نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

بازی های هفته چهارم اردیبهشت 1397 برای اندروید

در چهارمین هفته اردیبهشت بازی‌های موبایل مختلفی را در سبک‌هایی چون اکشن و دفاع از قلعه معرفی کرده‌ایم که در این مطلب مروری بر بهترینِ آن‌ها خواهیم داشت. 

در چهارمین هفته از اردیبهشت ۹۷ هم بازی‌های موبایل مختلفی را در زومجی معرفی کرده‌ایم و در این مطلب، نگاهی به برخی از جذاب‌ترینِ آن‌ها خواهیم داشت. این هفته، نگاهی به بازی نسبتا قدیمی Jetpack Joyride داشتیم که البته اخیرا با محتویات جدید و جذابی به‌روزرسانی شده است. از آن طرف بازی اکشن Ramboat را داریم که اوقات خوشی را در یک فضای دو‌بعدی برای مخاطب فراهم می‌کند. همچنین این هفته بازی Ancient Planet Tower را داشتیم که اثری با داستان نسبتا خوب در ژانر محبوب دفاع از قلعه به شمار می‌رود. 

شما می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند.

بهترین بازی های اندروید هفته

Ancient Planet Tower 

با اینکه شاید این روز‌ها دیگر مانند مثلا چند سال قبل شاهد انتشار تعداد خیلی زیادی بازی در سبک دفاع از قلعه نباشیم، اما این آثار هنوز هم روی موبایل بسیار محبوب و سرگرم‌کننده هستند. Ancient Planet Tower یکی از جدید‌ترین بازی‌های این سبک برای اندروید و آیفون است که یک تجربه آفلاین و داستان-محور به‌شمار می‌رود. بازی در مجموع دارای هشت فصل مختلف است که هرکدام از این فصل‌ها، خود شامل چند مرحله مختلف می‌شود و فضای متفاوتی نسبت به فصل‌های دیگر دارد. 

از نظر گیم‌پلی Ancient Planet Tower روندی شبیه به بازی‌های رایج سبک دفاع از قلعه دارد و در آن، باید با خرید و ارتقای برج‌های دفاعی، مانع از رسیدن دشمنان فضایی به پایگاه‌تان بشوید. بازی در کنار بخش داستانی، یک حالت تلاش برای بقا هم دارد که در آن هم تا زمانی که بتوانید باید در برابر موج‌های دشمن ایستادگی کنید. Ancient Planet Tower از نظر گرافیکی هم اثر چشم‌نوازی است و در صورتی که طرفدار بازی‌های این سبک باشید، قطعا از آن لذت خواهید برد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Ancient Planet Tower Defense

بهترین بازی های اندروید هفته

Ramboat

Ramboat یک بازی اندروید و آیفون بسیار سرگرم‌کننده در سبک اکشن است که می‌تواند به سبب سادگی‌ای که دارد، برای تجربه در هر زمان و مکانی مناسب باشد. در این بازی، گیمر شخصیتی را کنترل می‌کند که سوار بر یک قایق، در محیط دو‌بعدی بازی حرکت می‌کند و باید دشمنان مختلف را از پیش رو بردارد. در این بین شلیک کردن به صورت خودکار صورت می‌گیرد و این وسط شما فقط کافی است که سرعت حرکت قایق را کنترل کنید و به‌موقع با پرش‌های درست، از گلوله‌های دشمن جاخالی بدهید و از آن طرف، دشمنانی را که در هوا یا روی سطح آب قرار دارند شکست دهید. 

یکی از ویژگی‌های جالب بازی Ramboat در کنار ساده بودن کنترل آن، داشتن یک سری صحنه‌های سینمایی است. این صحنه‌ها زمانی که بتوانید همزمان چند دشمن را به شکل درستی هدف قرار بدهید فعال می‌شوند و حس و حال جالبی به بازی می‌دهند. در مجموع Ramboat یک بازی اکشن دو‌بعدی با طراحی محیط با‌کیفیت است که اوقات سرگرم‌کننده‌ای برای‌تان خلق خواهد کرد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Ramboat

بهترین بازی های اندروید هفته

AXE.IO

بازی AXE.IO که در حال حاضر فقط برای آیفون و آیپد منتشر شده است، یکی از بازی‌های اعتیاد‌آور موبایل به شمار می‌رود. در این بازی کنترل یک جنگجو را بر عهده دارید که سلاح وی یک تبر است و در حالت‌های مختلف بازی، باید سعی کنید بازیکنان دیگر را شکست دهید. کنترل بازی بسیار ساده است و با یک جوی‌استیک در سمت چپ صفحه قادر به حرکت دادن شخصیت هستید و با کلیدی که روی آن تصویر تبر وجود دارد هم می‌توانید اسلحه خود را پرتاب کنید. 

بازی همچنین دارای حالت‌های مختلفی است و مثلا در حالت Battleground وارد یک نبرد ۵۰ نفره می‌شوید که باید سعی کنید تا زمانی که فقط خودتان زنده مانده‌اید، مبارزه کنید. علاوه بر این، بازی حالت‌های دیگری مثل Deathmatch هم دارد که در تمامی این حالت‌ها، هدف از بین بردن سایر بازیکنان است و این وسط فقط یک سری قوانین فرق می‌کنند. AXE.IO از آن دست بازی‌های موبایل است که هرقدر هم در آن شکست بخورید باز انگیزه‌ای برای تجربه مجدد آن خواهید داشت. 

دانلود بازی آیفون و آیپد AXE.IO

بهترین بازی های اندروید هفته

Dungeon X Dungeon

Dungeon X Dungeon یکی دیگر از بازی‌های اکشن دو‌بعدی این لیست است که البته در آن به جای اسلحه گرم، با شمشیر و سلاح‌های اینچنینی به مصاف دشمن می‌روید. Dungeon X Dungeon در واقع با داشتن گرافیکی تقریبا پیکسلی حس و حال بازی‌های دوبعدی کلاسیک را زنده می‌کند و گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای هم ارائه می‌دهد که تجربه بازی را حتی در طولانی‌مدت لذت‌بخش می‌کند. داستان بازی از این قرار است که یک شیطان شما را در سیاه‌چالی زندانی کرده است و حال شما باید با شکست دادن نیرو‌های این شیطان، از سیاه‌چاله فرار کنید و در نهایت هم خود این شیطان را متوقف کنید. 

در بازی امکاناتی مثل ارتقای سلاح وجود دارند که گیم‌پلی آن را غنی‌تر می‌کنند؛ چرا که برای مبارزه با دشمنان قوی‌تر حتما باید اسلحه خودتان را بهبود ببخشید و این باعث می‌شود تا برای کسب منابع لازم، بیش‌تر وارد درگیری با دشمنان در طول بازی شوید. علاوه بر این Dungeon X Dungeon در زمینه‌هایی چون موسیقی و گرافیک هم کیفیت خوبی دارد و در مجموع، اثری لایق تجربه کردن است. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Dungeon X Dungeon

بهترین بازی های اندروید هفته

Jetpack Joyride

Jetpack Joyride بازی جدیدی نیست و مدت نسبتا زیادی از انتشار آن می‌گذرد. با این حال سازندگان این بازی هنوز هم با انتشار محتویات جدید آن را جذاب نگه داشته‌اند و به همین دلیل هم این هفته نگاهی به این بازی جذاب داشته‌ایم. در Jetpack Joyride، بازیکن کنترل شخصیتی به نام بَری را بر عهده دارد که با جت‌پک خودش برای ثبت بیش‌ترین مسافت ممکن تلاش می‌کند. کنترل بازی بسیار ساده است و هر زمان که هر قسمتی از صفحه را لمس کنید، جت‌پک فعال می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کنید و با رها کردن صفحه نمایش هم این وسیله غیرفعال می‌شود و بَری به سمت پایین می‌آید. 

هدف شما در بازی Jetpack Joyride بسیار ساده است و باید سعی کنید با پشت سر گذاشتن انواع و اقسام تله‌ها و موانع، بیش‌ترین مسافت ممکن را ثبت کنید. البته این کار به هیچ وجه ساده نیست و به مرور زمان با افزایش تعداد موانع و تله‌ها سخت‌تر هم می‌شود. در کل اگر به بازی‌های رکورد‌زنی علاقه داشته باشید، Jetpack Joyride اثری است که نباید آن را از دست بدهید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Jetpack Joyride


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده