نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

بتسدا برای مقابله با ویروس کرونا یک میلیون دلار هزینه می‌کند

شرکت بتسدا اعلام کرد که آن‌ها مبلغ ۱ میلیون دلار را برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه خواهند کرد. این مبلغ قرار است در سه بخش مجزا خرج شود.

امروز شرکت بتسدا (Bethesda) ازطریق اکانت توییترش اعلام کرد که این شرکت برای مبارزه با ویروس کرونا، مبلغ یک میلیون دلار را به مراکز درمانی اهدا کرده است. درحالی‌که عده‌ی زیادی این روزها ناچار هستند در خانه‌هایشان بمانند و بسیاری کار خود را از دست داده‌اند و کارکنان مراکز پزشکی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کار می‌کنند، با کمبود امکانات و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اهدا کردن کمک‌های مختلف به آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به تسریع روند ازبین‌بردن ویروس بکند. اگرچه نمی‌توان با چنین مبلغ‌هایی کاری کرد که شر کووید 19 از سر جهان کم شود اما می‌توان ذره ذره به این روند کمک کرد تا روزی که این بحران به اتمام برسد.

بتسدا کمک‌های خود را در سه بخش بزرگ دسته‌بندی کرده است. دسته‌ی اول که بیشترین مبلغ یعنی ۵۰۰ هزار دلار را دریافت می‌کند، Direct Relief است. این مؤسسه‌ی کمک می‌کند تا کارنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی بتوانند بهتر به کارشان ادامه دهند و با فراهم آوردن تجهیزات و وسایل لازم برای آن‌ها، کمک می‌کند تا خودشان در مقابل بیماری مصون بمانند. بتسدا همچنین مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به سازمان یونیسف (UNICEF) کمک می‌کند. این سازمان نیز در زمینه‌هایی چون حقوق کودکان فعالیت می‌کند و در جهت یاری آن‌ها کارهای بسیاری انجام می‌دهد. ۲۵۰ هزار دلار دیگر بتسدا هم قرار است به جوامع محلی برسد؛ کسانی که در زندگی و کارشان دچار مشکل شده‌اند و نیاز به کمک دارند. بتسدا و زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) شرکت‌های بزرگ و جهانی‌ای هستند و در سراسر دنیا شعبه‌های مختلفی دارند و تعداد زیادی کارمند از کشورهای مختلف جهان در آن‌ها کار می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌هایی که در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کنند، این روزها مشغول جمع‌آوری کمک‌ها و پرداخت مبالغ ریز و درشت به مبارزه علیه ویروس کرونا هستند. دیدن اتحاد بازی‌سازها در چنین شرایطی می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد. در همین حین، گیمرها هم با کمک‌هایشان توانسته‌اند کمک‌های بزرگی به این جنبش بکنند؛ برای مثال هامبل باندل (Humble Bundle) توانسته مبلغ ۶.۵ میلیون دلار را برای مبارزه با بحران کرونا جمع‌آوری کند.

در دیگر اخباری که درباره‌ی کمک‌های شرکت‌های بازی‌سازی منتشر شده، الکترونیک آرتز مبلغ دو میلیون دلار، سی دی پراجکت رد مبلغ ۱ میلیون دلار و پلی‌ استیشن بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری را برای فعالیت‌های مختلف علیه بحران کرونا در نظر گرفته‌اند. شما می‌توانید سایر کمک‌هایی که توسط بازی‌سازان در زمینه‌ی مقابله با کرونا انجام شده را در زومجی بخوانید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اقدامات خیرخواهانه‌ی شرکت‌های بزرگ بازی‌ساز چیست؟ شما چطور به مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کنید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده