نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Criminal Case: Mysteries of the Past

بازی موبایل Criminal Case: Mysteries of the Past، نسخه‌ای دیگر از سری بازی‌های Criminal Case است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

Criminal Case یک بازی فیسبوکی با تم کارآگاهی بود که در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم موبایل هم عرضه شد. موفقیت Criminal Case، توسعه دهندگان آن را به ساخت نسخه‌های فرعی از این بازی واداشت. بازی اندروید و آیفون Criminal Case: Mysteries of the Past، یکی از همین نسخه‌های فرعی است که با اضافه کردن اتمسفر قرن نوزدهمی به بازی، رنگ و بوی داستان‌های شرلوک هلمز را به عنوان چاشنی، به محیط بازی افزوده است.

Criminal Case: Mysteries of the Past

شما به عنوان یک افسر پلیس در شهر نیویورک، بازی را آغاز می‌کنید. مشابه سایر بازی‌های این سری، داستان بازی Criminal Case: Mysteries of the Past نیز حول و حوش بررسی جرائم و قتل‌های مرموز جریان دارد. هر قتل در یک پرونده بررسی می‌شود و هر پرونده هم با بررسی صحنه‌ی جرم آغاز می‌شود. منظور از بررسی هر صحنه‌ی جرم در واقع حل کردن یک مینی پازل به سبک پازل‌های شیء مخفی (Hidden Object Puzzles) است. شما به عنوان بازیکن در هر صحنه‌ی جرم باید آیتم‌هایی را که در لیستِ پایین صفحه نمایش قرار داده می‌شوند، پیدا کنید. برخی از همین آیتم‌ها تبدیل به سرنخ‌هایی برای حل پرونده خواهند شد. هر چه سریع‌تر این آیتم‌ها را بیابید، امتیاز بیشتر و در نتیجه تعداد ستاره‌ی بیشتری دریافت می‌کنید.

برخی از آیتم‌های مخفی، تبدیل به سرنخ‌هایی برای حل پرونده خواهند شد

ستاره‌ها در کنار انرژی، دو منبع اصلی برای پیشرفت در بازی هستند؛ تنها در صورت داشتن انرژی می‌توانید به بررسی صحنه‌ی جرم بروید و ستاره کسب کنید. در صورت یافتن سرنخ یا مظنون در حین بررسی صحنه‌ی جرم، باید به کمک ستاره‌هایی که از قبل کسب کرده‌اید به بررسی سرنخ‌ها و بازجویی از مظنونین بپردازید تا رفته رفته به تکمیل کردن پرونده نزدیک شوید. برای کسب واحدهای‌ انرژی چاره‌ای جز صبر کردن برای دریافت سهمیه‌ی رایگان یا پرداخت درون برنامه‌ای، ندارید. همچنین برای کالبدشکافی و یافتن علت مرگ مقتول نیز باید مدت زمان مشخصی را صبر کنید یا با پرداخت درون برنامه‌ای در وقت خود صرفه جویی کنید. نتیجه‌گیری از بازجویی‌ها و کشف رازهای قاتل، بیش‌تر بر عهده‌ی همکاران‌تان است اما تطابق دادن شواهد و مدارک یافت شده با پروفایل هر یک از مظنونین و دستگیری قاتل، بر عهده‌ی شما گذاشته شده است.

Criminal Case: Mysteries of the Past

پرداخت به جزییات در هر صحنه‌ی جرم و سرعت عمل در یافتن اشیاء مخفی، کلید موفقیت در بازی Criminal Case: Mysteries of the Past است. بدون شک Criminal Case: Mysteries of the Past از آن دسته بازی‌هایی است که پازل‌هایش تا مدتی شما را به خود معتاد خواهند کرد. تنها خرده‌ای که می‌توان به سازندگان بازی گرفت، تاکید بیش از اندازه‌ی آن‌ها بر پرداخت درون برنامه‌ای است که باعث شده تا پیش‌روی در بازی کمی کند شود و بازیکن به ناچار، مجبور به انجام خریدهای درون برنامه‌ای شود. اما به هر حال نباید فراموش کرد که Criminal Case: Mysteries of the Past یک بازی رایگان است و خرید درون برنامه‌ای هم تبدیل به جزء جدایی ناپذیر بازی‌های رایگان شده است. اگر از کسانی باشید که تجربه‌ی بازی کردن نسخه‌های قبلی سری Criminal Case را داشته‌اند، بدون شک از تجربه‌ی این نسخه هم لذت خواهید برد و اگر هم از کسانی هستید که به تازگی با این سری آشنا شده‌اند باید بدانید که تجربه‌ی Criminal Case: Mysteries of the Past به هیچ عنوان خالی از لطف نخواهد بود و می‌تواند بهانه‌ی بسیار خوبی برای به فعالیت واداشتن سلول‌های خاکستری مغزتان باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Criminal Case: Mysteries of the Past


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده