نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۰

تاریخ انتشار بازی Doom Eternal روی کنسول سوییچ به‌زودی اعلام می‌شود

استودیوی اید سافتور اعلام کرد که تاریخ انتشار نسخه نینتندو سوییچ بازی Doom Eternal به زودی مشخص خواهد شد.

پس از گذشت چند ماه از انتشار بازی Doom Eternal برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها، صاحبان کنسول نینتندو سوییچ همچنان منتظرند تا این بازی را روی پلتفرم خود تجربه کنند. خبر بد برای این افراد آن است که تاریخ انتشار نسخه سوییچ بازی هنوز اعلام نشده؛ اما خبر خوب آنکه این تاریخ به‌زودی از سوی سازندگان مشخص خواهد شد. استودیوی اید سافتور (id Software) به‌تازگی اعلام کرد که اگرچه در حال حاضر زمان عرضه Doom Eternal برای کنسول سوییچ تعیین نشده، اما به‌زودی خبرهای مهمی در این زمینه خواهیم شنید. مارتی استراتون از اید سافتور در پنل مربوط به این استودیو در کنفرانس Gamelab Live 2020 این خبر را اعلام کرد.

استراتون در حالی خبر از اعلام تاریخ انتشار نسخه سوییچ بازی Doom Eternal در آینده نزدیک داد که از زمان عرضه بازی برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بیش از چهار ماه می‌گذرد. چندی پیش سازندگان بازی اعلام کردند که دلیل به تاخیر افتادن عرضه آن از سال ۲۰۱۹ به اوایل سال ۲۰۲۰ این بود که می‌خواستند از کیفیت بازی نهایی اطمینان حاصل کنند و با مشکلاتی شبیه آنچه برای بازی Fallout 76 اتفاق افتاد و واکنش‌های بسیار منفی را در پی داشت، مواجه نشوند.

بازی Doom Eternal برای کنسول سوییچ

استراتون در ادامه درباره سازنده نسخه سوییچ این بازی صحبت کرد و نسبت به کیفیت آن به بازیکن‌ها اطمینان داد. استراتون تاکید کرد که استودیوی پنیک باتن (Panic Button) که وظیفه ساخت نسخه سوییچ بازی Doom 2016 و همچنین بسیاری از بازی‌های دیگر کمپانی بتسدا را بر عهده داشته، به خوبی از پس ساخت بازی Doom Eternal نیز برای سوییچ بر خواهد آمد. استراتون بازیسازهای این استودیو را «استادان پلتفرم سوییچ» نامید و به گیمرها گفت که مطمئن باشند این همه صبر کردن برای بازی ارزشش را خواهد داشت. استراتون به این موضوع اشاره‌ای نکرد که آیا نسخه فیزیکی Doom Eternal شبیه نسخه سوییچ بازی Wolfenstein: Youngblood شامل کد دانلود خواهد بود یا خیر.

اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که اخیرا نسخه‌های پورت شده بازی‌های مختلف روی کنسول سوییچ، با انتقاداتی مواجه شده‌اند. برای نمونه نسخه سوییچ بازی The Outer Worlds به خاطر مشکلات گرافیکی و فنی زیادی که داشت، با واکنش منفی گیمرها روبه‌رو شد. البته بازی‌های بتسدا کمتر با چنین مشکلاتی روی پلتفرم نینتندو مواجه بوده‌اند. استودیوی پنیک باتن که اکثر بازی‌های این کمپانی را روی کنسول سوییچ پورت کرده، تقریبا در همه موارد کارش را به بهترین شکل انجام داده است. چندی پیش هم پیت هاینز، نایب رییس بتسدا به عملکرد موفق بازی‌های این شرکت روی کنسول سوییچ اشاره کرد و گفت که در آینده نیز بازی‌های بیشتری را برای این پلتفرم منتشر می‌کنند.

در همین فاصله‌ای که بین انتشار بازی اصلی و نسخه سوییچ آن وجود داشته، Doom Eternal با حواشی مختلفی نیز مواجه شده است. برای مثال سازندگان بازی با ارائه یک آپدیت، سیستم ضد تقلب دنوو (Denuvo) را به بازی اضافه کردند که این موضوع به خاطر مشکلات امنیتی با انتقاد شدید بازیکن‌ها مواجه شد. به همین خاطر سازنده‌ها مجبور شدند با ارائه یک آپدیت دیگر، سیستم دنوو را از بازی خود حذف کنند.

بازی Doom Eternal در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۹ (۲۰ مارس ۲۰۲۰) برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و همچنین گوگل استیدیا منتشر شد. سارا مرتضوی در بررسی خود از این بازی، نمره خیلی خوب ۹ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفت. شما می‌توانید راهنمای تروفی و اچیومنت‌های بازی را اینجا بخوانید. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم مقاله «بررسی فلسفه‌ طراحی مرحله‌ی بازی Doom Eternal» را نیز از دست ندهید.


منبع Gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده