نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۷

شایعه: ریمستر بازی Bloodborne برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر خواهد شد

در پی گمانه زنی‌های زیادی که مبنی بر ساخت نسخه ریمستر بازی Bloodborne برای پلی‌استیشن 5 و پی سی از سوی چند منبع غیررسمی و شناخته شده به گوش می‌رسیدند، حالا افراد شناخته شده دیگری نیز به این شایعات دامن زده‌اند.

Nibellion و Wario64 دو تن از کاربران شناخته شده توییتر در زمینه بازی‌های ویدیویی هستند که اخیراً به احتمال ساخت نسخه بازسازی شده Bloodborne برای پلتفرم‌های پی سی و پلی ‌استیشن 5 اشاره داشته‌اند. هردوی این کاربران با اشاره به ویدیویی که از سوی یک یوتیوبر ناشناخته با نام کاربری PC Gaming Inquisition منتشر شده، به استناد ادعای خود پرداخته‌اند. این کاربر یوتیوب به‌تازگی مدارکی را در ویدیوی جدید خود منتشر کرده که ظاهراً از اطلاعات اولیه این کانال از روند توسعه ریمستر بازی Bloodborne نشأت می‌گیرد. این شایعات اولین‌بار توسط یکی از کاربران توییتر به‌نام Sloth Mom مطرح شده و حالا همین طور در حال گسترش بیشتر است.

به‌نظر می‌رسد که Nibellion و Wario64 نیز تنها به ویدیوی این کانال استناد کرده و منبع قابل اتکایی برای ادعای خود ندارند. لذا بهتر است فعلاً این اخبار را صرفاً به‌عنوان یک شایعه مطرح کرد. اما جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که هم Nibellion و هم Wario64 از منابع غیررسمی شناخته شده‌ی دنیای گیم بوده و در گذشته شهرت قابل توجهی را از همین مسیر کسب کرده‌اند. لذا تأیید آن‌ها می‌تواند دلیل قابل قبولی بر جدی بودن احتمال صحت این شایعات باشد.

Bloodborne remaster

اما این شایعات صرفاً به این کاربران محدود نشده و استریمر مشهور توییچ و کاربر شناخته شده یوتیوب، CaseyExplosion نیز به این اخبار دامن زده است. وی در اکانت توییتر خود می‌نویسد که یک منبع آگاه ساخت ریمستر این بازی را تأیید کرده است. جزئیاتی که CaseyExplosion در حساب کاربری شخصی نوشته، کاملاً با ادعاهای PCGI در یوتیوب همخوانی دارد.

گذشته از این صحبت‌ها، باید گفت که کلیه‌ی این شایعات روی یک موضوع اصلی اجماع دارند و آن هم آغاز فرایند ساخت ریمستر Bloodborne برای پی سی و PS5 است. ظاهراً این نسخه قرار است زمان بارگذاری سریع‌تر، تکسچرها و طراحی کاراکتر بهبودیافته و ارتقاء کیفیت کلی تجربه بازی را با خود به ارمغان بیاورد. استودیوهای بازی‌سازی Bluepoint و QLOC که سابقه ریمستر Dark Souls را در کارنامه دارند، به‌عنوان توسعه‌دهنده نسخه بازسازی شده Bloodborne معرفی شده‌اند. ظاهراً قرار بر این بوده که این بازی در رویداد Future of Gaming سونی رونمایی شود که اخیراً با تعویق مواجه شد.

درنهایت PCGI به مدارک و منابع قابل استناد دیگری نیز اشاره کرده که ساخت ریمیک بازی Demon's Souls را مطرح می‌کنند. ظاهراً این بازی به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد.

Bloodborne remaster

دبیر سابق وبسایت گیم‌اینفورمر یعنی عِمران خان نیز جزء افراد شناخته شده و منابع قابل استنادی بود که روز گذشته به این شایعات دامن زده بود. او در توییتی که به‌تازگی منتشر کرده بود، از شاد شدن طرفداران بازی‌های فرام سافتور (From Software) در دو سال آینده خبر داده است. در متن این توییت می‌خوانیم:

نمی‌خواهم به‌طور ویژه درباره‌ی شایعات عرضه‌ی بلادبورن روی پی‌سی نظری بدهم اما همین را بگویم که طرفداران فرام سافتور احتمالا در دو سال آینده دلایل زیادی برای شاد بودن خواهند داشت.

ضمن اینکه استریمر مشهور، CaseyExplosion نیز تأیید کرده که تاریخ انتشار این بازی هم‌اکنون مشخص شده است، اما به‌دلیل تعویق زمان رونمایی از آن، فعلاً در حالت متوقف باقی مانده است. از سوی دیگر PCGI نیز صرفاً به عبارت «به‌زودی» برای تاریخ انتشار نسخه بازسازی شده Bloodborne اشاره کرده است. سونی چندی پیش اعلام کرده که تاریخ جدید رویداد بزرگ پلی‌استیشن 5 به‌زودی اعلام خواهد شد. لذا اگر شایعات ساخت ریمستر Bloodborne حقیقت داشته باشند، باید خیلی زود اخبار رسمی آن را بشنویم. درهرصورت، می‌توانید پوشش اخبار مربوط را در زومجی پیگیری کنید. بازی Bloodborne به‌صورت انحصاری روی پلی ‌استیشن 4 در دسترس است. شما می‌توانید ازطریق سرویس PS Now این بازی را روی پی‌سی هم تجربه کنید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده