نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

بروس وین یکی از بزرگترین قوانین خود را در Batman Beyond شکست

قسمت ۴۴ مجموعه Batman Beyond نشان می‌دهد که بروس وین در حال تکامل و سازگاری برای نسل بعدی خانواده بت است؛ او همین حالا هم یکی از قوانین بزرگ خود را شکسته است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۴۴ مجموعه Batman Beyond را برای شما فاش کند.

.

.

.

مجموعه فعلی Batman Beyond کاری کرده که بروس وین تا حد زیادی تکامل پیدا کند و از آن راه و روش‌های قدیمی خود فاصله بگیرد؛ باید اعتراف کنیم که خیلی هم سختگیرانه بودند. حالا او به‌دنبال این است که خانواده بت را گسترش دهد و دیگر همانند قبل آن را محدود نگه ندارد. همان‌طور که قبل‌تر هم نشان داده شد، بروس از برادر تری مک‌گینیس یعنی مت استقبال کرد که به‌عنوان رابین جدید فعالیت کند. از طرف دیگر هم قرار شد که دختر دیک گریسون یعنی الینا در قالب بت وومن آینده قرار بگیرد. بااین‌حال در قسمت ۴۴ سری کتاب کمیک Batman Beyond، بروس یکی از قوانین بزرگ خود را شکست و یکی از بزرگ‌ترین قدم‌های خود به سمت جلو را برداشت؛ قانونی که خیلی‌ها او را بسیار قدیمی و باستانی می‌دانند: قانون «استفاده از اسلحه ممنوع».

این یک تغییری بود که برادرهای مک‌گینیس خیلی آن را دوست داشتند. بعد از اینکه «زی-رو» رهبری و کنترل لیگ آدمکش‌ها را در دست گرفت، تری لباس مخصوص پوشید تا به سراغ دیمین وین برود و او را که آسیب دیده بود، نجات دهد؛ اما مدام به مشکل برخورد می‌کرد. زمانی‌که تری توانست دیمین را نجات دهد، به این نتیجه رسید که او نیاز شدیدی به بیمارستان دارد اما بروس به آن‌ها دستور داد که خیلی زود به غار جدید بروند. این کار اصلا برای آن‌ها راحت نبود زیرا نینجاهای وحشی و شرور از هر نقطه‌ای در حال حمله کردن به آن‌ها بودند و تری دیگر به بروس اعتماد کرد و تصور داشت که او صلاح فرزندش را بهتر می‌داند.

بروس وین - بتمن بیاند - رابین - مت مک‌گینیس

زمانی‌که قاتلان تنها برای یک دقیقه توانستند بر قهرمانان غلبه کنند، مت حسابی ترسید. اما مشخص شد که بروس برای آن زمان هم نقشه‌ای را مد نظر داشته که هیچوقت قصد نداشت از آن استفاده کند. او یک سری تجهیزات مخصوص را روی آن ساختمان آغاز کرد که بُرد فوق‌العاده‌ای داشتند. بعد هم تک تک شرورها را شکست داد. مت بسیار نگران شده بود و هیچوقت فکر نمی‌کرد که شرایط به این شکل پیش برود. اما بروس اعلام کرد که این انفجارها کشنده نیستند و کاملا دفاعی محسوب می‌شوند. با اینکه بروس یکی از قوانین بزرگ خود را شکسته بود، اما خوشبختانه قانون «کشتن ممنوع» خود را همچنان نگه داشته بود.

انتخاب بروس برای انجام این کار کاملا درست بود و برای تری و سایر زمان خرید تا بتوانند خودشان را به پناهگاه برسانند. در حقیقت تری آنقدر تحت تاثیر قرار گرفت که اعتراف کرد عاشق این ایده شده است و دوست دارد در طی مبارزه‌های بعدی، بیشتر از این تیراندازی‌های پوششی استفاده کند. این کار کاملا عقلانی به نظر می‌رسد زیرا غاز جدید نیاز به مراقبت دارد. از طرف دیگر هم این کار به بروس اجازه می‌دهد تا بیشتر از یک صدا در گوش‌های تری، در مبارزه‌ها نقش داشته باشد. بروس با انجام این کار نشان داد که دوست دارد گذشته را تغییر بدهد تا به نسل جدید کمک کند. بروس درست از زمانی‌که والدینش را در کوچه کرایم از دست داد، از اسلحه نفرت داشت.

بتمن بیاند در حال مبارزه با نینجاها - تری مک‌گینیس - دیمین وین

در این جهان به‌خصوص، بتمن بیاند روی مجرمی اسلحه کشید و آنقدر از خودش شرمنده شده بود که این کار را کنار گذاشت، خودش را بازنشسته کرد و قسم خورد که دیگر «هیچوقت این کار را تکرار نکند»! خب، حالا دیگر کمی نسبت به این موضوع سختگیری کمتری می‌کند زیرا می‌داند که بازی تغییر کرده است و انواع مختلفی از قهرمانان و شروران با سبک‌های مختلفی در این جامعه وجود دارند. درنهایت، بروس مجبور است کاری را انجام دهد که می‌داند برای همکاران جوان خود بهترین است؛ حتی اگر این تصمیم به این معنی باشد که بخواهد در اعتقادات قبلی‌اش تغییر ایجاد کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده