بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

در این مقاله به معرفی ۴۰ مورد از بهترین بازی های ایکس باکس وان می‌پردازیم که تجربه آن‌ها را به هر بازیکنی پیشنهاد می‌کنیم. با زومجی همراه باشید.

با نزدیک شدن به روزهای آخر نسل هشتم، اخبار بسیاری از کنسول‌های نسل نهمی یعنی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس به گوش می‌رسد. نسل هشت برخلاف نسل هفت، برای مایکروسافتی‌ها چندان خوب شروع نشد و آن‌ها از همان اول قافله را به رقیب دیرینه خود یعنی پلی‌استیشن باختند. سونی با بازی‌های انحصاری بیشتر و بهتر قدم به‌مراتب محکم‌تری را در این نسل برداشت و موفق شد تعداد کنسول بیشتری را به فروش برساند. اما در این بین مایکروسافت هم بیکار ننشست و با عوض کردن برخی سیاست‌های خود تلاش کرد تا مخاطبان از دست رفته را سمت پلتفرم خود بازگرداند. آن‌ها در اولین قدم در سال ۲۰۱۴ فیل اسپنسر را به مدیریت بخش ایکس‌ باکس قرار دادند تا این حرکت آغازگر یک رقابت نفس‌گیر با شرکت سونی باشد. از ایجاد اکوسیستم کراس پلی گرفته تا اضافه کردن قابلیت Backward Compatibility همگی بخشی از سیاست‌های مثبتی بودند که در سال‌های اخیر توسط مایکروسافت به اجرا درآمدند. البته که رویکردهای مثبت مایکروسافت به همین‌جا ختم نشد و این شرکت با معرفی سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس، برگ برنده جدید و فوق‌العاده‌ای را برای پلتفرم خود رو کرد که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی ماهانه، به مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری و باکیفیت دسترسی داشته باشند.


مایکروسافت در نسل هشت فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرد و بدون شک قدم‌های بسیار مثبتی را هم به‌نفع گیمرها برداشت. قدم‌هایی که هرکدام در جهت کسب رضایت کاربران این پلتفرم بوده است و بدون شک اگر به آمارها نگاه بیاندازیم، متوجه می‌شویم که در این زمینه نسبتا موفق هم بوده‌اند. از همین‌رو قصد داریم در مقاله‌ای به معرفی بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان بپردازیم و شما را بیشتر با آن‌ها آشنا کنیم. بازی‌هایی که ترتیب آن‌ها براساس نمرات وب‌سایت متاکریتیک چیده شده است و مطمئنا نام بسیاری از آن‌ها به گوش شما آشنا است. البته به این نکته اشاره کنیم که در این مقاله، نام برخی از بازی‌های فهرست متاکریتیک به دلایل مختلف حذف گردیده است. به‌عنوان مثال از اشاره به‌نام بازی‌های ورزشی فیفا 14 و NBA 2K17 که در لیست متاکریتیک حضور داشتند ولی زمان زیادی از انتشارشان می‌گذرد و چنین بازی‌هایی هم پس از گذشت چند سال دیگر خیلی قابل تجربه نیستند، صرف‌نظر کرده‌ایم تا بتوانیم بازی‌های بیشتر و متنوع‌تری را به‌شما معرفی کنیم. این رویکرد همچنین در مورد بسته‌های الحاقی که نسخه اصلی‌شان هم در لیست بود و نسخه‌های معمولی بازی‌ها هم صدق می‌کند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد. راستی اجازه دهید قبل از هرچیز در ویدیو زیر نگاهی داشته باشیم به ۱۰ بازی برتری که در این سال‌ها برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر و با واکنش بسیار مثبت منتقدان روبه‌رو شده‌اند.

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

بهترین بازی های ایکس باکس وان

مجسمه پوزیدون در اساسین کرید اودیسی

۴۰- بازی Assassin's Creed Odyssey

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

اجازه دهید فهرست بهترین بازی های ایکس باکس وان را با آخرین نسخه از مجموعه محبوب اسسینز کرید آغاز کنیم. استودیو یوبی‌سافت در بازی اساسین کرید اودیسی، این‌بار بازیکنان را به یونان باستان و سال‌های ۴۳۱ الی ۴۲۲ قبل از میلاد مسیح برده است. داستانی تاریخی درباره جنگ‌های پلوپونز که میان اسپارت و آتن شکل گرفت و منجر به کشته و آواره شدن مردم بی‌گناه بسیاری شد. بازیکنان در این بازی قادر هستند تا از بین دو خواهر و برادر به‌نام‌های کساندرا و الکسیوس یکی را به‌عنوان کاراکتر اصلی خود انتخاب کرده و بازی را با او پیش ببرند. در این نسخه حالا شما می‌توانید با استفاده از سیستم انتخاب دیالوگ، سرنوشت متفاوتی را برای شخصیت‌های بازی رقم بزنید و شاهد چندین پایان مختلف برای بازی باشید. شخصیت‌پردازی بازی به‌خوبی هرچه تمام‌تر انجام شده است و داستانی چندجانبه با حضور شخصیت‌های مختلف هستید پیش‌روی شما قرار می‌گیرد.

گیم‌پلی بازی از لحاظ مختلف نسبت به نسخه اوریجینز تفاوت پیدا کرده است و با قرار دادن مجموعه‌ای از مهارت‌های اکتیو و پسیو، سازندگان دست بازیکنان را برای مبارزات باز گذاشته‌اند. در مجموع چهار مهارت برای مبارزه‌های نزدیک و چهار مهارت برای مبارزات از راه دور درنظر گرفته شده که به‌شدت به متنوع‌تر شدن گیم‌پلی بازی کمک کرده‌ است. نبرد کشتی‌ها در نسخه اودیسی شکلی بسیار کامل‌تر از نسخه بلک فلگ به‌خود گرفته است و حالا بازیکنان می‌توانند با دراختیار گرفتن خدمه مخصوص در دریای اژه وارد شوند و نبردهای دریایی فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند. در انتها لازم به‌ذکر است که اساسین کرید اودیسی به‌عنوان یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه در سال‌های اخیر موفق به دریافت نمره خوب ۸.۵ از وب‌سایت زومجی شده است.


کاراکتر در آتش دارک سولز 3

۳۹- بازی Dark Souls III

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

دارک سولز را باید یکی از متفاوت‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی سال‌های اخیر قلمداد کنیم. مجموعه‌ای ساخته استودیو ژاپنی فرام‌سافتور که کار خود را ابتدا با Demon Souls  آغاز کرد و درنهایت هم با دارک سولز 3 به پایان رساند. مجموعه‌ای که با انتشار هر نسخه جدید، سطح خود را چند مرتبه بالاتر برد و تجربه‌ای جدیدتر و شجاعانه‌تر را در اختیار مخاطب قرار داد. اثری که این‌بار بازیکنان را به‌دنیایی جدید می‌برد و آن‌ها را در نقش یکی از Unkindledها قرار می‌دهد. افرادی که برای بقای دنیا به‌دنبال یکی از پنج ارباب خاکستر «Loard of Cinder» هستند و حالا بازیکنان در داستانی کاملا غیرخطی باید به‌سراغ آن‌ها بروند.

در این نسخه گیم‌پلی بازی سرعت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبل به خود گرفته است و حالا بازیکنان برای هر سلاح خود دو حمله معمولی و قدرتی را در اختیار دارند. بازیکنان علاوه‌بر سپر خود، می‌توانند از حملات دشمنان جاخالی دهند و به‌کمک بونفایرهای معروف مجموعه، روند پیشرفت خود را ذخیره کنند. بدون شک درکنار موارد گفته شده، طراحی مراحل استادانه سازندگان بازی در تک‌تک لحظات شما را محو دنیای سرد و ترسناک خود می‌کند. دارک سولز 3 یک پایان فوق‌العاده برای مجموعه‌ای بی‌نظیر و سخت به‌شمار می‌رود که با بلوغ خود به تجربه‌ای بسیار ماندگار برای علاقه‌مندان تبدیل شده است.


تیراندازی با پیستول در بتلفیلد 1

۳۸- بازی Battlefield 1

  • سازنده و ناشر: دایس / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

تنها بازی شوتر مربوط‌به جنگ جهانی این فهرست مربوط می‌شود به بتلفیلد 1 ساخته استودیو دایس که در سال ۲۰۱۶ در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بازی برای اولین‌بار در مجموعه، بازیکنان را به دوران جنگ جهانی اول می‌برد و به آن‌ها اجازه می‌دهد این دوره تاریخی را از نزدیک حس کنند. بتلفیلد 1 از جهات مختلف یک موفقیت عظیم برای الکترونیک آرتز به‌شمار می‌رود و در زمان انتشار با واکنش بسیار خوب مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. بازی چه در بخش کمپین خود و چه در بخش چندنفره، تجربه‌ای سرگرم‌کننده را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد، تجربه‌ای که نشان می‌دهد سازندگان برای تک‌تک اجزای بازی وقت گذاشته‌اند. البته به بخش داستانی بازی باید بیشتر به دید قسمت آموزشی برای بخش چندنفره نگاه کنید. چرا که دایس تمامی هنر خود را در این قسمت از بازی بتلفیلد 1 پیاده‌سازی کرده است.

بخش چندنفره بازی به‌معنای واقعی کلمه حس‌وحال جنگ جهانی اول را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. در این بخش شاهد نقشه‌های بزرگ‌تر، سلاح‌های متنوع و ماشین‌آلات‌های جنگی‌ای هستیم که هرکدام در اختیار شما قرار می‌گیرند تا به‌واسطه ‌آن‌ها نبردی خونین را با ۶۳ بازیکن دیگر تجربه کنید. سازندگان در این بخش چهار کلاس مختلف را در نظر گرفته‌اند که بازیکنان با انتخاب هرکدام از آن‌ها، به‌سلاح‌ها و تجهیزات منحصر‌به‌فردی دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه‌بر حالت‌های چندنفره محبوب مجموعه بتلفیلد همانند کانکوئست، دامینیشن و Team Deathmatch، این‌بار سازندگان بخش جدیدی به‌نام Operation را در بازی پیاده‌سازی کرده‌اند که مراحل آن درواقع شبیه‌ساز رویدادهای تاریخی جنگ جهانی اول هستند و هرکدام نبردی تاریخی را روایت می‌کنند. در مجموع Battlefield 1 را می‌توان یکی از بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان قلمداد کرد که به‌واسطه گیم‌پلی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خود تجربه‌ای ماندگار را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.


دیمون منکوبوس در بازی دووم

۳۷- بازی DOOM

  • سازنده و ناشر: اید سافتور / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

اید سافتور بالاخره در سال ۲۰۱۶ پس از یازده سال نسخه جدیدی از مجموعه محبوب دووم را منتشر کرد تا باری دیگر علاقه‌مندان بتوانند با قرار گرفتن در نقش دووم گای به‌جان هیولاهای جهنمی این مجموعه بیافتند. خشونت و سرعت در این بازی حرف اول را می‌زند و شما قرار نیست لحظه‌ای در یک مکان آرام و قرار داشته باشید. داستان بازی این قرار است که شخصی تصمیم دارد دروازه‌های جهنم را باز کند و شما هم باید جلوی او را بگیرید! داستان گفته شده در همین‌جا متوقف می‌شود و اصلا هم انتظار نداشته باشید از این حد فراتر برود. اما واقعیت این است که یک بازی دووم نیازی به داستان ندارد و تنها به‌واسطه گیم‌پلی دیوانه‌وار و هیجان‌انگیز خود تلاش می‌کند آدرنالین بازیکنان را به سقف بچسباند. سازندگان در بازی DOOM 2016 تلاش کامل خود را کرده‌اند تا هم به مجموعه اصلی و بازی‌های قدیمی وفادار بمانند و هم اثری امروزی با گرافیک فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار دهند. سلاح‌هایی همانند ارّه برقی محبوب و شات‌گان دوست‌داشتنی درکنار راکت‌لانچر به‌شما اجازه می‌دهند تا با دستی پر به سراغ هیولاها بروید و جنگی تمام‌عیار را با آن‌ها به‌راه بیاندازید.

سازندگان همچنین به‌شما اجازه داده‌اند تا سلاح‌ها و لباس خود را آپگرید کنید و در طول بازی مهارت‌ها و توانایی‌های شخصیت اصلی را بهبود ببخشید. به‌نحوی‌که در مراحل آغازین برای کشتن یک هیولا ممکن است بسیار به‌زحمت بیافتید، اما با پیش‌روی در مراحل کافی است تنها چند گلوله راکت‌لانچر یا سلاح BFG را نثار آن‌ها کنید. از نکات لذت‌بخش گیم‌پلی بازی دووم، گلوری‌کیل‌های مبارزات هستند که شما به‌وسیله آن‌ها می‌توانید روی دشمنان خود فاتالیتی‌های مختلف پیاده کنید. درکنار گیم‌پلی خشن و هیجان‌انگیز، گرافیک فنی فوق‌العاده و موسیقی گوش‌نواز میک گوردون را اضافه کنید تا متوجه شوید بازی DOOM تا چه اندازه می‌تواند به‌عنوان یک اثر شوتر، سرگرم‌کننده ظاهر شود.


شمشیر شکسته در دست تالیون شادو آو موردور

۳۶- بازی Middle-earth: Shadow of Mordor

  • سازنده و ناشر: مونولیث پروداکشنز / برادران وارنر
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که تاکنون نام مجموعه ارباب حلقه‌ها را به گوشش نشنیده باشد. مجموعه‌ کتاب‌هایی که به نویسندگی جی. آر. آر. تالکین هرکدام روایتی متفاوت از سرزمین میانه را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند و تاکنون تلاش‌های بسیاری برای بازآفرینی دنیای غنی آن در مدیاهای مختلف صورت گرفته است. از مجموعه‌ فیلم‌های پیتر جکسون گرفته تا بازی‌های ویدیویی که در سال‌های مختلف منتشر شده‌اند، هرکدام تلاش کرده‌اند تا مخاطبان را از نزدیک وارد دنیای این مجموعه کتاب کنند. در این بین بازی Middle-earth: Shadow of Mordor ساخته استودیو مونولیث از لحاظ داستانی در جایگاه خاصی قرار می‌گیرد که به‌خاطر اقتباس مستقیم سازندگان از کتاب‌ها، علاقه‌مندان می‌توانند از تجربه آن به‌شدت لذت ببرند.

داستان بازی درباره شخصیتی به‌نام تالیون است که همسر و فرزندش توسط نیروهای سائرون به‌قتل رسیده‌اند و او حالا قصد دارد به‌همراه روح الفی به‌نام Celebrimbor انتقام خانواده خود را بگیرد. بارزترین ویژگی شادو آو موردور را می‌توان سیستم نمسیس آن قلمداد کرد که سازندگان به‌واسطه آن هوش مصنوعی بازی خود را به‌رخ مخاطبان می‌کشند. برای مثال اگر شما در بازی با دشمنی روبه‌رو شوید و او از دست شما جان سالم به‌در ببرد، در مراحل بعدی همان‌طور که شما توانایی‌های خود را ارتقا داده‌اید و قوی‌تر شده‌اید، او هم حالا سیستم مبارزه خود را تغییر داده است و به‌مراتب با قدرت بیشتری در مقابل‌تان قرار می‌گیرد. شادو آو موردور درکنار داستان جذاب و گیم‌پلی درگیرکننده خود، از لحاظ جلوه‌های بصری تجربه‌ای لذت‌بخش برای بازیکنان مخصوصا طرفداران مجموعه‌ کتاب‌های تالکین به‌شمار می‌رود.


سه شخصیت اصلی دویل می کرای 5

۳۵- بازی Devil May Cry 5

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی، هک ‌اند اسلش
  • نمره در متاکریتیک: ۸۷

اگر قرار باشد صحبت از بهترین بازی‌های هک اند اسلش کنیم، مجموعه دویل می کرای بدون شک یکی از گزینه‌هایی پیش‌روی ما است که نباید آن را فراموش کنیم. مجموعه‌ای که در جریان آن بازیکنان با شخصیت دانته هیولاهای مختلف را نابود کرده و بارها از تجربه آن لذت می‌برند. با گذشت سال‌ها حالا به نسخه پنجم این مجموعه رسیده‌ایم. اثری که از لحاظ داستانی وابستگی زیادی به نسخه‌های پیشین دارد و به‌همین دلیل سازندگان در بخشی از آن تلاش کرده‌اند داستان کل مجموعه را برای شما بازگو کنند. داستان بازی به‌شکل استادانه و به‌صورت غیر خطی روایت می‌شود و به‌همین دلیل بازیکنان را با شور و اشتیاق تا لحظاتی پایانی همراه خود می‌کند. در Devil May Cry 5 بازیکنان علاوه‌بر شخصیت‌های دانته و نیرو، حالا با یک شخصیت مرموز جدید به‌نام V آشنا می‌شوند که با سبک مبارزات کاملا متفاوت خود، به‌خوبی با دو شخصیت دیگر، مثلثی غیرقابل کنترل و دیوانه‌وار را تشکیل می‌دهند.

کپکام برای جلوه‌های بصری بازی از موتور گرافیکی بهینه‌شده بازی رزیدنت ایول بهره گرفته‌اند و به‌واسطه آن موفق شده‌اند تا محیط و فضای ناامید و ترسناکی را پیش‌روی مخاطبان قرار دهند. گیم‌پلی بازی شامل ترکیب مبارزات سریع، اسلحه‌های متنوع و کمبوهای مختلفی است که درکنار هم تجربه‌ای فوق‌العاده هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را در اختیار شما قرار می‌دهند. هرکدام از قهرمانان بازی سلاح‌های مختلفی را در دست دارند که به‌واسطه آن‌ها می‌توانند کمبوهای گوناگونی را روی دشمنان خود پیاده کنند. برای مثال شما می‌توانید با دویل بریکرهای نیرو که حالا جای دست اهریمنی او را گرفته‌اند، ترکیب‌های مختلفی را ایجاد کرده و از آن‌ها در مبارزات خود استفاده کنید. درکنار موارد گفته شده، موسیقی فوق‌العاده گوش‌نواز مجموعه دویل می کرای را قرار دهید تا متوجه شوید این بازی در مبارزت خود تا چه حد می‌تواند شما را تا آستانه دیوانه شدن پیش ببرد!


چهره کامل سنوئا در Hellblade: Senua

۳۴- بازی Hellblade: Senua's Sacrifice

  • سازنده و ناشر: نینجا تئوری
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

Hellblade اثری متفاوت از استودیو نینجا تئوری است که شاید بازیکنان هر چند سال یک‌بار فرصت تجربه آن را پیدا کنند. اثری که بیشتر از آن‌که یک بازی سرگرم‌کننده باشد، تجربه‌ای روان‌شناسانه از زندگی دختری به‌نام سنوئا است که باید با افکار و خودگویی‌های پریشان خود روبه‌رو شده و به آن‌ها غلبه کند. اما آیا او در این راه موفق می‌شود؟ آیا می‌تواند صداهای درون ذهن خود را ساکت کند؟ پاسخ نسبی این سؤال‌ها را شما با تجربه چندباره بازی Hellblade: Senua's Sacrifice به‌دست می‌آورید. داستان Hellblade همان‌طور که گفته شد درباره سنوئا دختر جنگجوی قبیله پیکت است که با کشته شدن عشق زندگی‌اش دیلیون تصمیم می‌گیرد به هل‌هایم (سرزمین مردگان در اسطوره‌شناسی نورس) سفر کند و با رو در رو شدن با هِلا ملکه مرگ، او را به زندگی بازگرداند. سنوئا در بین راه باید چالش‌های متعددی را پشت‌سر بگذارد و در مسیر پیش‌رو بر مشکلات ذهنی خود غلبه کند.

در طول بازی شما با دشمنان متعددی روبه‌رو می‌شوید که شاید از تنوع چندانی برخوردار نباشند، اما با در یک سوم پایانی بازی می‌توانند حسابی شما را به دردسر بیاندازند. سیستم مبارزات هم به دفاع و حمله خلاصه شده است و زمان‌بندی درست، رمز موفقیت شما در نبردهای تن‌به‌تن است. جالب است بدانید که مرگ در این بازی معنایی ندارد و پس از هربار شکست خوردن، هاله‌ای مشکی رنگ روی دست راست سنوئا ظاهر شده و بازی از همان‌جا دوباره آغاز می‌شود. گرافیک فنی بازی بسیار چشم‌نواز است و از لحاظ بصری شاهد یکی از باکیفیت‌ترین بازی‌هایی هستیم که در نسل هشتم در اختیار کاربران قرار گرفته است. درکنار موارد گفته شده، نمی‌توان صحبتی از صداگذاری معرکه این بازی به میان نیاورد. هر لحظه بازی از صداهای درون سر سنوئا پر شده است که شما را به خودکشی تشویق می‌کنند و گاهی هم نجات‌بخش شما در مبارزات هستند. اما اگر می‌خواهید با داستان پیچیده این بازی بیشتر آشنا شوید، به‌شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را به‌هیچ وجه از دست ندهید.


قهرمانان بازی ایپکس لجندز

۳۳- بازی Apex Legends

  • سازنده و ناشر: ریسپاون / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: شوتر اول‌شخص بتل رویال
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد بازی های بتل رویال از سمت سازندگان مختلف بوده‌ایم که هرکدام با اضافه کردن المان‌های مشخصی تلاش کرده‌اند تا مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند. در این بین استودیو نام‌آشنای ریسپاون که نام آن را بیشتر با مشجموعه شوتر فوق‌العاده تایتان‌فال می‌شناسیم سال گذشته در اقدامی کاملا ناگهانی، یک بازی بتل رویال جدید و رایگان به‌نام Apex Legends را معرفی کرد. اثری که از هر لحاظ می‌توان روح مجموعه تایتان‌فال را در آن مشاهده کرد و در نوع خود تجربه واقعا لذت‌بخشی به‌شمار می‌رود.

بازی از قهرمانان متعددی تشکیل شده است که بازیکنان باید در بخش اصلی آن به‌صورت تیم‌های سه‌نفره وارد یک نقشه بزرگ شوند. پس از ورود به نقشه بازی بازیکنان باید به‌دنبال منابع و تجهیزات مختلف بگردند تا بتوانند تا آخر نبرد با کشتن حریفان خود جان سالم به‌در ببرند. همانند دیگر آثار مشابه این سبک، نقشه بازی با گذشت زمان کوچک‌تر می‌شود و درنهایت تیم بازمانده پیروز میدان خواهد بود. سازندگان در زمان‌های مختلف رویدادهای گوناگونی را در بازی قرار می‌دهند که باعث می‌شود بازی از یکنواختی خارج شود. پس اگر از جمله افرادی بوده‌اید که از بازی‌های تایتان‌فال لذت برده‌اید، شک نکنید که Apex Legends هم می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان، تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده را در اختیار شما قرار دهد.


مشت زدن خوان در Guacamelee

۳۲- بازی Guacamelee! Super Turbo Championship Edition

  • سازنده و ناشر: درینک‌باکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: بیتم‌آپ، پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

بازی Guacamelee! اثری در سبک پلتفرمر دوبعدی است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک کشتی‌گیر به‌نام خوان را به‌عهده می‌گیرند که باید در جهانی بزرگ به‌گشت‌و‌گذار بپردازد و با دشمنان خود مبارزه کند. در طول بازی شما با شکست دشمنان سکه‌هایی به‌دست می‌آورید که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید از فروشگاه‌های درون بازی مهارت‌های مختلف را خریداری کنید. سازندگان همانند آثار مترویدوانیا برخی از محیط‌های بازی را از ابتدا در اختیار شما قرار نداده‌اند و باید با آزاد کردن برخی از مهارت‌ها اجازه دسترسی به آن‌ها را پیدا کنید.

توانایی‌های شخصیت اصلی بسیار متنوع هستند و هرکدام به جذابیت بیشتر بازی کمک شایانی کرده‌اند. به‌‌عنوان مثال شخصیت اصلی شما می‌تواند برای عبور از معابر کوچک تبدیل به مرغ شود و حتی بین دنیای مردگان و زنده‌ها جابه‌جا شود و با دشمنان مستقر در آن‌جا به مبارزه بپردازد. بازی یک بیتم‌آپ کامل است و با گرافیک کارتونی خود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. طراحی شخصیت‌ها و محیط‌های بازی از فرهنگ مکزیک الهام گرفته است و با رنگ‌پردازی‌های شاد و متنوع خود، باعث شده تا بازیکنان از تجربه Guacamelee! به‌هیچ وجه خسته نشوند.


شخصیت‌های مکعبی ماینکرفت

۳۱- بازی Minecraft: Xbox One Edition

  • سازنده و ناشر: موژانگ / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: سندباکس
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

پر بی‌راه نیست که ماینکرفت را یکی از پدیده‌های بازی‌های ویدیویی در دهه اخیر قلمداد کنیم. یک بازی سندباکس که در آن شما مکعب‌ها را درکنار هم می‌چینید و به‌وسیله آن هرچیز ممکنی را خلق می‌کنید. در این بازی بازیکنان وارد نقشه و دنیایی سه‌بعدی و مکعبی می‌شوند که باید درون آن منابع مختلف را استخراج کرده به وسیله آن آیتم‌های مختلف را بسازند. درواقع ماینکرفت یکی از غنی‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های کرفتینگ بازی‌های ویدیویی را در خود جای داده است که تجربه آن خالی از لطف نیست. بازی حالت‌های مختلفی را در خود جای داده است که هرکدام تجربه‌ای متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال در بخش Creative mode بازیکنان با در دست داشتن منابع نامحدود قادر هستند دنیایی بزرگ را خلق کنند. همچنین در حالت Survival mode بازیکنان درون یک دنیای بزرگ قرار می‌گیرند و باید از صفر دنیای خود را بسازند.

برای این‌کار آن‌ها باید تا جایی که می‌توانند منابع مختلف به‌دست بیاورند، تجهیزات کرفیتگ بسازند و به وسیله آن‌ها شب‌ها و روزهای مختلف را سپری کنند و زنده بمانند. نسخه ایکس‌باکس وان این بازی نقشه بزرگ‌تر و با گرافیک بصری HD را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد. همچنین بخش چندنفره ماینکرفت از دیگر دلایلی است که باعث شده این بازی با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه‌ای روی پلتفرم‌های مختلف به پرفروش‌ترین بازی تاریخ تبدیل شود و در فهرست بهترین بازی های ایکس‌باکس وان قرار گیرد.


دووم گای در بازی دووم ایترنال

۳۰- بازی DOOM Eternal

  • سازنده و ناشر: اید سافتور / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

جدیدترین نسخه دووم دقیقا همان‌ چیزی است که طرفداران بازی‌های شوتر به آن نیاز دارند! یک اثر اکشن هیجان‌انگیز که در آن با سلاح‌های مختلف باید به جان هیولاها بیافتید و تا جایی که می‌توانید آن‌ها را نابود کنید. درست است که داستان جای چندانی در این مجموعه ندارد، اما اید سافتور از بازی DOOM 2016 تلاش کرده است تا داستان نصف و نیمه‌ای را در اختیار مخاطبان قرار دهد. داستان بازی DOOM Eternal دو سال پس از وقایع نسخه اول رخ می‌دهد و حالا بیگانه‌ای به‌نام Khan Maykr فرمان‌روای قلمرو Urdak قصد دارد به‌همراه سه راهب خود بشریت را قربانی خواسته‌های پلید خود کنند. در این بین حالا دووم‌گای باری دیگر بازگشته است تا با استفاده از مجموعه‌ای از سلاح‌های کوچک و بزرگ، جلوی آن‌ها را بگیرد.

بازی این‌بار هشت سلاح مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که بین آن‌ها مواردی همچون شات‌گان، چین‌گان و پلاسماگان به‌شدت خودنمایی می‌کنند. درکنار سلاح‌های متنوع، سازندگان برای هرکدام از آن‌ها چند حالت مختلف هم قرار داده‌اند که می‌توانید با پشت سرگذاشتن مراحل مختلف، آن‌ها را فعال کنید و سلاح‌های خود را به‌واسطه آن‌ها ارتقا دهید. در این بین بازی یک‌سری قابلیت جدید هم به شخصیت دووم گای اضافه شده است که حکم تجهیزات فرعی را برای شما بازی می‌کنند. شما می‌توانید به‌واسطه این تجهیزات، به‌سمت دشمنان خود نارنجک‌های مختلف پرتاب کنید یا آن‌ها را تا حد مرگ بسوزانید! درکنار موارد گفته شده، ویژگی گلوری‌کیل‌ها هم باری دیگر بازگشته‌اند تا لذت کشتار را برای شما دوچندان کنند. تغییرات بسیاری در بازی دووم ایتنرنال داده شده است که هرکدام به‌نحوی باعث بهتر شدن بازی شده‌اند و همان‌طور که در بررسی زومجی از آن گفتیم، اگر به‌دنبال اثری می‌گردید که مرزهای دیوانگی را جابه‌جا کرده باشد، دووم ایترنال برای شما ساخته شده است.


کشتی شکسته در The Banner Saga 3

۲۹- بازی The Banner Saga 3

  • سازنده و ناشر: استوئیک / ورسوز ایول
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی تاکتیکی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

The Banner Saga 3 سومین و آخرین نسخه از مجموعه‌ای است که استودیو استوئیک از سال ۲۰۱۴ روند انتشار آن را آغاز کرده بود. این بازی یک پایان‌بندی عالی برای این مجموعه به‌شمار می‌رود و سازندگان تجربه‌ای کامل و لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند. داستان بازی در دو نقطه مختلف در جهان بازی روایت می‌شود؛ در نقطه اول قهرمانان بازی پشت دیوارهای یک شهر محاصره شده‌اند و در نقطه دوم، گروه دیگری از شخصیت‌ها در قسمت تاریکی از جهان در حال مبارزه هستند. شخصیت‌پردازی مناسب کاراکترها و روایت داستانی درگیرکننده از جمله ویژگی‌های خوب این بازی به‌شمار می‌روند که باعث می‌شود The Banner Saga 3 تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای مخاطبان باشد. گیم‌پلی بازی به‌صورت تاکتیکی است و شخصیت‌های بازی در یک صفحه شطرنجی‌شکل و به‌صورت نوبتی باید با دشمنان خود مبارزه کنند.

در طول بازی شما امتیازی به‌نام Renown دریافت می‌کنید که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید قهرمانان بازی را ارتقا دهید و آن‌ها را قدرتمندتر سازید. صداگذاری و موسیقی بازی از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند حس‌وحال اسطوره‌ای و حماسی را به مخاطبان خود القا کند. طراحی شخصیت‌ها هم به‌صورت کارتونی انجام گرفته است و تجربه بازی با دوربین بالا به پایین و ایزومتریک به شما اجازه می‌دهد از انیمیشن‌ها و طراحی محیط به‌شدت لذت ببرید. پس اگر از دو نسخه اول این مجموعه لذت‌ برده‌اید، فرصت را از دست ندهید و بنر ساگا 3 را همین الان روی کنسول‌ ایکس‌باکس وان خود نصب کنید.


امیلی و کوروو در Dishonored 2

۲۸- بازی Dishonored 2

  • سازنده و ناشر: آرکین / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی، مخفی‌کاری
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

Dishonored 2 یک بازی مخفی‌کاری فوق‌العاده از استودیو آرکین است که تمام ویژگی‌های نسخه اول را عمیق‌تر و بهتر کرده و تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار مخاطبان قرار داده است. داستان بازی ۱۵ سال پس از وقایع نسخه اول رخ می‌دهد. امیلی حالا بر تاج و تخت نشسته است و بازیکنان باری دیگر در نقش قهرمان نسخه اول یعنی کوروو آتانو قرار می‌گیرند. طی اتفاقاتی یک جادوگر شرور، با انجام یک کودتا تاج و تخت امیلی را از او می‌‌گیرید و حالا بازیکنان با کنترل شخصیت آتانو و خود امیلی باید برای بازپس‌گیری این تاج وارد عمل شوند. همین پیش‌زمینه داستانی کافی است تا بازیکنان را مجاب کند وارد یک ماجراجویی خونین در شهر جنوبی کارناکا شوند و تک‌تک اعضای این کودتا را ترور کنند.

Dishonored 2 از هر لحاظ نسبت به نسخه اول پیشرفت داشته است و عناصر گیم‌پلی به‌مراتب پخته‌تری را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد. سازندگان در طول بازی دست بازیکنان را برای اتمام مراحل باز گذاشته‌اند و شما راه‌های پرتعدادی را برای پشت‌سر گذاشتن آن‌ها در اختیار دارید که معمولا به دو دسته اکشن و مخفی‌کاری تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی برای شخصیت‌های اصلی بازی آزاد کنید و به‌واسطه آن‌ها دشمنان خود را بکشید. مخفی‌کاری در این بازی بسیار کامل و لذت‌بخش است و به‌خوبی می‌تواند شما را سیراب کند.


اُری در آغوش نارو در بازی Ori and the Blind Forest

۲۷- بازی Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: پلتفرمر ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

«اُری و جنگل تاریک» یک بازی پلتفرمر دوبعدی بسیار خوش‌ساخت از تیم مون استودیوز است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک روح سفید نگهبان به‌نام اُری و دوست او سِین را در اختیار می‌گیرند. این دو در طول مسیر باید معماهای مختلف را حل کنند، از روی سکوهای گوناگون بپرند و با دشمنان پیش‌روی خود مبارزه کند. شما می‌توانید در طول مسیر آیتم‌های سلامت و انرژی جمع‌آوری کرده و توانایی‌های جدید به‌دست آورید. بازیکنان همچنین قادر هستند تا در بازی Ori and the Blind Forest با استفاده از ویژگی Soul Links و مصرف مقداری انرژی، در هر نقطه از بازی ذخیره کنند. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی است و طراحی‌های هنری آن بسیار چشم‌نواز است. سازندگان درکنار طراحی بصری فوق‌العاده، موسیقی متن به‌شدت گوش‌نوازی را هم در بازی گنجانده‌اند که تجربه Ori and the Blind Forest را به‌شدت لذت‌بخش می‌کند.

سیستم ارتقای شخصیت اُری شامل سه بخش مختلف است که هرکدام از آن‌ها مهارت‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از این مهارت‌ها کارهای جدیدی همانند بالا رفتن از دیوار یا پرشی بلندتر را می‌توانید انجام دهید که به‌شما اجازه می‌دهد به برخی از مکان‌های اولیه بازی بازگردید و قسمت‌هایی را که در ابتدا توانایی رفتن به آن‌جا را نداشتید، گشت‌وگذار کنید. سازندگان در نسخه Definitive Edition مکان‌ها و مکانیزم‌های گیم‌پلی جدیدی به بازی اضافه کرده‌اند که باعث شد تجربه این بازی از نسخه اولیه آن هم لذت‌بخش‌تر و هم به‌یادماندنی‌تر شود. البته که در فهرست بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان، نام نسخه معمولی این بازی با نمره متایی یکسان خودنمایی می‌کند که با توجه به کامل‌تر بودن Definitive Edition، تنها به معرفی این نسخه بسنده کرده‌ایم.


مبارزات بازی دیوینیتی اوریجینال سین

۲۶- بازی Divinity: Original Sin Enhanced Edition

  • سازنده و ناشر: لاریان
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

نسخه بهبودیافته بازی نقش‌آفرینی Divinity: Original Sin در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم ایکس‌باکس وان منتشر شد و بازیکنان به‌واسطه داستان عالی، گیم‌پلی جذاب و المان‌های نقش‌آفرینی و اکشن متعدد، با یکی از بهترین تجربه‌های خود روی این پلتفرم روبه‌رو شدند. شخصیت‌های اصلی بازی دو عضو سازمانی به‌نام Source Hunter هستند که وظیفه دارند تا نوعی خطرناک از جادو به‌نام Source را از بین ببرند. در آغاز بازی اعضای گروه Source Hunter مأموریت پیدا می‌کنند تا درباره قتل یکی از اعضای شورای شهر تحقیق کنند، اما به‌سرعت متوجه می‌شوند که یک جادوگر پشت داستان این قتل بوده است و حالا باید برای حل این پرونده وارد عمل شوند.

Divinity یک اثر نقش‌آفرینی کلاسیک به‌شمار می‌رود و با دوربین ایزومتریک و سیستم مبارزات نوبتی خود ما را در سفری سرگرم‌کننده همراه شخصیت‌های اصلی داستان می‌کند. نسخه Enhanced Edition دارای جلوه‌های بصری بهبود یافته است که از گرافیک فنی خوب و رنگ‌پردازی متنوع و شادی بهره می‌برد. استودیو لاریان با انتشار این بازی، بازیکنان را به دوران آثار نقش‌آفرینی کلاسیکی همچون دیابلو می‌برد که حالا با گرافیکی امروزی‌تر در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.


ویلیام بلازکوویچ در بازی ولفنشتاین 2

۲۵- بازی Wolfenstein II: The New Colossus

  • سازنده و ناشر: ماشین‌گیمز / بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

نسخه دوم بازی ولفنشتاین یک اکشن شوتر اول‌شخص تمام‌عیار است که هر گیمری می‌تواند آرزوی تجربه آن را داشته باشد. بازی Wolfenstein II: The New Colossus باری دیگر ما را همراه ترور بیلی می‌کند تا این‌بار با وخیم‌تر شدن اوضاع و قدرتمندتر شدن نازی‌ها، به‌دنبال دیگر گروه‌های مقاومت می‌گردد. بازی با ارائه یک داستان ۱۵ ساعته خشن و نفس‌گیر، گان‌پلی‌ای روان، سریع و هیجان‌انگیز را در اختیار بازیکنان می‌دهد. سلاح‌های بازی شاید تعداد زیادی نداشته باشند، اما سازندگان سعی کرده‌اند تا با قرار دادن آپگرید‌های مختلف برای آن‌ها، تجربه‌ای متنوع‌تر را در اختیار شما قرار دهد.

درواقع برای ارتقا تجهیزات شما به پرک‌هایی نیاز دارید که در طول بازی با انجام مأموریت‌های مختلف به‌دست می‌آورید. نیوکولوسوس نه یک بازی شوتر معمولی، بلکه یک اکشن محض از استودیو ماشین‌گیمز است که بازیکنان را به معنای واقعی کلمه به یک ماشین آدم‌کشی تبدیل می‌کند. گرافیک بصری خیره‌کننده درکنار موسیقی هیجان‌انگیز از مواردی هستند که باعث لذت‌بخش‌تر شدن هرچه بیشتر این شوتر می‌شوند. پس اگر می‌خواهید درکنار آثاری همچون دووم، یک اثر شوتر اول‌شخص دیوانه‌وار را تجربه کنید، بازی ولفنشتاین 2 را از دست ندهید.


مرحله ساخته شده در N++

۲۴- بازی N++

  • سازنده و ناشر: متانت سافت‌ور
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

مقاله مرتبط:

N++ یک بازی در سبک پلتفرمر دوبعدی است که در جریان آن بازیکنان در نقش یک نینجا قرار می‌گیرند که توانایی‌های مخصوصی همانند سرعت بالا را در اختیار دارد. در این بازی داستان خاصی را شاهد نیستیم و N++ به‌واسطه گیم‌پلی خود سعی می‌کند تجربه‌ای ناب را دراختیار بازیکنان قرار دهد. بازی در مجموع بیش از ۲۳۰۰ مرحله دارد و در هرکدام شاهد تنوع مناسبی هستیم. مراحل بازی در ابتدا گیم‌پلی ساده را پیش‌روی شما قرار می‌دهد رفته‌رفته بازیکنان را با گیم‌پلی سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر روبه‌رو می‌کند. هدف شما در این بازی ساده است؛ شما باید خود را ابتدا به یک سوییچ برسانید و سپس از آن مرحله خارج شوید. اما انجام این‌کار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. چرا که در هر مرحله موانع مختلف و زیادی قرار گرفته است که رد کردن آن‌ها به سرعت‌عمل، دقت و زمان‌سنجی بسیار دقیقی نیاز دارد.

ارزش تکرار مراحل بازی بسیار بالا است و شما می‌توانید ساعت‌ها و روزها سرگرم تجربه آن شوید. سازندگان همچنین یک بخش طراحی مراحل در بازی قرار داده‌اند که بازیکنان به‌ وسیله آن قادر هستند تا پس از طراحی مراحل سخت و دلخواه خود آن‌ها را با دیگر بازیکنان به‌اشتراک بگذارند. موسیقی‌های مراحل به‌شدت گوش‌نواز هستند و باعث می‌شوند تا از تک‌تک لحظاتی که در این بازی سپری می‌کنید، لذت ببرید.


دنیای آخرالزمانی فال آوت 4

۲۳- بازی Fallout 4

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن نقش‌‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۸

فال‌اوت را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی قلمداد کرد که بسیاری از بازیکنان با نسخه‌های مختلف آن خاطره دارند. بازی‌هایی که هرکدام داستان یک دوره پسا آخرالزمانی از یک انفجار اتمی را روایت می‌کنند و هر بار بازیکنان در آن با افراد یک والت به‌خصوص همراه می‌شوند. بتسدا در بازی Fallout 4 این‌بار به سراغ پناهگاه ۱۱۱ رفته است و داستان زندگی شخصی را روایت می‌کند که پس از ۲۰۰ سال از انفجار اتمی حالا بیدار شده است و با ورود به دنیای بیرون، باید برای حفظ بقا تلاش کند. جزئیات بازی بی‌شمار است و سازندگان وسواس بسیاری در طراحی شخصیت‌ها و محیط‌های بازی به‌خرج داده‌اند. در ابتدای بازی شما می‌توانید شخصیت خود را با آزادی عمل بسیار زیاد طراحی کنید و داستان را با او پیش ببرید.

سیستم مبارزات نسخه چهارم هیجان بیشتری نسبت به نسخه‌های قبل فال‌اوت به‌خود دیده است و در بسیاری از بخش‌های بازی بازیکنان یک اکشن ناب را تجربه می‌کنند. گیم‌پلی بازی به‌نوبه خود سخت و چالش‌برانگیز است و سازندگان جزئیات فراوانی را در تنوع سلاح‌ها و تجهیزات آن قرار داده‌اند. یکی از بخش‌های قابل‌توجه فال‌اوت 4، قسمت ساخت‌وساز آن است که در این نسخه به‌شکل کاملی پیاده‌سازی شده است. شما در این بازی تقریبا امکان ساخت هر وسیله‌ای از مبل و تخت گرفته تا خانه‌ها در اختیار دارید و سازندگان دست شما را در این بخش بسیار باز گذاشته‌اند. ما در زومجی به این بازی نمره عالی ۹ را داده‌ایم و در بررسی خود بخش مبارزات لذت‌بخش و سیستم V.A.T.S بهبود‌یافته، روایت داستانی عمیق و دقت بی‌نظیر بتسدا در جزئیات بازی را از جمله نقاط قوت بازی برشمرده‌ایم.


شخصیت‌های اصلی و فرعی بازی اینجاستیس 2

۲۲- بازی Injustice 2

  • سازنده و ناشر: ندررلم / برادران وارنر
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: مبارزه‌ای
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

بازی‌های مبارزه‌ای همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند و بدون شک بسیاری از ما یکی از نسخه‌های مورتال کامبت یا تکن را با دوستان خود تجربه کرده‌ایم. ساختار این بازی‌ها در طول این سال‌های همیشه ثابت بوده است و در هر بازی شاهد اضافه شدن المان‌های مختلف به گیم‌پلی آن‌ها بوده‌ایم که بتواند کمی آن‌ها را متنوع‌تر کند. ازاین‌رو در سال ۲۰۱۷، استودیو ندررلم با انتشار نسخه دوم بازی اینجاستیس، اثری ارائه داد که نه‌تنها یک بازی مورد پسند برای علاقه‌مندان آثار مبارزه‌ای به‌شمار می‌رود، بلکه با المان‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های کنسول ایکس‌ باکس وان لقب بگیرد. داستان بازی Injustice 2 ماجرای وقایع پس از نسخه اول را روایت می‌کند. بتمن پس از تلاش بسیار حالا سوپرمن را زندانی کرده است و در تلاش است تا صلح را در جهان برقرار کند. اما با ظهور برینیاک به‌عنوان یک تهدید برای بشر، این صلح دوام چندانی ندارد و ظاهرا بتمن باید باری دیگر دست دوستی به‌سمت سوپرمن دراز کند.

اینجاسیس ۲ به‌شکل عجیبی به‌عنوان یک بازی مبارزه‌ای از داستان خوب و درگیرکننده‌ای بهره می‌برد که شاید نمونه آن را در آثار مشابه کمتر دیده باشیم. هم گرافیک فنی و هم گرافیک هنری بازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تک‌تک شخصیت‌ها توانایی‌های منحصربه‌فردی دارند و هرکدام به‌روش خود وارد رینگ مبارزه می‌شوند. این بازی ساخته‌ شده است تا هم علاقه‌مندان دنیای دی‌سی از آن لذت ببرند و همزمان علاقه‌مندان بازی‌های مبارزه‌ای را شیفته خود کند.


شخصیت‌های اصلی بسته الحاقی The Taken King بازی دستینی

۲۱- بازی Destiny: The Taken King

  • سازنده و ناشر: بانجی / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: شوتر اول‌شخص، نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

دستینی از آن دسته‌ بازی‌هایی است که در زمان انتشار با ادغام المان‌های نقش‌آفرینی با شوتر اول‌شخص موفق شد تجربه‌ای ماندگار را به علاقه‌مندان ارائه دهد. اثری که در آن بازیکنان می‌توانند به‌صورت آنلاین درکنار یکدیگر مأموریت‌ها را انجام دهند و از تجربه بازی کنار هم لذت ببرند. استودیو بانجی سازنده بازی سه بسته گسترش‌دهنده مختلف برای این بازی منتشر کرد که هرکدام مأموریت‌ها و آیتم‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کردند. درواقع The Taken King آخرین بسته افزایش‌دهنده این بازی بود است که روی شخصیت منفی Oryx تمرکز دارد.

این بسته در مقابل بسته‌های الحاقی دیگر یک بخش کمپین کامل را در خود جای داده است که شامل سه مرحله بخش چندنفره و هفت نقشه Crucible می‌شود. در این بسته شما شاهد حضور دشمنان جدیدی به‌نام گروه Taken یا همان بردگان Oryx هستید که شاید نمایی از آن‌ها را قبلا دیده بودید، اما این‌جا آن‌ها ظاهری تاریک‌تر و نامیراتر و با توانایی‌ها و حمله‌های جدید قرار است به جان شما بیافتند. بسته الحاقی The Taken King از جهات مختلف تجربه‌ای کامل‌ و سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان بازی دستینی به‌شمار می‌رود و طبیعی است که اگر از بازی اصلی لذت برده باشید، این بسته لحظات به‌مراتب سرگرم‌کننده‌تری را پیش‌روی شما قرار می‌دهد.


مزرعه کشاورزی در بازی دره استاردو

۲۰- بازی Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: کانسرند ایپ
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

بازی‌های شبیه‌ساز در سال‌های اخیر مخاطبان بسیاری را مجذوب خود کرده‌اند و به‌واسطه گیم‌پلی خود موفق شده‌اند تا ساعت‌ها بازیکنان را پای پلتفرم‌های بازی بنشانند. بازی «استاردیو ولی» یکی از شاخص‌ترین بازی‌های این سبک به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ توسط استودیو کانسرند ایپ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در داستان بازی شما در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که از زندگی روزمره خود در شهر خسته شده است و با دریافت نامه‌ای از جانب پدربزرگ خود، متوجه می‌شود که مزرعه‌ای در دره استاردیو به‌ او به‌ ارث رسیده است. شما پس از رسیدن به این مزرعه می‌فهمید که این مکان از همین ابتدا آماده کشاورزی نیست و زمین آن از انواع علف هرز، سنگ‌های بزرگ و درختان مختلف پر شده است. ازاین‌رو شما باید کم‌کم موانع را از زمین حذف کنید و مزرعه خود را آماده بهره‌برداری کنید.

گیم‌پلی بازی تنها به زمین کشاورزی خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید وارد فضای باز دره استاردیو شوید و با مردم آن‌جا تعامل داشته باشید. شما می‌توانید ابزارآلات مورد نیاز خود را خریداری کنید، به دام‌پروری بپردازید، در رویدادهای مختلف دهکده شرکت کرده و حتی با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنید. سازندگان سیستم آب‌وهوایی پویایی را در بازی قرار داده‌اند که به واسطه آن شما شاهد فصل‌های مختلف سال و در نتیجه تأثیر آن روی فرایند کشاورزی‌تان هستید. درکنار موارد گفته شده، گرافیک پیکسل آرتی بازی از رنگ‌های متنوع و شادی بهره برده است که باعث می‌شود حس‌وحال خوبی به شما منتقل شود. در مجموع در بازی Stardew Valley شما با یک شبیه‌ساز زندگی روستایی کامل و پرجزئیاتی روبه‌رو هستید که شاید نمونه مشابه آن را در کمتر بازی امروزی و نسل هشتی مشاهده کنید.


زره فارلورن بازی دارک سولز 2

۱۹- بازی Dark Souls II: Scholar of the First Sin

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

بدون شک وجود نسخه‌ دیگری از مجموعه دارک سولز در فهرست بهترین بازی های ایکس باکس وان، اتفاقی نیست و به‌خودی خود ثابت می‌کند تا چه اندازه این بازی‌ها از جایگاه ویژه‌ای بین آثار نقش‌آفرینی برخوردار هستند. نسخه دوم دارک سولز با استقاده از متریال نسخه اول و اضافه کردن گرافیک فنی و هوش مصنوعی بهتر، بازیکنان را به قلمرو درانگلیک و دنیای تاریک آن می‌برد. گیم‌پلی بازی بسیار دشوار است و هم دشمنان و هم باس‌های آن می‌توانند تنها با چند ضربه شما را از پای دربیاورند. مرگ در این بازی به مشابه دیگر بازی‌های سولز برای‌تان بسیار گران تمام می‌شود و به‌واسطه آن هرچه Souls در بازی جمع‌آوری کرده بودید، از دست خواهید داد.

داستان دارک سولز 2 با انسانی آغاز می‌شود که نامیرا شده و به واسطه یک نفرین هیچ‌وقت قرار نیست بمیرد و درنهایت تنها به یک هاله تبدیل می‌شود؛ موجودی زامبی‌مانند که هیچ خاطره یا دلیلی برای وجود ندارد. حال او برای از بردن نفرین، باید به امپراطوری نابود شده درانگلیک سفر کند و به دستور Emerald Herald در طور مسیر باید روح‌های بزرگی (Great Souls) را از افراد قدیمی قدرتمندی که نام‌شان فراموش یا ممنوع شده است، جمع‌آوری کند. بازی Dark Souls II: Scholar of the First Sin با بهبودهای گرافیکی و همراه‌ با تمامی محتویات عرضه شده برای نسخه دوم دارک سولز به کنسول ایکس‌باکس وان راه پیدا کرده است. دارک سولز 2 به‌مراتب از نسخه سوم آن تجربه‌ای دشوارتر است و اگر چالش واقعی را دوست دارید، همین الان دست‌ به‌کار شوید و این بازی را روی کنسول خود نصب کنید.


کازوما در بازی یاکوزا 0

۱۸- بازی Yakuza 0

  • سازنده و ناشر: سگا
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

یاکوزا 0 یک بازی اکشن ماجراجویی از استودیو سگا است که درواقع پیش‌درآمدی بر مجموعه بازی‌های یاکوزا به‌شمار می‌رود. داستان بازی در سال ۱۹۸۸ (۱۷ سال قبل از وقایع نسخه اول) رخ می‌دهد که در جریان آن شاهد حضور دو تن از شخصیت اصلی مجموعه هستیم که خود را درگیر واقعه‌ای به‌نام Empty Lot (نبرد سازمان‌های خلاف‌کار ژاپن بر سر قدرت) کرده‌اند. بازی به‌صورت جهان‌باز است و بازیکنان می‌توانند کنترل هر دو شخصیت اصلی را به‌عهده گیرند و آزادانه در محیط‌های مختلف به‌گشت‌و‌گذار بپردازند. علاوه‌بر داستان اصلی، بازی تعداد بسیار زیادی مأموریت فرعی را در خود جای داده است که بازیکنان می‌توانند با تجربه آن‌ها از یاکوزا 0 به‌شدت لذت ببرند و با آن سرگرم شوند.

سیستم مبارزات بازی به‌صورت مبارزه‌ای است و سازندگان انیمیشن‌های بسیاری جذابی را در این بخش تدارک دیده‌ند. شما همچنین در حین مبارزات می‌توانید از تمامی آیتم‌های محیطی خود علیه دشمنان استفاده کنید و آن‌ها را در کسری از ثانیه شکست دهید. سازندگان همچنین یک درخت مهارت مشخص برای هرکدام از شخصیت‌های اصلی درنظر گرفته‌اند که شما می‌توانید با خرید قابلیت‌های مختلف، فنون مبارزه جدیدی را برای کاراکترهای بازی آزاد کنید. گرافیک بصری زیبا درکنار جزئیات بسیار گیم‌پلی همگی باعث شده‌اند تا یاکوزا 0 با داستان‌ و شخصیت‌پردازی عالی خود به اثری سرگرم‌کننده چه برای طرفداران مجموعه و چه برای افرادی که اولین‌بار این مجموعه را تجربه می‌کنند، تبدیل شود.


اُری و کو در بازی Ori and the Will of the Wisps

۱۷- بازی Ori and the Will of the Wisps

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / ایکس‌باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

Ori and the Will of the Wisps از آن دسته بازی‌هایی است بیشتر از آن‌که بتوانیم آن را یک بازی بنامیم، باید از آن به‌عنوان یک اثر هنری لذت‌بخش یاد کنیم. داستان بازی دقیقا پس از اتمام نسخه اول آغاز می‌شود، جایی‌که اُوی پس از مرگ نیوا حالا باید درکنار خانواده جدید خود، زندگی جدیدی را شروع کند. در این بین، اُری تصمیم می‌گیرد تا مهارت‌های «کو» جغدی کوچک را برای پرواز کردن هم پرورش دهد. داستان اصلی بازی از جایی شروع می‌شود که کو پس از یک پرواز ناموفق دچار حادثه شده و این دو دوست از یکدیگر جدا می‌شوند. بازی داستان سر راستی را به‌مخاطب ارائه می‌دهد و هیچوقت تلاش نمی‌کند بیش از حد پیچیده شود. درکنار داستان سرگرم‌کننده، شخصیت‌پردازی حساب شده کاراکترها هم به‌نوبه خود به لذت‌بخش‌تر شدن تجربه این بازی کمک شایانی کرده‌ است.

سیستم پلتفرمینگ این نسخه بسیار عمیق‌تر از بازی اول است و بازیکنان بارها در طول مسیر با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. همانند نسخه اول، این بازی هم شامل سه بخش مجزا برای ارتقای مهارت‌های شخصیت اصلی بازی را در نظر گرفته است که بازیکنان به‌واسطه آن می‌توانند توانایی‌های اُری را افزایش دهند. نقشه بازی در ابتدا شاید کوچک به‌نظر برسد، اما رفته‌رفته با پیش‌روی در مراحل و بالا رفتن مهارت‌های شما، نقاط بیش‌تری را از سرزمین بازی مشاهده می‌کنید. سازندگان با استفاده از موتور گرافیکی یونیتی اثری را خلق کرده‌اند که بیشتر از آن‌که شبیه یک بازی باشد، شما را یاد یک اثر هنری یک هنرمند معروف می‌اندازد. محیط‌های بازی به‌زیبایی هرچه تمام‌تر از رنگ‌آمیزی‌های فوق‌العاده‌ خود بهره گرفته‌اند و شما در جای‌جای مراحل آثاری از هر چهار فصل سال را مشاهده می‌کنید. در مجموع Ori and the Will of the Wisps اثری فوق‌العاده لذت‌بخش است که با متای ۹۰ به شایستگی در بین بهترین بازی های ایکس باکس وان قرار گرفته است.


مبارزه با اژدها در بازی Monster Hunter: World

۱۶- بازی Monster Hunter: World

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

در رده شانزدهم بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان، بازی نقش‌آفرینی Monster Hunter: World قرار می‌گیرد که در سال ۲۰۱۸ توسط استودیو کپکام برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. در این بازی شما در نقش یک شکارچی قرار می‌گیرید که باید به‌همراه یک گروه تحقیقاتی، گونه‌های مختلف هیولا و اژدها را شکار کرده و با تحقیق روی آن‌ها، تلاش می‌کنند دنیای جدید را بهتر بشناسند. داستان بازی به‌نحوی است که افرادی که شناختی از مجموعه مانستر هانتر هم ندارند، می‌توانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. این بازی یک اثر MMO به‌شمار می‌رود و شما می‌توانید مراحل آن را با سه‌نفر از دوستان خود به‌اتمام برسانید. البته که قابلیت تجربه انفرادی هم در بازی قرار داده شده است، اما با توجه‌ به سختی برخی از مراحل و چالش‌هایی که در آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، تجربه چندنفره را بیشتر توصیه می‌کنیم.

بازی Monster Hunter: World از یک سیستم شخصی‌سازی بسیار کامل بهره می‌گیرد که بازیکنان به‌واسطه آن می‌توانند کاراکترهای خود را دقیقا مطابق با چیزی که دوست دارند، ایجاد کنند. از همین‌رو سازندگان انتخاب‌های زیادی را برای طراحی شخصیت‌های زن و مرد بازی قرار داده‌اند که منجر به خلق تعداد بی‌شماری کاراکتر شده است. در طول بازی شما باید تجهیزات و لباس‌های شخصیت‌های خود را ارتقا دهید و برای این‌کار هم در برخی مواقع بازی شما را مجبور به شکار هیولاهای خاصی می‌کند. بدین منظور شما درکنار مراحل اصلی، باید مأموریت‌های فرعی پرتعدادی را انجام دهید و جوایزی که انتظار شما را می‌کشند، سبب می‌شود تجربه این فعالیت‌ها خسته‌کننده نشوند. محیط‌های مختلف بازی به‌زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند و با سیستم آب‌وهوایی پویایی که در آن قرار داده شده است، تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای مخاطبان خود رقم می‌زند. سازندگان یک بسته‌ الحاقی فوق‌العاده به‌نام Iceborne هم برای این بازی منتشر کرده‌اند که تنها به‌دلیل تکراری نشدن بازی‌ها از فهرست پیش‌رو حذف شده است. در این بسته شاهد حضور دنیایی یخی با خط داستانی و هیولاهای جدیدی هستیم که ساعت‌ها می‌تواند درکنار بازی اصلی، تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار بازیکنان قرار دهد.


شخصیت بازی NieR: Automata  در مقابل ربات بزرگ

۱۵- بازی NieR: Automata - Become as Gods Edition

  • سازنده و ناشر: پلاتینیوم گیمز / اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۸ (ایکس‌باکس وان)
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

بازی Nier: Automata از آن‌ دسته آثاری است که با روایت داستانی عمیق و گیم‌پلی درگیرکننده خود، بی‌آنکه متوجه گذر زمان باشید، شما را ساعت‌ها پای کنسول می‌نشاند. داستان بازی درباره آینده‌ای دور است که در آن‌ ربات‌ها کنترل زمین را به‌عهده گرفته‌اند و گروهی از انسان‌ها به‌ ناچار به ماه پناه برده‌اند. حال سازمان YoRHa تصمیم گرفته است تا با ارسال چند اندروید به زمین در مقابل این ربات‌ها ایستادگی کند و باری دیگر زمین را برای انسان‌ها پس بگیرد. در این بین بازیکنان کنترل دو اندروید به‌نام‌های 2B و 9S را به‌عهده می‌گیرند تا بنا به‌خواسته این سازمان، با ربات‌های کوچک و بزرگ بازی روبه‌رو شوند. البته که این تمام ماجرا نیست و با وارد شدن به دنیای Automata متوجه می‌شوید اوضاع از چیزی که به نظر می‌رسد بسیار پیچیده‌تر است و این پیچیدگی سؤال‌های مختلفی را برای شخصیت‌های اصلی به‌وجود می‌آورند.

گیم‌پلی بازی همانند دیگر آثار استودیو پلاتینوم‌ گیمز از سرعت بالایی برخوردار است و مبارزات بعضا در ابعاد وسیع دنبال می‌شوند. شما در دور اول بازی کنترل شخصیت 2B را به‌عهده دارید که برای مبارزات خود می‌تواند از دو حلمه سریع و قدرتی استفاده کند. همچنین در این بازی قادر هستید تا سلاح‌ها و مهارت‌های شخصیت اصلی بازی را با گزینه‌های بسیار ارتقا دهید. درواقع سیستم‌ شخصی‌سازی و ارتقای شخصیت بازی از جمله‌ ویژگی‌های جالب توجه و نوآورانه بازی به‌شمار می‌روند که دست کاربر را برای ارتقای کاراکتر خود باز می‌گذارند. شاید Nier: Automata از لحاظ گرافیک فنی حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد، اما باز هم دلیل نمی‌شود که از جلوه‌های بصیری زیبا و چشم‌گیر محیط‌های آن چشم‌پوشی کنیم. سازندگان در بخش موسیقی هم سنگ‌تمام گذاشته‌اند و در هر لحظه مطابق اتفاقی که در حال تجربه‌‌ آن هستید، موسیقی گوش‌نوازی را در اختیارتان قرار می‌دهند. تمامی موارد گفته شده باعث شد تا ما در زومجی به این بازی خوش‌ساخت نمره عالی ۹ را دهیم که خواندن بررسی آن خالی از لطف نیست.


مسابقه فرمول وان در بازی F1 2020

۱۴- بازی F1 2020

  • سازنده و ناشر: کدمسترز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: ریسینگ
  • نمره در متاکریتیک: ۹۰

استودیو کدمسترز را می‌توان یکی از بهترین سازندگان آثار ریسینگ قلمداد کرد. این استودیو با عرضه بازی F1 2020 تجربه متفاوت و لذت‌بخشی را در اختیار علاقه‌مندان مسابقات فرمول یک قرار داده است که شاید مشابه آن‌ را در کم‌تر بازی‌ دیگری مشاهده کرده باشیم. با به بلوغ رسیدن سری بازی‌های F1 سازندگان این‌بار حالت جدید My Team را به نسخه 2020 بازی اضافه کرده‌اند که بازیکنان در آن با قرار گرفتن در نقش یک تیم فرمول یک، باید برای رسیدن به موفقیت در این رشته ورزشی با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند. F1 2020 یک شبیه‌ساز کامل مسابقات فرمول یک است و بازیکنان در آن باید تنظیم‌های مختلف خودرو همانند تغییر زوایای چرخ‌ها، ارتفاع بال‌ها و غیره را مدیریت کنند.

چالش‌های شما به‌عنوان مالک یک تیم، موارد بسیاری را در خود جای داده است. شما باید همواره نگاهی به بخش‌های بازاریابی و فنی و مهندسی داشته باشید و همواره برای راضی نگه داشتن اسپانسر خود تلاش کنید. در بخش تحقیق و توسعه تیم هم می‌توانید موارد بسیاری را برای بهبود عملکرد خودروی خود پیاده‌سازی کنید و تلاش کنید تا آپگرید‌ها هرچه سریع‌تر به‌دست رانندگان برسند. لازم است بدانید که در فهرست ۴۰ بازی برتر کنسول ایکس‌باکس وان، نام بازی F1 2019 هم به‌چشم می‌خورد که با توجه به جدیدتر و بهتر بودن نسخه ۲۰۲۰، در این مقاله دیگر اشاره‌ای به آن نکرده‌ایم. با تمامی اوصاف اگر از علاقه‌مندان مسابقات فرمول یک هستید، مطمئن باشید از تجربه بازی F1 2020 پشیمان نخواهید شد.


تصویر هنری بازی دد سلز

۱۳- بازی Dead Cells

  • سازنده و ناشر: تویین موشن
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: روگ‌لایک، مترویدوانیا
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

Dead Cells یک بازی اکشن و پلتفرمر دوبعدی از استودیو تویین موشن است که به‌طور خلاصه در آن باید از سکوهای مختلف پرش کرده، با دشمنان مبارزه کنید و مسیر خود را تا انتهای هر مرحله پیش ببرید. دد سلز درواقع با الهام از آثار روگ‌لایکی همانند سری کسلوانیا شما را در مجراهای فاضلابی قرار می‌دهد که درون آن از دشمنان متعددی پر شده است و هرکدام به‌نحوی می‌توانند به شما آسیب بزنند. مرگ در این بازی به‌معنی آغاز دوباره مراحل و از دست دادن Cellها است که می‌تواند بعضا برای شما بسیار گران تمام شود، اما تجربه لذت‌بخش این بازی شما را مجبور می‌کند بارها و بارها پس از کشته شدن، دوباره برای گذارندن مرحله پیش‌روی خود تلاش کنید.

در طول بازی شما می‌توانید به‌وسیله Cellهایی که به‌دست آورده‌اید، برای خود توانایی‌های متعددی را آزاد کنید که از بین آن‌ها می‌توان به قابلیت زدن شدن مجدد به همراه سلاح‌های قدرتمند اشاره کرد. درکنار گرافیک پیکسلی زیبا و گیم‌پلی سخت و جذاب Dead Cells، سازندگان موسیقی گوش‌نوازی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند که باعث می‌شود تجربه این بازی هر لحظه‌اش برای‌تان بسیار خاطره‌انگیز شود. گرافیک بازی هم که به‌صورت پیکسلی است و درکنار گیم‌پلی خود حس نوستالژیکی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. پس اگر تاکنون موفق به تجربه Dead Cells روی کنسول ایکس‌باکس خود نشده‌اید، به‌شما توصیه می‌کنیم فرصت را غنیمت بشمرید و آن را همین الان نصب و بازی کنید.


مبارزه در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

۱۲- بازی Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

در جایگاه دوازدهم این فهرست، بهترین بازی سال از نگاه رویداد The Game Awards 2019 یعنی Sekiro: Shadows Die Twice قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید وظیفه توسعه این بازی هم به‌عهده استودیو فارم‌سافتور بوده است و سکیرو درواقع سومین بازی این استودیو بین بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان به‌شمار می‌رود. سازندگان مجموعه سولز این بار با اثری نسبتا متفاوت و شاید از دید برخی بازیکنان ساده‌تر بازگشته‌اند تا این‌بار هم مخاطبان قبلی خود را حفظ کنند و هم به افراد بیشتری فرصت تجربه آثار ارزشمند خود را دهند. داستان بازی در بازه زمانی سنگوکو ژاپن روایت می‌شود و وقایع زندگی یک شینوبی به‌نام ولف را روایت می‌کند که پس از شکست در یک مأموریت، تا پای مرگ پیش می‌رود و یکی از دستان خود را هم در این راه از دست می‌دهد. در طول بازی شما می‌توانید با شخصیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و توانایی‌های خود را هم بهبود بخشید. قطع شدن دست شخصیت اصلی، این اجازه را به بازیکنان داده است تا به‌واسطه یک دست مصنوعی، از ساختمان‌ها و درختان بالا بروند و مبارزات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند.

شما می‌توانید مبارزات بازی را هم به‌صورت مخفیانه و هم به‌صورت نبردهای تن‌به‌تن دنبال کنید. در بخش مبارزات، دفاع کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای انجام مناسب آن باید زمان‌بندی مخصوصی را انجام دهید. همانند دیگر بازی‌های استودیو فرام‌سافتور، مجازات مرگ در بازی سکیرو بسیار سنگین است و برای دوباره زدن شدن باید بهای سنگینی را بپردازید. در انتها صداگذاری و موسیقی به‌شدت لذت‌بخش بازی را داریم که باعث می‌شود بازیکنان به‌سرعت در دنیای این بازی غرق شوند.


شخصیت تریسر بازی اورواچ

۱۱- بازی Overwatch

  • سازنده و ناشر: بلیزارد
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

مقاله مرتبط:

درست است که در سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون بازی‌های بتل‌ رویال و بازیکنان آن بوده‌ایم، اما درکنار آن‌ها آثاری هم وجود دارند که با گذشت سال‌ها از زمان انتشار، هنوز هم در سطح جهانی مخاطبان بی‌شمار خود را نگه داشته‌اند. یکی از این بازی‌های چندنفره، بازی اورواچ استودیو بلیزارد است که از زمان انتشار تاکنون، موفق شده با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد و پشتیبانی کامل سازنده، بازیکنان خود را حفظ کند و همواره حرفی برای گفتن بین بازی‌های آنلاین داشته باشد. اورواچ یک بازی شوتر اول‌شخص آنلاین است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند با انتخاب شخصیت‌ محبوب خود از میان قهرمانان و ضدقهرمانان، با یکدیگر وارد مبارزه شوند و برای پیروزی تیم خود تلاش کنند.

بازی در حال حاضر بیش از ۳۰ شخصیت مختلف در سه کلاس Damage ،Tank و Support را در خود جای داده است که هرکدام از شخصیت‌ها حملات و توانایی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار دارند. البته هنر سازندگان بازی جایی خود را نشان می‌دهد که قدرت این همه شخصیت اصلی با مهارت‌های مختلف درکنار یکدیگر به‌خوبی بالانس شده است و بازیکنان همواره می‌توانند هرکدام از آن‌ها را برای رسیدن به پیروزی انتخاب کنند. سازندگان همچنین حالت‌های مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که هر از گاهی با اضافه شدن رویداد‌های مخلتف، به ایجاد تنوع در بازی کمک می‌کنند. پس اگر می‌خواهید یک بازی آنلاین هیجان‌انگیز را تجربه کنید، مطمئن باشید اورواچ شما را مأیوس نخواهد کرد.


شمشیر بیرون کشیدن گرالت در ویچر 3

۱۰- بازی The Witcher 3: Wild Hunt

  • سازنده و ناشر: سی‌دی پراجکت رد
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

در رتبه دهم بهترین بازی های ایکس‌ باکس وان، نسخه سوم مجموعه محبوب ویچر ساخته استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت قرار گرفته است. The Witcher 3: Wild Hunt به‌عنوان یک اثر نقش‌آفرینی کامل و بی‌نقص باری دیگر مخاطبان خود را همراه گرالت ریویا می‌کند تا ماجراجویی‌های جدیدی را تجربه کنند. هدف اصلی گرالت در این نسخه پیدا کردن و نجات دادن سیری از دست گروهی است که خود را Wild Hunt نامیده‌اند و قصد دارند از توانایی‌های سیری به نفع خود استفاده کنند. شما در این نسخه با ویچرهای دیگر آشنا می‌شوید و در کایر مورهن می‌توانید استاد خود یعنی وزمیر را از نزدیک ملاقات کنید. ویچر ۳ شخصیت‌های بسیاری از این مجموعه به‌یادماندنی را گرد هم آورده است تا شاهد یکی از حماسی‌ترین داستان‌های زندگی گرالت باشیم.

در طول بازی شما می‌توانید به مکان‌های مختلف کانتیننت سفر کنید و مأموریت‌های فرعی بی‌شماری را انجام دهید. مأموریت‌هایی که هرکدام داستان و شخصیت‌های منحصربه‌فردی را در خود جای داده‌اند و تجربه آن‌ها به‌اندازه تجربه داستان اصلی بازی لذت‌بخش است. همانند نسخه‌های قبل مجموعه، شما می‌توانید زره‌ها و سلاح‌های قوی‌تری را با پیش‌رفت در مراحل بازی به‌دست بیاورید و برای مقابله با هیولاهای به مراتب قوی‌تر آماده شوید. داستان‌ و شخصیت‌پردازی دقیق، گرافیک بصری چشم‌نواز و طراحی مراحل فوق‌العاده از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود تجربه ویچر ۳ برای هر گیمری به یک اثر ماندگار و خاطره‌انگیز تبدیل شود.


تاب سواری در بازی What remains of edith finch

۹- بازی What remains of Edith Finch

  • سازنده و ناشر: جاینت اسپارو / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

What remains of Edith Finch یک بازی داستان‌محور از توسعه‌دهنده‌ای مستقل به‌نام جاینت اسپرو است که در جریان آن بازیکنان در نقش دختری به‌نام ایدث قرار مي‌گیرند که باید با وارد شدن به عمارت قدیمی خانوادگی خود، خاطرات اعضای خانواده را مرور کند. در طول بازی شما متوجه می‌شوید که خاندان فینچ هرکدام تاکنون به‌شکل مرموزی مرده‌اند و ایدث درواقع تنها بازمانده آن‌ها به‌شمار می‌رود. طراحی مراحل بازی به‌شدت خلاقانه‌ است و اتمسفر آن را شاید در کمتر بازی دیگری مشاهده کرده باشید. سازندگان در بخش طراحی مراحل هم تجربه‌ای وصف‌ناپذیر را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند تا این بازی به یکی از بهترین آثار منتشر شده روی پلتفرم ایکس‌باکس وان تبدیل شود. مراحله‌ که با خلاقیت بسیاری طراحی شده‌اند و نوآوری‌های آن‌ها همیشه شما را شگفت‌زده می‌کند.

درکنار موارد گفته شده، موسیقی بازی What remains of Edith Finch یکی از لذت‌بخش‌ترین آثاری است که تاکنون بین بازی‌های ویدیویی شنیده شده است. جف روسو آهنگ‌ساز سریال‌هایی همچون فارگو و لیجن با درک کامل از داستان بازی، برای هرکدام از اعضای خانواده و خاطرات آن‌ها، موسیقی متن متفاوتی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که همین موضوع به‌شدت به فضا و اتسمفر مراحل بازی کمک کرده است. پس اگر می‌خواهید یک بازی داستان‌محور به‌شدت اتمسفریک را روی کنسول ایکس‌باکس وان خود تجربه کنید، بازی What remains of Edith Finch را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.


شخصیت‌های بازی دیوینیتی اوریجینال سین 2

۸- بازی Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: لارین / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

Divinity: Original Sin II – Definitive Edition یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی منتشر شده در نسل هشت است که تجربه آن بدون شک می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان این سبک‌ بازی‌ها رقم بزند. بازی از هر لحاظ نسبت به نسخه قبل خود پیشرفت داشته است و با ارائه گیم‌پلی‌ای طولانی‌تر و داستانی غنی‌تر به تجربه‌ای لذت‌بخش از آثار نقش‌آفرینی ایزومتریک تبدیل شده است. بازی اوریجینال سین 2 در کوتاه‌ترین حالت ممکن حدود ۶۰ ساعت گیم‌پلی دارد که نه‌تنها شما در طول آن خسته‌ نمی‌شوید، بلکه همواره از تنوع آن لذت می‌برید و دوست دارید بیشتر و بیشتر در محیط‌های مختلف بازی گشت‌وگذار کنید. ضمنا مأموریت‌های بسیاری در بازی قرار داده شده‌اند که هرکدام ماجرایی جدید را پیش‌روی شما قرار می‌دهند که بدون شک تجربه هرکدام می‌تواند برای بازیکنان بسیار به‌یادماندنی باشد.

سازندگان یکی از بهترین سیستم‌های پیشرفت و ارتقا را در این بازی قرار داده‌اند و شما همواره ترغیب می‌شوید تا در گوشه و کنار محیط‌های آن به جست‌وجوی لوت و منابع مختلف بپردازید. استودیو لارین سیستم مبارزات بازی اوریجینال سین ۲ را به‌صورت نوبتی قرار داده است و بازیکنان برای غلبه بر دشمنان باید همیشه در حال استراتژی‌ریزی باشند. از جمله موارد دیگر که باعث شده است، این بازی به اثری شایسته تبدیل شود می‌تواند به گرافیک فنی و جلوه‌های بصری آن اشاره کرد که بدون شک Divinity: Original Sin II را یک سر و گردن بالاتر از آثار مشابه خود قرار می‌دهد.


مک لارن سنا در فورزا هورایزن 4

۷- بازی Forza Horizon 4

  • سازنده و ناشر: پلی‌گراند گیمز / مایکروسافت 
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: ریسینگ
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

بدون شک سری محبوب فورزا را می‌توان یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های ریسینگ سال‌های اخیر قلمداد کرد. مجموعه فورزا هورایزن ساخته استودیو پلی‌گراوند گیمز که بیشتر تمرکز روی رانندگی آرکید دارد، چند سالی است که به‌عنوان مجموعه فرعی فورزا موتور اسپرت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، اما بازی Forza Horizon 4 را دیگر باید نه شاید یک نسخه فرعی، بلکه یک نسخه اصلی و مستقل قلمداد کنیم که با محتوای بسیار زیاد و ارزشمند در اختیار کاربران پلتفرم ایکس‌باکس وان قرار گرفته است. در این نسخه برای اولین‌بار شاهد حضور سیستم آب‌وهوایی پویا شامل هر چهار فصل سال هستیم که هرکدام تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند. در بخشی از بازی شما در حال رانندگی در هوای بارانی بهاری هستید و در بخشی دیگر، فصل زمستان را پیش‌روی خود دارید که از آسمان برف می‌بارد و جاده‌ها به‌شدت لغزنده‌ هستند.

سازندگان در این بازی جزئیات فراوانی را در بخش تیونینگ خودروها قرار داده‌اند که بازیکنان می‌توانند توانایی‌های خودروها را مطابق میل خود تغییر دهند که در بسیاری از موارد می‌تواند سرنوشت شما را در یک مسابقه تعیین کند. Forza Horizon 4 با بیش از ۴۵۰ مدل خودرو و تعداد زیادی رویداد هیجان‌انگیز، همواره محتویات مختلفی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد که هیچ‌کدام آن‌ها حتی برای لحظه‌ای حس تکراری و خسته‌کننده بودن نمی‌دهند. طراحی محیط‌ها و خودروها به‌زیبایی هرچه تمام‌تر انجام گرفته است و سازندگان در بخش موسیقی و صداگذاری هم سنگ تمام گذاشته‌اند. پس اگر تمامی موارد گفته شده را کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توانیم فورزا هورایزن 4 را نه‌تنها بهترین بازی ریسینگ کنسول ایکس‌باکس وان، بلکه کل نسل هشتم قلمداد کنیم. در انتها این نکته را هم اشاره کنیم که نسخه قبلی این مجموعه یعنی Forza Horizon 3 با نمره متای ۹۱ در رتبه سیزدهم این فهرست قرار گرفته است که البته با توجه به اعلام خبر حذف این بازی از فروشگاه مایکروسافت در ماه سپتامبر و کامل‌تر بودن نسخه چهارم، از اشاره به آن صرف‌نظر کرده‌ایم.


انسان‌ها در مجاورت شیشه در بازی Inside

۶- بازی Inside

  • سازنده و ناشر: پلی‌دد
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: پازل پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

Inside دومین ساخته استودیو پلی‌دد همان اندازه برای بازیکنان عجیب است که بازی Limbo بود. اثری که شاید پس از تجربه بار اول آن، با خود بگویید که دقیقا چه اتقافی افتاد و برای درک بهتر وقایع، مشتاق شوید باری دیگر آن را بازی کنید. پلی‌دد این‌بار شما را در نقش پسرکی قرار می‌دهد که از همان ابتدا از دست افرادی در حال فرار است. شما باید از معماهای ریز و درشت پیش‌روی خود عبور کنید تا این پسرک را به مقصدی نامعلوم خارج از مکانی که در آن گیر افتاده است، برسانید. طراحی مراحل بازی به‌شدت اتمسفریک و نفس‌گیر است و در برخی مواقع می‌تواند ترسناک هم باشد. سازندگان این بار هم از تم تیره و تاری برای بازی خود استفاده کرده‌اند و تنها در مواردی اندک شاهد حضور رنگ‌پردازی‌های محدودی در محیط هستیم.

در طول مراحل نباید انتظار راهنمایی خاصی از بازی داشته باشید و تنها باید با آزمون و خطا معماهای پیش روی خود را حل کنید. از خلاقیت طراحی مراحل که بگذریم به صداگذاری عالی آن می‌رسیم که سازندگان بازی به‌واسطه آن به‌خوبی حال و هوای دنیای نیمه آخرالزمانی خود را به رخ شما می‌کشد. درکنار موارد گفته شده، یک سوم نهایی بازی اینساید به‌ جرأت یکی از عجیب‌ترین و سردرگم‌کننده‌ترین بازی‌هایی است که در سال‌های اخیر تجربه‌ کرده‌اید و شاید همین موارد کافی باشد که خود را برای وارد شدن به دنیای آن دیوانه‌وار آن آماده کنید.


کلیر و کریس زیر باران در بازی رزیدنت ایول 2

۵- بازی Resident Evil 2

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ترسناک
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

 در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی شاهد انتشار نسخه‌های ریمستر و ریمیک بسیاری از بازی‌های قدیمی بودیم که به کاربران جدیدتر این فرصت را دادند تا آثار ارزشمند کلاسیک و ماندگار را باری دیگر با حال و هوایی امروزی تجربه کنند. بدون شک یکی از بهترین بازسازی‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، نسخه ریمیک بازی رزیدنت ایول 2 بوده است که نه‌تنها یک اثر ترس و بقای عالی بلکه یک رزیدنت ایول اصیل و فوق‌العاده خوش‌ساخت به‌حساب می‌آید.

داستان بازی درباره دو شخصیت اصلی این مجموعه یعنی کلیر ردفیلد و لیان اسکات کندی است که هرکدام برای هدفی مجزا به شهر راکون‌سیتی آمده‌اند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند که شهر پر شده است از زامبی‌های ترسناکی که تنها هدف‌شان، کشتن و خوردن دیگر انسان‌ها است. لیان قرار بوده که به عضویت نیروی پلیس راکون‌سیتی در بیاید و حالا با رسیدن به ایستگاه پلیس متوجه می‌شود که از آخرین پناه‌گاه انسان‌ها چیز خاصی باقی نمانده است. از سویی دیگر کلیر هم برای یافتن برادر خود کریس، پا به شهر راکون‌سیتی گذاشته است و طی ماجراهایی با شری بیرکین آشنا می‌شود از جایی به‌بعد تنها هدفش محافظت از این دختر خواهد بود. شخصیت‌پردازی و روایت داستانی رزیدنت ایول 2 درکنار گیم‌پلی ترسناک و چالش‌برانگیز آن باعث شده است تا با اثری روبه‌رو باشیم که در طول تجربه آن همواره روی صندلی خود میخکوب شویم.


مدلین در بازی سلست

۴- بازی Celeste

  • سازنده و ناشر: مت‌میک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پلتفرمر
  • نمره در متاکریتیک: ۹۴

در سال‌های اخیر شاهد انتشار بازی‌های پیکسل آرتی فوق‌العاده‌ای بوده‌ایم که هرکدام درکنار انتقال حس نوستالژیک دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بازی‌های ویدیویی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیار مخاطبان قرار می‌دادند. یکی از بازی‌هایی که موفق شد به‌خوبی نظر مخاطبان و منتقدان را به‌خود جلب کند، سلست ساخته استودیوی مستقلی به‌نام مت‌میک گیمز بود که به جرأت می‌توان آن را کلاس درس بازی‌سازی برای بسیاری از توسعه‌دهندگان قلمداد کرد. در این بازی بازیکنان در نقش دختری به‌نام مدلین قرار می‌گیرد که باید از کوهی به‌نام سلست بالا برود، اما انجام این‌کار به‌هیچ وجه ساده نیست و در طول مسیر شاهد موانع‌ و تله‌های مختلفی هستیم که هرکدام باعث چالش‌برانگیزتر شدن بازی می‌شود.

البته در طول راه مدلین با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود که به‌شکل جالبی هرکدام از آ‌ن‌ها به‌خوبی شخصیت‌پردازی شده‌اند و شما می‌توانید از پیشینه داستانی آن‌ها باخبر شوید. همان‌طور که گفتیم بازی سلست چالش‌برانگیز و بسیار سخت است و شما در هر مرحله بارها شکست می‌خورید و مجبور می‌شوید کل مرحله را از ابتدا آغاز کنید. اما این شکست‌های متوالی نه‌تنها اذیت‌کننده نیست، بلکه تجربه سلست آنقدر شیرین است که عطش شما برای رد کردن مراحل آن هر دفعه بیشتر از قبل می‌شود. سلست بازی پلتفرمر فوق‌العاده لذت‌بخشی است که تک‌تک اجزای آن باعث شده است با متای ۹۴ در رتبه چهارم بهترین بازی‌ های کنسول ایکس باکس وان قرار گیرد.


ونوم اسنیک در متال گیر سالید 5

۳- بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • سازنده و ناشر: کونامی
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی، مخفی‌کاری
  • نمره در متاکریتیک: ۹۵

جایگاه سوم بهترین بازی‌های این فهرست را هم آخرین بازی مجموعه بسیار محبوب متال گیر سالید به خود اختصاص داده است. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اولین بازی از مجموعه متال گیر است که بازیکنان را با اثری کاملا جهان‌باز روبه‌رو می‌کند و با این‌کار دست بازیکنان را به‌طور کامل برای انجام مأموریت‌ها باز می‌گذارد. داستان بازی، ۹ سال پس از وقایع Ground Zeroes رخ می‌دهد و حالا ونوم اسنیک بازگشته است تا علاوه‌بر ایجاد گروه Diamond Dogs، جلوی تروریستی به‌نام Skull Face را هم بگیرد. شخصیت‌های مختلفی در بازی حضور دارند که به‌واسطه حضور مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها در بازی، کم‌وبیش شاهد اشاره‌هایی هم به نسخه‌های دیگر مجموعه متال گیر هستیم.

همان‌طور که گفته شد فنتوم پین یک اثر کاملا جهان‌باز است. در هر مرحله، بازی شما را به‌وسیله یک هلیکوپتر در منطقه‌ای وسیع پیاده می‌کند و از این‌جا به‌بعد این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، مأموریت خود را چگونه به پایان برسانید. بدون شک بخش مخفی‌کاری متال گیر ۵ نقطه قوت اصلی آن به‌شمار می‌رود و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از تجهیزات و امکانات خاص خود بدون آن‌که صدای آژیر خطر را به‌صدا در بیاورید، مراحل را به‌اتمام برسانید. از سویی دیگر هوش مصنوعی بازی به‌شدت بالا است و در بسیاری از موارد شما را انگشت به‌ دهان می‌گذارد. شاید فنتوم پین بهترین بازی مجموعه متال گیر نباشد، اما هنوز هم پس از ۵ سال از زمان انتشار، یکی از بهترین آثار سبک مخفی‌کاری و ماجراجویی به‌شمار می‌رود که تجربه آن را به هر گیمری توصیه می‌کنیم.


سه شخصیت اصلی بازی جی تی ای 5

۲- بازی GTA V

  • سازنده و ناشر: راک‌استار
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: جهان‌باز
  • نمره در متاکریتیک: ۹۷

اینکه دو بازی برتر کنسول ایکس‌باکس وان را آخرین بازی‌های استودیو راک‌استار به‌خود اختصاص داده‌اند، تنها یک معنی می‌تواند داشته باشد و آن هم حرفه‌ای بودن این استودیو در خلق آثاری است که سال‌ها به‌عنوان تجربه‌های ماندگار صنعت بازی‌های ویدیویی بین کاربران شناخته می‌شوند. نسخه ایکس‌باکس وان بازی GTA V در سال ۲۰۱۴ برای این کنسول منتشر شد و تاکنون همیشه جزو پرفروش‌ترین بازی‌های این نسل به‌شمار رفته است. شما در این بازی این‌بار در نقش سه کاراکتر مجزا قرار می‌گیرید که هرکدام اهداف مشخصی برای زندگی دارند و به‌نحوی سرنوشت همه آن‌ها در نقطه‌ای از بازی به‌هم گره می‌خورد.

موفقیت بخش تک‌نفره شاید به‌تنهایی برای راک‌استار راضی‌کننده نبود، چرا که آن‌ها با انتشار بخش آنلاین این بازی، جامعه‌ای از بازیکنان را خلق کردند که ساعت‌ها در GTA Online در حال بازی بودند و تاکنون هر روز به‌تعداد آن‌ها هم اضافه شده است. البته که راک‌استار با انتشار رویدادهای مختلف برای بخش آنلاین و پشتیبانی کامل از آن هم در این موفقیت بی‌تأثیر نبود. GTA V با گرافیک بصری چشم‌نواز و جزئیات بی‌شمار خود هنوز هم که هنوز تجربه‌ای فوق‌العاده سرگرم‌کننده برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان به‌شمار می‌رود.


اعضای گروه داچ در غروب آفتاب در بازی رد دد ردمپشن ۲

۱- بازی Red Dead Redemption 2

  • سازنده و ناشر: راک‌استار
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن جهان‌باز
  • نمره در متاکریتیک: ۹۷

در انتها در جایگاه بهترین بازی کنسول ایکس‌ باکس وان، جدیدترین ساخته استودیو راک‌استار یعنی رد دد ردمپشن 2 قرار می‌گیرد. اثری فوق‌العاده که از جهات بسیاری شایسته قرار گرفتن در این رتبه است و به‌سادگی نمی‌توان به بخشی از آن ایراد گرفت. رد دد 2 مجموعه‌ای از المان‌های بی‌نقص برای یک بازی ویدیویی به‌شمار می‌رود که بازیکنان را ساعت‌ها و روزها در دنیای بی‌کران خود غرق می‌کند. سازندگان با بهتر کردن هرآن‌چه که در نسخه اول این بازی بود، حالا به‌خوبی هرچه تمام‌تر در این بازی از گیم‌پلی و طراحی مراحل گرفته تا گرافیک بصری و صداگذاری، همه‌چیز را به حد اعلای خود رسانده‌اند و درنهایت اثری خلق کرده‌اند که شاید تا سال‌ها نمونه مشابه آن را نبینیم.

درکنار موارد گفته شده، شخصیت‌پردازی معرکه و روایت داستانی درگیرکننده‌ای را داریم که پاشنه آشیل این بازی به‌شمار می‌رود. داستان بازی این‌بار به سال‌ها قبل‌تر از نسخه اول می‌رود و حالا شما با قرار گرفتن در نقش آرتور مورگان به‌عنوان یکی از اعضای گروه داچ، باید در غرب وحشی برای بقا و به‌قدرت رساندن خود تلاش کنید. در این بازی شما تصمیم‌گیرنده اعمال آرتور هستید و باید خود را برای روبه‌رو شدن با عواقب آن‌ هم آماده کنید. در طول بازی علاوه‌بر مأموریت‌های اصلی که با گروه خود باید انجام دهید، تعداد بی‌شماری مأموریت‌های فرعی و فعالیت‌های جانبی دیگر هم وجود دارد که باعث می‌شود هیچ‌وقت از تجربه رد دد 2 خسته نشوید. پس اگر تاکنون موفق به‌تجربه این بازی نشده‌اید، فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر وارد دنیای غرب وحشی خلق شده توسط راک‌استار شوید.

حال نوبت شما کاربران زومجی است که نظرات خود را در رابطه با ۴۰ بازی برتر این فهرست با ما در میان بگذارید. به‌نظر شما کدام بازی شایسته قرار گرفتن در رتبه بهتری بوده است و چه بازی‌هایی باید در رتبه‌های پایین‌تری نسبت به سایر قرار می‌گرفتند؟

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده