نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

مایکروسافت در مصاحبه‌ای به اشتباه به خریداری یک استودیو جدید اشاره کرد

مایکروسافت در مصاحبه‌ای بیان کرد که تعداد استودیو‌های فرست پارتی آن‌ها ۱۶ عدد است، در حالی که تاکنون ۱۵ استودیو به صورت رسمی معرفی شده‌اند.

شرکت مایکروسافت در حال حاضر مشغول به استریم برنامه Game Stack Live است. برنامه‌ای که در واقع  جایگزینی برای نمایشگاه GDC (که به دلیل گسترش ویروس کرونا لغو شد) محسوب می‌شود. این برنامه بیشتر روی مصاحبه‌ سازندگان بازی‌های مختلف و ابزاری که آن‌ها برای بازی‌سازی استفاده می‌کنند، تمرکز دارد. حال طبق آخرین اخبار بازی، کوین گمیل از شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای تعداد استودیو‌های فرست پارتی این شرکت را ۱۶ عدد خواند. این موضوع باعث ایجاد هیجان زیادی در میان طرفداران برند ایکس باکس شد چرا که پیش از این مایکروسافت تنها به معرفی ۱۵ استودیو پرداخته بود و بسیاری بر این باور بودند که در پشت پرده احتمالا مایکروسافت یک استودیو دیگر را نیز به تصاحب خود درآورده است. 

گمیل در این مصاحبه بیان کرد:

نکته جالب در مورد بازی‌ها در شرکت مایکروسافت این است که ما ابزار‌هایی را برای بازی‌سازان می‌سازیم و سپس از آن‌ها در ۱۶ استودیو فرست پارتی خود استفاده می‌کنیم تا به‌وسیله‌ی آن‌ها بازی‌های مختلفی را توسعه دهیم. ما بر این باوریم که در بازی‌سازی گسترش دادن مرز‌ها بسیار حائز اهمیت است.

با این که خیلی از افراد خیال می‌کنند که گمیل این سخن را کاملا جدی بیان کرده است، اما شرکت مایکروسافت چند ساعت بعد اعلام کرد که اشتباهی رخ داده است و فعلا نباید منتظر انتشار خبری مبنی بر خرید استودیویی جدید توسط این شرکت بود. با این حال، برخی از طرفداران بر این باور هستند که گمیل در واقع به نوعی تصاحب استودیویی جدید را لو داده است و مایکروسافت در حال پوشش گذاشتن روی این موضوع است. 

Xbox Game Studios

اگر Xbox Global Publishing را نیز جزو استودیو‌های مایکروسافت در نظر بگیریم، (با اینکه از فعال بودن آن اطلاعی در دسترس نیست) مایکروسافت تاکنون ۱۵ استودیو را زیر چتر برند ایکس‌باکس دارد. این استودیو‌ها شامل نینجا تئوری، آبسیدین، دابل فاین، استودیو Rare، ترن ۱۰، کوالیشن، Undead Labs، World's Edge، The Initiative، پلی‌گراند گیمز، موجانگ، InXile Entertainment ،Compulsion Games و استودیو 343 Industries می‌شوند.

چندی پیش شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه مایکروسافت تمایل دارد تا یک استودیو لهستانی را خریداری کند. از آن‌جایی که کشور لهستان استودیو‌های بازی‌سازی بسیار مشهوری دارد، این خبر کنجکاوی طرفداران را حسابی برانگیخت. گزینه‌های بسیار خوبی مانند استودیو Techland و People Can Fly در لهستان می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای این شرکت باشند (سی دی پراجکت رد احتمالا در محدوده‌ی بودجه‌ی مایکروسافت نباشد). مایکروسافت همچنین با استودیو Asobo (سازنده‌ی بازی A Plague Tale: Innocence) نیز همکاری نزدیکی برای ساخت بازی شبیه‌ساز پرواز خود (Microsoft’s Flight Simulator) داشته است؛ بنابراین تصاحب این استودیو نیز عملی غیر منطقی به شمار نخواهد رفت. از طرفی احتمال ساخت استودیویی کاملا جدید نیز از پایه توسط مایکروسافت وجود دارد و نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت.

در هر صورت فعلا مایکروسافت اعلام کرده که صحبت از داشتن ۱۶ استودیو تنها یک اشتباه ساده بوده است و طرفداران نباید برای چنین موضوعی هیجان‌زده شوند. با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا واقعا این شرکت در پشت پرده در نهایت استودیو‌های جدیدی را به تصاحب خود درآورده است یا خیر. 

جدیدترین کنسول شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس، برای عرضه در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما در مورد احتمال خریداری استودیویی جدید توسط مایکروسافت چیست؟ به نظر شما این شرکت باید به سراغ چه استودیویی برود؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده