// یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۳

مایکل کین از شرایط خاص ساخت فیلم Tenet می‌گوید

مطابق گزارش‌های جدید بازیگری که از فیلم Batman Begins به بعد در تک‌تک آثار سینمایی بلند کریستوفر نولان حضور پیدا کرد و Tenet هشتمین همکاری وی با این فیلم‌ساز است، حتی اجازه نداشت یک بار فیلم‌نامه‌ی آن را ببیند.

کریستوفر نولان، نویسنده و کارگردان فیلم Inception که با مایکل کین در پروژه‌های متعددی همچون بتمن‌های سینمایی خود یا همان سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) و فیلم Interstellar به‌عنوان بازیگر نقش‌های فرعی قابل‌توجه و در بعضی موارد بسیار کوچک همکاری کرده است، حساسیتی جدی روی مخفی نگه داشتن پروژه‌ها و داستان‌های خود تا جای ممکن دارد. بااین‌حال فیلم Tenet از این نظر و با تایید شرکت برادران وارنر شرایط ساختی را تجربه کرد که نه‌تنها در هالیوود معمول نیست، بلکه نسبت به پروسه‌ی تولید فیلم‌های قبلی خود نولان هم بیشتر آن را در سایه‌ها پنهان می‌کند. طوری که نه‌تنها بازیگرهای اصلی فیلم مانند رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی و جان دیوید واشنگتن باید برای خواندن یا حتی بازخوانی و مرور فیلم‌نامه‌ی «تنت» کریستوفر نولان به اتاق‌های تک‌نفره‌ی دربسته می‌رفتند، بلکه مطابق گفته‌های مایکل کین بازیگرهای فرعی و تعداد بسیار زیادی از عوامل سازنده از جمله خود او اصلا اجازه‌ی دیدن آن را هم نداشتند و صرفا صفحات مشخصی از فیلم‌نامه‌ی این اکشن جاسوسی‌محور را دریافت می‌کردند. کین که به‌تازگی و پس از سال‌ها فعالیت درخشان سینمایی به‌تازگی تولد هشتاد‌وهفت سالگی را جشن گرفت، در این رابطه می‌گوید:

من یکی از دوستان کریستوفر نولان هستم و جزو بازیگرهای معرفی‌شده‌ی این فیلم جدید بودم که پروسه‌ی بسیار بلند و مدیریت‌شده‌ای از فیلم‌برداری درون هفت کشور مختلف را پشت سر گذاشته است. بااین‌حال نحوه‌ی حضورم در Tenet به‌گونه‌ای بود که تنها صفحات مرتبط به شخصیت خود را می‌گرفتم، یک روز به سر کار می‌رفتم، مقابل جان دیوید واشنگتن می‌نشستم، بازیگری می‌کردم و وقتی کار تمام شد نیز دیگر هیچ‌چیز درباره‌ی فیلم نشنیدم.

مدت‌ها قبل کریس به مقابل خانه‌ی من آمد و یک فیلم‌نامه در دست داشت. من او را نمی‌شناختم. آن زمان فیلم‌نامه‌ی Batman Begins را نشانم داد و به محض اینکه به معرفی خود پرداخت، من وی را شناختم. چون یکی از طرفدارهای جدی سه فیلم اول او یعنی «تعقیب» (Following«یادگاری» (Memento) و «بی‌خوابی» (Insomnia) بودم. آن زمان شک داشتم که نکند آلفرد پنی‌ورث نقشی مهم برای من نباشد اما او شک من را برطرف کرد. حالا Tenet هشتمین همکاری من با وی شد؛ بیشتر از هر بازیگر دیگر. آن فیلم را با او ساختم و آن فیلم تبدیل به یکی از عظیم‌ترین آثاری شد که درون کارنامه‌ی هنری خود می‌بینم.

فیلم Tenet

به‌نظر نمی‌رسد که مایکل کین در فیلم TENƎꓕ که شاید تبدیل به طولانی‌ترین فیلم کارگردان خود تا به امروز شود، نقشی طولانی را ایفا کند اما هرچه که باشد این بازی بلندتر از حضور صوتی افتخاری او در فیلم Dunkirk به‌نظر می‌رسد. «تنت» یا همان پرخرج‌ترین فیلم اورجینال/غیراقتباسی/غیربازسازی/غیردنباله/غیرپیش‌درآمد ۱۰ سال اخیر، در تاریخ هفدهم ژوئیه سال ۲۰۲۰ (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹) به‌روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت. هرچند که در عین پایان یافتن پروسه‌ی کاملا برنامه‌ریزی‌شده و بسیار بلند فیلم‌برداری «تنت»، ویروس کرونا هر روز می‌تواند تاریخ اکران یک فیلم سینمایی در سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد.


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده