// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

نسخه پلی استیشن 5 بازی Dreams فعلا در دست ساخت نیست

در حال حاضر برنامه‌ای برای پورت شدن بازی Dreams روی پلی استیشن 5 وجود ندارد؛ اگرچه این بازی روی این کنسول اجرا شده است.

بازی Dreams را می‌توان اثری دانست که از ابتدای آغاز به‌کار نسل هشتم کنسول‌ها، چشم به انتشار و تجربه‌ی آن داشته‌ایم. اما دیگر در اواخر دوره‌ی این نسل از کنسول‌ها به‌سر می‌بریم و قرار است به‌زودی شاهد رونمایی کامل از ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 باشیم. اما این مساله برای بازی‌های انحصاری که قرار است ماه‌های آینده برای کنسول‌های نسل جاری منتشر شوند، چه معنی می‌تواند داشته باشد؟ این سوال پیچیده‌تر خواهد شد وقتی سراغ بازی Dreams برویم که چند روز پیش منتشر شده است و استودیو مدیا مولکول و شرکت سونی وعده‌ی پشتیبانی طولانی‌مدت از آن را داده‌اند.

Dreams

این سوال که آیا در نهایت شاهد پورت شدن بازی دریمز برای پلی‌استیشن 5 خواهیم بود یا نه، سوالی است که بسیاری از طرفداران درگیر آن هستند. حالا قابلیت‌هایی مانند Backward Compatibility را نیز لحاظ کنید تا پیچیدگی واقعی این سوال را درک کنید! طبق جدیدترین اخبار بازی و در مصاحبه‌ای که وب‌سایت یوروگیمر با الکس ایوانز، از موسسان استودیو Media Molecule و کارگردان فنی بازی Dreams داشته است، مشخص شده که این بازی در حال حاضر روی پلی‌استیشن 5 اجرا شده است. در عین حال این استودیو برنامه‌ای برای پورت کردن بازی روی این کنسول ندارد. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در زیر مطالعه می‌کنید:

منظور من این است که ما علاقه داریم که به این موضوع رسیدگی کنیم؛ ما یک استودیوی پلی‌استیشن هستیم. در حال حاضر این بازی روی پلی‌استیشن 5 اجرا شده است. اما این مساله تنها برای ما که توسعه‌دهنده هستیم قابل دسترسی است. اگر به شما بگویم که برای پورت شدن بازی مشتاق نیستیم، به شما دروغ گفته‌ام؛ اما در حال حاضر طرحی برای پیاده‌سازی این کار نداریم. قبلا در سال ۲۰۱۵ به شخصی گفته بودم که بازی Dreams تقریبا آماده شده است، اما در حقیقت بازی پس از ۵ سال منتشر شد! اما حالا می‌توانم به شما بگویم که ما روی این مساله کار می‌کنیم ولی نمی‌توانم بگویم که چه زمانی باید منتظر پورت شدن بازی باشیم.

بازی Dreams در حال حاضر به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شده است و استودیو مدیا مولکول در حال کار کردن روی دو آپدیت بزرگ آن است که به‌زودی منتشر خواهند شد.

اگر شما نیز در این چند روز بازی را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را در مورد آن با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده