نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶

نویسنده Bad Boys for Life به پروژه تولید فیلم MASK پیوست

کریس برمنر که سابقه نگارش فیلمنامه Bad Boys for Life را در کارنامه دارد، به عنوان نویسنده فیلم MASK، محصول مشترک کمپانی‌های پارامونت و هاسبرو انتخاب شد.

یکی از فرنچایزهای کمپانی هاسبرو (Hasbro) به‌نام MASK به‌زودی صاحب یک نسخه سینمایی می‌شود. کریس برمنر، کسی که فیلمنامه یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اخیر یعنی Bad Boys for Life را نوشته، برای نگارش داستان فیلم MASK استخدام شده است. این فیلم با همکاری شرکت پارامونت پیکچرز و هاسبرو استودیوز تولید می‌شود و قرار است اف. گری گری، کارگردان فیلم‌های The Fate of the Furious و Men in Black International کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد.

البته گری از سال ۲۰۱۸ به‌عنوان کارگردان این فیلم معرفی شد. او از طریق استودیوی شخصی‌اش به نام فنیکس (Fenix Studios) در تهیه‌کنندگی این فیلم هم با شرکت آل‌اسپارک پیکچرز (Allspark Pictures) همکاری می‌کند.

اف گری گری / کریس برمنر

سمت چپ: اف. گری‌گری/سمت راست: کریس برمنر

همان‌طور که گفتیم، کریس برمنر یکی از نویسندگان فیلم Bad Boys for Life است که اوایل سال جاری میلادی به اکران درآمد و علاوه‌بر اینکه توانست از نظر تجاری موفق ظاهر شود، نمرات خوبی هم از منتقدان دریافت کرد. برمنر در حال حاضر مشغول کار روی فیلمنامه دو فیلم دیگر نیز هست؛ نگارش متن قسمت بعدی مجموعه Bad Boys حتی قبل از اکران فیلم اخیر، آغاز شده بود و برمنر به‌عنوان نویسنده اصلی در آن پروژه حضور دارد. او همچنین با کمپانی دیزنی برای نوشتن فیلمنامه National Treasure 3 همکاری می‌کند.

مجموعه MASK که در واقع مخفف کلمات Mobile Armored Strike Kommand است، از سال ۱۹۸۵ شروع به‌کار کرد. در ابتدا خط تولید اسباب‌‌بازی‌ها و اکشن فیگورهای این مجموعه راه‌اندازی شد و همزمان با آن، یک سریال انیمیشنی نیز با حضور شخصیت‌های این فرنچایز به نمایش درآمد. در این سریال، MASK نام یک گروه از سربازان حرفه‌ای بود که در سراسر دنیا با جنایت و تروریسم مبارزه می‌کردند. دشمن اصلی آنها یک سازمان خلافکاری به اسم VENOM (مخفف Vicious Evil Network of Mayhem) بود. به‌طور کلی داستان و شخصیت‌های این مجموعه را می‌توان تلفیقی از دو فرنچایز دیگر کمپانی هاسبرو یعنی G.I. Joe و Transformers نامید.

جالب است بدانید که در ابتدا قرار بود کمپانی پارامونت مجموعه‌ای از فیلم‌‌های MASK را به‌همراه دو سری G.I. Joe و Transformers، در کنار دیگر فرنچایزهای هاسبرو مانند Micronauts و Visionaries و ROM در قالب یک دنیای مشترک روی پرده ببرد. یعنی چیزی شبیه دنیای سینمایی مارول که در آن شاهد حضور ابرقهرمانان مختلف این کمپانی در یک دنیای مشترک هستیم. هنوز معلوم نیست که پارامونت تصمیم خود را در این رابطه تغییر داده یا همچنان به خلق چنین دنیایی علاقه‌مند است. در حال حاضر تاریخی برای اکران فیلم MASK در نظر گرفته نشده است.

بازی MASK III Venom Strikes Back

مجموعه MASK علاوه‌بر اسباب‌بازی‌ها، داستان‌های مصور و انیمیشن‌های سریالی، دارای سه بازی ویدیویی نیز هست که همگی آنها روی پلتفرم‌های قدیمی مانند کمودور 64، اسپکتروم، آمستراد CPC و MSX منتشر شده‌اند. در بازی اول این مجموعه که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، بازیکنان باید از زاویه بالا، یک وسیله نقلیه شبیه سفینه فضایی را هدایت کرده و با استفاده از آن اعضای تیم MASK را که توسط گروه VENOM اسیر شده بودند، آزاد می‌کردند. بازی دوم مجموعه هم در همان سال عرضه شد، اما این‌بار در سبک شوتم‌آپ (Shoot-em-Up) و با زاویه دوربین پهلو ساخته شده بود. یک سال بعد بازی سوم مجموعه با نام MASK III – Venom Strikes Back به انتشار رسید که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنید. این بازی هم یک شوتم‌آپ دوبعدی بود که در آن بازیکن‌ها باید برای نجات یکی از اعضای گروه MASK که در کره ماه زندانی شده بود تلاش می‌کردند. مراحل بازی شامل پازل‌ها و موانع سکوبازی می‌شدند که برای پشت سر گذاشتن آنها باید از قدرت‌ ماسک‌های مختلف استفاده می‌کردیم. بازیکنان می‌توانستند چهار ماسک را به‌همراه خود داشته باشند، اما در هر زمان فقط یکی از این ماسک‌ها قابل استفاده بود و می‌شد در نقاط خاصی از بازی آنها را تعویض کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده