نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

ایکس باکس در پی لغو E3 2020 یک رویداد آنلاین برگزار می‌کند

بالاخره پس از شایعات فراوان و اعلام رسمی عدم برگزاری مراسم E3 2020 به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در آستانه عرضه کنسول جدید خود، در آینده یک رویداد آنلاین برگزار خواهد کرد.

در دنیای صنعت بازی‌های ویدیویی، هر ساله شاهد برگزاری مراسم‌ها و رویداد‌های مختلفی هستیم. نمایشگاه E3 به‌عنوان یکی از مهمترین و البته معتبرترین مراسم‌های مربوط به اهالی بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و هرساله به‌طور منظم به‌مدت سه روز در شهر لس آنجلس آمریکا میزبان علاقه‌مندان است. به‌دلیل همزمانی با عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، مراسم E3 امسال به‌ یکی از هیجان‌انگیزترین سال‌های خود تبدیل شده و بسیاری منتظر تاریخ ۲۰ خرداد و شروع آن بودند. علی‌رغم اینکه سونی برای دومین سال پیاپی از حضور و شرکت در مراسم امسال امتناع کرد، اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برای مراسم خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده بود.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که روز گذشته شایعه‌ای منتشر شده بود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم E3 2020 در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. درحالیکه بسیاری منتظر تکذیب این خبر از طرف منابع معتبر بودند، شب گذشته برگزارکنندگان اصلی نمایشگاه E3 با تایید این خبر به‌صورت رسمی اعلام کردند که باتوجه به نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن این بیماری، مراسم امسال برگزار نخواهد شد.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی و باتوجه به نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های نسل نهم، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی لغو مراسم E3 2020، مایکروسافت برنامه‌های جدید و جایگزین خود را در هفته‌های پیش‌رو منتشر می‌کند:

مراسم E3 همیشه از اهمیت بالایی برای تیم ایکس باکس برخوردار است. ما امسال در کنار جامعه خود و تمام کسانی که تجربه بازی با این کنسول را دوست دارند، ورود به نسل جدید را در یک رویداد آنلاین جشن می‌گیریم. اطلاعات و جزییات تکمیلی در روزها و هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

 ویروس کرونا علاوه‌بر اینکه زندگی روزانه افراد را تحت تاثیر خود قرار داده، صنعت بازی‌های ویدیویی را نیز در یک سردرگمی عجیبی فرو برده است؛ این تاثیر تا جایی به‌صورت جدی به‌نظر می‌رسد که چندی پیش یک سرمایه‌گذار ادعا کرد درصورتی‌ که روند شیوع این بیماری کنترل نشود و کاهش پیدا نکند، حتی احتمال دارد کنسول‌های نسل نهم نیز با تاخیر روانه بازار شوند.

حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی در واکنش به عدم برگزاری مراسم E3 2020، چه برنامه‌هایی را ارایه خواهند داد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده