نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

ویروس کرونا باعث لغو چهارمین ماینور و میجور Dota Pro Circuit شد

شرکت ولو تصمیم گرفت تا مسابقات OGA Dota PIT Minor و EPICENTER Major را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کند.

هفته‌ی گذشته مسابقات ESL One Los Angeles Major بازی Dota 2 به‌دلیل افزایش نگرانی‌های حاصل از ویروس کرونا به تعویق افتاد و حالا در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که شرکت ولو برای حفظ سلامتی بازیکنان، کارکنان و طرفداران تصمیم به لغو برگزاری چهارمین ماینور و میجور Dota Pro Circuit گرفته است. این بدان معنا است که دیگر شاهد پیگیری رویدادهای OGA Dota PIT Minor و EPICENTER Major نخواهیم بود و هیچ رویداد دیگری جای آن‌ها را پر نخواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود که تیم‌ها امتیاز Dota Pro Circuit زیادی را از دست بدهند که برای راه‌یابی به مسابقات اینترنشنال ۱۰ به آن‌ها نیاز دارند. شرکت Valve با انتشار توییت جدیدی در این‌باره گفت:

پس از بررسی دقیق شرایط کنونی و با عنایت‌ به شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم که چهارمین رویدادهای ماینور و میجور این فصلِ Dota Pro Circuit را لغو کنیم تا جان رقابت‌کننده‌ها، کارکنان و طرفداران را به خطر نیندازیم. ما به بررسی شرایط ادامه می‌دهیم و در آستانه‌ی برگزاری آخرین رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit درباره‌ی آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

باتوجه‌به اینکه شیوع ویروس کرونا هنوز متوقف نشده است، می‌توان با اطمینان گفت که شرکت ولو این اقدام را برای تشویق بازیکنان و طرفداران به عدم شرکت در تورنمنت‌ها انجام داده است. لغو دو رویداد دارای امتیاز Dota Pro Circuit باعث می‌شود که تیم‌ها مجبور به سفر به مناطق دیگر نشوند و طرفداران شانس دریافت پول بلیت‌های خود را داشته باشند. مسابقات OGA Dota PIT Minor برای برگزاری در تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۳ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۰) و مسابقات EPICENTER Major برای برگزاری در تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت (۴ تا ۱۰ مِه) برنامه‌ریزی شده بود و مرحله‌ی مقدماتی این رویدادها قرار بود از تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ (۲۹ مارس ۲۰۲۰) کارش را آغاز کند.

براین‌اساس تیم‌ها تا زمان شروع مرحله‌ی مقدماتی آخرین رویدادهای ماینور و میجور این فصل در تاریخ ۲۸ اردیبهشت (۱۷ مِه) زمان زیادی برای تمرین در اختیار خواهند داشت. شرکت ولو صراحتاً اعلام کرده است که شرایط را بررسی می‌کند و در صورتی‌که برگزاری رویدادهای آتی سلامتی طرفداران و بازیکنان را تهدید کند، برای لغو آن‌ها آمادگی دارد. بنابراین اگر تا اردیبهشت سال آینده خبرهای خوبی در رابطه با ویروس کرونا به گوش‌مان نرسد، احتمالاً شاهد لغو رویداد ONE Esports Singapore Major و آخرین رویداد ماینور فصل خواهیم بود. همچنین شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که از لغو مسابقات The International 10 حکایت دارند، اما این مورد تابه‌حال تایید یا تکذیب نشده است.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده