نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰

جلد بازی های ایکس باکس سری ایکس احتمالا دچار تغییر می شود

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا نشان «Optimized for Series X» را روی جلد بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس حذف کند.

باتوجه‌به اینکه کنسول ایکس ‌باکس سری ایکس در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، انتظارات برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت و بازی‌های آن روزبه‌روز بیشتر شده‌اند. مدتی پیش، در جریان رویداد Xbox Games Showcase برخی از بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس به نمایش گذاشته شدند. از طرفی درحالی که هنوز از قیمت و تاریخ عرضه دقیق کنسول مایکروسافت اطلاعی نداریم، به‌نظر می‌رسد این شرکت راجع به برندینگ بازی‌های آینده خود به بازخورد مخاطبان خود گوش داده است. 

دنیل احمد، تحلیل‌گر شرکت نیکو پارتنر (Niko Partners) در توییتر اعلام کرده است که گویا نشان «Optimized for Series X» از روی جلد تعدادی از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برداشته شده است. در این بین از بازی‌هایی مانند Dirt 5 و Far Cry 6 که هم‌اکنون در مراحل بازاریابی و تبلیغات هستند سخن به میان آمده است. بنابر اعلام دنیل احمد، نشانِ مذکور از جلوی جلد بازی‌ها حذف شده و به‌جای آن در پشت جلد بازی‌ها شاهد «اشاره‌ای جزئی‌تر به بهینه‌سازی بازی برای ایکس‌باکس سری ایکس» خواهیم بود. این تحلیل‌گر و فعال حوزه بازی تصویری از جلد بازی Dirt 5 در توییتر منتشر کرده است. متن و تصویر منتشر شده توسط دنیل احمد را در زیر مطالعه و تماشا کنید.

«مایکروسافت به بازخورد‌ها گوش داد.»

مقایسه جلد بازی Dirt 5 ایکس باکس سری ایکس با برچسب Optimized for Series X

نشان «Optimized for Series X» یا «بهینه شده برای سری ایکس» مدتی پیش رونمایی شد و منظور از آن مشخص کردن بازی‌هایی است که از قدرت گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس بهره می‌برند. با این وجود اما از زمان معرفی این نشان تاکنون انتقادات مختلفی متوجه مایکروسافت شده است. وجود چنین نشانی روی جلد بازی‌ها، حالتی از تجاری بودن بیش از اندازه را به‌دست می‌دهد. برندینگ بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس نیز به‌عنوان یک کلیت، به‌‌دلیل وجود علائم و اطلاعات بیش از حد روی جلدِ بازی، خشم بسیاری را برانگیخته بود. 

اگر جلد بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس را در مقام مقایسه کنار جلد رسمی بازی‌های پلی‌استیشن 5 بگذاریم، مشخص است که شرکت مایکروسافت برخلاف رقیب خود قصد تعامل بیش از حد دارد. تام وارن از رسانه Verge نیز مدتی پیش با انتشار توییتی به قرار زیر از این موضوع سخن گفته بود.

«جلد بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس دربرابر جلد بازی‌های پی‌اس‌فایو. در حال حاضر روی جلد ایکس‌باکس خبرای زیادیه.»

مقایسه جلد بازی های Spider Man Miles Morales و Far Cry 5

انتظار می‌رود که کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در تعطیلات پیش رو عرضه شود، هرچند که کماکان قیمت و تاریخ عرضه دقیق بازی اعلام نشده است. در دیگر اخبارِ مربوط‌به این کنسول نسل نهمی، امروز مشخص شد که یک سرویس‌دهنده اینترنت استرالیایی به کاربران خود از آغاز پیش‌فروش کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. فیل اسپنسر نیز اخیرا اعلام کرده بود که رویداد بعدی ایکس‌باکس سری ایکس به احتمال بالا در ماه اوت برگزار خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده