نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

بازی جدید و نسل نهمی InXile از موتور آنریل انجین 5 استفاده خواهد کرد

استودیوی InXile Entertainment تأیید کرد که پروژه‌ی جدید این شرکت، بعد از انتشار Wasteland 3، یک عنوان AAA و نقش آفرینی است که از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره خواهد برد.

شرکت InXile Entertainment، یک استودیوی توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی در کالیفرنیا است که توسط Brian Fargo بنیان گذاری شده است. inXile که هم‌اکنون یکی از استودیوهای بازی‌سازی فرست پارتی مایکروسافت به شمار می‌رود، در جدیدترین اظهارات خود، انتشار یک بازی رده بالای AAA و در سبک نقش آفرینی (RPG) را بعد از عرضه Wasteland 3 و با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 تأیید کرده است.

همان‌طور که اشاره شده، InXile در حال حاضر یکی از استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت به شمار می‌رود و ازاین‌رو این خبر می‌تواند به‌نوعی تأیید کننده‌ی استفاده از موتور گرافیکی جدید اپیک گیمز در توسعه‌ی یکی از بازی‌های فرست پارتی ایکس ‌باکس سری ایکس باشد.

اکانت توییتر استودیوی inXile، در پاسخ به سؤال یکی از هواداران در خصوص پروژه بعدی این شرکت، تأیید کرده که بازی بعدی آن‌ها، «به‌طور قطع از موتور گرافیکی Unreal Engine 5  بهره‌مند خواهد بود». برایان فارگو رئیس این استودیو نیز در اکانت شخصی خود، اعلام کرده که «پروژه RPG و نسل نهمی» این شرکت از آنریل انجین 5 استفاده خواهد کرد.

دانلود از آپارات

Unreal Engine 5 موتور بازی‌سازی نسل جدید Epic Games است که دو ویژگی اصلی و برجسته‌ی آن، فناوری‌های Lumen و Nanite نامیده می‌شوند. تکنولوژی Lumen درواقع یک سیستم نورپردازی همه‌جانبه است امکان طراحی افکت‌ها و جلوه‌های نورپردازی واقع‌گرایانه را برای توسعه‌دهندگان بسیار ساده‌تر می‌سازد. از طرفی Nanite به توسعه‌دهندگان این امکان را خواهد داد تا داده‌های دیجیتالی با کیفیت و سینماتیک خود را به‌طور مستقیم در بازی وارد کنند.

تیم سویینی، رئیس اپیک گیمز در مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN اظهار داشته که تصاویر نمایش داده شده در دموی تکنولوژی Land of Nanite که نحوه عملکرد فناوری Lumen را به تصویر می‌کشد، ازطریق تکنولوژی اختصاصی حافظه SSD در پلی ‌استیشن 5 ممکن شده است. بااین‌حال، سویینی تأکید کرده که ویژگی‌های اصلی موتور آنریل انجین 5 در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس نیز پشتیبانی خواهد شد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس نیز در توییتی که ازطریق اکانت شخصی خود منتشر کره، به استفاده‌ی توسعه‌دهندگان استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس از موتور آنریل اشاره داشته و به‌طور ویژه اعلام کرده که Ninja Theory در حال به کارگیری این موتور در فرایند توسعه Hellblade 2 است.

Wasteland 3

استودیوی InXile در حال حاضر مشغول ساخت بازی Wasteland 3، به‌عنوان دنباله بازی نقش آفرینی و پسا آخرالزمانی Wasteland 2 است. در این بازی، زندگی به‌عنوان یکی از اعضای رسته‌ی رنجرهای تیم November را تجربه خواهیم کرد؛ تیمی که در یک جهان پساآخرالزمانی با مشکلات ایجادشده دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این شرکت، که در سال ۲۰۱۸ به همراه آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) به جمع استودیوهای بازی‌سازی فرست پارتی ایکس‌باکس پیوست، در نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس، به توسعه بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت خواهد پرداخت. از دیگر استودیوهایی که در این مجموعه قرار می‌گیرند، می‌توان به Rare، نینجا تئوری، 343Industries و... اشاره کرد.

در سایر اخباری که در ارتباط با استودیوی InXile منتشر شده بود، شاهد تعویق زمان عرضه بازی Wasteland 3 بودیم. ظاهراً زمان انتشار این بازی نیز همچون بسیاری از پروژه‌های در دست ساخت صنعت بازی، تحت تاثیر شرایط رقم‌خورده ناشی از شیوع ویروس کرونا، با تأخیر مواجه می‌شود؛ این تأخیر، موعد عرضه‌ی بازی را از ۱۹ می (۳۰ اردیبهشت) به ۲۸ اوت (۷ شهریور) تغییر می‌دهد. بازی Wasteland 3 برای انتشار روی ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و پی سی برنامه‌ریزی شده است. 

ایکس‌باکس و پلی‌استیشن هردو خود را برای رونمایی از کنسول نسل نهمی خود آماده می‌کنند. در این بین، مدیرعامل شرکت سونی تأیید کرده که بازی‌های PS5 به‌زودی رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه ایکس‌باکس نیز آماده برگزاری قسمت جدید از مجموعه رویدادهای آنلاین Xbox 20/20 می‌شود. این قسمت از برنامه‌ی اختصاصی مایکروسافت، به بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس سری ایکس شامل Halo Infinite خواهد پرداخت.


منبع nordic.ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده