// دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Jetpack Joyride

Jetpack Joyride یکی از هیجان انگیزترین بازی‌های رانر/پروازی بی‌ انتها است که محتویات متنوع و گیم‌پلی جذابی ارائه می‌کند.

امروزه اپ‌استور و پلی‌استور پر از بازی‌های بی‌ انتها و رکوردی شده‌اند. اکثر بازی‌های این سبک پس از مدتی تکراری و خسته کننده می‌شوند و دیگر چیزی برای ارائه کردن ندارند. اما سازندگان بازی Jetpack Joyride در استودیوی موفق Halfbrick موفق شده‌اند با ارائه محتوی زیاد و جذاب در کنار عرضه کردن آپدیت‌های فراوان بازی را پس از گذشت سالها از انتشارش به‌روز و هیجان‌انگیز نگه دارند. به مناسبت جدیدترین اپدیت این بازی اندروید و iOS که با تم دزدان دریایی عرضه شده به معرفی آن می‌پردازیم.

Jetpack Joyride

کنترل‌ بازی بسیار ساده است و تنها از طریق یک دکمه استاندارد کار می‌کند. با لمس هر نقطه از صفحه جت‌‌پک بَری (Barry)، شخصیت اصلی بازی فعال می‌شود و او به پرواز در می‌آید. با رها کردن صفحه نیز او به آرامی فرود می‌آید و روی زمین شروع به دویدن می‌کند. گیم پلی تک لمسی بازی بسیار شناور و روان است و حتی در سریع‌ترین لحظات آن، موانع مختلف بازی هرگز ناعادلانه یا غیرممکن نیستند.

هدف اصلی بازی بسیار ساده است: ثبت بیشترین مسافت و رکورد. برای ثبت این رکورد انواع و اقسام موانع مانند Zapperها، موشک‌ها و لیزر‌های کشنده وجود دارند که به صورت تصادفی سر راه بری قرار می‌گیرند. با پیشرفت در بازی و طی مسافت به‌خصوص، به مرور موانع سخت‌تر می‌شوند و سرعت گیم‌پلی افزایش پیدا می‌کند. ماموریت دیگری که در بازی وجود دارد جمع آوری سکه‌های موجود در مسیر حرکت بری است که با تنظیم ارتفاع توسط جت‌پک او انجام می‌شود. نحوه قرارگیری سکه‌ها نیز بسیار متنوع است و برای هر دسته باید از روش خاصی استفاده کرد. اما این پایان کار نیست و ماموریت‌های دیگری نیز به بازیکن داده می‌شوند که باعث می‌شوند ارزش تکرار و دوباره بازی کردن Jetpack Joyride بسیار بالا برود. این ماموریت‌ها هم در ابتدا بسیار آسان هستند و با ارتقای سطح شخصیت و ثبت رکورد‌های بهتر آنها هم چالش برانگیزتر خواهند شد. در پایان هر مرحله نیز می‌توان با توجه به سکه‌های مخصوص جمع‌ آوری شده در طول بازی به صورت شانسی پاداش و جایزه‌ای مانند جان دوباره برای ادامه مرحله یا مقادیر مختلف سکه درون بازی دریافت کرد.

با جمع آوری سکه‌ها از درون بازی یا انجام ماموریت‌ها و ارتقای سطح می‌توان این شخصی‌سازی‌ها را از فروشگاه درون بازی خرید. تنوع این بازی شامل لباس‌های متفاوت برای بری یا ابزارهای کمکی مانند آهنربا برای جمع آوری سکه و بسیاری از موارد دیگر هم می‌شود که باعث می‌شوند هر بازیکن تجربه خاص خود را داشته باشد و برای باز کردن موارد جدیدتر بازی را تکرار کند.

Jetpack Joyride

تنوع بازی تنها به بخش شخصی‌سازی مربوط نمی‌شود و وسیله‌های موجود در بازی نیز بسیار خاص و متفاوت هستند. هرکدام از وسیله‌ها ویژگی‌ها و طراحی خاص خود را دارند که در برخی موارد برای انجام ماموریت‌های جانبی بازی به آن‌ها احتیاج خواهید داشت.

Jetpack Joyride با وجود گرافیک ساده و گیم‌پلی آشنا یکی از بهترین و هیجان انگیزترین بازی‌های بی‌انتها است


وسیله‌های بازی از Lil Stomper که یک روبات مکانیکی است تا Cuddles را که یک عروسک اژدهای سال نوی چینی است شامل می‌شوند که در هر مرحله به صورت تصادفی در مسافتی نامعلوم در دسترس قرار می‌گیرند. با افزایش سکه‌های جمع آوری شده می‌توان حتی جت‌پک بری را که در ابتدا مجهز به یک ماشین‌گان (Machine-Gun) است به مدل‌های بالاتر ارتقا داد که البته این جت‌پک‌ها در فروشگاه بازی نسبت به سایر آیتم‌ها قیمت بیشتری دارند.

Jetpack Joyride
سازندگان بازی در استودیوی استرالیایی Halfbrick واقعا یک بازی رانر بی‌انتهای دوبعدی ساده را خاص و زیبا ساخته‌اند. با گرافیک مبتنی بر رنگ‌های متنوع، انیمیشن‌های بری و محیط اطراف آن سیال و پر جنب و جوش هستند. موزیک‌های بازی نیز به خوبی انتخاب شده‌اند اما با توجه به سبک بازی امکان انتخاب بین صداهای گیم‌پلی یا موزیک بازی وجود دارد تا بازیکن بتواند با موسیقی‌های خودش به انجام بازی بپردازد. صداگذاری بخش‌های مختلف بازی مانند جت‌پک‌ها و لیزرها واقع گرایانه انجام شده است و به طور کلی بازی Jetpack Joyride در زمینه گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری واقعا بی‌نقص و در سطح بالا عمل کرده که با توجه با رایگان بودن بازی قابل ستایش است. البته مانند هر بازی دیگری خریدهای درون برنامه‌ای نیز وجود دارند که این کار به نوعی هدف اصلی بازی را زیر سوال می‌برد و لذت بازی را کاهش می‌دهد.

Jetpack Joyride

هر روزه بازی‌های زیادی به منظور تکرار موفقیت بازی‌های پرچمدار این سبک منتشر می‌شوند اما چنین توازن کاملی از گیم‌پلی ساده و  اعتیاد آور، طراحی‌های سرگرم‌کننده و مسیر متنوع و چالش برانگیز بازی واقعا کم‌نظیر است. Jetpack Joyride همه چیزهایی را دارد که یک بازی موبایل جذاب باید داشته باشد؛ کنترل آسان، ارزش تکرار بالا و اجرای بی‌مشکل روی اکثر دستگاه‌های میان‌رده و پایین رده. همین حالا این بازی را دانلود کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Jetpack Joyride




منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده