توسعه پیدا کرده که نسخه‌های دیگری از این مجموعه را نیز منتشر کرده است.

دانلود بازی Geometry Dash

Stack

۴- بازی Stack

در این قسمت بازی کمی آرام و ساده‌تری را معرفی می‌کنیم که تمرکز و حوصله‌ی شما را می‌خواهد. در بازی اندروید و آیفون Stack شما باید جسم‌های مکعب شکلی که به‌صورت متحرک هستند را روی یکدیگر قرار دهید و و مانند یک برج آن را بسازید که البته کار چندان ساده‌ای هم نیست، در صورتی قسمتی از مکعب بیرون از محدوده باشد آن قسمت بریده می‌شود و همینطور ادامه پیدا میکن تا کوچک کوچکتر شود‌. بازی درواقع یک اثر رکوردی است و می‌تواند به‌راحتی شما را سرگرم خودش کند. بازی بازهم توسط استودیوی خوش‌نام Ketchapp توسعه یافته و می‌توان از جذاب بودن آن اطمینان داشت.

دانلود بازی Stack

Super Hexagon

۳- بازی Super Hexagon

اگر یک بازی رکوردی و سرعتی می‌خواهید بهتر است بازی Super Hexagon را همین الان تجربه کنید. در بازی اندروید و آیفون Super Hexagon شما کنترل یک مثلث کوچک را بر عهده دارید و درحالی‌که به سرعت در حال چرخیدن و پایین رفتن است نباید به موانع بین راه برخورد کنید. بازی در اوایل کمی آسان به‌نظر می‌رسد ولی فقط چند ثانیه زمان کافی است که جهت‌ها را کاملا گیج شوید. Super Hexagon ساخته استودیوی Terry Cavanagh یکی از آن دسته بازی‌ها است که سرعت عمل بالای شما را می‌خواهد تا بتوانید از آن لذت ببرید.

دانلود بازی Super Hexagon

Hidden Through Time

۲- بازی Hidden Through Time

احتمالا در بچگی به‌عنوان تفریح در کتاب‌ها یا در مجله‌ها قسمتی وجود داشت که باید آیتم‌های گمشده در,k یک عکس را پیدا کنیم و معمولا آنقدر هم سخت نبود. بازی اندروید و آیفون Hidden Through Time ساخته استودیوی Crazy Monkey Studios همانند نام تیم‌ آن‌ها بازی به‌شدت سخت و دیوانه‌واری است. شما در این بازی باید آیتم‌های مورد نظر را در یک محیط بزرگ و شلوغ پیدا کنید و هرچه به مراحل بالاتر بروید این امر سخت‌تر نیز می‌شود. در برخی مواقع بارها آیتم‌ها را می‌بینید ولی نمی‌توان آن تشخیص داد که این همان‌ آیتم مورد نظر است و دلیل این موضوع شلوغی بسیار زیاد محیط بازی است. بطورکلی اگر علاقه‌مند به اینگونه از بازی‌ها هستید بی‌شک نباید بازی Hidden Through Time را از دست بدهید. همچنین این بازی برای پی‌سی نیز عرضه شده است.

دانلود بازی Hidden Through Time

No Humanity

۱- بازی No Humanity

بازی No Humanity را می‌توان یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی دانست که برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. در این بازی هیچ منطق خاصی وجود ندارد و هیچکس نمی‌تواند ادا کند که در این بازی حرفه‌ای است. در هر دست بازی اندروید و آیفون No Humanity هیچ الگوی خاصی وجود ندارد در مواقع شما باید یک سفینه کوچک را از بین موانع لیزری عبور دهید. البته اگر تصور کردید که موانع به لیزرها ختم می‌شود سخت در اشتباه هستید، در بازی موانع بی‌منطق زیاد وجود دارد که به‌صورت اتفاقی وسط صفحه پدیدار می‌شود و فرار از برخی از آن واقعا سخت است. به‌عنوان مثال پس از اینکه لیزرها فرار کردید و درحالی که کمی‌ خوش‌حال هستید ناگهان یک کف دست وسط صفحه برخورد می‌کند و فقط چند ثانیه فرصت فرار دارید. اگر دوست دارید یک بازی کاملا شما را به چالش بکشد بهتر فرصت برای تجربه No Humanity است.

دانلود بازی No Humanityk


پرسش‌های متداول

سخت ترین بازی اندروید کدام است؟‌

اگر می‌خواهید به‌معنی واقعی کلمه دیوانه شوید بازی Trap Dungeons 2 را نصب کنید تا عجیب‌ترین و احمقانه‌ترین مرگ‌ها را در یک بازی تجربه کنید. اگر فکر می‌کنید هنوز هم شما یکی از آرام‌ترین انسان‌های روی زمین هستید به شما Getting Over It with Bennett Foddy را پیشنهاد می‌دهم.

بازی سخت اندروید که صرفا چالش داشته باشد چه بازی کنیم؟

اگر درکنار گیم‌پلی سختی بازی می‌خواهید خب بازی Dead Cells و بازی Dandara گزینه خوبی برای تجربه شما خواهند بود. اگر کمی چالش می‌خواهید که منطقی هم باشد بازی Hyper Light Drifter نیز گزینه خوبی است.

در این مقاله سعی شد بهترین بازی‌های سختی که می‌توانید در موبایل خود تجربه کنید را معرفی کنیم. برخی از آن‌ها به‌صورتی رکوردی بسیار سخت، برخی دیگر با باس‌فایت‌هایی که در بین مسیر با‌ آن‌ها برخورد می‌کنید و بعضی‌ها با بی‌منطقی‌های اعصاب بهم ریز مانند بازی Trap Dungeons 2! در اخر امیدوارم از بازی‌های معرفی شده لذت برده باشید و همینطور سخت‌ها را فقط در بازی‌ها تجربه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده