نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

کارگردان خلاق بازی Dreams از برنامه‌های آینده مدیا مولکول برای این بازی می‌گویند

اهداف آینده‌ی توسعه دهندگان بازی Dreams، پشتیبانی از واقعیت مجازی و فراهم شدن امکان تجربه چندنفره بازی خواهد بود.

بازی فوق‌العاده جاه‌طلبانه و موردانتظار Dreams از استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) که علاقه‌مندان را به معنای واقعی کلمه، یک نسل منتظر خود نگه داشته بود، بالاخره منتشر شده است. درحالی‌که سونی و مدیا مولکول از برنامه‌های بلند مدت خود برای پشتیبانی از این بازی صحبت می‌کنند، ابزارهای بسیار انعطاف‌پذیر، فوق‌العاده عمیق و در عین حال، کاملاً ساده و قابل درک خلق دنیای این بازی، از همین الان توجه مخاطبان خود را به شدت به سمت خود جلب کرده است.

اما حالا که توسعه‌دهندگان Dreams به مهم‌ترین هدف از پیش تعیین شده‌ی خود، یعنی راه‌اندازی بازی بزرگ خود دست پیدا کرده‌اند، برنامه‌های بعدی مدیا مولکول به چه شکل رقم خواهند خورد؟ براساس اظهارات اخیر این استودیو، یکی از این موارد ارائه‌ی دو بسته‌ی به‌روزرسانی بزرگ در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. مارک هیلی (Mark Healey) کارگردان خلاق بازی Dreams و یکی از بنیانگذاران استودیوی مدیا مولکول، در مصاحبه با وبسایت VGC می‌گوید که اولین به‌روزرسانی بزرگ این بازی، پشتیبانی از واقعیت مجازی و محتوای VR را به Dreams خواهد آورد. هیلی در پاسخ به سؤالی که درباره تصمیم این شرکت برای پشتیبانی بلندمدت از این بازی مطرح می‌شود، می‌گوید:

قطعاً همینطور خواهد بود. تازمانی که این بازی مورد توجه مخاطبان قرار داشته و سونی هم به پشتیبانی از ما ادامه دهد، که البته فکر می‌کنم حتماً هم اینگونه خواهد بود، ما به‌طور قطع به پشتیبانی از این بازی ادامه خواهیم داد. ما به Dreams به چشم یک پلتفرم نگاه می‌کنیم؛ این بازی مثل سایر بازی‌ها نیست که ما آن را ساخته باشیم و نگران ادامه‌ی تولید محتوای آن باشیم. حقیقت امر این است که انتشار این بازی، تنها مانعی بود که در مسیر حرکت آن قرار داشت. حالا که از این مرحله عبور کردیم، تمایل داریم تا جایی که امکان دارد به پشتیبانی از آن ادامه دهیم. ما درحال حاضر مشغول کار روی محتوای VR این بازی هستیم تا با انتشار یک به‌روزرسانی جدید، پشتیبانی از واقعیت مجازی را به‌همراه محتوای مربوطه به بازی اضافه کنیم.

هیلی در پاسخ به سؤالی که درباره زمان انتشار این آپدیت مطرح شده می‌گوید:

سعی داریم تا این کار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. مشخصاً اگر الان یک تاریخ مشخص را اعلام کنم، به دردسر خواهم افتاد، اما می‌توان گفت که به‌زودی شاهد انتشار این به‌روزرسانی خواهیم بود.

Dreams

دومین هدف‌گذاری مهم مدیا مولکول برای آینده‌ی بازی Dreams نیز فراهم شدن امکان تجربه چندنفره این بازی برای بازیکنان است. هیلی در پاسخ به سؤالی که درباره حالت مولتی‌پلیر این بازی مطرح می‌شود، می‌گوید:

احتمالاً این همان برنامه‌ی بعدی ما خواهد بود. البته هیچوقت این‌گونه صحبت‌ها را کاملاً جدی و قطعی در نظر نگیرید. چراکه ما در حال حاضر با یک جامعه‌ی کاربری مواجه هستیم که سعی داریم تا حد امکان نسبت به آن‌ها پاسخگو باشیم؛ از طرفی ممکن است گاهی اوقات درخواست‌های بزرگتری از طرف آن‌ها مطرح شود، اما این موارد درحال‌حاضر پشتیبانی از VR و بخش آنلاین و چندنفره هستند.

هیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به احتمال عرضه‌ی یک نسخه مستقل و جداگانه از بازی‌هایی که توسط کاربران Dreams ساخته می‌شوند در فروشگاه پلی‌ استیشن خبر می‌دهد. ضمن این‌که هیلی درباره احتمال انتشار این بازی روی پلی استیشن 5 و پی سی نیز توضیحاتی ارائه داده است. بازی Dreams هم‌اکنون برای پلی‌ استیشن 4 قابل دریافت است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده