نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۹

بازی های هفته اول فروردین 1397 برای اندروید

در اولین هفته از فروردین ۹۷، نگاهی به بازی با‌کیفیت Florence داشته‌ایم و آثار مفرح و سرگرم‌کننده‌ای چون Bored Ogre و Javelin Fighting را معرفی کردیم. 

در اولین هفته از سال ۹۷، زومجی مثل روال همیشه بازی‌های موبایل مختلفی را در سبک‌های متنوع معرفی کرد که در این مطلب، نگاهی دوباره به برخی از آن‌ها خواهیم داشت. در این هفته، بازی با‌کیفیت Florence را داشتیم که با روایت داستانی احساسی و غنی، مخاطبین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آن طرف، این هفته بازی‌ای مثل Bored Ogre داشتیم که با ایده‌ای طنزآمیز، شما را به گلف یا دارت بازی کردن با یک سری سرباز بخت برگشته تشویق می‌کند. 

شما همچنین می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند.

Sniper Strike: Special Ops

Sniper Strike : Special Ops

تا به امروز بازی‌های شوتر اول شخص زیادی روی موبایل منتشر شده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها، مخصوصا از نظر سیستم کنترل و نشانه‌گیری وضعیت خیلی خوبی نداشتند و دلیل این موضوع، بیش‌تر به محدودیت‌های کنترل لمسی گوشی‌ها برمی‌گردد که هرگز، قادر نیست دقتی در حد ماوس در پی‌سی یا کنترلر‌های کنسولی ارائه دهد. با این حال این وسط چند بازی خوب هم داشته‌ایم که Sniper Strike : Special Ops یکی از همین دست بازی‌ها است. این بازی اندروید و آیفون همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، در اکثر مواقع گیمر را در نقش یک تک تیرانداز قرار می‌دهد که وظیفه وی، باز کردن مسیر برای نیرو‌های گروه ضربت با از بین بردن دشمنان است. 

با این حال همیشه هم بازی مخاطب را به قرار گرفتن در نقش اسنایپر محدود نمی‌کند و گاهی، می‌توانید با استفاده از سلاح‌هایی چون انواع مسلسل، صحنه‌های اکشن‌تری را هم تجربه کنید. Sniper Strike : Special Ops از نظر سلاح تنوع خوبی دارد و همچنین امکان شخصی‌سازی سلاح هم در بازی تعبیه شده است که این هم، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بازی به شمار می‌رود. در مجموع Sniper Strike : Special Ops جزو بازی‌های شوتر اول‌شخص با‌کیفیت روی موبایل است که اگر طرفدار این دست بازی‌ها باشید، از بازی کردن آن پشیمان نخواهید شد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Sniper Strike: Special Ops

Florence

Florence

بازی‌های داستان‌محور مخصوصا در چند سال اخیر، رواج زیادی پیدا کرده‌اند و شاهد نمونه‌های بسیار با‌کیفیتی هم روی پلتفرم‌های مختلف بوده‌ایم. حال یکی از بازی‌های خوب اینچنینی که می‌توان آن را روی موبایل تجربه کرد، Florence است که در واقع، تمام کردن آن شاید نهایتا نیم ساعت از وقت‌تان را بگیرد اما داستان بازی که آمیخته به مفاهیمی چون عشق و دوستی است، می‌تواند تاثیر زیادی روی شما بگذارد. البته Florence کاملا فاقد گیم‌پلی هم نیست و یک سری پازل‌های هرچند ساده را در بازی تجربه خواهید کرد که در آن‌ها، مثلا باید تکه‌های یک عکس را کنار هم قرار دهید یا یک سری اعداد مساوی را انتخاب کنید.

جالب است بدانید که سازنده ارشد بازی Florence، طراح اصلی بازی Monument Valley است و شاید همین کافی باشد تا نگرانی‌ای بابت جلوه‌های بصری و هنری بازی نداشته باشیم. از طرف دیگر Florence که فاقد هر نوع دیالوگی است، در زمینه موسیقی هم عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد و موسیقی‌های بازی قطعا بهترین ویژگی مثبت آن به شمار می‌روند که تاثیر زیادی هم روی خلق اتمسفری عالی می‌گذارند. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Florence

Bored Ogre

Bored Ogre

Bored Ogre داستانی در مورد یک غول روایت می‌کند؛ غولی که با وجود قدرتمند بودن و زندگی کردن در یک قصر بزرگ، خیلی روحیه خوبی ندارد و همیشه، حوصله‌اش سر می‌رود! اما داستان زندگی این غول از وقتی که یک سری سرباز برای از بین بردنش از راه می‌رسند، به کل تغییر می‌کند و از این رو به آن روی می‌شود. غول بازی به جای اینکه بخواهد بلافاصله این سربازان را بُکُشد، تصمیم می‌گیرد از آن‌ها به عنوان اسباب‌بازی استفاده کند و سرگرم شود. استفاده از سرباز‌ها به عنوان اسباب‌بازی یک غول که حالتی طنز هم دارد، هسته اصلی گیم‌پلی بازی Bored Ogre است با این حال، شاهد سه نوع حالت بازی مختلف هستیم. 

یکی از این حالت‌ها، بازی دارت است که در آن، هرچه بهتر سرباز بخت‌برگشته را نشانه بگیرید امتیاز بهتری خواهید گرفت. در حالت بعدی باید با این سرباز‌ها گلف بازی کنید و آن‌ها را وارد یک کاسه کنید. برای این کار، هم می‌توانید با یک نشانه‌گیری ساده کار را تمام کنید و هم اینکه کمی کار را سخت کرده ولی در عوض، در مسیر مواردی مثل سکه‌ها را هم جمع‌آوری کنید. در نهایت حالت سوم هم انداختن سرباز‌ها به دهان یک کوسه است که خب کمی خشن‌تر از دو حالت دیگر است و به قیمت جان سرباز‌ها هم تمام می‌شود! در مجموع Bored Ogre بازی سرگرم‌کننده و مفرحی است که می‌تواند چندین ساعت شما را سرگرم نگه دارد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Bored Ogre

Criminal Case: Mysteries of the Past

Criminal Case: Mysteries of the Past

بازی‌های اشیا پنهان یا Hidden Objects که در آن‌ها باید در محیطی شلوغ یک سری اشیا خاص را پیدا کنید، جزو بازی‌های ماجراجویی هستند که طرفداران خاص خود را دارند. Criminal Case یکی از همین دست بازی‌ها است که اولین بار، در سال ۲۰۱۴ و به عنوان یک بازی فیسبوکی خلق شد و در ادامه، استودیو سازنده پیرو محبوبیت نسخه اصلی یک سری نسخه دیگر از این مجموعه ساخت و منتشر کرد که Criminal Case: Mysteries of the Past، یکی از همین نسخه‌ها است. در این بازی داستان در قرن ۱۹ میلادی روایت می‌شود و سازندگان، حس و حالی شرلوک هولمزی به بازی اضافه کرده‌اند که آن را از سایر نسخه‌های این مجموعه هم متمایز کرده است.

از نظر گیم‌پلی، در بازی Criminal Case: Mysteries of the Past باید ابتدا در صحنه‌ها اشیا مخفی‌شده را پیدا کنید. حال هرچه این کار را سریع‌تر انجام دهید، ستاره بیش‌تری دریافت می‌کنید و با داشتن ستاره کافی، می‌توانید به بررسی صحنه جرم بروید تا به راز نهایی بازی پی ببرید. در مجموع Criminal Case: Mysteries of the Past یک بازی اشیا پنهان استاندارد با طراحی‌های پرجزییات است که تجربه آن به طرفداران این سبک پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Criminal Case: Mysteries of the Past

Javelin Fighting

Javelin Fighting

با اینکه بازی‌های گرافیکی و پرجزییات طرفداران زیادی دارند، اما به اعتقاد خیلی‌ها، تجربه بازی‌های ساد‌ه‌تر روی موبایل جذاب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر است؛ چرا که این نوع بازی‌ها را می‌توان در هر زمان و مکانی بازی کرد و لازم نیست که ساعت‌ها وقت پای تجربه بازی بگذارید. Javelin Fighting یکی از همین دست بازی‌های ساده و صد البته اعتیادآور است که با وجود راحت بودن یادگیری آن، حرفه‌ای شدن در بازی نیازمند صرف زمان و داشتن سرعت‌عمل بالا است. 

در بازی Javelin Fighting دو آدمک روی دو برج دیده می‌شوند که شما، کنترل یکی از آن‌ها را برعهده دارید و باید سعی کنید با پرتاب سریع و دقیق نیزه به سمت آدمک دیگر، وی را کشته و از برج به پایین پرتاب کنید. با این حال اگر دقت پایینی داشته باشید یا زمان خیلی زیادی را صرف نشانه‌گیری کنید، این فرصت را به حریف خواهید داد تا او شما را شکست بدهد. با اینکه بازی ایده ساده‌ای دارد، اما لذت شکست دادن حریف و پرتاب او از برج، چیزی است که باعث می‌شود و بارها و بارها این سناریو را بدون خسته شدن تکرار برای بهتر شدن در بازی تلاش کنید. 

دانلود بازی اندروید Javelin Fighting


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده