نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

Batman Beyond: بروس وین تبدیل به رأس الغول بعدی می‌شود

قسمت ۴۴ سری کتاب کمیک Batman Beyond یک سری اسرار تاریک و تصمیمات مهمی را از بروس وین نشان داد که باعث می‌شود او تا حد خیلی زیادی رأس الغول بعدی تلقی شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۴۴ سری کتاب کمیک Batman Beyond را برای شما فاش کند.

.

.

.

بر هیچکس پوشیده نیست که برای سال‌های خیلی زیاد، رأس الغول یکی از شرورترین دشمنان بروس وین به حساب می‌آمده است. حتی در دنیای Batman Beyond هم بروس در تلاش است تا Demon's Head و رهبر لیگ آدمکش‌ها را بشناسد و او را بفهمد. زیرا رأس در یکی از بازی‌هایی که داشت، روح خود را در بدن تالیا قرار داد تا بتواند بروس را فریب دهد. علاوه‌بر این، در طی این مدت تغییرات بزرگ و خیلی زیادی در لیگ ایجاد شده است. دیگر رأس و تالیا در این گروه وجود ندارند و دیمین آنها را در هیمالیا هدایت و رهبری می‌کند. با این حال، قسمت ۴۴ این مجموعه نشان داد به همان اندازه که به نظر می‌رسد رأس به گذشته تعلق دارد، بروس هم دارد به این شرور و یکی از بدترین دشمنان خودش تبدیل می‌شود؛ بدون اینکه حتی خودش متوجه شود.

همانطور که در خبر قبلی هم عنوان شد، بروس یکی از قوانین خود را تغییر داد و برای اینکه بتواند تری، دوست اژدها مانند دیمین یعنی گولیاث و همچنین پسر خود را به پایگاه جدیدشان برساند، از سلاح گرم استفاده کرده است. زمانی که آنها به پایگاه رسیدند، تری قصد داشت بفهمد که بروس چطور قصد دارد دیمین را درمان کند؛ زیرا زمانی که زی-رو کنترل لیگ را در دست گرفت، وین جوان را به شدت دچار آسیب کرد. بروس اصرار داشت که دیمین را در مخزن بازیابی قرار دهند. زمانی که تری بیشتر سوال کرد، بروس عنوان کرد که محلول درمانی، شامل ترکیبات و عناصری است که او از گودال لازاروس «قرض» گرفته است.

بروس وین - بتمن بیاند - تری مک‌گینیس - دیمین وین در گودال لازاروس

دیمین خیلی زود بدون هیچ آسیبی از مخزن بیرون آمد ولی کمی دیوانه شده بود و به تری حمله کرد. این اتفاق کاملا پیشبینی می‌شد زیرا گودال ذهن افراد را کامل به هم می‌ریزد. با اینکه بروس تغییراتی در این محلول ایجاد کرده بود، اما هنوز مشخص نیست که این تاثیرات ادامه‌دار هستند یا نه؛ خصوصا که ما می‌دانیم این گودال با ذهن بروس، رأس الغول و جیسون تاد چه کارهایی کرده است. با اینکه بروس با این کار ریسک بزرگی را کرده است، اما شاید واقعا هم این راه را بی‌نقص کرده باشد؛ هرچند که اصلا چنین اطمینانی را به تری نمی‌دهد. بروس هم درست مانند رأس، حالا که قصد دارد ارتش جدیدی درست کند، رازهای زیادی را در دلش نگه می‌دارد.

او این مخفیگاه جدید را پنهان کرده بود، به هم‌تیمی‌های خود نگفته بود که قرار است از اسلحه استفاده کند و با همین کار قانون بزرگ بتمن را شکست. به عبارت دیگر، بروس هر کاری را که دوست دارد و با هر روشی که دوست دارد انجام می‌دهد؛ در این زمان‌ها هم بیشترین خطر و آسیب‌پذیری را دارد. قبلا تری خیلی از این عصبانی شده بود که بروس برادر کوچکتر او را تبدیل به رابین کرده بود و زمانی عصبانیت او شدت گرفت که الین هم تبدیل به بت وومن شد. حالا این فکر به سر مخاطب خطور می‌کند که نکند خود بروس هم از مخزن استفاده کرده باشد. او هم رفتارهای طبیعی ندارد و هم همانند قبل سن‌دار به نظر نمی‌رسد.

تری مک‌گینیس - بتمن بیاند - دیمین وین در گودال لازاروس

این امکان هم وجود دارد که بعد از ماجرای جوکر، بروس تصمیم گرفته باشد که نه‌تنها خودش بلکه تمام اعضای خانواده بت را جاودان کند. هر زمان این احتمال وجود دارد که استفاده از این روش، تبدیل به یک وسواس شود. به واسطه همین هم بروس تبدیل به رأس بعدی می‌شود که در حال تشکیل لیگ قاتلان خود به روش‌های مختلف است. در برهه زمانی‌های مختلف، خانواده بت درست همانند یک فرقه به نظر می‌رسیدند. حالا هم با توجه به اینکه بروس چقدر راز نگه می‌دارد و با بدن انسان درگیر شده است، یک طرز فکر را به وجود می‌آید؛ آن هم اینکه بزرگترین کاراگاه جهان، ممکن است تا حد زیادی به سمت بعد تاریک خود منحرف شده باشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده