// سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

استودیو The Initiative در رویداد مایکروسافت حضور ندارد؛ منتظر یک بازی جهان-باز بزرگ باشید

جف گراب، سردبر بخش بازی‌های ویدیویی رسانه‌ی ونچربیت که با پیش‌بینی‌های درست خود شناخته می‌شود، به‌تازگی از این گفت که مخاطب‌ها باید چه انتظاراتی از کنفرانس نمایش بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس داشته باشند.

مایکروسافت همه‌ی بازی‌های انحصاری خود را در این این رویداد نمایش نمی‌دهد و مثل سونی، چند پروژه‌ی در حال ساخت جذاب را برای آینده کنار می‌گذارد. این نکته‌ای است که هیچ‌کس نباید آن را از یاد ببرد. پس تماشای مراسم پیش‌رو را با این فرض شروع نکنید که قرار است تک‌تک بازی‌های انحصاری ایکس ‌باکس را در طول دقایق آن ببینید. همچنین اصلا انتظار نداشته باشید که شرکت مورد بحث کنسول ایکس‌باکس سری اس/ایکس‌باکس لاکهارت یعنی مدل ارزان‌تر و ضعیف‌تر ایکس ‌باکس سری ایکس را در این رویداد رونمایی کند؛ ردموندی‌ها در ماه آگست/اوت سال ۲۰۲۰ میلادی به معرفی سری اس و همچنین رونمایی از قیمت‌های هر دو کنسول نسل ۹ خود می‌پردازند.

رویداد دیجیتالی پیش‌رو دیگر مثل کنفرانس قبلی مایکروسافت مشکلاتی مانند پر شدن از تصاویر بی‌کیفیت صحبت افراد مختلف در مقابل وب‌کم‌های ضعیف نخواهد بود. این رویداد جلوه‌ای حرفه‌ای دارد و شامل همه‌ی تریلرها و اخبار بازی جالبی می‌شود که اگر ویروس کرونا/کووید 19 نمایشگاه E3 امسال را لغو نمی‌کرد، قرار بود کنفرانس ایکس‌باکس در نمایشگاه E3 2020 را تشکیل بدهند.

مسترچیف با کلاه خود خفن در بازی Halo Infinite

ردموندی‌ها مطابق آخرین اخبار رسمی، ۱۵ بازی استودیو بازی‌سازی را تحت برند Xbox Game Studios در اختیار دارند؛ استودیوهایی که نه همه‌ی آن‌ها بلکه چند مورد از آن‌ها در این کنفرانس حاضر می‌شوند. ولی ما فعلا فقط به‌صورت رسمی می‌دانیم که 343Industries می‌خواهد تریلر گیم‌پلی بلند بازی Halo Infinite را در طول کنفرانس دیجیتالی تقدیم بازیکن‌ها کند. ولی مایکروسافت خوب می‌داند که دیگر زمان اثبات جدیت این شرکت در ساخت بازی‌های انحصاری توسط استودیوهای فرست-پارتی/اختصاصی فرا رسیده است و نمایش «هیلو» جدید، به‌تنهایی از پس انجام این کار برنمی‌آید.

بازی جدید استودیو Playground Games بزرگ، جهان-باز و جذاب خواهد بود. اما لزوما ریبوت «فیبل» نیست

به همین خاطر جفری گراب می‌گوید باید انتظار رونمایی از چند پروژه‌ی پرخرج ناشناخته در این کنفرانس را داشته باشید. اولین بلاک‌باستر؟ بازی جهان-باز جدید استودیو دوم Playground Games. همان Playground Gamesای که استودیو اول آن طی چند سال اخیر با قسمت‌های مختلف بازی Forza Horizon توجه طرفدارهای ریسینگ‌های آرکید را به خود جلب کرد. مایکروسافت پس از خریداری کامل این استودیو، با تأمین بودجه‌ی لازم به اعضای آن اجازه‌ی تأسیس شعبه‌ی دوم را داد؛ شعبه‌ای متمرکز روی ساخت بازی جهان-باز ماجراجویانه که عده‌ای باور دارند قرار است ریبوت سری بازی Fable (فیبل) را رقم بزند. البته جفری گراب می‌گوید اصلا مطمئن نیست که پروژه‌ی استودیو اصلا مرتبط با «فیبل» باشد. ولی این را می‌داند که می‌خواهد هرچه زودتر تریلرش را ببیند و گیمرها باید با انتظارات بالا به استقبال آن بروند.

لوگوی خاکستری و سفید استودیو The Initiative

بازی استودیو The Initiative در کنفرانس پیش‌رو حضور ندارد. در حقیقت این بازی هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که برای نمایش به عموم آماده باشد و باید هفته‌ها یا حتی ماه‌های بیشتری را تا رسیدن به زمان پخش اولین تیزر تریلر سپری کند. The Initiative یکی از ۱۵ استودیو ایکس‌باکس است؛ استودیویی تأسیس‌شده توسط مایکروسافت که اعضای کلیدی آن را افراد کاربلد و خوش‌سابقه‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی تشکیل می‌دهند. شایعه‌ها می‌گویند این استودیو مشغول کار روی ریبوت سری بازی Perfect Dark (پرفکت دارک) است. هرچند عده‌ای فکر می‌کنند که The Initiative دارد مجموعه‌ای جدید و متعلق به خود را می‌سازد.

استودیو The Initiative چه مشغول کار روی ریبوت «پرفکت دارک» باشد و چه بخواهد یک مجموعه بازی جدید را آغاز کند، فعلا در نمایش‌های مایکروسافت حضور نخواهد داشت. زیرا هنوز به مرحله‌ی پخش تریلر از بازی خود نرسیده است

جف گراب می‌گوید این استودیو بودجه‌ی ساخت بسیار بزرگی دارد. ولی باتوجه‌به ابعاد پروژه و آغاز به کار آن از سال ۲۰۱۸ میلادی، اکنون نمی‌تواند نمایش واقعی و خاصی از محصول خود داشته باشد. جف گراب باور دارد که بازی در حال ساخت استودیو The Initiative در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ میلادی به بازار می‌رسد.

راستی اگر طرفدار سری بازی Age of Empires هستید، برای رویداد مایکروسافت هیجان‌زده باشید. چون این احتمال وجود دارد که در طول آن نمایشی مفصل از بازی Age of Empires IV، اثر استودیو World’s Edge را ببینیم.

پادشاه ها و فرماندهان و سربازها در بازی Age of Empires

مطابق گزارش اختصاصی جفری گراب، بازی Psychonauts 2 از استودیو Double Fine و بازی Wasteland 3 از استودیو InXile هم جزو میهمانان نمایش پیش‌رو خواهند بود؛ بازی‌هایی که به‌گفته‌ی سردبیر ونچربیت بهره‌های زیادی از پول مایکروسافت برده‌اند و اکنون در شرایط به مراتب بهتری به سر می‌برند. البته استودیو inXile Entertainment همزمان کار روی یک بازی بسیار پرخرج با موتور آنریل انجین 5 را هم شروع کرده است؛ اثری که شاید یک تیزر کوتاه از ان در رویداد پیش‌رو ارائه شود.

استودیو The Coalition که در سال گذشته بازی Gears 5 را ارائه کرد و سپس شناخته‌شده‌ترین عضو خود یعنی راد فرگوسن را از دست داد، در این رویداد حضور ندارد. اما Turn 10 Studios با قسمت جدید بازی Forza Motorsport از راه می‌رسد تا مایکروسافت در مقابل بازی Gran Turismo 7 استودیو Polyphony Digital به کارگردانی کازونوری یامائوچی ساکت نماند. اگر هم به هر دلیلی برای یک لحظه فکر کردید نمایش پیش‌رو خالی از تریلر جدید بازی Senua's Saga: Hellblade II از استودیو Ninja Theory خواهد بود، سخت در اشتباه هستید. اصلا در بیان واضح‌تر جف گراب انتظار دارد بعد از سازندگان «هیلو» جدید، نینجا تئوری بیشترین بخش از کنفرانس را به نمایش بازی خود اختصاص دهد.

ماشین نقره ای جذاب در بازی Forza Motorsport 7

در پایان کار جف گراب هم تنها چند شایعه را مطرح می‌کند که توانایی تایید یا رد آن‌ها را ندارد. شاید راک استار در این کنفرانس نسخه‌های نسل ۹ بازی Red Dead Redemption 2 را نمایش دهد. شاید اکتیویژن بالاخره از بازی Call of Duty جدید رونمایی کند و شاید دیوانه‌وارترین اتفاق ممکن رخ بدهد و مایکروسافت بگوید که همه‌ی استودیوهای بازی‌سازی WB Games را خریداری کرده است.

جف گراب در ادامه می‌گوید رویداد پیش‌رو تمرکز زیادی روی ایکس‌باکس گیم پس دارد؛ این‌قدر زیاد که نه‌تنها پس از نمایش هر بازی اختصاصی روی عرضه‌ی آن در این سرویس تاکید می‌کند، بلکه احتمالا خبر از انتشار یک بازی غیرانحصاری بسیار مورد انتظار برای گیم پس هم می‌دهد. او می‌نویسد:

من تعجب نمی‌کنم اگر مایکروسافت بگوید بازی Cyberpunk 2077 (سایبرپانک 2077) تنها چند هفته پس از عرضه روی ایکس‌باکس گیم پس منتشر می‌شود. البته شاید ردموندی‌ها چنین کاری را برای یک بازی ویدیویی AAA دیگر انجام بدهند.

ماه‌های اخیر بارها و بارها نشان داده‌اند که وقتی جف گراب حرفی را با اطمینان می‌زند، احتمال نادرست از آب درآمدن آن بسیار پایین است و وقتی او از برخی موارد به‌عنوان شایعه یاد می‌کند، نباید آن‌ها را شایعه‌های بی‌ارزش و معمولی به شمار آورد.

نظر شما چیست؟ باتوجه‌به این گزارش تازه‌ی جفری گراب، چه‌قدر برای رویداد ساعت ۲۰:۳۰ روز پنج شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ خورشیدی به وقت ایران (۲۳ ژوئیه/ژوئیه سال جاری میلادی) هیجان‌زده هستید؟


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده